A Google a világ legértékesebb brandje

A Millward Brown piackutató és tanácsadó cég a Financial Times-szal együttműködve az idén is közzétette a világ legértékesebb márkaneveit rangsoroló toplistáját. 2008-ban – akárcsak tavaly – ismét a Google-t találták a legerősebb brandnek, melynek értéke egy év alatt 30 százalékkal, 86,1 milliárd dollárra nőtt. Nemcsak az első helyen nem volt változás, de a top 5-ben is maradt a tavalyi rangsor: a Google-t a General Electric, a Microsoft, a Coca-Cola és a China Mobile követi.

A tízes elitben viszont már volt átrendeződés. Az IBM a kilencedik helyről a hatodikra ugrott, miután a márka értéke egy év alatt 65 százalékkal nőtt. Ennél is nagyobbat lépett előre az Apple, amelyet 123 százalékos növekedése a 16.-ról rögtön az IBM mögé, a 7. helyre repített. A top 10-be bekerült még egy technológiai vállalat, a finn Nokia is, amely tavaly a 12. volt.

 

Helyezés Márka Érték (Mrd USD) Változás egy év alatt
1. Google 86,1 30%
2. General Electric 71,4 15%
3. Microsoft 70,9 29%
4. Coca-Cola 58,2 17%
5. China Mobile 57,2 39%
6. IBM 55,3 65%
7. Apple 55,2 123%
8. McDonald's 49,5 49%
9. Nokia 43,9 39%
10. Marlboro 37,3 -5%


Forrás: Millward Brown Optimor BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands

A BrandZ rangsort a cégek gazdasági teljesítménye és a vásárlók körében világszerte végzett márkaismertségi kutatások alapján állítják fel. Az idén több mint 50 000 brandről több mint egymillió embert kérdeztek meg. A 100-as listán szereplő márkák összértéke egy év alatt 21 százalékkal, 1,94 billió dollárra emelkedett – körülbelül ennyi Olaszország GDP-je. Míg tavaly a listán a pénzügyi szektor dominált, az idén már a technológiai vállalatok (beleértve a mobilszolgáltatókat is) szerepeltek a legjobban: a 100-ból 28 brand az övék, melyeknek az összértéke egy év alatt 187,5 milliárd dollárral nőtt.

Azóta történt

Előzmények