- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Vírusirtó topic
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Google Drive
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
lacko6
senior tag
Alza garancia valtozas!!!
Amire eddig 5 ev volt pl ssd most 1 lett 100e ft ig.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Gondolom csak lustaságból fogalmaztak így ,hogy a Jótállás az XY rendelet alapján...
Csúnya lenne ha mostantól gyakorlatilag az összes tápegység vagy memória 1 év garival lenne kivágva.
Nem tudták megcsinálni rendesen a rendszert a változás után így inkább kirakták a salbonszöveget.
Rá kell kérdezni. Ha nincs rajta a számlán mondjuk egy Corsair táp kapcsán ,hogy 7-10 év akkor viszlát. Ott helyben adhatják is vissza a pénzt.
Egy ilyen húzással azért rengeteget veszítenének.[ Szerkesztve ]
-
Executioner
tag
B@szhatod a lustaságot. Nem vásárlás után kellene kiderüljön, hogy mire mennyi garanciát adnak.
Nem mellesleg az emag is elkezdte faragni a gariidőket a jogszabálynak megfelelően...
Szerk.:
Az alza eddig is mindenre minimum két évet adott még akkor is ha a gyártó csak egyet vállalt (pl: playstation). Emiatt a jogszabályban foglaltakat már eddig is megugrották így semmi szükség nem volt erre a változtatásra.[ Szerkesztve ]
Exec
-
addikt
válasz Executioner #5054 üzenetére
Más topikban például Evga vga kapcsán állítólag többen is rákérdeztek náluk ,hogy mi a helyzet most a garival.
2 évet adtak a 300 ezres kártyákra is, még decemberben. Januárban pedig nem változott a jótállás a honlap szerint.Szerintem szimplán csak valaki megunta a baszogatást és odatolták a jogszabályt.
Amúgy minden termékhez most ez van írva.Most majd mégtöbben fogják őket emiatt zargatni és akkor talán egy hozzáértő megkalapálja a rendszert.
Gondoljunk csak bele ,hogy mennyi idő után szűnt meg az okos-kuponozás...[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz torma1981 #5056 üzenetére
Mennyivel korrektebb az ipon, ott a termékeket, amikre a gyártó kevesebb garit ad, mint az új jogszabály szerint kellene egyszerűen nem vásárolhatod meg magánszemélyként, csak cégként (cégekre nem vonatkozik az új rendelet).
Szerintem sehol nem volt idejük utánahúzni a rendszert a szabályzásnak. Persze, ha tényleg kevsebb garit adnak ezután, akkor az vicc.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
A processzoros történet lezárult. Megkaptam, hogy hívjam fel őket vagy írjak egy újabb emailt a pénzvisszatérítés módjáért.
Telefonban felajánlotta az ügyintéző, hogy adnak egy kupont a proci értékében, vagy pedig visszautalják a pénzt. Visszautalást kértem, aztán közli, hogy ő ekkora összeget (120 ezer Ft) nem tud utalni, ezért továbbítja a kérésem a pénzügyi osztálynak, ahol majd foglalkoznak vele. 3-5 munkanapot mondott amíg feldolgozzák, majd visszautalnak.
Nagyon örültem Talán februárra megkapom a pénzem a decemberi rendelésemért.
Üdv!
-
#24845312
törölt tag
válasz RudiLicenc #5058 üzenetére
Nekem még mindig javítják a sorozatszámot a decemberi számlán. Már majdnem egy egész hónapja.
-
aktív tag
-
#24845312
törölt tag
válasz RudiLicenc #5060 üzenetére
Személyesen lenne még csak a nagy keveredés, akkor már ezerszer inkább az e-mail. Le nem mondok róla, mert 2 db videokártya is volt abban a rendelésben, ami megrendelést aztán töröltek is, de mégis kiszámlázták, és kiküldték. Itt is van amúgy nálam mindkét videokártya, és az egyiknek még a sorozatszáma is egyezik a számlán lévővel. A másiké már nem annyira.
A jófejséggel nincs gond e-mailben sem, ezért nem is értékelem őket sohasem, mert nem tudok válaszolni a feltett "Hogyan értékeli az eredményt és a specialista munkáját?" kérdésre, mivel csak egy választási lehetőség van. Az ügyfélszolgálatos munkájával nincs gondom, tud köszönni, udvarias, és a türelmemet kéri, az ügyet pedig állítólag továbbította az illetékesek felé. Ettől függetlenül az alza egy legalja hulladék cég, folyamatosan elb@sznak valamit, és nagyon nehezen, nagyon sokára tudják csak megoldani a problémákat mostanában. Ha lehetne értékelni az ügyfélszolgálatost, neki jó értékelést adnék, ha pedig lehetne az alzát is, akkor a legrosszabb értékelést adnám neki. Az én szememben 1-2 éve még a legjobbak voltak, most már egyértelműen a legrosszabbak. -
bezilaci
csendes tag
Mivel nekem is feltűnt, hogy a garancia idő nincs kiírva a termékek mellé, így írtam, az üsz-nek chat ablakban, hogy árulják már el, hogy egy tápra amit kinéztem náluk és a gyártó 10 évet vállal, most tulajdonképpen mennyivel fogom kapni? Az új jogszabályra hivatkozva azt mondták, hogy 1 év!!!
A következő kérdésem az volt, hogy a jogszabály minimum időt ír elő nem maximumot, így ők a jogszabály mögé bújva miért változtatnak ezen önkényesen, amikor több cég, akár az Acer-shop is, mind a mai napig sok terméküket 60 hónap garanciával árulja?!
Erre már csak annyit válaszoltak, hogy írjak a segito@alza.hu-ra.Úgyhogy mindenki jobban teszi, ha az ár mellett a jövőben a garanciaidőket is figyelembe veszi amikor shop-ot választ.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bezilaci #5062 üzenetére
Az új jogszabályra hivatkozva azt mondták, hogy 1 év!!!
Gyönyörű...
Mint mindig, a lánc végén a vásárló szívja meg...
Akkor innentől viszont én minden egyes megrendelt szirszar után csesztetni fogom az Alzát ,hogy mennyi a gari.
Kezdve a tervezett AMD procival.
Ha két évvel adják akkor viszlát lesz a részemről. Megveszem máshol 3 évvel.Tápok kapcsán kevésbé problémás a dolog. Corsair/Evga/Seasonic tápokat ki lehet küldeni Németországba közvetlenül.
De az olyan dolgoknál ahol nem lehet közvetlenül a gyártónál kopogtatni, ott ez kurva nagy szopás...
----Alza.sk/at/cz oldalakon a helyzet változatlan. 10 éveket látok ugyanúgy például tápokra.
De mi most megmutattuk.
F@szom.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz torma1981 #5064 üzenetére
Igen, ezért kételkedem benne ,hogy ez sokáig így maradhat...
Gondoljunk csak bele egy PC összerakásába.
Összeállít az ember mondjuk 600-700 ezerért egy gépet.
Vga árak az egekben így arra megadják a 3 év garit.
Drágább procira 2 évet adnak, kevésbé drágákra csak 1-et.
Memóriákra 1 év
Táp 1 év
Alaplap 1 év
Monitor 1 vagy 2 év, ártól függően.
SSD 1 év.Gyakorlatilag csak a videókártyát veszem meg az Alzából ha ez a helyzet.
A összes többit máshonnan. De még a billentyűzetet vagy az egeret is. 100k alatt mindent máshonnan.----
Jövő héten kelleni fog egy monitor a szülőknek, akkor szerintem megrendelem az Alzánál és a PCX-nél is mert útbaesik hazafelé.Kíváncsi leszek mi fog szerepelni a blokkon.
Sajnos az ügyfélszolgálat aligha fog tudni adni 100%-os választ a kérdésben.Ha nem 3 év szerepel a blokkon akkor rögtön adhatják is vissza a pénzt a pultnál.
[ Szerkesztve ]
-
bezilaci
csendes tag
Azért a belföldi csomagküldés jelentősen olcsóbb mint a nemzetközi, de legalább áthidalható az ALZA-nak ez a hozzáállása, ha van EU képviselet.
Viszont többszöri meghibásodás esetén (a családban volt rá példa VGA kapcsán 3x ment vissza mire cserélték), még belföldinél is igen jelentős többletköltséggel jár.Amennyiben ezt az ALZA-nál nem orvosolják a fejesek, hidd el, hogy a jelenlegi állás szerint 2 évvel kapnád a procit, mert a jogszabály az jogszabály
Néhány éve vettem tőlük Kingston RAM-ot, arra még 99 évet kaptam...
[ Szerkesztve ]
-
Arween
senior tag
GLS-el szeretnék csomagot visszaküldeni de az alábbi két mezőbe mit kellene írnom?
Email, Telefonszám? Ezek nem voltak a reklamációs emailban megadva mire lehet hivatkozni -
bezilaci
csendes tag
Most nem nyálazom át a GLS szerződési feltételeit, de az emlékeim szerint 50ezerig a feladási díjban benne van.
Egy fél milliós termék esetén valszeg kérném, de 70ezernél nem. De én mindig mérlegelem, hogy mekkora lehet a bukta, ha balfasz a futár, vagy a targoncás.csomagnet.hu
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
bezilaci
csendes tag
válasz bezilaci #5066 üzenetére
Javítanám a hozzászólásom, mert "csak" 99 hónap a RAM gari, nem pedig év. (gyenge a cseh tudásom)
Egyébként "furcsa" adalék, hogy azóta szinte minden termékre lehet kiegészítő garanciát vásárolni. Az említett tápra a gyári 10év helyett az 1+3év 7460Ft.
omfgk Azért majd kérlek oszd meg a személyes tapasztalataid ezzel a garanciális kérdéssel kapcsolatban a jövőheti monitorvásárlás után.
De még az is röhej, hogy ha egy komponens 101ezer, de éppen akcióban 99, akkor 2ezer ft miatt már el is estél 1 évtől. Nem baj, vehetsz mellé +évet 3ezerért! -
addikt
válasz bezilaci #5072 üzenetére
Hétfőn kiderül ,hogy mi a helyzet.
De nem nagyon értem ,hogy miért nem javították már a dolgot.
1 hete már így van a honlapon. Nem hiszem el ,hogy ne b@szogatták volna őket a témában naponta legalább tucatnyian.
Bármit rendelne most az ember 100k alatt, az most gyakorlatilag egy nagy kérdőjel...Jó lenne friss vásárlóktól megkérdezni ,hogy a blokkon mi szerepelt az elmúlt 1 hétben.
----Legrosszabb esetben fel kell nyomni őket a hatóságoknál.
Emlékezzünk vissza, mennyire beleálltak a Nyugat és Kelet Európába szállított élelmiszerek témájába. Hogy nem ugyanaz megy mindenhová.
Most nézzék meg ,hogy a szlovákoknál vagy a cseheknél ugyanarra a vacokra 5-10 év gari van, nálunk meg a franc se tudja mennyi...
[ Szerkesztve ]
-
bezilaci
csendes tag
Egyébként most néztem rá a kiszemelt tápra és már van egy visszaküldött darab, ami elképzelhető, hogy pont ebből kifolyólag került vissza hozzájuk. Ma írni fogok a gyártónak és kérek tőlük egy állásfoglalást ez ügyben.
Egy érdekes gondolat ötlött fel bennem...
Milyen extra bevételre tehet szert az ilyen üzletpolitikát alkalmazó cég, hogy a rendeletben foglalt kötelezőn felül pénzért árulja a "pluszt", közben a hibás alkatrészt a gyártó az általa vállalt garanciaidőn belül díjmentesen cseréli/javítja?!
(és most nem arra gondolok, hogy a gyártói éveken felül valaki vásárol mellé, mert ilyet én is csináltam már mosógép vagy TV esetén 2+x év)[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
torma1981
veterán
válasz RudiLicenc #5075 üzenetére
Szerintem pedig de. Az egyik legfontosabb a garancia.
-
aktív tag
-
snecy20
veterán
válasz torma1981 #5076 üzenetére
Az emberek egy jó része megvesz valamit, nem is olcsó dolgot, majd az az első hogy hazaérve dobják ki a dobozát, rosszabb esetben vele együtt a blokkot/számlát. Elmondhatatlan sok példát láttam már erre.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Piftuka
veterán
válasz #24845312 #5078 üzenetére
Nem voltak szabályosak!
Nagyon úgy tűnik, hogy a hazai kereskedelem egy jelentős része félreértelmezte a jogszabálymódosítást.
A "151/2003. (IX.22.)" továbbra is hatályban van, és az első paragrafus, 4. bekezdése a gyári jótállásról tehát továbbra is érvényes.
Az igaz, hogy sajnos ezt megelőzően is tojt erre nagy ívben sok hazai forgalmazó, de legalább a Media Markt és ALZA ilyen szempontból szinte kivétel nélkül korrekt volt.
Most engem is meglepett, amit az ALZA honlapján láttam, és sajnos a Media Markt is módosította a webáruházában az összes terméke adatlapját. (Például a BEKO termékek egységes, 5 év gyári jótállását már nem adják meg, csak a törvény szerinti kötelezőt.)
Ez ugyanúgy törvénysértő, mint korábban is volt.
Amennyiben nem változtatnak rajta, akkor itt lesz az ideje közérdekű bejelentést tenni a GVH-nál.
"Aquila non captat muscas."
-
addikt
válasz bezilaci #5072 üzenetére
Monitor beérkezett az Alzához.
Felhívtam őket ,hogy így konkrétan erre a darabra milyen garancia/jótállás vonatkozik.
Telefonon rögtön már a számom alapján látta a rendelést is az ügyfélszolgálatos.
És a hölgy azt mondta ,hogy a rendelet szerinti 1 év garancia.75 ezres monitor.
Mindenhol máshol 3 év.Mindegy, jövő héten azért bemegyek érte mert csak 10 perc kiesés ez nekem, annyit megér ,hogy biztosra menjek, de ez így kurvagáz.
Amiről korábban is szó volt. 100 ezer alatt így nem érdemes gyakorlatilag semmit venni az Alzától. Mert akkor legalább adnák olcsóbban. Aztán ha magánszemélyként lehet a gyártóhoz is fordulni közvetlenül akkor odamegyek. De így ,hogy az ár is ugyanaz...
Tehát így sok értelme volt a 250 ezer feletti kategóriára a fix 3 év jótállásnak, ha ezt az alsóbb kategóriának vasalják be.
De nem is vártam mást igazából.[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz snecy20 #5079 üzenetére
A doboz megléte nem feltétele a garanciának A számlát kidobálni hülyeség, bár ideje lenne, hogy minden cégnél letölthető legyen...
Jó volt az irány az új garanciaszabályokkal, de az eredmény mégis az lett, hogy rosszabb lett a helyzet, mint korábban... iponban azokat a termékeket, amire nem ad a gyártó 2 év garanciát és 100 ezer forint felett van, nem árulják magánszemélyeknek
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ilyenkor miért nem azt mondtad a hölgynek, hogy a rendelet a minimális jótállást határozza meg, de a gyártói jótállás alapesetben több, ez esetben mi várható, hogyan érvényesíthető a gyártó által biztosított hosszabb idő
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
-
bezilaci
csendes tag
válasz fateless #5083 üzenetére
Ahogy fentebb írtam, én ezzel már próbálkoztam, válasz nélkül továbbirányítottak.
Az üsz ilyen esetben nem tud mit mondani, mint amit utasításba adtak neki, nem a segítőkészségén múlik."ez esetben mi várható, hogyan érvényesíthető a gyártó által biztosított hosszabb idő"
Erre jegyeztem még meg, hogy ez esetleg milyen visszaélésekre adhat lehetőséget a fizetős extra garancia esetén...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nagyon várom, hogy mi lesz a közeljövőben.
Mi most rendeltünk egy hűtőt az emagról, az alapára 235K lett volna, mindenféle kuponnal és egyébbel végül 143K lett - mindkét esetbe nkét év vonatkozott volna rá, de 3 évet írtak garanciának, így itt nem látok csökkentést a jótállásban"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
-
addikt
válasz torma1981 #5088 üzenetére
Igen, remélhetőleg van annyi tudatos vásárló ,hogy ezt a trükközgető boltok megérezzék a forgalmukon.
De lehet ,hogy túl sok a zombivásárló.
Még a 80 éves nagyanyám is tudja ,hogy meg kell nézni ,hogy az adott bolt mennyi garit ad. Főleg mert ő max a boltba tudja visszavinni a terméket ha gond van és nyilván nem fog a gyártónak levelezgetni.
[ Szerkesztve ]
-
bezilaci
csendes tag
Számítástechnikai cuccot eddig külföldről nem vásároltam, mert úgy voltam vele, hogy egy esetleges garanciális ügyintézés elviszi azt a nyereséget, amit mondjuk megspóroltam rajta.
Ha a gyártó által vállalt gari érvényesítése miatt így is, úgy is a gyártóhoz/EU képviselethez kell majd fordulni, akkor ezen a szokásomon változtatni fogok a jövőben.
Amúgy írtam az EVGA-nak ezzel kapcsolatban, válasz még nem érkezett....
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Ma akartam venni egy Samu 860 EVO 1TB SSD-t, mindenhol 36hó, van ahol a gyártói 60hó (ráadásul ott a legolcsóbb), erre néztem az elzát, már csak az új jogszabályos duma van kint, tehát lenne pofájuk 1 évet adni rá, hát meg a nagy lóf*szt.... Emagon vettem egy Xiaomi wifi jeltovábbítót, nem kaptam rá garit gecc, előtte pár nappal vettem egy olcsóbbat (az is Xiaomi), arra még adtak 2 évet.
The Truth is out there...
-
-
NorDezs
senior tag
Ma rendeltem tőlük AMD procit. Bontottat ráadásul. Simán 36 hó gairval adták, pedig a garinál csak a sablon kormányrendeletet másolták be.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen