A jövőben kevesebb AMD processzorral szerelt Dell számítógépet találnak majd a vásárlók a Dell Direct webáruházban, ez azonban nem jelenti azt, hogy az amerikai PC-gyártó bármilyen szinten leépítené az AMD-s választékot. A vállalat 2006-ban a nagy számítógépgyártók közül utolsóként vette fel a második számú processzorgyártó termékeit portfóliójába – akkor mindkét érintett fél hosszú távú megállapodásnak nevezte az egyezséget.
Az AMD és a Dell illetékesei egybehangzóan cáfolták azt az internetes sajtóban a hétvégén szárnyra kelt spekulációt, mely szerint a számítógépgyártó és a processzorgyártó kapcsolata máris megromlott volna. A múlt héten több lap is arról számolt be, hogy a Dell Direct webáruházából számos AMD-alapú asztali számítógép és noteszgép törölve lett, a vállalat ezzel együtt felhívta a vásárlók figyelmét, hogy az AMD-s gépeket mostantól a nagyáruházak, szakboltok polcain keressék (ezt a figyelmeztetést azóta egyébként eltávolították).
A Dell képviseletében David Frink, a cég egyik szóvivője a BetaNews magazinnak nyilatkozva cége termékértékesítési stratégiájának változásával indokolta a webáruház készletének módosítását.
Frink felhívta a figyelmet rá, hogy a Dell a régi, jól bevált direkt értékesítési modellt kiegészítve pár hónapja a retail csatornán is kiterjesztette jelenlétét, azaz a gyártó számítógépei feltűntek az áruházak polcain is. A szóvivő a lapnak elárulta, hogy az AMD-alapú asztali számítógépek túlnyomó többségét ezek az értékesítési pontok (például a Best Buy vagy a Wal-Mart üzletlánc egyes tagjai) adták el az elmúlt hónapokban – itt az AMD-s megoldások forgalma hagyományosan erős, így az új üzletek bevonásával a gépek értékesítési volumene folyamatos növekedést mutat.
Hasonlóképpen értékelte a helyzetet John Taylor, az AMD szóvivője: „A Dell erős retail forgalmat épít, amiben az AMD fontos szerepet játszik” - nyilatkozta az illetékes. „Az AMD egy erős márka, mely komoly retail jelenlétet képvisel, a Dell pedig mindössze csak az AMD-s gépek értékesítési helyét változtatta meg. Ez egyáltalán nem jelent csapást cégünknek, továbbra is komoly sikereket érünk el együtt, mind a fogyasztói, mind a vállalati szegmensben” – tette hozzá Taylor.