- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Linux kezdőknek
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
Hegyre fölfele sem akkora a hatótávja .
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Nagyon diétásra szabták a büntetés összegét. Egy EU büntetés sokkal izmosabb lenne.
Amúgy ez minden e-autóra igaz. Katasztrofális mértékben csökken az utazható távolság, hideg időjárás beköszöntével.
A másik katasztrófa a cím. Nem hatótáv, mivel nem harci rakéta az autó. És a megfogalmazás sem teljesen magyar.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
aktív tag
válasz Hieronymus #2 üzenetére
Ez a 2.2 millió dollár valóban elég karcsú, gyakorlatilag semmi nekik.
-
nagyúr
És a forró tea megéget, ha megiszod.
Amúgy a manuális váltós benzines autók hatótávja is drasztikusan csökken, ha 1-esben használod csak, és mivel az autógyártók erre nem hívják fel külön a figyelmet, meg kellene büntetni őket.
Nem mintha ez nem lenne evidens, csakúgy, mint hogy hidegben csökken az akkuk teljesítménye. Meg ha utánfutót vontatsz, akkor is csökken. Meg még egy csomó esetben.
Agyrém...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
mrlujoak
veterán
"A KFTC azt mondja, hogy a Tesla EV-k hatótávja 50,5 százalékkal alacsonyabb lehet hideg időben, mint amit a gyártó online hirdet. A Tesla a weboldalán kínál téli tippeket, de a hideg miatti hatótávcsökkenést nem említi."
...lehet... Hmm. Ilyenre alapozni egy kézzelfogható büntit?
Amúgy ha megadja a tesla ott is az adott szabványnak - teszem azt WLTP - megfelelő fogyasztást/hatótávot, akkor eleve szükségtelen felsorolni, hogy de ha abszolút nulla fok közelében hegymenetben medvét vontatva 26 bohóccal az utastérben, akkor ennyivel meg annyival lesz kevesebb a hatótáv. (sarkítottam értsd helyesen)
Ilyen alapon végtelen számú kombinációra kellene fogyasztási/hatótávadatot megadni.
Ezért vannak a szabványok. Azok pontosan rögzítik, milyen terepen, milyen vizsgált hőmérsékleten mi mennyi lesz.
A belsőégésű autóknál is elég nagy a szórás a megadott fogyasztások között. Van ahol irreálisan nagy, van ahol kifejezetten - és jólesően - kicsi az eltérés.
...és ez nem csak az autószektorra igaz.
Büntessük meg teszem azt a Samsungot, mert -20 fokban vértizzasztó grafikájú játékot futtatva hipp-hopp lemerült a teló?
Felhasználói szokások, környezeti tényezők bizony nagyban tudják befolyásolni mindkét irányban a fogyasztást.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
A belső égésű motorok fogyasztása is magasabb hidegben, de messze nem ekkora arányban.
A fogyasztóvédelemnek annyiból igaza van, hogy korrekten kell tájékoztatni a vásárlót a várható fogyasztásról. Mert az nyilvánvaló, hogy a hidegben csökken a tároló kapacitás, csak azt nem kell tudni mennyivel.
"Amúgy a manuális váltós benzines autók hatótávja is drasztikusan csökken, ha 1-esben használod csak,..."
Az átlag vezetőnek fogalma sincs mennyivel. De nem is kell neki tudnia. Nem jár folyamatosan 1-esben.
A hideg időjárás viszont független a vezetőtől. Ennek a hatását, vásárlás előtt ismertetni kell a vásárlóval. Meg azt is, hogy nem egyenletesen csökken hidegben a lesütési sebesség. Minél alacsonyabb a töltési szint annál gyorsabban tűnik el a maradék energia. Drasztikusan gyorsabban.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
Védelmembe kell vegyen a Teslát (ilyen sem volt még). Mivel WLTP mérési metódus teljesen alkalmatlan az EV autók fogyasztásának mérésére/becslésére így ez nem az autógyártók hibája. A túlfogyasztás több mint beszédes.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
""A KFTC azt mondja, hogy a Tesla EV-k hatótávja 50,5 százalékkal alacsonyabb lehet hideg időben, mint amit a gyártó online hirdet. A Tesla a weboldalán kínál téli tippeket, de a hideg miatti hatótávcsökkenést nem említi."
...lehet... Hmm. Ilyenre alapozni egy kézzelfogható büntit?"Lehet, mert dokumentálható, illetve hasonló időjárási körülmények között, hasonló feleződést lehet mérni. Szóval ellenőrizhető, megismételhető a mérés és az eredménye.
Nem csak a Tesla esetében. Általában is igaz. Ráadásul nem a gyártó értékéhez képest. Az őszi és tavaszi időjárásban mért adatokhoz képest, amikor nem kell hűteni vagy fűteni.
Az automatikus fűtést nem használom. Az még tovább rövidíti a megtehető távolságot. Helyette ülésfűtés, de az is csak takarékosan.Az azért látszik, mely hozzászólóknak van gyakorlati tapasztalata az e-járművek használatában és ki az aki csak "kardoskodik" az elméleti feltételezései alapján.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sanya
nagyúr
Lehet rendes oktatás, de ezek a megadott fogyasztási adatok rengeteg tényezőtől függnek. Milyen extra fogyasztókat kapcsolsz be, mekkora tömeget viszel/vontatsz, milyen időben (csúszhat is az út, fűteni is kell), és változni fog a megtehető hatótáv. Már rendes körülmények között sem utazod le azt a távolságot, amit a gyártó hirdet. Legyen az benzines, vagy elemes kocsi. És ez nem oktatáshoz van kötve, hanem jogrendszerhez. A fogyasztási tájékoztató adatokat dokumentált környezetben mérték, ahhoz kell hasonlítani.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
mrlujoak
veterán
válasz Hieronymus #10 üzenetére
Hmm...
Nem csak, hogy használtam, építettünk is át elektromosra autót. (veteránt).
Ellenben épp ez a lényege a szabványosított fogyasztásadatok megadásának.
Az mennyivel professzionálisabb, hogy megadnak egy számszerűsített adatot, majd mellé jól leírják, hogy ja télen ez jóval kevesebb lehet...
Télen? Milyen hidegben? Most is tél van és 10 fok. Éjjel se fagyott.
Épp ez a lényege a szabványosított adatoknak.
A mérésnek is az a lényege, ha biztosítod a hasonló körülményeket, akkor te is meg tudod mérni.
Bár ezekszerint a KFTC is - meg a délkoreai bürokraták is - sokkal jobban alszanak, ha egy gyártó a szabványos adatokon felül még odabiggyeszti, hogy ja, de télen, fogcsikorgató hidegben más lesz.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Alogonomus
őstag
A büntetés úgy jogos, ha legalább a két "hazai" Hyundai és Kia weboldalán kimerítő elemzés szerepel a saját villanyautóik hatótávjának alakulásáról a különböző változók függvényében.
-
btprg
senior tag
Szerintem ez egyáltalán nem evidens átlagemberek körében, hogy hidegben csökken az akkuk kapacitása, meg az se hogy mennyire. Szóval nem jó párhuzam az 1-esben 6000-es fordulaton flangálás. Ettől függetlenül nem mondom azt, hogy feltétlenül jogos volt a büntetés.
Mindenesetre aki hidegebb vidéken él, az jobb lesz ha tart otthon normális autót is, mert nem egy életbiztosítás a tundrán ha délután még 200km hatótávot ír a gép, reggel meg kiderül hogy csak 80, de az is fűtés nélkül
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
buherton
őstag
Ha az autó egyszer bemelegszik, akkor kb ugyannyit fogyaszt, mint nyáron. Az akkukapacitás pedig ha rolleremből indulok ki, akkor a felére csökken 0 fokon. Koreában pedig ennél jóval hidegebb is tud lenni.
Abszolút jogos volt és keveslem én is a büntetés összegét.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
nagyúr
Na de akkor hány fokra adjanák meg?
-10 fokra?
És ha - 20 fok van?
Vagy ha -30?
Merthogy mindegyiknél más lesz.
Esetleg fokonként kellene megadni? De akkor mi lesz a tized fokokkal?
Vagy akkor adják meg úgy, hogy akár 99%-ot is csökkenhet, mert abszolút nulla fokon el se indul? (a benzines se amúgy...)
Ez egyszerűen marhaság. Alap dolog egy elektromos autónál, hogy hidegben többet fogyaszt. Nem lehet konkrétan megadni, hogy mennyivel, ezért büntetni sz@rrágás kategória...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Xpod
addikt
Jogos a bünti, de kevés.
A benzines autóknál is meg kell adni a városi, városon kívüli és vegyes használati átlagfogyasztást. (A paraméterek ott sem ismertek, hogy mit jelent a városi forgalom, hány fokon történik a mérés, stb.)EV-nél is simán meg lehetne adni 3 hőmérséklet értéket. (+20°C, 0°C, -10°C) Ebből szerintem már lehetne következtetni, hogy mire számítson az ember.
Mellesleg egy grafikon összeállítása 8-10 értékből nem egy pilótavizsgás feladat. A probléma inkább az, hogy nincsenek az EV-nél konkrét mérésekre vonatkozó szabályok, mint a belsőégésű motorok esetén.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
őstag
Mint a mobilnet garantált sebességet, 0 km. Mily tartalmas adat!
@Xpod:
3 hőmérséklet, 3 sebesség = 9 adat. De legyen egyből 18, mert kell kWh/100km, meg km adat is, mert ugye ki tud számolni vissza belőle?! Jade várjá', hát 3 féle aksi méret van, akkor az már 54 adat?Amúgy több ilyen eautó konfigurátor oldalon van erre kalkulátor.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
Totál magától értedődő hogy elektromos télen kevesebbet megy. Rendes férfiember is tudja hogy akksi hidegben kevesebbet ad le vagy hogy a fűtés nincs ingyen elektromosban.
Ennyi erővel én is csodálkozok hogy miért eszik 9l-ert télen az amúgy 8,5l átlagfogyasztású benzines autóm ugyan azon útvonalon holott nyáron még klímázok is. Tudomásul veszem hogy hidegben többet eszik, ha elektromosom lenne akkor is tudomásul venném hogy ilyen a technológia. A mértékét meg majd teszten elolvasom ha akarok venni. Tájékozódni kell, nem mindenben a gyártóban bízni, amúgy sem szokásuk akár egy fogyasztás is megadni normálisan de nem is lehet annyi a változó.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Ixion77
őstag
"A hideg egyébként nem valószínű, hogy a teljesítmény-hatótáv problémák ellenére megállítaná az EV-trendet, Norvégiában például tavaly 5 eladott autóból 4 elektromos volt."
Ez így önmagában számomra igencsak meglepő lenne, de a cikkben ott van a titok nyitja:
"Seeking to end the sale of petrol and diesel cars, oil-producing Norway has until now exempt battery electric vehicles from taxes imposed on rivals using internal combustion engines."
Tehát azért vesznek elektromost mert a hagyományosak agyon vannak adóztatva.
Ha nálunk mondjuk eltörölnének minden adót a dízel üzemanyagról, hirtelen feltűnően népszerűvé válnának a dízelautók...
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Shyciii
veterán
Látom sokan nincsenek tisztában egy átlag ember tudásával. Nem csoda, mert a magyar oktatási rendszerben a szociológia kb olyan szitokszó, mint a buzi-e vagy.
Vagyis egyáltalán nem egyértelmű egy átlag embernek, hogy az akksi hidegben milyen rosszul tud teljesíteni, az meg pláne nem, hogy külön fűteni kell az elektromos autóknál, hogy használható is legyen. Ugyebár a mobiloknál sem fűtjük külön az akksikat, hogy használni tudjuk kint az utcán...
Szal igenis szükség van a tájékoztatásra, mert ez (még) nem egyértelmű dolog egy átlag embernek. Arról nem beszélve, hogy egy 50%-os kvázi megnövekedett fogyasztás durván több, mint egy benzines, vagy dízel téli fogyasztás-növekedéséhez képest. Plusz míg egy benzinest és dízelt bárhol tudsz tankolni, egy elektromos autónál ez külön kihívás (kevés kút, sokszor az is foglalt, így várakozhatsz nem keveset). Ha egy hosszabb/távolabbi nyaralásra megy vele az ember, akkor meg kifejezetten tervezni kell, különben az útszélen maradsz "felsülve".Az aki meg a benzinest hozta fel példakánt, hogy ott se kell tájékoztatni az embereket, hogy ne csak 1-esben menjenek, mert akkor is sokat fogyaszt, azt hagyjuk. Ez annyira nevetséges komment volt, hogy borzalom...
-
Xpod
addikt
válasz lionhearted #18 üzenetére
Szerintem 9 adat bőven elég akku konfigurációnként.
Az, hogy 3 féle akkuval szeretnek egy autót és konfigurációnként meg kell jeleníteni 9 infót az ez miért probléma?
A belső égésű motoroknál is külön jelenítik meg a 1,5 és a 2 literes verzió fogyasztását. És egy ilyen autót jellemzően 5-6 féle motorral szerelnek, nem 3-mal. Ha egy "tetszőleges autómárka neve" le tudja írni motoronként a fogyasztást, akkor egy EV-nél miért olyan probléma feltüntetni hasonló infókat.[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
lorinser
senior tag
-
Shyciii
veterán
válasz Kisgépkezelő #24 üzenetére
+1
-
mrlujoak
veterán
Igazából mobilakkunál is van megadott működési tartomány, viszont nincs adat, hogy mennyivel lesz kevesebb az üzemidőd, ha síelni mész mobillal...
Persze, meg lehet adni ilyen olyan fenszi adatokat, "hogy ha" kezdettel, így viszont a szabványos fogyasztási adatok közlése válik okafogyottá...
Illetve ki határozza meg - ha már a szabványos fogyasztási adat nem megfelelő - hogy melyek legyenek ezek?
Vagy elég lesz, ha teszem azt hasraütsz, és leírod, hogy télen, akár 50%-kal is csökkenhet a hatótáv...
Nade kicsit lapos gumikkal?Igazából ez olyan ingoványos talaj, hogy bármibe bele lehet kötni.
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Shyciii
veterán
Így van, de közölni akkor is kell. Természetesen nem kicsit lapos gumikkal. "Hiteles" adatokat mindig úgy közlünk, hogy az adott termék optimális működését feltételezzük. Tehát mondjuk autó esetében az előírt guminyomáson, benzines autók esetén az előírt minimum oktánszámmal, előírt futómű beállítással, jó állapotű motorral stb. Épp ezért nem ingoványos talaj, hisz a kresz is előírja, hogy ezen dolgokkal a sofőrnek foglalkoznia kell, figyelnie kell rá. szal ilyen esetekbeni jelentősen megemelkedett fogyasztás miatt a user nem reklamálhat.
-
8th
addikt
Én a döntéshozók helyében kötelezném az autógyártókat, hogy a WLTP bullshit mellé kötelezően adják meg azt a minimum hatótávot amit minden körülmények között* teljesíteni tud az adott autó. Ha ez egy kis aksis városi autónál csak 150km lenne akkor annyi. Ha amúgy európai éghajlaton simán tudja a dupláját is akkor tüntessék fel a minimumot. Máris tisztulna a kép és nem lennének pofára esések.
* = a legzordabb körülmények közt Alaszkában hegynek felfelé is.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
őstag
Mert a fogyasztásból vissza kellene számolnod tank/akkumulátor kapacitás alapján, hogy mennyi a megtehető távolság, amit pont a WLTP ad meg. Sztenderd eljárás. Nekem nem probléma, hogy mennyi adatot közölnek, csak az, ha nem sztenderd módon, összehasonlíthatóan.
Még hunyorítva sem összehasonlítható egy belsőégésű motorhoz az egész... annyira függ mindentől is a fogyasztás, hogy nem lehet egy számmal leírni, hogy "városi" fogyasztás... dombról lefele még tölt is. De ha levesszük a negatív fogyasztást is, enyhe lejtő - enyhe emelkedő között is 10x különbség (pl. 1-10 kWh/100km) az 50km/h tartása... és akkor nem beszéltünk az indulás-megállásról.
És igen, a belsőégésűnél is van eltérés, és csináltak is rá teszt metodikát (amit persze egyik sem tud tartani a valóságban). Ellenben teljesen más lépték, amikor a hatékonyságod nincs a béka feneke alatt... az egyiknél ha felére romlik a hatékonyságod, akkor +/-10% fogyasztás (kit érdekel?! ugye...), a másiknál 40%.[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
őstag
-
Shyciii
veterán
válasz lionhearted #34 üzenetére
Milyen sztenderd eljárás kell ahhoz, hogy meg tudd mondani, hogy műszakilag képes vagy-e szolgáltatni mondjuk minimum 50kb/s-el a hét mindennapján? Ehhez nem sztenderek kellenek, hanem műszaki képesség, no és persze akarás.
Érdekes módon semmilyen sztenderek nem kellenek, mikor engem megbíz az éppen adott cég, hogy építsem ki az informatikai rendelkezésre állásukat olyan mértékben, amiket ők megfelelőnek tartanak. Ilyen esetben is inkább az a kérdés, hogy a cég elvárása mennyire fedi az őáltaluk kiszolgált ügyfeleinek elvárásaival, mert hát engem nem a cég ügyfelei bíznak meg, hanem maga a cég[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Milyen sztenderd eljárás kell ahhoz, hogy meg tudd mondani, hogy műszakilag képes vagy-e szolgáltatni mondjuk minimum 50kb/s-el a hét mindennapján?
Itt ugye mobilszolgáltatókról van szó és elsősorban nem a "mikor", hanem a "hol" a probléma - az meg ugye teljesen egyértelmű, hogy egyetlen mobilszolgáltató sem tudja megoldani azt, hogy az ország minden egyes köbméterében legyen elegendő térerő.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Xpod
addikt
válasz lionhearted #32 üzenetére
"Mert a fogyasztásból vissza kellene számolnod tank/akkumulátor kapacitás alapján, hogy mennyi a megtehető távolság, amit pont a WLTP ad meg."
Mivel EV-ről beszélünk, szerintem ennek pont semmi értelme (lehet itt kicsit félre érthető volt amit írtam). Nem a belső égésű autóval kell összehasonlítani egy EV-t, hanem 2 EV-t kell inkább hasonlítani egymáshoz. Ott meg pont elég lenne annyi, hogy 20°C, városban 50kWh esetén "A" ennyit km-t tud, "B" ennyit km-t tud.
Az EV-nél szerintem a dombról lefelé jövetelkori töltés kb az elhanyagolható kategória. Az elindulás, lejtőn lefelé közlekedés szerintem a belső égésűeknél sincs számolva a fogyasztási adatoknál. A belső égésű motorokat példaként hoztam, hogy ott 2 autó összehasonlíthatóságát már megugrották, az EV-nél még nem.
De nem is az a lényeg, hanem hogy tudomásom szerint 2 EV-t nem lehet objektíven összehasonlítani. Nincs "objektív" infó az EV valós tudásáról. Az EV-k jelenlegi hatótávolságának meghatározása számomra hasonló, mint amikor 20 évvel ezelett ráírták egy tenyérnyi méretű hangfalra hogy 2000W PMPO. (Ha esetleg emlékszel ezekre régről.)
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
Shyciii
veterán
Állj. A garantált sávszélesség arra a területre vonatkozik, ahol képesek szolgáltatni, vagyis nincsen benne, ahol nem. No most ahol tudnak szolgáltatni, ahol van adójuk, ott pontosan ki tudják mérni, hogy milyen sávszélességet tudnak nyújtani egész addig, míg azaz antenna ki nem esik a szolgáltatásból. Ez műszaki kérdés. Nem kell ehhez lefektetett sztenderd, max annyi, hogy az adó mekkora legnagyobb hatósugarában kell ezt mérni/figyelembe venni. Semmi más. Pusztán technika, meg akarás kérdése. Pont úgy ahogy a rendelkezésreállás is. Nem sztender előírások kellenek hogy tudjál teljesíteni, hanem technikai. Ha azt akarod, hogy akár 100%-ban tudj évi szinten szolgáltatni, akkor megvalósítható, nem ördöngősség, csak pénz kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
A garantált sávszélesség arra a területre vonatkozik, ahol képesek szolgáltatni, vagyis nincsen benne, ahol nem.
Nem, nincs így, nem tudom, hogy ezt honann vetted.
Ha azt akarod, hogy akár 100%-ban tudj évi szinten szolgáltatni, akkor megvalósítható, nem ördöngősség
Szerintem nem igazán tudod, hogy miről beszélsz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shyciii
veterán
Nem, nincs így, nem tudom, hogy ezt honann vetted.
Lécci vágd már be ide, hogy hol van ez pontosan leírva, mert elég nonszensznek tűnik, hogy egy szolgáltatótól bármit elvárjanak ott ahol nincsenek is. Erre még nem láttam példát.
De tovább megyek. Mondjuk vodafone optikai internet. Van garantált sávszélességű csomag. Hogy lehet garantált, ha az országban baromi sok helyen nem érhető el a vodafone optikai?
No? Szóval várom a leírásodat ahol konkrétan megmondják, hogy a minimum sávszélességbe beleszámít olyan szolgáltatási terület, ahol jelen sincsenek.Szerintem nem igazán tudod, hogy miről beszélsz.
Ez egy konkrét magyarázat volt jó nagy kifejtéssel...Végülis nyilván nem tudom, elvégre a szakmám része, de biztos igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
Xpod
addikt
Értem, de mint ahogy a cikkből is látszik, ez kevés az infó. Hiába standard a teszt, ha maga a standard nem jó.
(A PMPO hasonlat szerintem a Tesla esetén megáll ez alapján https://bitport.hu/bajban-vannak-a-tesla-kamionok-ha-a-csipsznel-nehezebb-rakomanyt-visznek)
Nem vagyok EV célközönség, egyelőre inkább csak úri huncuttságnak, városi autónak tartom az EV autókat. Meglátásom szerint egyelőre alkalmatlanok a belsőégésű motorok teljes kiváltására.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
őstag
Az optikai internet fix címes, adott helyen garantálja (adott időre) a szolgáltatást. Ha nem tudja, nem köt veled szerződést. Az átlag mobilinternet nem ilyen.
Ha azt akarod, hogy akár 100%-ban tudj évi szinten szolgáltatni, akkor megvalósítható, nem ördöngősség
Ez csak elvileg lehetséges, mivel a gyakorlatban végtelen mennyiségű pénz/erőforrás kell hozzá. Röviden: ördöngösség.
Érdekes módon semmilyen sztenderek nem kellenek, mikor engem megbíz az éppen adott cég, hogy építsem ki az informatikai rendelkezésre állásukat olyan mértékben, amiket ők megfelelőnek tartanak.
Szomorúan konstatálom, hogy nem tűnt fel neked, hogy engem erősítesz ezzel az állítással. Ha ők valamit megfelelőnek tartanak, annak nyilván vannak mérőszámai/megfelelőségei. Arról nem beszélve, hogy te akkor nem használod a TCP/IP, UTP, ethernet szabványokat, azaz sztenderdeket? Hogy csak a hálózatot említsem... nekik nem kell internet, vagy azért az mégiscsak jó lenne?
SLA mond neked valamit? ITIL? MTBF? Vagy csak simán egy DR recovery time? Hogyan építhetsz ki informatikai rendelkezésre állásuk -at ezen tudás nélkül?
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
dabadab
titán
Ugye most tényleg nem akarod eljátszani azt, hogy a vezetékes (ahol kiépített végpontok vannak és ahol nincs 0 b/s minimumsebesség se, egyébként) meg a vezeték nélküli (ahol elvileg az egész ország területe végpont) szolgáltatás közti különbséget nem akarod érteni?
Egyébként ha a szakmád része az, hogy 100%-os rendelkezésreállást produkálsz, ami ráadásul "nem ördöngősség", miközben a szakma maradék része meg azon szenved, hogy még egy 9-est hozzárakjon a 99,9..%-hoz, akkor vagy te egyedül tudsz valamit nagyon, vagy esetleg te vagy félreértésben.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
Shyciii
veterán
válasz lionhearted #43 üzenetére
Rossz szakmát választottál.
Minden bizonnyal, azért is foglalkoztatnak
Az optikai internet fix címes, adott helyen garantálja (adott időre) a szolgáltatást. Ha nem tudja, nem köt veled szerződést. Az átlag mobilinternet nem ilyen.
Ezt most újra gondold át...A mobilinternet szerződéskötésében nincs is olyan, hogy neked igazolnod kell, hogy te minden esetben az életed végéig olyan helyen leszel, ahol tud internetet szolgáltatni, hiszen ez lehetetlen, épp ezért teljességgel értelmetlen firtatni, hogy olyan helyen ahol nincsen térerő, ott 0 sávszélességgel rendelkezik. Rég olvastam szerződést, ÁSZF-et ezügyben, de kizártnak tartom, hogy nem lenne rögzítve az, hogy hé apafej ne várjál sávszélességet olyan körzetben, ahol ott sem vagyunk, tehát akkor ott nem szolgáltatunk. Márpedig ha ez rögzítve van, akkor a műszaki számításokba se kerül bele, mert azért a következetesség nem ritka dolog.
Ez csak elvileg lehetséges, mivel végtelen mennyiségű pénz kell hozzá. Röviden: ördöngösség.
Vagy nem. Több olyan irodaházban is dolgoztam már, ahol megoldották az áram 100%-os rendelkezésre állását, és nem volt végtelen pénzük, sőt egy részének pl máladozott a falról a vakolat.
-
Shyciii
veterán
elvileg az egész ország területe végpont) szolgáltatás közti különbséget nem akarod érteni?
Mi az hogy elvileg az ország egész területe a végpont? Most vagy az, vagy nem az. Én nem tudok olyan írásos törvényt, amibe szerepel az elvileg szó, sem a gyakorlatilag.miközben a szakma maradék része meg azon szenved, hogy még egy 9-est hozzárakjon a 99,9..%-hoz, akkor vagy te egyedül tudsz valamit nagyon, vagy esetleg te vagy félreértésben.
Bocsika, de megint tévedsz, persze konkrátumok nélkül magyarázol. De akkor íme egy konkrétum: Link
Ők nem egy nagy szerverüzemeltetők. Messze vannak az Invitec-től pl, ha a világot nézzük, akkor meg apó kis cég. Ők mégis simán tudják: Vállalt rendelkezésre állás: 99,999%
Szóval részemről is le is zárom, mert a vagdalkozásod minden konkrétum nélküli, ráadásul már magadnak is kezdesz ellentmondani. -
dabadab
titán
Ők mégis simán tudják: Vállalt rendelkezésre állás: 99,999%
Megmutatnád, hogy hol látsz ott olyat, hogy 100%? Mert én sehol, hanem olyat, hogy 99,999%, ami határozottan NEM 100%, sőt, még csak nem is 99,9999% (és ha nem tudod, hogy milyen baromi nagy különbségek vannak ezek között, akkor tényleg nem kellene azzal villognod, hogy ez a szakmád).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Robot fűnyírók
- Energiaital topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen