Csak májusban jön az iPad Európába


Az Apple szerdán bejelentette, hogy másodszor is módosítania kell azt a dátumot, amikor elkezdik Amerikán kívül is terjeszteni az USA-ban április 3-án piacra dobott táblagépüket, az iPadet, mivel az Egyesült Államokban akkora az érdeklődés, hogy nem győzik gyártókapacitással: „A számunkra váratlanul nagy amerikai kereslet nyomán nehéz döntést kellett hoznunk, s úgy határoztunk, hogy egy hónappal eltoljuk az iPad nemzetközi piacokra való beléptetését. Tudjuk, hogy sok nem amerikai fogyasztó számára csalódást jelent az iPadre való további várakozás, de azt is reméljük, hogy ők örömmel hallják a késleltetés indokát – az iPad az USA-ban hallatlan siker” – áll a cég közleményében. Az Apple szokás szerint szűkmarkúan bánik az eladási adatokkal, de annyit leírnak, hogy az első héten több mint 500 ezer iPad talált gazdára (persze ezzel a számmal nem árt óvatosan bánni, ahogy korábbi hírünkben írtuk, mivel valószínűleg eladottnak számítja a vállalat a nagy áruházaknak kiszállított iPadeket is, s ezekről nem tudni, hogy a polcon voltak-e az első héten, vagy már el is vitte őket akkor egy vásárló).

A kereskedelmi tervek változása után az várható, hogy a terméket május végén kezdik el árusítani Ausztráliában, Franciaországban, Japánban, Kanadában, Olaszországban, Németországban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Svájcban. Az Apple azt jelentette be, hogy az Amerikán kívüli országokra vonatkozó árakat május 10-én közlik, s ugyanekkor indul az online előrendelés is. Steve Jobs ez ügyben is megmutatta, hogy született marketinges zseni: panaszkodott arra, hogy nem tudnak eleget szállítani, de megígérte, hogy a közeljövőben megfeszített munkával igyekeznek kiszolgálni az igényeket.

Ez utóbbira reagáltak az AFP által megkeresett piaci elemzők, akik egy része egyszerűen nem hiszi el az Apple állításait; egy Carmi Levy nevű független szakértő szerint egy, a tényeket eltitkoló, a keresletet növelő marketingfogásról van szó, egy reklámhadjárat egyik eleméről, mely a már meglévő fogyasztói várakozás okozta feszültséget igyekszik még feljebb srófolni. De ugyanilyen határozott véleményt fogalmazott meg például a Gartner szakértője is, aki szerint viszont szó sincs erről, mivel az iPad a vártnál is nagyobb piaci siker, így az Apple-nak nem érdeke egy ilyen csavaros marketingfogás.

Az iPadet az Egyesült Államokban jelenleg hatféle változatban kínálják, a legolcsóbb a wifivel ellátott 16 gigabájt memóriás 499 dollárért, míg a legdrágább a wifis, de ugyanakkor 3G-képes, 64 gigabájtos memóriával ellátott 829 dollárért (igaz, a 3G-sekre még csak előrendelést fogadnak el). Az előzetes becslések alapján idén és jövőre 12-13 millió iPad eladása várható.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

  • Kitiltották Izraelből az iPadet

    Sokan nem értik a távközlési minisztérium indoklását. A gépet egyelőre elkobozzák a határon és a repülőtereken.

  • Megállíthatatlan az Apple

    A vállalat 131 százalékkal több iPhone-t adott el, mint egy évvel korábban. A második üzleti negyedév is rekord – természetesen.

  • Izrael feloldotta az iPad-tilalmat

    Az alapos szakértői vizsgálat szerint az eszköz mégis megfelel a helyi előírásoknak. Tegnap óta fejenként egy darab bevihető az országba.

  • Rámozdul a processzorfejlesztésre az Apple

    Chipfejlesztő céget vásárolt a cupertinói vállalat – megint. Valószínű, hogy az új team készítette az iPad misztikus processzorát.

Előzmények