Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
És a forró tea megéget, ha megiszod.
Amúgy a manuális váltós benzines autók hatótávja is drasztikusan csökken, ha 1-esben használod csak, és mivel az autógyártók erre nem hívják fel külön a figyelmet, meg kellene büntetni őket.
Nem mintha ez nem lenne evidens, csakúgy, mint hogy hidegben csökken az akkuk teljesítménye. Meg ha utánfutót vontatsz, akkor is csökken. Meg még egy csomó esetben.
Agyrém...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Na de akkor hány fokra adjanák meg?
-10 fokra?
És ha - 20 fok van?
Vagy ha -30?
Merthogy mindegyiknél más lesz.
Esetleg fokonként kellene megadni? De akkor mi lesz a tized fokokkal?
Vagy akkor adják meg úgy, hogy akár 99%-ot is csökkenhet, mert abszolút nulla fokon el se indul? (a benzines se amúgy...)
Ez egyszerűen marhaság. Alap dolog egy elektromos autónál, hogy hidegben többet fogyaszt. Nem lehet konkrétan megadni, hogy mennyivel, ezért büntetni sz@rrágás kategória...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz ATi GAMES #71 üzenetére
Az a vicc, hogy nem kezdtek semmilyen vakert a hatótávval. Megadták a (hatóság által kitalált) szabvány alapján számolt hatótávot. Kevés dolog jobban dokumentált dolog a neten, mint a Teslák valós hatótávja, tízezrével vannak cikkek, blogok, videók róla, aki nem képes ez alapján kideríteni, hogy télen ez kevesebb, annak hiába írod bele a kézikönyvbe, onnan sem fogja tudni. Ezután majd beleírnak valamit erre is, de az is kb. arra lesz jó, mint hogy ne tedd a macskát a mikróba. Azt sem azért írják rá, hogy ne tedd bele a macskát, hanem hogyha beleteszed, akkor ne büntessék meg őket, amiért nem szóltak. Aki macskát tesz a mikróba, az annyira hülye, hogy amúgy sem képes értelmezni egy használati utasításban szereplő tőmondatot...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De ezt nem a Tesla tudja, hanem minden autógyártó (meg 80 IQ felett bárki más...).
A szabvány világosan leírja, hogy milyen körülmények között kell mérni, az összes gyártó így mér. Nem a Tesla hozta a szabványt, hanem a hatóság, a Tesla pont ez alapján adja meg a hatótávot. Ha nem ez alapján adná meg, akkor meg azért büntetnék...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Hieronymus #83 üzenetére
Szvsz nagyon kevés humán beállítottságú ember nem néz utána annak, hogy mit tud az az autó, amit megvesz. Relatíve ritka eset, hogy valaki meglát a kirakatban egy Teslát, és hirtelen megveszi, anélkül, hogy legalább egy-két weboldalt megnézne, vagy megkérdezne valakit, aki látott már olyat. És akkor már tudni fogja. Biztos van olyan, aki a szépsége miatt veszi (fura ízlése lehet...), de ez szvsz nem jellemző. De ha mégis, akkor az a sima hatótávot se fogja tudni, meg a hideg hatótávot sem, meg semmi mást sem, írhatod akár hová...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De a wltp nem arra van, hogy minden körülmények között megadja egy autó hatótávját. Arra való, hogy egy bizonyos körülmény fennállása esetén mennyit fogyaszt, hogy ezt az adatot össze tudd hasonlítani egy másik jármű ugyanezen adatával. Bármilyen más esetben nem annyit fog fogyasztani. Ha sokan ülnek az autóban, akkor nő a fogyasztás. Ha vontatsz, szintén. Ha óvatosan nyomod, akkor kevesebbet, ha bátrabban, akkor többet. Ezer körülmény befolyásolja ezt.
Például ha erős szembeszél van az autópályán, vagy ha erős hátszél, simán lesz 30-40% eltérés a két adat között. Nekem a dízel Mazda 6-om pl. erős szembeszélben (konkrét eset) fogyasztott pályán 6,5 litert, visszafelé meg 4,8-at. Most akkor perelhetem a Mazdát? Merthogy erről egy szó nincs a kézikönyvben, pedig ez is egy időjárási jelenség miatt van, mint a hideg-meleg...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
A tesla sem evett dupla annyit, 50%-ról volt szó. A Mazda 30%-al evett többet, szvsz ez nem akkora különbség. A hőmérséklet is változik azért elég markánsan akár napon belül is. Reggel -5 fok van, délután meg +10, ilyen simán van. Vagy a sivatagban éjjel -2 nappal +40...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Mert szerinted min múlik az, hogy egy akkumulátor hidegben kevesebb energiát tud leadni, mint melegben? Az anyag tulajdonságai miatt van így. Ha nagyon akarod, akkor lehet a kémiára is fogni, de az irodalom vagy a közgazdaságtan vagy a politika semmiképp nem jön képbe...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Persze, de akár lehetne is ekkora eltérés. Emlékszem, volt egy Fiat Ritmom, ami télen simán 15-20 liter között evett, ha rövideket mentem, mert kézi szívatója volt, nyáron simán elvolt 7-8 literrel. A kézikönyv nem említett ekkora fogyasztásnövekedést.
A koreai bíróság persze így döntött (nyilván azért ilyen kis összeg volt büntetés, mert ők is érezték, hogy mekkora szánalom már ezért megbüntetni valakit...).
Amúgy csak megjegyzem, hogy láttunk már olyat, hogy egy bíróság a külföldi konkurencia ellen döntött egy olyan ügyben, amiben a hazai szereplő meg sincs vádolva...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Nem lenne sok megadni, csak annyit kellene tenni a hatóságnak, hogy meghatározza, hogy mit kell megadni. Jelenleg ez a WLTP szabvány. Ezt kell megadni. Ezt megadja a Tesla.
(Arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk egy KIA használati utasításában benne van-e, hogy nagy hidegben akár 50%-ot is csökken a hatótáv. Gyanítom, hogy nincs benne, mert nem is kell, hogy benne legyen, ha nem írja elő egyetlen jogszabály sem...)Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen