Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz szabzoltan1 #98450 üzenetére
Ugyanazért a pénzért 2/3 kort és futást vettem. Sokáig lehetne sorolni, mi nem tetszik benne, de tény, hogy jó ár-érték arányú.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz macilaci78 #98451 üzenetére
Tartósságra azért kíváncsi leszek. Némelyik 200-250 ezret futott i30/ceed rosszabbul fest mint a 400 ezret futott b5-öm.
-
szabzoltan1
csendes tag
válasz macilaci78 #98451 üzenetére
Tudom.
Én 2 éve vettem a b7es paszujt,de amikor vettem akkor nekem is opció volt a kia. -
macilaci78
nagyúr
válasz Stylewars_kp #98452 üzenetére
205k km-rel vettük 6 évesen. A Passatba 24 évesen volt 400k km.
A Kia beltere és külseje, motortér, alja is kulturált. Persze keletiesen műanyagos, a Wartburghoz hasonlítottam. A korkülönbség ellenére minőségérzetben a B5 Passat felé billen a mérleg nyelve, de azért 18 év nagy idő. A Kia ennyivel frisebb, modernebb, biztonságosabb, feszesebb. De én se nézem ki belőle, hogy 24 évig el fog futni.
Vékonyabb a fényezés, tegnap este lemostam és tele van kaviccsal a motorháztető. Megint pöttyözhetek.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz macilaci78 #98454 üzenetére
Igen, ez a valóság. Jól írtad le.
-
őstag
válasz macilaci78 #98454 üzenetére
"A Kia beltere és külseje, motortér, alja is kulturált. Persze keletiesen műanyagos, a Wartburghoz hasonlítottam."
Kár hogy a németek nem élesztették újra akár a Trabant akár a Wartburg márkát a Dacia ellenfeleként. A Wartburg egyébként a 60-as években, "púpos széria" egész jó hírnek örvendett ha jól tudom, és még jól is nézett ki. Szerintem a Wartburg márkának van egy olyan múltja hogy Dacia konkurens low budget márkának simán megállta volna a helyét. Trabant márkanév szerintem már véleményes hogy mennyire lett volna sikeres, bár a nosztalgia miatt lehet ezen a néven is felfuttathattak volna egy német low budget autógyárat. Meg ha emellé még azt sikerült volna kisírni a németeknél hogy nálunk épüljön fel a Wartburg/Trabant gyár, ami ellátja egész kelet európát, akkor az igencsak jót tett volna a GDP-nek, meg sok magyar vállalkozásnak akik beszállítóként működhettek volna.
A prémiummárka audi győri termelése töredéke egy low budget autógyárénak. Szóval egy újjáélesztett német low budget márka gyárával jobban jártunk volna. A franciák nem sajnálták a pénznt a Dacia újjáélesztésére. Sokkal erősebb lenne a verseny szerintem, ha a a Daciának lenne konkurenciája.-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
félisten
-
csoszogi
tag
válasz SirRasor #98444 üzenetére
Ha öten vagytok, akkor gondolom él a nagycsaládos autóvásárlási vagy mi a szösz kedvezmény is. Vagy nem jól tudom? Én nagycsaládos topikban is megkérdezném, kinek milyen autó jött be. Munkatársamnak (meg egy másiknak is) öten vannak, 7 személyes Toyota Prius van, megjárták vele külföldet többször, és belföldet is, nem kellett tetőcsomagtartó, kényelmesen elférnek, igaz a gyerekek még kicsik...
De abban igaza van macilaci78-nak, hogy tetőcsomagtartóval igen sok minden megoldható. Saját kocsival, mi négyen így mentünk a Balcsira, sátorral mindennel, többször is: [link]
Egy tetőcsomagtartó/tetőbox kb. 250-500liter plusz -
SirRasor
őstag
válasz macilaci78 #98449 üzenetére
Kérdeztem ott, de nem jutottunk sokkal előrébb. Kb. annyi maradt meg, hogy ha hosszú távra tervezek, akkor hagyjam az 1.0-ás turbós motorokat.
Akkor a Dacia joggert említettem egyik esélyesnek és nem próbáltak lebeszélni róla, szóval szerintem oda már nem nézek vissza.-5 fő+csomagtér elég, lehet suv jellegű is, ezért is maradtam az S-Cross-nál, csak hát a 430 liter eléggé szűkösnek tűnt.
Tetőcsomagtartót mellőzném, ha elkerülhető.
Az, hogy alkalmanként, az igazából mindegy, mert ha éppen kell a hely, akkor már 1 alkalomnál is meg vagyok lőve. De nyilván kihasználnánk, ha már van.A szűrőd tetszik, én is próbálkoztam így, majdnem igyanezekkel a beállításokkal. Annyi különbség, hogy dízel kizárva, mert nagyrészt városozás lesz.
"-nem Dacia" - ja, eleget olvastam a redditet, hogy ugyanerre jussak.Most még egynek egy Hyundai i30 kombi jött be a képbe mint új. Közepes felszereltséggel, 1.5 szívó benzines 7,8 milla, de most ezt se lehet még kapni.
Ereje nem nagy és 90 fölött már kajál(forog) rendesen, de 600L pakolós és masszív, mint egy tank.Egyébként a Suzuki tetszik, úgyhogy inkább összehúzzuk magunkat és megoldjuk a csomagokat, csak hogy elférjünk a kisebben.
Majd ha szólnak, hogy végre lehet kapni, akkor elmegyünk még megnézni 1-2 fajtát, amit akkor lehet kapni és majd az ár dönt....vagy a legolcsóbb, leghulladékabb kombi, és megy, amíg megy
csoszogi sajnos már nincs, pedig akkor 5.1 milláért egy Joggert húznék be, hiába Dacia.
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
macilaci78
nagyúr
válasz SirRasor #98462 üzenetére
Daciával kapcsolatban előíteletes vagyok, de aki kis pénzből vett új autót és tisztában volt vele, hogy keveset ér a pénze, az elégedett a Daciával. A Jogger jó választás, ismerek családot, melóst is, akinél hiba nélkül megy.
Kia Ceedet vettünk, az i30 az uncsitesója.
Az S-Cross csomagterére van panasz: kicsi. Néztem én, meg a Vitarát is a Kia előtt.
Ford, Mazda vonalon van még szívóbenzin. Ha turbós, akkor városozáshoz majdnem mindegy, hogy mit éget el.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nagyúr
válasz macilaci78 #98463 üzenetére
Ha turbós, akkor városozáshoz majdnem mindegy, hogy mit éget el.
Azért ott van még a DPF is (bár már benzinesben is megjelent, de nem jellemző...).
Aki él és nem boldog, az téved!
-
martonx
veterán
válasz macilaci78 #98463 üzenetére
Joggerrel kapcsolatban engem is megkérdezhettek
Egyébként szvsz semmi gond nincs a kis turbós motorokkal. A gond azzal van, hogy az emberek hülyék, a világot pedig a marketingesek irányítják.
Aki most vesz újonnan autót, az csak és kizárólag olyan autót tud venni, aminek a márkaszervízben megesküsznek, hogy 30.000 km-enként kell olajat cserélni. Akkor is ha bejáratós.
A sok hülye meg ezt elhiszi, és vígan megy a bejáratós olajjal, a vadiúj autójával 30.000 km-t. Szigorúan betartja a 30.000 km-enkénti olajcseréket, még ha 80%-ban városban is használja az autóját.
Aztán jönnek a fotelhuszárok akik megmondják, hogy ezek a mai kis turbós motorok szarok, mindig előírásszerűen vittem szervízbe, mégis 120.000km-nél meghalt a motor.
Pedig csak nem kellene hülyének lenni, és lecserélni a bejáratós olajat 1000km-nél, utána pedig maximum 15.000-ként olajat kellene cserélni.[ Szerkesztve ]
Én kérek elnézést!
-
csoszogi
tag
válasz SirRasor #98466 üzenetére
igen késő van már és nem kötözködésből írom, de az olajrendszer egy igencsak zárt rendszer, jó kis nyomással, akárcsak a hűtőrendszer. Oda nem igazán jut be por....a sok hideg indítás rövid táv hideg motor gyorsítás lassítás stb... miatt használódik el jobban az olaj,fék és szinte minden az autóban ha sok a városi használat, de ez innen inkább már autós szaktopik része.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gergello #98468 üzenetére
Én is arra céloztam, hogy egyre több a sallang a benzinmotorok körül is, amik a gyakori hideg üzemet nem szeretik.
Persze ahogy írták, az ajánlott olajcsere periódus felezésével, harmadolásával ki lehet tolni az élettartamot, de lerakódások lesznek így is, lehet szétborítani dióhéjas tisztításhoz. Az élettartamra szánt vezérműláncot a gyári ajánlás szerint nem kell cserélni, gyakorlatilag 100k km-nél illik megnézni, utána 20-25 ezrenként ellenőrizni. Máshol a lánc jól lehet, hogy bírja, a feszítőpatron fossa össze magát és megy a levesbe a motor. Regenerál, ha bír, de ugye ez 10-20 percet jelent emelt fordulaton, miközben a műszerfal 1500 rpm-nél már jelez, hogy kapcsolj fel és nyösztesd az 1.0T-t 1100-1200 rpm fordulaton a dinamikus városi közlekedésben, ovijáratban.Ma már mindenre igaz, hogy igényli a gondos odafigyelért, az értő fület. Vannak olyan konstrukciók, amik ezek ellenére is bajosak, azokat kell kerülni.
Az igénytelen, csak beülök és hajtom stílusú szívóbenzinek, szívódízelek korszaka letűnt, a helyüket a tisztán elektromosok veszik át. A hibrid is tud butaságot csinálni. Elmegy akkuról 60 km-t akár 80 km/h órával, a benzinmotort efölött kapcsolja be. Vagyis felmész a pályára és majd a gyorsítósávban beröffenti a hideg motort és tolja neki.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
martonx
veterán
válasz Gergello #98468 üzenetére
A kokszosodással nem sok mindent tudsz kezdeni a kiszellőztetésen kívül. A heti városban szüttyögést hétvégén egy lendületesebb országúti vezetéssel kell kiszellőztetni.
De nem vagyok hozzáértő.
Szeretném remélni, hogy a (khm) lendületes vezetési stílusommal, a hétvégi kiruccanások ellensúlyozzák a hétköznapi iskola-munkahely-bevásárlás köröket.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
válasz macilaci78 #98469 üzenetére
Maximálisan egyetértek. Ahogy pl. anyukám használja az autót (otthon-temető-néha unokák miatt iskola), ha meg egy évben háromszor kitéved a városból, max. 80-nal tolja neki, na az egy modern autót simán kinyírna pár tízezer km alatt.
Néha csak azért elviszem az autóját, hogy kicsit megjárassam (ugye totya ).Én kérek elnézést!
-
SirRasor
őstag
válasz macilaci78 #98469 üzenetére
"Az igénytelen, csak beülök és hajtom stílusú szívóbenzinek, szívódízelek korszaka letűnt,"
+1 a Hyundai i30 szívóbenzninek"Vagyis felmész a pályára és majd a gyorsítósávban beröffenti a hideg motort és tolja neki."
Ezért épeszűbb a lágy-hibrid, ami azonnal beröffenti a motort és a villanyosat tehermentesítésre használja pont akkor, amikor a legnagyobb terhelésnek van kitéve a benzines.csoszogi ja tényleg, ennek így több értelme van Mindenesetre a végeredmény ugyanaz: sok városmenet -> évente olajcsere.
martonx miért arra esett a választás? Oké, hogy 6 fő, de gondolom nem ár alapján döntöttél.
Make Love not war!
-
macilaci78
nagyúr
válasz martonx #98471 üzenetére
Nálam kb fele-fele a város (Budapest belterület) és vidék (M5-M43 tokától bokáig + 40km országút). De hiába pályázok gyakorlatilag 200 km-t egy irányba megállás nélkül, forog 6.-ban 2200-at 140-nél.
Anyósom nyugdíjas már, de aktív korában Újbudáról a Rákóczy téri gimibe járt be tanítani, az 1.5 benzines Ignis bírta bőven. Mellette még a félúon lévő édesanyját látogatta, meg a lányát Budaörsön. Megyematricát sem vett, nem ment fel a pályára, M0-ra, stb, szóval az említett szakaszokon legfeljebb 70 km/h a megengedett és elvétve kapcsolt fel 4.-be.
Persze járt az az autó a Balatonon, Békés megyében, Münchenben is, de ez évi 1-2 alkalmat jelentett, maximum. Erre a felhasználásra egy elektromos kiváló, még egy új korában 100-140 km hatótávú autó is bőven kiszolgálja 50% degradációval.
Amikor az M4 metrót átadták, adott neki egy esélyt és csak a végállomásig kocsikázott, onnan tömegközlekedés. A 3-4. héten feltörték a kocsit, próbálták elvinni, de csak a gyújtáskapcsolót sikerült elbarmolni. 70k forintos kár...Munkába járásra nem használjuk a kocsit mi sem, legfeljebb ha odafele, vagy munka után tovább menve kell valamiért. BKV, vagy nekem a robogó, feleségemnem a bringa (kb 3,5 km-re).
SirRasor: a mild hibrid akkuról nem megy el, csak pár kilométert, nem is kaphatott soha zöld rendszámot. Az én felhasználásomnak a plug in hibrid lenne jó: otthon töltöm, egy városi nap 95%-ban belefér a 60 km-be, egy munkábajárás kb 20 km/nap, de vidékre meg ott lenne a takarékos dízel egy hónapban egyszer. Van is a teremgarázsi beállómtól 2 méterre a tárolómban saját óráról 3×16A, de ilyen autóárak mellett és évi 12k km-re nem kell. Sosem térül meg.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Jinxb1rd
addikt
Szegeden tudok valahol venni japán Omron D2F-01F kapcsolót szerintetek? RET-nél nincs.
Mármint azt állítják, de most belinkeltem nekik, hogy akkor ez mi: https://www.ret.hu/shop/product/omron/d2f111_52-02-71
[ Szerkesztve ]
We are only Stardust...
-
SirRasor
őstag
Vegyetek Garmin bőr óraszíjat.
Alku belefér; bármilyen ajánlatot meghallgatok.Más: babakocsi bisz-b*szokat hol lehet venni?
Ilyen alkatrész kellene: A babakocsi "márkája" Safe System. Semmi más sincs sehova se írva Azaz még a gyártónak se tudok írni, hogy küldjön már ~200 ft-nyi alkatrészt.Make Love not war!
-
csoszogi
tag
válasz SirRasor #98477 üzenetére
Fogsz egy darab gyurmát. Az íves résszel lefele belenyomod a gyurmába (a még meglevőt, a jót ), majd kiveszed. A formát kitöltöd szódabikarbónával. Majd meglocsolod egy jó nagy adag pillanatragasztóval, hogy teljesen átnedvesedjen. Otthagyod kötni egy ideig. Betonkemény lesz. Ilyesmi videók: lásd Youtube, hogy pótolnak fogaskerékfogat, stb.
Kis reszelés polírozás és kész is.De ha tengelyestől keresed, akkor ötletem sincs. Esetleg egy kis séta tízesek között, hátha épp valaki kidobott egy babakocsit, vagy valamit amiben ilyen alkatrész van .
-
ShadowX
őstag
Vegyetek fogkefét és szájzuhanyt.
Fórumtagoknak 1000Ft kedvezmény. -
félisten
-
ShadowX
őstag
válasz FoxiestFox #98485 üzenetére
Aki nem akar újonnan.
Viccet félretéve azok az alkatrészek, amik miatt úgy gondolod, hogy nem adható tovább, cserélhetőek (fejek).A többi pedig olyan mint bármilyen másik használt termék.
-
lorcsi
veterán
Voltatok mostanában fogászaton?
mennyiért csinálnak mostanság egy gyökérkezelést? -
lorcsi
veterán
válasz fradi81 #98488 üzenetére
a smile dentnél voltam
18-ban 50 ezer volt egy gyökér kezelés
most meg kb 100...
szereencsére az első találkozón vagyunk még csak túl és kaptam egy árajánlatot...úgyhogy ezzel meggondolhatom, hova megyek tovább
de basszus az állam esett le
3*45 perc...
elkezdtem szétnézni a szegedi fogorvosok között, a neten megtalálható árlisták alapján...hát van szórás rendesen -
lorcsi
veterán
válasz Stylewars_kp #98494 üzenetére
Akar, at is megyek
ez nem gond
csak szerintem ezeknel is ugy van h gyokerkezeles ennyi
de a kitakaritasa ( gyogyszeres eltavolitasa) meg annyi, plusz a vegso tomes amannyi
vagyis, ha olyan a doki ez a 3 tetel ugyanannyi mint az elso arajsnlatomba egybe szamitva
elore kb nem lehet tudni -
stopperos
senior tag
válasz Stylewars_kp #98494 üzenetére
Vagy szerbia...
"What is Linux? I only joined because of the the penguin..." - meanwhile in the linux community. http://9gag.com/gag/arpZGOy
-
senior tag
Fogorvos ügyben a szabadkai Nordentet ajánlom. Ha összevonod egy piacozással, burekozással, pljeskavicázással, esetleg egy palicsi kirándulással, akkor elég jó deal.
Beszélnek magyarul, van magyar weboldal, a tulajdonosok is magyarok. Minőségi alapanyagokat használnak, csak ajánlani tudom. A párom Dr. Gulyás Tímeához jár egyébként.Fogszabályzó kapcsán már 3.5 éve járok az Unidentbe szintén Szabadkára. Húgom is ott csináltatta, szép munkát végeztek. Egyedül a hétfői 19:00 utáni időpontokat nem komálom annyira, illetve futószalagon hívják be a pácienseket.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
csoszogi
tag
szerintem fogászatbál az is szempont lehet, mennyire felszerelt. Ahova én járok (Dentaline), ott panoráma röntgen, kézi röntgen minden van, ha véletlenül kellene, és volt, hogy kellett is pont gyökérkezelésnél, mert furcsa lefutású volt az egyik gyökércsatornám, vagy mikor fájt a fogam, a doki nem látott semmit, de a szomszéd szobában lévő röntgen igen, mindezt öt perc alatt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Thermaltake view 31 Tg edition
- HP E24q G5 monitor QHD (2560 x 1440) új állapotban, 18 hónap garanciával, nagyon kedvező áron
- HP EliteBook 830 G8 i5-1145G7 16GB RAM 512GB SSD MAGYAR BILL GARI: 25.12.21
- GARIS!! Gamer PC/Ryzen 5 2600/RTX 2060S 8 GB/16 GB/250 SSD/1 TB HDD
- AKCIÓ!!! Gigabyte GAMER G5 KD i5-11400H 32GB RAM 2x1000GB NVMe SSD RTX 3060 6GB 15" 144Hz
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest