Fejlesztőközpontot nyit Budapesten az ITSH

Az IT Services Hungary a Közép-Magyarországi Operatív Program (KMOP) keretében elnyert 314 millió forintos támogatás segítségével az idén új k+f központot hoz létre és ezzel 70 új munkahelyet teremt Budapesten – jelentették be ma. Az informatikai kutatással foglalkozó részleg fókuszterületei közé a munkaállomások virtualizációja (VDI), az üzletmenet folytonosságát biztosító eszközök fejlesztése, a szervezeten belüli és szervezetek közötti együttműködés és kommunikáció hatékonyabbá tétele, valamint az önkiszolgáló funkciók modernizálása tartozik majd.

Ilosvai Péter
Ilosvai Péter

A T-Systems hazai leányvállalataként működő, 2006-ban alapított ITSH másfél éve kezdett – szintén uniós támogatással – k+f tevékenységbe Magyarországon: a debreceni központban azóta telekommunikációs eszközök fejlesztése folyik. Ilosvai Péter, a cég ügyvezető igazgatója a projektről szóló mai sajtótájékoztatón elmondta: az újabb fejlesztői bázist azért hozták a fővárosba, mert ezúttal tapasztalt, senior programozókra volt szükség, ilyen szakembereket pedig itt könnyebb találni.

A cégvezető kiemelte: az ITSH – amely nemcsak Magyarország legnagyobb informatikai szolgáltatója, de a T-Systems legnagyobb globális szolgáltatóközpontja is – jelenleg 2500 főt foglalkoztat itthon. Az elmúlt évben a dolgozói létszám közel 500 fővel nőtt, és az idén is hasonló bővítést terveznek. Mivel a hazai munkaerőpiacról ezt a növekedési ütemet alig tudnák kiszolgálni, a vállalat saját képzéseket indított: tanszéket létesítettek a Debreceni Egyetemen, Train IT néven olyan felnőttképzést indítottak, mely nem informatikai végzettségű, nyelveket beszélő érettségizetteket és diplomásokat készít fel a munkavégzésre, illetve újabban középiskolákba is vittek szakmai programokat.

Ilosvai Péter hangsúlyozta, hogy mivel a nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló, főként globális hálózatok és adatközpontok üzemeltetésében, támogatásában utazó ITSH rendkívül széles ICT-portfólióval rendelkezik, a dolgozóknak kiváló karrierlehetőséget kínál. Az IT café kérdésére a menedzser elmondta: noha trend az informatikai szolgáltatások Távol-Keletre költöztetése, a jellemzően német ügyfeleknek a kulturális közelség és a nyelvismeret lényeges szempont, ezért biztos abban, hogy a leányvállalat növekedése hosszú távon fenntartható lesz Magyarországon.

Azóta történt

Előzmények