-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vigyory71
tag
Sziasztok,
Két kérdésem lenne a műsor felvétel funkciókról. Jelenleg egy Cisco HD-s médiaboxom van, ez remekül vesz fel, működik minden vele, ám ha minden igaz, 2021. március 31-el ez a felvételi szolgáltatás megszűnik a hagyományos médiaboxora nézve. (ügyfélszolgálat oldaláról érkező információ)
Ha felvenni továbbra is szeretnék, akkor az új Voda Médiabox lenne a megoldás. Erről viszont szeretném kérdezni, hogy van-e olyan tapasztalat, hogy ennek a felvétel módja tud-e olyat, hogy az egyik adást nézem, és egy másik csatornán futó műsort veszek fel vele. (a Horizon-os mediaboxok ilyet nem tudtnak elvileg). Erre nézve nem tudtak sem megerősítést, sem cáfolatot adni az ügyfélszolgálaton. Tudtok erről valamit?
Köszi előre is. -
vigyory71
tag
Én most hosszabbítottam a hűségemet, és érdekes módon a frissített szolgáltatások között már nem fizetek a felvétel funkcióért, ami eddig külön tétel volt a számlámon is. A szolgáltatási listában már nem is szerepel a lehetősége sem. Ez mindenesetre érdekes, de az ügyfélszolgálatos emberke határozottan állítja, hogy e-mailt is küldtek, a felvétel mint szolgáltatás megszűnéséről, mondjuk erre csak azt kérdeztem meg, hogy arra a mail címre küldték-e amit lekapcsolnak...
A Vodafon Mediabox esetében úgy nézem hogy pl. az Extra csatornák (HBO, Filmbox stb.) esetében egyiket sem támogatja felvétel szempontjából. :-( Szóval egyenlőre marad a mostani Cisco box, és meglátjuk tényleg lelövik-e a felvétel lehetőségét. -
vigyory71
tag
Igen, ez érdekes, a hup.hu-n is felmerült már a kérdés, és van aki azt írja, hogy megcsinálták neki az ügyfélszolgálaton, van aki azt, hogy elhajtották, mint a legyet.
https://hup.hu/node/171692Volt aki azt írta, az ügyfélszolgálat szerint:
Most készül egy szoftverfrissítés, csak az után fogják tudni bekapcsolni a bridge módot.
Mindenesetre érdekes. Csúnya lenne, ha csak a saját maguk által szórt wifi-t támogatnák, viszont ez akkor hoznia kell magával azt is, hogy arra akkor teljes körű supportot kellene, hogy adjanak. Lévén ugye, hogy nem megoldható a saját wifi használata a szolgáltatásuk mellett. -
vigyory71
tag
Sziasztok,
a fehér Connect Boxom egy ideje 6-8 óránként rebootolt, leadtam róla hibajegyet, ma kijött a "technikus", akit végigvezettem a modem csere rejtelmein, és egy újdonat új fekete Connect Box birtokában próbálok előre haladni immáron.
Tökjó, sebesség értékek a helyükön, 500-as NET 520/22 minden a nagykönnyv szerint.
Viszont a weboldalak sebessége köpedelmesen lassú wifin, és vezetékesen is. Bevallom DNS problémára gyanakszom leginkább.
A Connect Box mögött egy TP-Link Archer C4500-as router van, ami teljesen jól funkciónál. (elvileg).
Kipróbáltam 8.8.8.8 dns szerverrel, 1.1.1.1 DNS szerverrel, de még kínomban a Voda által adott DHCP-n kapott DNS-sel is. Semmi javulás. Ja, és időnként a routerem Status oldala szerint az Internet kapcsolat Poor. :-(
Van valami ilyen irányú tapasztalatotok esetleg?[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
Nem, IPv4. A Myipaddress.com a publikus címemet mutatja. IPv6 esetén egy NAT-olt valami 172-es címet látnék úgy emlékszem.
-
vigyory71
tag
válasz woodworm #104306 üzenetére
Ha IPv6-ra volt állítva, akkor nem a normál publikus címét látod, mert csinál egy IPv6_toIPv4-et a Voda hozzá, hanem valami varázs 172-es címet látsz a myipaddress.com-on megjelenni, ha jól emlékszem.
Ha IPv4-en vagy, akkor a publikus címét látod mint saját címet. (nálam egy 89.1xx.xx.xy címet)
Amikor IPv6-os beállítással megjött, akkor is valami teljesen más címre NAT-olta a az IPv6-os címét Voda.
Amúgy ez a Status oldal hol van a CB-ben? Nem találok ilyet. -
vigyory71
tag
válasz woodworm #104309 üzenetére
Bocsánat, lehet, hogy rosszul fogalmaztam, úgy mondanám inkább RFC1918-as tartomány beli címhez hasonló.
Valami 172.xx.xy.yx. Tudom, dőreség lenne, ha ilyen címmel látnád kint a neten, de az a lényeg, hogy nem ugyanazt a címet mutatja mint amit IPv6-os beállítás esetén kiflé, mint ha IPv4-es beállításod lenne.
Nem jegyeztem meg az IPv6 beállításkor látható külső címét, mert kapásból átraktam modem üzemmódba. Csak egy gyors próbát csináltam, a Myipaddress.com felé, hogy lássam milyen címet mutat magáról. És mivel nem a normál 89.x.y.z címem volt ott, így lőttem is át a CB-t, modem módba. És mivel engedte áttenni, értelemszerűen IPv4-es módba tette az átkapcsolással egyidejűleg a CB magát. -
vigyory71
tag
válasz gduck #104329 üzenetére
gduck, nem. A privát tartományok:
A osztályban: 10.0.0.0/8 (10.0.0.0 - 10.255.255.255)
B osztályban: 172.16.0.0/12 (172.16.0.0 – 172.31.255.255)
C osztályban: 192.168.0.0/16 (192.168.0.0 – 192.168.255.255)Ezeket az RFC1918 teljesen jól definiálja, ahogy cocka is írta. Ezek a címek vannak fenntartva arra, hogy ezek nem kerülhetnek ki az Internetre közvetlenül. Ezeket belső (routerek, tűzfalak mögötti) címtartományokként használhatjuk csak.
Én azért írtam, hogy a B osztályú privát tartományú címekre hajazó IP címet látni, ha IPv6-os módban van a CB, mert ilyenkor mindenféle varázs NAT-okon megy át a forgalom, mielőtt kilép az Internetre, és a végén van egy IPv6 -> IPv4 NAT, aminek az eredménye egy 172.x.y.z IP cím lesz, ami hasonló első ránézésre, mint egy B osztályú privát cím. Biztosan nem az, mert ilyen forrás címmel nem lehetne kint a neten forgalom, tehát csak HASONLÓ a cím.
Normál esetben (IPv4) nálam egy 89.x.y.z IP címet oszt a Voda. Ha ezt a címet látom a myipaddress.com oldalon megjelenni, akkor tudható, hogy IPv4-be konfigolva megy ki a netre a CB-m (vagy azon keresztül a saját routerem)HA nem ezt a 89.x.y.z címet látom, akkor ott valami egyéb NAT-okon keresztül kerül ki a forgalmam, például a már említett IPv6 -> IPv4 NAT-on keresztül, mert ilyenkor más tartományból kapott címként mutatja meg a myipaddress.com oldal.
Ha gondoljátok visszakonfigolom a routeremet IPv6-ra router üzemmódba, és megnézem milyen 172-es (172.x.y.z) IP címmel látszik ilyenkor az a forgalom, ami tőlem megy az Internet felé.
Nem mellesleg titokzatos módon fogta magát és megjavult a kapcsolat, ami miatt kérdeztelek titeket, egyszercsak önszorgalomból eltűnt a Poor Internet riasztás a routeremből.
[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
válasz woodworm #104346 üzenetére
Woodworm, ismét igyekszem elmondani, bár már megtettem feljebb többször is... Tudom, hogy nem privát 172-es cím volt, de nem is azt állítom, hogy AZ lett volna, hanem hogy ARRA HAJAZÓ, hasonlító. Lévén, hogy 172-es oktettel kezdődött. Kérlek olvasd el amit írtam feljebb.
Hidd el, van némi fogalmam a network ügyekről, privát és publikus címek közti hajszálnyi különbségekről.
Onnan kezdve, hogy a CB csere után a jelenlétem az Interneten nem az általam korábban is használt jól megszokott 89-es oktettel kezdődő publikus címmel volt, nem is foglalkoztam vele, hogy pontosan mi is az a cím.
Azért gondolom, hogy IPv6 módban lehetett a CB-m, mert ha IPv4-ben van, akkor szerintem ugyanazt a már említett 89-es oktettel kezdődő címet kapott volna, mint modem módban a CB mögötti saját routerem.
Ha viszont IPv6 módban van, akkor a CB-m ugye egy IPv6-os címet kap, de a hazai interneten meg kell jelennie egy valamilyen IPv4 címmel, tehát a Voda NAT-olni kénytelen valami eddig számomra nem ismert címre, és azzal mutatni az Internet felé engem. És mivel láthatóan ilyen címmel jelentem meg az Interneten, ebből vélhetően az következik, hogy IPv6 módban volt a CB-m. -
vigyory71
tag
Sziasztok,
továbbra is kínlódom a Connect Boxommal. Korábban egy fehér CB volt nálam, de az 6-8 óránként rebootolta magát. Voda kicserélte, most fekete CB van helyette. Ez önmagában megy, ezzel nincsen nagy gondom. Én viszont modem módban szeretném használni, van saját jól működő, megszokott TP-Link routerem, ami jobban is konfigolható, kellemesebb, és jobban is szeretem.
A baj az vele, amíg a korábbi fehér CB-vel jól működött a routerem, amióta a fekete CB van nálam és az modem módban van, azóta nem igazán jók a hálózati kapcsolataim (vezetékes és vezeték nélküliek sem).
Ha rámérek Speedtest.net-en, vagy Fast.com-on matematikailag jó értékeket kapok (500Gb/s az hellyel-közzel meg is van, 480-520Mb/s közötti értékekkel 500-as net csomagnál jónak mondható), de például a browserek nagyon lassan töltenek be, és egyes szolgáltatások is panaszkodnak, hogy lassú a kapcsolat, vagy idő túllépést látnak.
Ping-nél, Traceroute-nál elég sok csomag kimarad, eldobálódik. Mondanám, hogy DNS hiba szerű, de ha DNS nélkül, simán csak külső IP címet próbálok ping-etni, akkor is hasonló a helyzet, szóval a DNS hibát kizárnám (a router belső IP címe, és a belső hálózaton lévő eszközök hibátlanul válaszolnak még PING-re, csak a modemen túli világ problémás).
Kábel hibát (a router és a CB között) szintén kizárnám, azt kimértem teszterrel, de cseréltem is, és nem lett jobb.
Router hibát is kevésbé gondolom, mert egy teljesen jól működő TP-Link AC5400-as router, és azóta próbából cseréltem egy AX90 (AX6600) routerre, és azzal pont ugyanez a helyzet.
MTU 1500-on van, ami elvileg jónak kellene legyen szerintem.Kezdenek elfogyni a tippjeim, szóval, ha van valakinek javaslata, azt megköszönném.
Üdv:
Atti -
vigyory71
tag
válasz kabelmania27 #104861 üzenetére
Ezek a modem értékek, amik most aktuálisak. Jelenleg Router módban használom, mert modem módban az említett két TP-Link routerrel kifejezetten zavaróan lassú a webes használat. De például online szolgáltatások (játékok elsősorban) is panaszkodnak, az időtúllépésre, ahogy írtam fentebb is. Így viszont, ha router módban van a CB, akkor nem jelentkezik ez a probléma.
-
vigyory71
tag
Igen, úgy nézem többen is panaszkodnak erre most a fórumon. Ötlet egyenlőre nincsen megoldás szinten rá. Kicsit olyan mintha DNS hiba lenne, de mégsem az. (tekintve, hogy akár Voda által adott DNS szervereket használok, akár Google, akár bármi más DNS szervereket. Kipróbáltam azt is, hogy a routerem kap DNS címet bárkitől, és az általa DHCP-vel tovább osztott beállításokban a
- router maga szerepel, mint DNS szerver (192.168.0.1)
- külső DNS szerver szerepel mint DNS szerver cím (1.1.1.1 vagy 8.8.8.8)
egyik sem oldotta meg a problémát. Pláne, hogy host név helyett simán IP címmel pingetve a cél hostokat ugyanolyan sz@r a helyzet.A PING ha TP-LINK routerem van bent a rendszerben akkor gyakran elbukik 25-50%-ban, illetve bekerül a sorba igen magas válaszidővel jópár ICMP csomag. Szóval olyan mintha nem egyezkedne a router és a modem módú CB egymással.
Bevallom MTU-t nem állítottam 1500-ról pl. 1460-ra, tehát úgy még nem próbáltam, de valahol azt olvastam, hogy a default 1500 a jó beállítás, ezért sem pisztergáltam. Egyenlőre tanácstalan vagyok. -
vigyory71
tag
válasz sasuka #104880 üzenetére
Igen, ahogy CoF is mondta, ha van olyan menüpontod a fehér CB-n, a management felületen bal oldalt, hogy "Modem üzemmód" akkor IPv4-en vagy.
Nekem amikor még fehér CB-m volt, egyszer volt valami gebasz, (tévedésből valami fontoska ügyintéző egy későbbre tervezett, de már bejelentett szerződés bontás miatt túlbuzgó módon 2 héttel korábban megszűntette technikailag a szolgáltatást nálam ) szóval amikor reklamáltam az ügyfélszolgálatnál, izibe visszakapcsoltak. De bizony akkor meg nem volt nálam a CB-ben Modem üzemmód menü. Újabb telefon, reklamálás, hogy HOL A MENÜPONTOM???
Na akkor mondták, hogy hát ők engem IPv6-ra tettek vissza, és azért nincs. De máris lesz. És lett. Visszaraktak IPv4-re és meglett a menüpontom a Modem módhoz.
Szóval, ha látod bal oldalon a Modem üzemmód menüt, akkor IPv4-en vagy, ha nem, akkor IPv6. -
vigyory71
tag
válasz kabelmania27 #104914 üzenetére
-
vigyory71
tag
Bevallom az imént modem módba kapcsoltam, visszatettem rá a routert, és megy mint a meszes. Egyetlen elhajigált PING-et sem tudtam kivasalni belőle, és mindenhova gyönyörűen működik a kapcsolat. Nem találok rá magyarázatot, mert semmit nem változtattam.
Ha még egyszer így előjönne, akkor szerintem megnézem a koax kábelek megcserélését, hátha lendít valamit az ügyön.
De egyenlőre nem hergelem, ül, fexik, kultúráltan szórakozik. Örülök, hogy most megy, kíváncsian várom mikor gondolja meg magát :-) -
vigyory71
tag
válasz kabelmania27 #104945 üzenetére
Köszönöm a tippet, a CB-t a -3,5dB-s portra kötve jelentősen javultak a jelszintek. A korábbi probléma (lassú web oldal betöltés), egyébként nem jött vissza azóta sem, titok marad azt hiszem, csak a Voda tudja mi lehetett az oka. Stabilan működik a régi és az új routeremmel is.
Köszönöm még egyszer a tippet az osztóról.
-
vigyory71
tag
válasz kabelmania27 #104984 üzenetére
-
vigyory71
tag
válasz kabelmania27 #104986 üzenetére
Igen, most teljesen hibátlanul is megy. Bevallom nem tudom mitől javult meg, gondoltam teszek még egy próbát, visszarakom modem módba a CB-t, rá a routert, és hadd szóljon, egy utolsó próbát megér, ha nem jó, megy vissza a modem a "bótba". És azóta gond nélkül megy.
A csatlakozások cseréje csak hab lett a tortán, így a modem értékek is szebbek, de alapvetően azt kell mondjam (bár mérnökként biztos vagyok benne, hogy ilyen nincs) "magától" megjavult.
De köszönöm a tippet a kábelcserére. Az összes csatit meghúzogattam (a laza anyákat ) és a szekrényt visszatoltam a helyére. Router marad a rendszerben. -
vigyory71
tag
válasz AtHoS #105084 üzenetére
Nem nézik meg a logokat. Kamuznak. Én ugyanezzel a hibával jelentettem be a fehér CB-met. 6-8 óránként újraindult. Halálos magabiztossággal állította az ügyintéző, hogy ő bizony nem lát semmi gondot. Én ugyan nem offline, hanem telefonvonalban voltam vele, és kértem, hogy akkor most legyen kedves olvassa fel, mit lát a logokban. Én is nézem vele együtt.... (egyértelműen ott voltak benne az összes reboot nyomai) Őőőő... kapcsol egy szakértő kollégát....
A szakértő kollégának is elővezettem, hogy mi a gondom, és hogy a kollégája állítja, hogy nem lát elvileg problémát. Megnézné legyen kedves a logokat, és elmondaná, hogy mit lát?Hát valóban... vannak újraindulások....
Na, és ez akkor így feature, vagy bug? Ez a normális működés?
2 nap múlva itt volt az új, csere CB.Amikor a telefonos visszahívást kapod, hogy ők nem látnak semmit, és lezárnák, akkor ott van lehetőséged, arra, hogy azt válaszold, NEM, A HIBA MÉG FENNÁLL!
Ha elfogadod, hogy ők nem látnak hibát, akkor simán leszarják, hogy van kínod, vagy nincs. A hibajegyek lezárása fontosabb, mint a probléma tényleges megoldása. Nem ítélem el őket, mert ezt várják el tőlük is. A lezárt, "megoldott" hibajegy alapján mérik, értékelik őket. Nem pedig az ügyfél elégedettsége alapján.
[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
Sziasztok,
kérdezni szeretném, hogy akinek Díjnetre érkezik a Voda/UPC számlája, az megkapta-e már a legutóbbi számlát.
Tudom, fura kérdés, de bevallom kicsit hitetlen kutya vagyok már velük.
Február 18-án hűséghosszabbítottam, és valami rejtélyes oknál fogva valaki valamit nagyon elkuffantott az ügyben. Átállították a számlázási módomat papír alapúra Elektronikus Díjnetesről. Nem tudni ki, nem tudni miért, de azóta nem jutok velük dűlőre.
Ha belépek a webes felületre ott következetesen papír alapú van. Jeleztem feléjük ügyfélszolgálaton, telefonon többször is, de lazán megnyugtattak, hogy annak nem kell hinni, ők LÁTJÁK, hogy DÍJNETES a számlázásom, és úgy fogom is kapni. A díjcsomagom is tartalmazza az ePack-ot, tehát tutti, ne aggódjak.OK Közben írtam is egy e-mailt nekik erről, hogy azért nézzék meg... Megnézték, Díjnetes. Ezt e-mailben is leírták.
Jött a legutóbbi számlám... És hogyan? Hát persze hogy PAPÍR alapon. Rámverve egy ePack kedvezmény értékét büntiként , mondván, hogy nekem nem elektronikus a számlázásom, tehát nem vagyok rá jogosult
???????????!!!!!!
Reklamáltam, és hát hűha, ők is azt látják, hogy nem az. Na, ugye? Tehát?
Jó, a kedvezményemet mégiscsak jóváírják, és istenbizony beállították, hogy most már be van állítva az elektronikus/DÍJNETES....
A webes interfacen ellenőrizve ennek ellenére továbbra is papír alapú van azóta isA Díjneten máig sincs ott az elvileg 11-én kiállított következő számlám... Már nincs pofám megint az ügyfélszolgálaton anyázni, ezért kérdezem, hogy valaki kapott-e már esetleg Díjneten ehavi számlát...
-
vigyory71
tag
válasz AtHoS #105120 üzenetére
De igen, az elején voltak. Érthetetlen módon a sebesség teszteken simán megvolt a 480-510Mb/s környéki érték, de minden weboldal csiga lassan töltődött be, és a routerem folyton panaszkodott, hogy Connection Poor.
Cseréltem routert is, nem lett jobb.
Mértem kábelt, minden nyavalyát, de nem lett jobb, pedig minden paraméter rendben volt. Kivéve a weblapok betöltődése, és bizonyos játékok connection-je nyafogott, hogy timeout van.
Egy darabig száműztem a routeremet, és az új CB-t használtam Router módban. Úgy minden rendben is volt.
1-2 hét után végül adtam egy újabb esélyt a saját TP-Link routeremnek. A hibát mintha elvágták volna, azóta sem jelentkezett újra.
Most lekopogom a CB modem módban, a TP-Link routeremmel majdnem hibátlanul megy. Néha újraindul a CB, de mondjuk úgy 3-4 naponta maximum. Ettől eltekintve sebességben, mindenben panaszmentes. -
vigyory71
tag
válasz pkaresz #105139 üzenetére
Hát elképesztő... az előbb ismét felhívtam őket, és bizony PAPÍR ALAPÚ SZÁMLÁZÁS van beállítva nekem
A világon ilyen nincsen. Most beszéltem velük 5. alkalommal. Minden ügyfélszolgálatos 'istenbizonyra' állította, hogy most már átállította elektronikusra. Volt amelyik e-mailben is megerősítette. Ehhez képest még mindig nem az.
A mai kishölgy kivizsgálásra is átadta már valakinek. Meglepődve látják, hogy be van állítva ePack kedvezmény is, mégsem elektronikus a számlázási beállításom.
Hát kíváncsi vagyok, hogy 2 hónap alatt ez miért nem sikerült eddig nekik.
-
vigyory71
tag
válasz pkaresz #105163 üzenetére
Minden ugyanaz, mint ami korábban (február 18. előtt) is volt. Semmi nem változott részemről, eltekintve azt, hogy hűséghosszabbítottam. Ha korábban oda talált tőlük a számlám, gondolom ezt most is meg kellene tudják ugrani :-)
Érdekes, mert küzdenek vele, mint disznó a jégen, állítólag minden ügyintéző, akivel beszéltem beállította, ellenőrizte, megnézte, és úgy tűnt nekik hogy Díjnetre van állítva. Ennek ellenére az általam látható webes felület is papírosat mutogat. És úgy tűnik az az erősebb kutya, mert képtelenek Díjnetre küldeni a számlámat :-) -
vigyory71
tag
Úgy tűnik néhány hétnyi sikerélmény után ismét előjött a korábbi problémám. Weboldalak megtekintése, játékok kommunikációja internet irányába lassú, időtúllépésre panaszkodó gépek, miközben a mért sebességek teljesen rendben vannak (nPerf.com, fast.com, speedtest.net, UPC sebességmérő). 500-as net, 500-510/22-23Mb/s mért értékek.
Modem értékek rendben.
CB modem módban van, rajta belül egy TPLink AX90-es vadiúj router, de a korábbi AC4500-as is ugyanezt a jelenséget produkálja. Nem hiszem, hogy ezekkel lenne baj, ráadásul a belső hálózaton semmi baj nincs a sebességgel.
Korábban is hasonló volt a helyzet, majd egyszer csak varázsütésre megjavult a dolog, hiba nem volt, és minden rendben ment, egészen tegnapig. Tegnap óta újra fennáll a probléma. Igazából reklamálni sincs alapom, mert nem tudok azon kívül mást rákiabálni a rendszerre, mint, hogy kínosan lassú, de a mérések alapján nem az. Minden gépen ugyanez a helyzet a hálózatról (laptop, PC, telefon, tablet stb.) Hálózaton belül minden sebesség hibátlan, de kifelé az internet felé sok a várakozás, tekerés, homokórázás.
Ha átrakom a CB-t router módba, akkor nincs ilyen hiba.
Most így hagyom egy darabig, aztán megint visszarakom majd a routeremet... hátha -
vigyory71
tag
válasz AtHoS #105977 üzenetére
Sajnos ez a konfig egy másik problémát vetett fel nálam. A CB admin felülete ilyen üzemben nem érhető el a belső hálózatról. Illetve maga a CB IP címe elérhető lenne, de nem enged webesen hozzáférni a felülethez a CB. Egy piros felirat közli velem, hogy ez az IP cím nem elérhető számomra.
A CB belső oldala a 192.168.0.0/24-es hálózatban van, a CB belső interface 192.168.0.1. Az AX90-es külső interface a 192.168.0.100, ez a cím DMZ-be került a CB-n, és az AX90 belső interface a 192.168.1.0/24-ből a 192.168.1.1, és ugye ide kerültek a NAS, a laptopok, PC, tabletek, telók, stb.
Ebből a 192.168.1.0/24-es hálózatból (AX90-es router belső hálózata) a CB 192.168.0.1-es interface és a 192.168.100.1-es címe sem érhető el, a CB simán visszautasít minden webes közeledést a már említett piros felirattal, hogy abból a hálózatból, ahonnan érkezem nem érhető el. -
vigyory71
tag
válasz csimpok #107262 üzenetére
A képernyőképet megnézve a connect boxodtól a belső oldali címedet megkapod, a Windows oldalról egyéb teendőd nincsen. DHCP szerver, DNS, Gateway rendben lévőnek tűnik, de vélhetően ezek a CB-től DHCP szolgáltatással megkapott adatok, szóval ez rendben kellene hogy legyen.
Ami baj lehet, hogy a CB Vodafon felőli oldalán nem áll össze a kapcsolat, emiatt van, hogy nincsen internet kapcsolatod. Próbáld meg elérni a CB-t a 192.168.1.1 címen, vagy ha nem megy akkor a 192.168.100.1 címen, hog be tudsz-e lépni rá egy böngészővel. Ott kellene megnézned, hogy mi a státusza a CB-nek Vodafone felől. (belépési adatok user/password elvileg a boxodon ott kellene hogy legyen a kis matricán úgy emlékszem) -
vigyory71
tag
válasz csimpok #107264 üzenetére
Akkor ez ugye egy TPLinkes router nálad, aminek a külső (WAN) oldali interface van a CB-be dugva, ha jól értem.
Ez esetben be kéne lépned a TPLink routerbe, és szét nézni benne, hogy a WAN oldali (Internet) interface milyen IP címet kap, vagy kap-e egyáltalán a CB-től. -
vigyory71
tag
válasz wmarci #107465 üzenetére
Nálam is pontosan ez a szitu. A sebességmérések alapján minden rendben, de a web oldalak, és bizonyos szolgáltatások (játékok számára) iszonyú nagy késleltetéssel vannak. DNS hibára gyanakodtam sokáig, varázsolgattam DNS szerverekkel, de nem segített. Ugyanakkor, ha a CB-t használom routerként, akkor minden rendben van. Ha modem módba kapcsolok, és mögé teszem a routeremet (TP-Link AX-90, de ugyanez az AC4500-zal is) akkor egy ideig jó, de aztán egyszer csak fogja magát, és bekattan neki a fent leírt lassulás. Nyilván Voda nem lát problémát vele, de nem is vállal felelősséget, ezt meg is értem.
Sok időt elvacakoltam már a hibakereséssel, de igazából nem találtam rá magyarázatot. Sem a jelenségre, sem arra, hogy mi válthatja ki, és mikor jön elő, vagy ha éppen nem jön, akkor miért nem. -
vigyory71
tag
válasz #72445440 #107501 üzenetére
Nem az a baj, hogy ne tudnám átállítani a CB-t modem módba, hanem az, hogy ha megteszem, és mögérakok egy rendes combos routert, (vagy egyáltalán bármilyet), akkor egy ideig még megy is rendesen, de aztán bekattan nála valami, és bár a sebességteszteken teljesen normális értékekkel vigyorog, a weboldalak betöltése kivárhatatlanul lassú lesz. Teker-teker-teker, aztán egyszercsak betölti az oldalt, de nagyon sokára.
És ez mondjuk 10 oldalból 8-nál ilyen, a maradék kettőnél csak simán lassú. De aztán lehet, hogy éppen másik oldalakra jellemző, hogy nem bírod kivárni, és ami korábban vállalhatatlanul lassú volt, az mondjuk csak simán nagyon lassú lesz. Valahogy nem igazán tudok rendszert felfedezni abban, hogy mi lesz csiga-lassú, és mi csak nagyonlassú.
Nem mondhatni, hogy a saját routeremmel lenne gebasz, mert az vaskos kis eszköz, nem gagyi. Modem értékeim teljesen rendben vannak, azzal sincs gond. A Voda pedig jogosan csak a vállát vonogatja, hogy használjam a tőlük kapott eszközt, és jónapot. Megjegyzem, azzal nem is jelentkezik a probléma. Szóval egyenlőre nyelem a békát és a CB-t használom router módban. -
vigyory71
tag
Országomat egy telefonszámért!
Könyörgöm, tud valaki egy Vodafone vezetékes hangposta telefonszámot???
Tegnap egy bejövő vezetékes hívást nem volt kedvem felvenni, hagytam, hogy csörögjön, majd megunja...
Mindig ki volt kapcsolva a hangposta a vezetékes vonalamon UPC időkben is. Most ez valami titokzatos módon megváltozott, mert a hívás úgy tűnik átment hangpostára. Azóta óránként SMS-t küld a Voda a vezetékes telefonomra, hogy nekem bizony hangposta üzenetem van.
Azóta sikerült kikapcsolnom - elvileg - a hangposta szolgáltatást (#61#) de az SMS rendületlenül jön, éjjel-nappal.
Lehet, hogy balfék vagyok, de sehol nem találok olyan számot, hogy itt vagy ott tudnám törölni a hangposta üzeneteimet, vagy bármit tudnék kezdeni vele. Tud valaki ilyet esetleg?
1717 nem működik!Köszönöm előre is!
-
vigyory71
tag
válasz MiZo1990 #107691 üzenetére
Köszönöm szépen, a 1720 jó szám volt. Végig kellett hallgassam a hagyott üzenetet, mert ha menet közben megszakítottam, nem vette tudomásul, hogy én ezt meghallgattam. Emberünk pedig nem vette észre, hogy nem bontotta a hívást, így kb jó pár percen át hallgattam, ahogy a haverjaival dumálnak. De türelmesen végighallgattam, és a végén felajánlotta a rendszer, hogy most már törölhetem a hang üzenetet.:-D
Mindezt ugye egy már múlt hónap végén megszűnt szolgáltatáson...
De a lényeg: köszönöm a tippet MiZo1990. A szám jó volt.[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
válasz Makkok #108360 üzenetére
woooow.... ezt az ábrát mivel sikerült kinyerni?
Bevallom engem nem hagy nyugodni, hogy mi lehet nálam a lassulás oka, ha beillesztem a rendszerbe a routeremet.
Ma ismét rámozdultam, hátha... 10 óra környékén behergeltem, CB modem módba kapcsol, router bekapcs, először csak egy laptop vezetékesen, aztán később egy PC, végül a NAS, és lassan minden rá lett dugva, aminek lennie kell... Nem volt semmi gond, minden jónak tűnt. Kb. úgy 4 órán át. Aztán újra előjött, hogy iszonyat módon lelassul a webes forgalom. Sebesség értékek látszólag jók. (500/22Mb/s) De minden webes forgalom csiga lassú lesz, hatalmas késleltetésekkel. (szelassav.hu példának okáért gyakorlatilag elérhetetlenül lassú)
Szóval nagyon tanácstalan vagyok, nincs ötletem, hogy mi lehet az oka. -
vigyory71
tag
Lelkesen nyomozom, hogy mi lehet a Modem mód + saját router üzemmód mögötti lassulások oka.
Kipróbáltam egy modem mód -> közvetlen kábeles PC kapcsolat üzemmódot kíváncsiságból. Jelentem a helyzet ugyanaz. Néhány óra elteltével a webes kapcsolatok vállalhatatlanul lelassulnak. Weblapok nem, vagy csak csiga lassúsággal töltődnek be.
IP címet a 212.96.46.0/24-ből kapok ilyen esetben DHCp-vel, ugyanakkor a routerem ami ugyanígy a modem módban működő CB-re van kötve, DHCP-re konfigolt WAN interface-szel érdekes módon a 89.133.32.0/22-ből kap IP címet.
A jelenség viszont mindkét irányban
- PC -> CB -> Internet
- PC -> TPLink Router -> CB -> Internettehát ugyanaz.
Lelassul a weboldalak elérése, töltöget, homokórázik, molyol, holott a sebességteszteken hozza a szolgáltató által elvárt értékeket (500/22Mb/s)Lehetséges, hogy a CB-nek úgy fos a modem módja ahogy van???
-
vigyory71
tag
válasz LouiS22 #108479 üzenetére
Seedelek, de nem túl nagy mennyiségben, az szinte elenyésző.
Egy NAS-on fut a torrent kliensem, az oldja meg ezt a feladatot. Viszont akkor is seedel ugyanígy, ha a CB router üzemmódban van, és akkor nem okoz ilyen gondokat. Olyankor ugyanígy rá van kötve a NAS-om, és fut rajta a torrent kliens.
Ha a CB router módban üzemel, akkor nem tapasztalom ugyanezt a lassulós problémát egyáltalán.
Azt is kipróbáltam már, hogy a CB-t router üzemmódba tettem, letiltottam a wifi csatornáit, és a saját TP link routeremet AP üzemmódban kötöttem rá a router üzemmódú CB-re.
Így a wifit a saját TP Link eszközöm adja, de a router funkciókat a CB-re bízom. Így is teljesen emberi módon működik a dolog.
Azonban ha a CB-t modem módba állítom, akkor rövid időn belül bekövetkezik a már sokszor említett lassulás. Akkor is ha TP link routeren keresztül használom, és akkor is, ha direktben a CB-re kötöm a PC-t/laptopot vezetékes kapcsolattal.
Szóval kezdem azt hinni, hogy a CB modem módja valamiért nem túl szerencsés... -
vigyory71
tag
válasz #72445440 #108481 üzenetére
Én egy TPLink AX6600-as routert használok, [link] (használnék) de nem boldogulok vele. A CB-t nem túl régen, néhány hónapja kaphattam, mert korábban a nálam lévő fehér CB napi rendszerességgel többször is újraindult. Most a fekete CB van helyette, de azzal ez a lelassulós varázsolás van, amivel szintúgy nem vagyok boldog. A héten dobta be valaki az ötletet, hogy meg lehetne nézni direktben modem módra konfigolt CB-re kötött PC-vel.. és az ötlet hatott, mert valóban nekem is az jön le, hogy nem a saját routerem lehet a hunyó.
Kérdés, hogy a Voda mennyire lesz partner, ha az a bajom, hogy a CB amit adott, modem módban nem túl barátságos. Gondolom "rámérnek" távolról és jónak fogják látni...
Az ügyfélszolgálatos kishölgynek legutóbb az sem szúrt szemet, amikor jeleztem a korábbi CB-ről, hogy naponta 3-4-szer újraindul. Azt mondta ő nem lát semmi problémát a CB logjában... Aztán kértem, hogy akkor legyen kedves olvassa már be, hogy akkor amit lát abban a CB logban... És ekkor döntött úgy, hogy akkor inkább kapcsol egy technikai kollégát -
vigyory71
tag
válasz #72445440 #108483 üzenetére
Nos, felhívtam az ügyfélszolgálatot és legnagyobb meglepetésemre:
1. gyakorlatilag egyetlen perc várakozás nélkül azonnal ügyintézőhöz jutottam
2. a jelenség elmondása után pár perc türelmet kért, ellenőrizte mit lát, és tartós jelszint problémát vélt felfedezni, tehát kérnem sem kellett, de technikus kiküldését javasolta.
3. jövő hétfőre tudott időpontot találni, így akkorra érkezik ide egy technikus, aki kivizsgálja a jelszint problémátMindenesetre kíváncsian várom a hogyan továbbot, bízom benne, hogy sikerül a végére járni a problémának. Hogy mennyire lehet összefüggés jelszint probléma és a modem mód lassulás között, azt nem tudom megítélni, de remélem, hogy aki kijön, az majd többet tud nálam a Voda által használt kábelmodem technológia mélyebb rejtelmeiről. Az én CCNP-m kevés ehhez :-)
Köszönöm a tippeket, tanácsot ish4d0w és LouiS22!
[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
válasz kabelmania27 #108486 üzenetére
Igen, a modem jelszint értékeim ezek szerint most is jónak tűnnek, ezért kicsit értetlenül álltam az ügyfélszolgálat válasza előtt, de ahogy írtam is, én nem vagyok túlzottan otthon a kábelmodem technológiában, tehát hiszek azoknak, akik értenek hozzá. Bízom benne, hogy az ide küldött technikus olyan lesz, aki ért hozzá :-)
-
vigyory71
tag
A Vodafone TV appra regisztrálni kell elvileg, legalábbis ezt írja a doksijuk:
"A használathoz My Vodafone Otthoni regisztráció szükséges, hozzáférést a My Vodafone Otthoni oldalon tudsz igényelni. Az igénylést követően a Szolgáltatások/Vodafone TV applikáció menüpontban tudod aktiválni a szolgáltatást. Az alkalmazás azon előfizetők számára elérhető, akik lakossági előfizetőként TV Premium, illetve TV Comfort csomaggal rendelkeznek. *"
Ehhez képest nekem nincsen olyan menüpontom, ahol aktiválni tudnám, és szemmel láthatóan van nekem ilyen szolgáltatásom, csak éppen inaktív. (nem regisztráltam mert nem tudom hol lehetne)
Szóval lehet, hogy mesüge vagyok, de van egy szolgáltatásom, ami inaktív, nem tudok rá regisztrálni, nem tudom aktiválni... van esetleg valami ötlete valakinek, hogy hol is kéne keressem azt amit szerintük a Szolgáltatások/Vodafone TV applikáció menüben kéne találnom?
-
vigyory71
tag
CoF és ish4d0w: Még nem akarom élvezni, én még csak a regisztrációmról szerettem volna meggyőződni Látni, hogy VAN olyan menüpont, VAN hozzáférési lehetőség... Bánja a kutya, ha csak holnap, vagy 31-én indul el az adás az oldalon. Tudni szerettem volna milyen accounttal tudok belépni, (megjegyzem a HorizonGO-ra még mindig a korábbi upcmail.hu-s e-mail címemmel tudok belépni, de például a My Vodafon oldalra való belépéshez lecseréltették velem ezt a korábbi user nevet. Nem, nem a jelszavát, hanem a user nevet!). Szóval csak simán jó lenne tudni, hogy melyik accountom lesz majd érvényes a HorizonGO utódjaként működő VodafoneTV Applikcióhoz például, vagy egyáltalán, csak lássam, hogy igen, be tudok lépni arra felületre ahol MAJD egyszer lesz valami tartalom.
Lehet, hogy ez 1 nappal a tervezett indulás előtt túl nagy kérés feléjük? -
vigyory71
tag
Ma végre sikerült kipróbálnom a VTV Appot.
iPad-en ma már beengedett az applikáció (korábban nem), és bár nem egészen értem, (csak érteni sejtem), de a helymeghatározás nélkül nem engedett nézni semmit. Miután engedtem hozzáférni az appot a helyadatokhoz, el is indult tudtam nézni rajta aktuálisan egy felújított, remakelt Tüskevár-at.
Webesen sajnos nem engedett nézni semmit laptopon, az alábbi hibaüzenetet dobta.Ezt dobta laptop saját kijelzőn is, és port replikátor+monitor kivitelben szintúgy.
-
vigyory71
tag
válasz kezo0 #109670 üzenetére
Nálam ugyanezt a hibát dobta a Cisco box egy pár napja a héten.
Felhívtam a 1270-et ők hálózati hibát láttak. Kihúzatták velem a koaxot, meg a tápot. Megtörtént, de nem javult. Szerelőt küldenek jövő hétre.
Közben kihúztam utána újra, de már az osztóból a bejövő koaxot, majd visszadugtam..,, tadaaaam… azóta magáhoztért. Újra van visszamenőleges EPG is. Lefuttattam teszteket a boxon, egyedül a videotár nem megy, minden más rendben van.
Most azon filózok, lemondjam-e a szerelő kijövetelét.[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
válasz tonyrulez #110326 üzenetére
tonyrulez: nekem is nagyon hasonló problémám volt. Akkor jelentkezett, ha a CB modem módban volt, és saját routerem volt rajta. Jó minőségű router volt, mégis ez volt a jelenség. Végül kipróbáltam, hogy a CB modem módban volt, és közvetlenül rákötöttem egy PC-t a CB egyik LAN portjára, úgy is ugyanez a helyzet volt tapasztalható. Vagyis bizonyíthatóan nem a saját routerem a hunyó. Ez meggyőzött, hogy van keresnivaló az ügyfélszolgálat felé a problémával, ezzel nem hajthatnak el, mert nincs a rendszerben saját eszközöm, mégis valami nem jó a rendszerben.
Felhívtam őket, hümmögtek, végül az lett belőle, hogy látnak jelszint problémát, küldenek technikust. Viszont egy óra múlva történt egy újraindulás a CB-n, (nem én generáltam) és furcsa módon onnan kezdve a hiba megszűnt létezni, és azóta sem jön elő.
Szóval szerintem próbáld ki, hogy:
- CB modem módban
- saját router nélkül egy PC-t a CB egyik LAN portjára kötsz és azon tesztelsz
ha így is fennáll a hiba, akkor jelentsd be, és mondd el, hogy nem, nincsen saját router a képben, tehát ne akarjanak kibújni a hibakeresés alól azzal, hogy mossák kezeiket, mert biztosan a te routered a hunyó.
Persze ettől még lehet a te routered is a hunyó, de ez kiderül, ha router nélkül nyomod a CB-re kötve a gépedet, és úgy rendben megy a web lapok betöltése. De így legalább kiderül az is. -
vigyory71
tag
válasz Attila841222 #110453 üzenetére
Attila841222: Ha 192.168.0.108 az ASUS routered WAN oldali IP címe és dupla NAT-ot látni nálad, akkor szerintem biztosan nem bridge módban van a CB-d.
Ha 192.168.0.1 a CB-d címe, akkor ő biztosan NAT-ol, és akkor az nem bridge mód.
Ha be tudsz lépni a CB-re tedd meg, és ellenőrizd le, ott látnod kell, hogy melyik módban van.
Szerintem próbálj meg egy CB rebootot is esetleg, és ha nem javul nyaggasd meg az ügyfélszolgálatot, hogy ez nem bridge mód így. -
vigyory71
tag
válasz Attila841222 #110458 üzenetére
Bevallom az Arris CB-vel nem vagyok cimbora, de ha belső lábán 192.168.0.0/24-es hálózatot ad, akkor az fix, hogy nem bridge mód. Ott történik a CB-n egy routolás, és/vagy NAT-olás (itt fordul a belső 192.168.0.0/24-es hálózat címe a külső oldali publikus IP cím tartománybeli címre) ami mindenképp valamilyen router funkció hálózati szempontból.
A korábbi CB-ken (fehér és fekete is) akkor nincsen bridge mód, ha IPv6-os módban van az eszköz. Ezt még meg lehetne kérdezni az ügyfélszolgálatnál, hogy nem IPv6-ra van-e konfigolva az eszköz.[ Szerkesztve ]
-
vigyory71
tag
válasz Attila841222 #110482 üzenetére
Akkor szerintem ellenőrizd még le a routered WAN oldali interface konfigurációját, hogy az DHCP-re van-e állítva. Ott kellene megkapni a 86.*.*.* IP címek közül valamelyiket jó eséllyel.
Ezen kívül én továbbra is azt gondolom, hogy próbáld ki a CB valamelyik LAN interface-re kötött gépeddel, (DHCP-re konfigolt ethernet interface-en) hogy az kap-e IP címet, (publikusat) a CB-n keresztül. Ha igen, akkor a CB jól működik bridge módban van. Ez esetben jöhet a router ellenőrzése, hogy ott mi lehet a gond.
Ha nem kap publikus IP, hanem valami 192.168.*.* címet kap, akkor még nincs bridge módban a CB, ez esetben még birkózni kell a CB-vel.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen