Rövid videók áradata és még több reklám jön a Facebookra

Globálisan is elindult a Reels, amely a leggyorsabb növekedésű formátum – számos reklámmal építenek rá.

Nem titok, hogy a TikTok és a Web3-as trendek nagy népszerűségét látva, minden közösségi platform nyit ezekbe az irányokba. Ahogyan az sem titok, hogy a Facebook erősen épít a reklámokra.

A Meta elindította több mint 150 országban a Facebook rövid videós Reels funkcióját. Ez a leggyorsabb növekedést mutató tartalmi formátum az oldalon.

A Meta – amely legutóbbi jelentésének hatására elvesztette piaci értékének nagyjából harmadát, de folyamatosan jelzi, hogy jövedelmező jövőt épít – kulcsfontosságúnak tartja a Reels funkciót, amely az Instagramon már 2020-ban, a Facebookon már 2021-ben elérhető volt egyes tesztelők számára. A funkció közvetlen válasz a TikToknak.

Zuckerberg személyesen közölte, hogy a Reels a leggyorsabban növekvő tartalmi formátum. Hozzátették, hogy az emberek az idejük felét már videókkal töltik a Facebookon, ezért aztán újabb megoldásokat találtak arra, hogy a tartalomgyártók még több pénzt keressenek a Reels funkcióval.

Még több tartalomgyártónak, még több országban fizetnek majd bónuszokat, továbbá tartalmakon megjelenő, banner- és matricaszerű reklámokat vezetnek be a hirdetési bevételek növelése érdekében. A Reelek között pedig teljes képernyős reklámok várják majd a jövőben a felhasználókat.

Korábban csökkenő árbevételi növekedésre figyelmeztetett a cég, mert a fogyasztók idejét egyre többen próbálják meg elcsábítani, továbbá a rövidke videós tartalmak kisebb bevételeket hoznak. A Reelek egyébként a történetekben, a Watch fülön és a hírfolyamban is megjelennek majd.

Azóta történt

Előzmények