Lehet, hogy kidurran a nagy streamingláz

Tavaly megfeleződött az USA-ban a streamingszektor előfizetői táborának növekedése, ebből a szakértők a streamingláz kifutására következtetnek.

Az Antenna elemzőcég adatai szerint 2023-ban az USA-ban a streamingszektor előfizetői táborának a növekedése megfeleződött. Ez pedig arra utalhat, hogy a nagy őrületnek vége van a kulcspiacon.

A prémium előfizetések növekedése 21,6 százalékról 10,1 százalékra esett vissza. Az összesített növekedés azonban négy év alatt így is több mint duplázást jelent, elemzők szerint ez stabil újrafeliratkozásoknak köszönhető.

A streamingőrület elején a cégek a tartalmakba és az előfizetők megtartásába öntötték a pénzt, a világjárvány alatti idők is ennek kedveztek. Két Hollywoodban zajlott sztrájkkal később már inkább a költségeket faragják le, továbbá a reklámokat terjesztik az árbevétel növelése érdekében.

A jelentés szerint a Netflix, a Peacock és a Paramount+ hozta a legtöbb növekedést, 2023 végén 242,9 millió előfizetéssel. Azt is mondják az elemzők, hogy míg a Netflix 2019-ben az előfizetések felét zsebelte be, addig most alig több mint a piac negyede van a kezében. A jelentés szerint az előfizetések terén a Paramount+ felülmúlta a Disney+ riválist, a Discovery+, a Disney+ és a Hulu kisebb csökkenést tapasztalt a piaci részesedésében.

Az Antenna szerint a streamingpiac a józanság korszakába érhet lassan, eddig ugyanis csak az volt a cél, hogy felhasználók tömegeit szerezzék meg. Ennek teljesülésével most a meglévő előfizetők kezelésére kellene fókuszálniuk, állítják. A 2023-as előfizetések úgy 30 százaléka lehetett egyébként újrafeliratkozó. A szolgáltatást lemondók negyede 3 hónapon belül, bő 40 százaléka 12 hónapon belül tért vissza.

Azóta történt

Előzmények