- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Milyen routert?
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
-
Pikari
addikt
Számomra a 8800gt által behozott teljesítmény, az azzal érkező unified shaderek, és az emiatt bekövetkező grafikai előrelépés volt az utolsó lényeges lépcsőfok. Aztán persze némileg feljebb kellett lépnem 8800gt-ről, mert egy-két dolog nem játszható vele.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
PuMbA
titán
válasz Pikari #61752 üzenetére
Értem. Nekem most nagy lépcsőfok a ray-tracing. Teljesen kijavítja a játékokban a rossz megvilágítást, tükröződéseket és árnyékokat. Ezzel a technológiával nincs megvilágított terület ott, ahova fény nem juthat el, minden objektum árnyékot vet, még egy fűszál is, a tükröződések dinamikusak és pontosak, a fények az objektumok színét szórják tovább, nem pedig csak sima fehéret. A sebességen van még mit javítani
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
Nekem a Dying Light 2-ben az tetszik RT-vel, hogy van normális árnyéka a játékosnak. Meg persze az egész játék jól néz ki és maga a játék is jó. Többször végigjátszottam tavaly év vége óta, de most már a Jedi Fallen Ordert tolom. Abban nincs RT, de nagyon szép az is, helyenként RT-szintű megvilágítással. De ez nagyon off.
Egyébként mindig is arról szólt a fejlődés, hogy minél több polygont minél nagyobb felbontású textúrával és minél jobb effektekkel varázsoljanak a képernyőre. A textúra növelés biztos sikerült, látva a mai játékok helyigényét.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
Hasznos info mind a becslés, mind pedig a mérés.
Ehhez majd csak hozzá kell passzintani a tényleges eredményeket - mármint persze ha szóbanforgó névvel kártya végül nem vágott Navi31-re, hanem Navi32-re épülve fog forgalomba kerülni - és egyből látni fogjuk, hogy történt-e "architekturális korrekció"Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
A gyártókapacitás még mindig probléma;
AMD and Nvidia GPUs Consume Lion's Share of TSMC's CoWoS Capacity
TSMC's CoWoS capacity shortages will persist, says report.
https://www.tomshardware.com/news/amd-and-nvidia-gpus-consume-lions-share-of-tsmc-cowos-capacity
"TSMC reportedly intends to expand its CoWoS capacity from 8,000 wafers per month today to 11,000 wafers per month by the end of the year, and then to around 20,000 by the end of 2024. But it looks like even then Nvidia will use around half of the capacity that TSMC will have, DigiTimes claims, citing sources familiar with the matter. Meanwhile, AMD is also trying to book additional CoWoS capacity for next year.""Packaging equipment for CoWoS and other advanced packaging technologies require specialized production tools, and they have lead times between three and six months. That means TSMC's ability to rapidly expand its CoWoS capacity is limited."
Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
7800XT - feltehetően Navi32, mert 60CU, 256bit
EEC
[link]5500XT EEC megjelenése 2019-10-25 - release: Dec 7, 2019
6700 EEC 2021-03-11 - release: Jun 9, 2021
6600(XT) EEC 2021-05-12 - release: Aug 11, 2021Tehát a Navi32 megjelenése 2-3 hónapra lehet.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
George Hotz és Lisa Su felvette egymással a kapcsolatot. Ez szerintem jó jel a jövőre nézve. [link] még akkor is, ha Hotz csak felhajtást csinált, az AMD akkor is kénytelen a reflektorfényben jobban komolyan venni magát.
Ennek a forrásnak nem tudom a hitelességét megítélni, de különös egybeesés:
"Huh, apparently Lisa Su recently reorganized the entire ROCm division. So now it's not just 2 janitors slamming their foreheads on the keyboard to code. It's a proper thing now." [link]Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz Petykemano #61760 üzenetére
köszi, ez tényleg jó hír ..
pár kapcsolódó megjegyzés1-)
Lisa Su erre a tweet-re válaszolt ..
"Also the tiny corp is back on the "get AMD on MLPerf plan".
Spoke with @LisaSu, I do believe things will get better
and AMD will begin to develop in public.
1) Help out by doing bounties! $1,000 for finishing up the RDNA3 assembler
2) Preorder a tinybox"2.)
és az új honlapra is érdemes ránézni.
https://tinygrad.org/
a bug "fejvadászat" is jó ötlet ( van egy link a bug -vérdíjakról a honlapon )
és 4x említi az AMD-t3.) a szoftveres támogatás fontosságát az AMD is kihangsúlyozta .
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz Petykemano #61760 üzenetére
> még akkor is, ha Hotz csak felhajtást csinált
Az biztos, hogy az AMD és az nVidia befektetők is nyomon követik
és annó még a Forbes-ban is lehozták a Tiny Corp eredeti tervét.
Vagyis bármilyen hírverés amit George Hotz generál, az AMD AI stratégiájának külső megítélésébe vastagon beleszámít,
emiatt a problémák elsimítása Lisa Su érdeke is."George Hotz, a Szilícium-völgyi hacker és tréfamester, aki leginkább azért ismert, hogy feltörte az iPhone-okat és a Play Station-öket, és saját garázsában épített önvezető autót, bejelentette, hogy új szoftvercéget alapít Tiny Corp. néven. A cég célja olyan szoftverek létrehozása, amelyek versenyképessé teszik az AMD grafikus processzorait az Nvidia-ival szemben. Ha ez a törekvés sikerül, Hotz azt tervezi, hogy saját szilíciumot épít. "Ha csak 3% esélyünk is van arra, hogy megdöntsük az NVIDIAt és belevágjunk az ő 80% nyereségükbe, nagyon-nagyon gazdagok leszünk" - írta Hotz a blogjában. "Ha sikerül ebben a projektben, a nem-NVIDIA mesterséges intelligencia számítások élvonalában leszünk." ( forrás )
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #61762 üzenetére
Ez jó hír, de csak akkor, ha játékokba is áthozzák. Jensen, az NVIDIA fejes megmondta, hogy náluk 80% a szoftver és 20% hardver Ez hihető is, hiszen például Cyberpunk Path Tracing, CUDA, DLSS mind jóval hamarabb jöttek az AMD-hez képest, akik évekkel le vannak maradva mindennel. Csak egy dolognál, a Mantle esetén nem aludtak be az AMD-nél.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A Vegában azért rengeteg potenciál lett volna, ha van mögötte szoftveres háttér. Az a HBM memória ,meg a rengeteg számítási kapacitás, a HBCC . most rohadt jól jönne Nvidiának például ,ami AMD nél évekkel ezelőtt ott volt.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Igen, pontosan ez van. Az AMD az NVIDIA-val ellentétes utat jár(t), erősen a hardverre koncentrálva, lásd: Infinity cache, RDNA3 chiplet dizájn, illetve régebben, ahogy írod: HBM memória, GCN architektúra.
A valóságban viszont az látszik, hogy a GPU-knál a szoftver jóval többet dob a latban és így lett az NVIDIA az első számú GPU gyártó. Az AMD a CPU-jait rendbetette, most pedig úgy látszik, hogy végre GPU-khoz kapcsolódó szoftverre is elkezdenek gyúrni: pl. Fidelity FX SDK.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
> Ez jó hír, de csak akkor, ha játékokba is áthozzák
szerintem is jó hír:
- mert minden RDNA3/CDNA3 szoftveres fix, amit az AI-miatt korrigál az AMD, az a játékoknak is jót tesz - legalábbis driver szinten; a bug-ok 40-60%-a közös lehet ..
- és mert előbb-utóbb a játékokban is fontos szerepet kap az LLM/AI.persze, ha az a kérdés, hogy ez önmagában elég lesz-e az nVidia utolérésére; akkor a válaszom : nem
... mert még sok minden más is kell;de minden apró jó hírnek örülni kell.
( mert aki a kicsit nem becsüli .. a nagyot nem érdemli .. )Mottó: "A verseny jó!"
-
X2N
senior tag
Ezt úgy mondod mintha az RDNA3 hozott volna legalább 30% teljesítménynövekedést a prev. genhez képest. Nem csak a szoftverrel van ott gond...96CU kevés lesz egy 4090 veréshez. Ja és vastagon fogott a ceruza, nem csoda h senkinek nem kell az új széria. A 7800XT hol van? Ja hogy nem adják ki mert nem gyorsabb mint a 6800XT? Poor Ada.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
PuMbA
titán
Úgy látom, hogy nem tisztul a kép, egyre kesze-kuszább időszakba kerülünk. RX6800 volt kinézőben nekem év legvégére, de a "legelső" Unreal Engine 5 játékban, a pár napja megjelent Layers of Fear-ben, maximum grafikán a 4060 Ti 8GB a 6800XT-vel szinte egyező teljesítményt rak le úgy, hogy majdnem fele annyit fogyaszt. Erős RT-ben, például Cyberpunk alatt pedig sokkal jobb. Így már lehet, hogy jó vétel lesz a 4060 Ti 16GB. Ellenben meg kell várni a 7800-at is, hogy véglegest lehessen mondani.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
4060Ti-nél nem beszélhetünk olyanról hogy "értelmes" RT teljesítmény. Mindkét kártya csak 128 bites, hiába hogy 16GB. 1080p-n is kompromisszumos lesz 1 év múlva...jó vétel? minimum fps-nél mit mutatott a teszt? Abban is olyan jó volt a kártya? Frametime grafikonon jól nézett ki?
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
PuMbA
titán
De, simán beszélhetünk értelmes RT teljesítményről, hiszen ebben a játékban is az RT beletartozik a maximum grafikába Engem a 128 bit meg technikai adatok hidegen hagynak, csak az fps számít. Lehet tőlem 7 bites is, ha az fps szám jó. Layers of Fear 2023 im Technik-Test: Benchmarks & Fazit
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
"Can AMD’s MI300X Take On Nvidia’s H100?" 2023-06-15
https://www.eetimes.com/can-amds-mi300x-take-on-nvidias-h100/
Az MI300X ( 8 GPU XCD ) - teljesítményben már ~ pariban van az Nvidia’s H100 -al
(~ leszámítva szoftveres körítést és azokat az eseteket, amikor mégse ... )<spekuláció>
talán jövőre az AMD képes lesz már 4090-verő desktop GPU-t is kiadni.
( chiplet rulez )
mivel a tervek szerint a MI300P (4 GPU XCD) -ból PCIe Kártyát is csinálnak
( valamikor >=2024 ?? )
és csak a CDNA3 chipleteket kell majd lecserélni RDNA3 -ra. ( ~ remélhetőleg )
szerintem elég nagy ennek a valószínűsége
- Radeon RX 7900 XTX = 96 CU (RDNA3)
- MI300P (4 GPU XCD ) = 152 CU (CDNA3)
Valószínüleg az már RDNA 3.5 - alapú lesz. ( hw-es javításokkal )Persze az nVidia is össze tud majd tokozni 2 erős chipet - egy PCIe kártyára
és nem fogják tétlenül nézni az AMD próbálkozásait.[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
válasz S_x96x_S #61772 üzenetére
Több dolgot nem értek a hozzászólásodban.
egy teljesen számításokra kihegyezett merőben más GPU/ CPU chipetből hogy következtetsz a Desktop gaming vonalra? Mi az hogy csak a chipleteket lecserélik RDNA3 ra? ..
CDNA teljesen mást jelent ez esetben csak úgy mint a H100 és az Ada merőben eltérő architektúra totálisan különbözők.
Különböző vonalon vannak fejlesztve .teljesen eltérő feladatokra más memóriamenedzsmenttel.
Nem a tokozás és a chipletezés ami problémát okoz .
Az RDNA3 hardveres betegségeit az RDNA4 ből származó fejlesztésekből fogják orvosolni a pletykák szerint, nem az CDNA3 megoldásaiból...Ami még probléma az időzítés:
2023 negyedik negyedévben várható, míg a H100 már van.
2024 ben meg az Nvidia bemutatja az új fejlesztését ezzel megint hátra léptetve az Mi300 -at. ráadásul bemutatta a DGX-H200 at. is [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #61772 üzenetére
> és csak a CDNA3 chipleteket kell majd lecserélni RDNA3 -ra. ( ~ remélhetőleg )
Hááát, szerintem azért ennél többről lenne szó. Persze a középső layert tekintve igen, csak a compute chipletet kell kicserélni, de szerintem a bázislapkát is cserélni kellene.
Egyrészt az Mi300 HBM-mel működik. Persze meg lehet tartani, de akkor felmerül a kérdés, hogy nem lesz-e túl drága, vagy mennyiségben limitált?
Másrészről a Mi300 bázislapkája tele van IO-val - ide értvea PCIe és CXL-t, ami nem biztos, hogy egy grafikus chip esetén indokolt. Tehát itt akkor vagy érdemes volna spórolni, vagy kicserélni több cache-re. Csak egy bázislapka 370mm2Nem is tudom, valahogy az RDNA3 által megvalósított 2.5D chiplet megközelítés és a CDNA3 által megvalósított 3D chipletezés mintha egy teljesen más és egymással nem kompatibilis megközelítés lenne. Ami figyelembe véve a szétválasztást nem meglepő, de ennélfogva nem tudom, hogy tényleg tud-e annyira egyszerű lenni - nem csak technikai, hanem költség szempontból is - a lapkacsere.
A megközelítést persze átvehetik. De nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy az AMD-nek sikerült-e már megoldania a GPU szétválasztását. Én azt gondolom, hogy a központi résznek, ahol a command processor van az L2$-sel (frontend) annak még egyben kell maradnia.
Egy olyat el tudnék képzelni, hogy a frontendet (Command, Display engine, PCIe, video engines) jelentősen megnövelt L2$-sel együtt (ami tulajdonképpen csak azért szükséges*, hogy legyen valami hasznos a bázislapkán) áthelyezik egy bázislapkra. Annak jó nagy része az L2$ lesz, arra pedig nyugodtan rá lehet helyezni a kisebb darabokra (Shader Engine) vágott compute lapkákat 3D tokozással. A bázislapka tartalmazná továbbra is az Infinity fanout linket, a VRAM vezérlő tehát szintén chiplet maradna, ami továbbra is megőrizné a 3D stackelési lehetőséget.
*A másik lehetőség, hogy az L2$-t a chipletbe építik be és MCD helyett a bázislapka tartalmazza az infinity cache-t, ami késleltetés szempontjából biztos jobb lenne, csak akkor még nagyobbnak kéne lennie a bázislapkának és buknák az infinity cache 3D irányba való skálázhatóságát. (Ami nem biztos, hogy baj)
Mindenesetre ez így egy elég szépen skálázható GPU lenne. Csak a bázislapkából kellene többet tervezni és azt vélelmezem, hogy kizárólag ez a fontos része a grafika koherenciájának. És az egyes compute chipletek gyönyörűen válogathatók lennének fogyasztási karakterisztika alapján.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
majd meglátjuk ..
> Az RDNA3 hardveres betegségeit az RDNA4 ből származó fejlesztésekből
> fogják orvosolni a pletykák szerint, nem az CDNA3 megoldásaiból...a lényeg hogy a jelenleginél több , ~ négy GPU chipletet kapcsolnak össze.
és nevezhetjük a javításokat RDNA3+ vagy RDNA 3.5 -nek is, habár a nevekkel mindig kavarodás van.> Ami még probléma az időzítés:
> 2023 negyedik negyedévben várható, míg a H100 már van.most csak a consumer desktop-ról spekulálok: RTX 5000 series
#61774Petykemano:
Persze nem olyan egyszerű, mint ahogy állítom,
de szerintem elméletileg lehetséges.> Másrészről a Mi300 bázislapkája tele van IO-val - ide értvea PCIe és CXL-t,
Az miért baj itt?
Egy rendes PCIe-s 5.0 -ás GPU -nak úgyis támogatni kell a PCIe-t és CXL-t
Memória coherens GPU - rulez ![ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
Hááát....egyre kevésbé vagyok izgatott a Navi 32-vel kapcsolatban ezen új videó miatt: RX 7900 XTX vs RTX 4080: The Ultimate Comparison. A fogyasztást nézzétek...Először azt hittem, hogy itt valami gubanc van, de nem. Megnéztem a TechPowerUp tesztet és átlag 50W-tal kevesebbet fogyaszt az RTX4080, egyes játékokban pedig 100W is összejön, mint például Last of Us vagy COD MW2. Technológialag az AMD be van decimálva, de erősen
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Szerintem valami gubanc van, de persze nem abban az értelemben, hogy rossz lenne a mérés.
Ugyanakkor szerintem a látott jelenség szerintem túlmutat azon, hogy van-e valamilyen implementációs hiba a NAvi31-ben, ami megekadályozza a tervezett frekvencia elérését. A videó alapján a 4080 100Mhz-cel ér el magasabbat. Persze mondjuk ha azt feltételezzük, hogy a NAvi31-nek el kéne érnie 3.2-3.3Ghz-et a tervek szerint az is csak 20-21% többlet lenne. Mondjuk ugye mivel a fogyasztás jellemzően az utolsó néhányszáz mhz körül lódul meg, egy iylen feltételezett implementációs hiba akár azt is eredményezheti, hogy lehetett volna ez a 4080-nal azonos fogyasztású is.
Na de mindegy, mert egyelőre nincs bizonyíték ilyen hibára, csak a szóbeszéd.
Azonban
Én ugyan nem mértem, nem vagyok chipsandcheese, csupán a belső hang / jósgömb / gut feeling mondatja velem, hogy a látott jelenségre a megnövelt L2$ lehet a magyarázat. Azt ugye tudjuk, hogy a legtöbb energiát az adatmozgatás emészti fel. Gondolom, hogy a második legtöbb az lehet, ha a számoló egységek üresjáratban vannak, mert adatra várnak. És hát az RDNA3-ban nőtt a késleltetés, csökkent a victim jellegű infinity cache mérete is.
Magyarul azt látjuk, hogy az NVidia a lapkaméretet arra költötte el, hogy növelje a előtöltött L2$ méretét, amivel biztosan sok esetben csökkenti a késleltetést is és az adatmozgatás miatti energiaigényt is. Ehhez képest az AMD nemcsak hogy csökkentette a victim működésű infinity cache méretét, de annak késleltetése is nőhetett.De hát mondom, ez részemről csak jósgömb.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
A vártnál gyengébb Navi 31 és a "csodadriver" elmaradása óta hatalmas elvárások nincsenek a Navi 32 kapcsán, de attól még valószínűleg ugyanúgy 20%-kal kedvezőbb perf/$ mutatóval és nagyobb memóriakapacitással érkezik majd a nyár folyamán.
A Navi 32 kategóriájában ráadásul a memóriakapacitás sokkal fontosabb vásárlási szempont lesz, mint a 16 vs 24 GB a felsőházban. -
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #61780 üzenetére
Igen, ár / teljesítmény és a VRAM lesz a döntő. Én csak azt sajnálom, hogy ahogy egyre többet tudok az RDNA3-ról, úgy tűnik egyre "rosszabbnak". Szívem szerint se NVIDIA-t, se AMD-t nem vennék, mert ez a generáció sajnos egyiküknek se sikerült fényesen. Egyiknél ez a gond, másiknál az, de az NVIDIA szokásosan toppon van az architektúrában. Drágább az NVIDIA, de nem lehet azt mondani, hogy nem látjuk, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #61779 üzenetére
Igen, szerintem az közrejátszhat, hogy az AMD épp most GCN-esítette vissza az RDNA3-mat a dual issue-val. Az "üresjáratban adatra várás" megfogalmazásod kb ennek felel meg.
Összességében rosszabb az új AMD kártyák fogyasztása, de csak az évtizedes papírformának megfelelően.
A Navi33 rámutatott, hogy nem a chiplet volt a buktató a nagy kártyáknál sem. Egyszerűen csak rossz az órajel-fogyasztás arány.
Sokat fogyaszt alapon, de legalább nem is fut magas órajelen. Gyakorlatilag semmi nem lett jó.Az a viselkedés pedig, hogy terheletlenül sem csökken a fogyasztás annyival, amennyit várna az ember, arra mutat hogy nem a gyári túlhajtást kell hibáztatni.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
HSM
félisten
válasz paprobert #61782 üzenetére
A dual-issue elvileg viszonylag kevés tranzisztorból jött létre, és épp a CU-k jobb kihasználhatóságát célozza, így én nem nevezném "GCN-esítés"-nek. A sok megkötés is ebből jön, hogy próbálták a lehető legkisebb tranzisztorköltséggel elérhetővé tenni.
A Navi33 nem jó példa szerintem, abban lecsíptek a regiszterméretből, és a gyártástechnológia is régebbi, mint a Navi31-nél.
"terheletlenül sem csökken a fogyasztás annyival"
Ez driveres illetve órajelkapuzás kérdése is. Az órajel/fogyasztás görbe egy adottság, és jól látszik, hogy pl. a 7900XTX eléggé a tetején jár ennek. A tuningos verziók minimálisan gyorsulnak csak jelentős fogyasztástöbblet mellett. Jól látszik a tesztekből: [link] .
Egyébként az RDNA2-nél is a nagyobb verziókat (6800/69x0 XT-k) csúnyán határra pörgették, a saját 6800XT-men is jól látható, ahogy vaskos tartalék maradt az AVFS-ben is, arcpirítóan alul lehet feszelni, 3Dmark TimeSpy-ban a gyári kimaxolt 300W limitű beállítás pontjait kicsit finomhangolva 224W limitből is hozza [link] ...
Nyilván a 4080-at is lehet paraméterezni, arra célzok, hogy ez jelentős mértékben termékpozicionálási kérdés is, milyen teljesítmény/fogyasztás paraméterek mellett dobod piacra a terméket, és ez nem független a konkurencia ajánlataitól sem. -
paprobert
senior tag
"dual-issue elvileg viszonylag kevés tranzisztorból jött létre"
Tranzisztor- és terület takarékos, valóban. De biztos hogy fogyasztás-takarékos is? Pont ebben lehet a trade-off.
Kilő az elméleti számítási kapacitás, viszont ezt multi-fin, szivárgó tranzisztorokkal érik el, azokat sokszorosítják."Az órajel/fogyasztás görbe egy adottság, és jól látszik, hogy pl. a 7900XTX eléggé a tetején jár ennek. A tuningos verziók minimálisan gyorsulnak csak jelentős fogyasztástöbblet mellett."
Nem tud tovább gyorsulni, igen, de miért nincs az ilyen túlhúzási esetre jellemző hatékonyságnövekedés akkor, amikor kézzel visszavesszük a terhelést?A bekapcsolt V-sync melletti fogyasztási értékekben van irtózatos különbség a két márka között. Talán Igor tesztelte.
A 4090 tud olyan fogyasztás mellett üzemelni egy nem terhelő játékkal V-sync mellett, hogy egy 3050 szintű kártya is megirigyli a fogyasztást, míg ugyanebben a játékban az RDNA3 továbbra is felsőközépkategóriásan, sokat fogyaszt.Igazából az RDNA3 aktív állapotban nem skálázódik lefele úgy, ahogy kellene. Ha csak gyári beállítás és biztonsági tartalék miatt lenne ez, akkor csodás energiahatékonyságot látnánk egy kézi UV után, de ha őszinték vagyunk, ez is elmarad a várttól.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
HSM
félisten
válasz paprobert #61784 üzenetére
"De biztos hogy fogyasztás-takarékos is?"
Persze. Ha kevés tranzisztort járatunk, akkor kevés tranzisztor fogyaszt áramot. De nyilván nő a fogyasztás ahhoz képest, mintha nem lenne dual-issue, és üresen állna a fél CU."...de miért nincs az ilyen túlhúzási esetre jellemző hatékonyságnövekedés akkor, amikor kézzel visszavesszük a terhelést?"
Vissza lehet egyáltalán? Az RDNA3-nál elvették a korábbi, pl. általam az RDNA2-nél jó eredményekkel használt MPT-s paraméterezési lehetőséget, a WattMan pedig amit tud RDNA2-n még viccnek is rossz.
Ha pedig nem tudod hatékonyan korlátozni a feszt/órajelet, akkor pl. az alulfesszel csak azt éred el, hogy az adott fogyasztási limitből magasabb órajelre fog BOOST-olni.
A 6800XT-mmel pl. vidáman tudtam hozni a gyári + 15% power limit (293W) sebességét [link] kicsit finomhangolt, 224W-ra limitált beállításokkal: [link] .
A fogyasztásmérős méréseim szerint egyébként bőven tudott egy RTX3060 fogyasztási szintjén menni, annál nyilván jóval gyorsabban, Witcher 3-al, ráadásul kimaxolt RT-vel tesztelve. De ehhez elengedhetetlen az MPT-s paraméterezés, pedig nem bonyolult dolgokat kellene állítani, kb. csak hogy ne boostolja agyatlanul magát a végtelenségig, de a WattMan-on a legalapvetőbb dolgok is kifognak sajnos."...míg ugyanebben a játékban az RDNA3 továbbra is felsőközépkategóriásan, sokat fogyaszt."
Egyébként a TPU-n nem mértek túlzottan magas V-sync fogyasztást. [link] 123W nekem nem tűnik túlzottan soknak, +44W a 4090-hez képest, és a teljes, felsőkategóriás fogyasztási szinttől jócskán odébb van. -
Pug
veterán
válasz paprobert #61784 üzenetére
A bekapcsolt V-sync melletti fogyasztási értékekben van irtózatos különbség a két márka között. Talán Igor tesztelte.
A 4090 tud olyan fogyasztás mellett üzemelni egy nem terhelő játékkal V-sync mellett, hogy egy 3050 szintű kártya is megirigyli a fogyasztást, míg ugyanebben a játékban az RDNA3 továbbra is felsőközépkategóriásan, sokat fogyaszt.
7900XT V-sync off:
AVG TBP: 222W
-
Chiller
őstag
válasz paprobert #61784 üzenetére
A 4090 tud olyan fogyasztás mellett üzemelni egy nem terhelő játékkal V-sync mellett, hogy egy 3050 szintű kártya is megirigyli a fogyasztást, míg ugyanebben a játékban az RDNA3 továbbra is felsőközépkategóriásan, sokat fogyaszt.
Jó dolog, hogy ilyen ügyes a tranyó lekapcsoló algoritmusa, de ez kb annyira fontos mérés, mint hogy melyik úszik jobban a vízen
Egyiket se pasziánszra vesznek.[ Szerkesztve ]
-
-
Raymond
félisten
Szorjak ki rendesen az RX6600-as kartyakat a Mindfactory-nal. A Powercolor 189EUR az ASRock pedig 199EUR.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
MLiD legújabb videójában arról beszél, hogy
- az AMD lassan piacra dobja a N32-t és hogy tesztelési céllal készített egy kisebb csomagot, amire ráfér a N31 lapka, de csak 256bit memóriakivezetéssel és értelemszerűen csak 4MCD-vel. Ez alkalmas lehet arra, hogy teszteljenek anélkül, hogy kézbe kapnának egy N32 lapkát.
- szóbanforgó csomag egyébként alkalmas lenne nem csak vágott, hanem 96CU-s lapkák fogadására is egy kicsi, akár mobil célra is felhasználható módon, de erre jelenleg nincs kereslet.
- az AMD gyűjtögeti a nagyon ratyi N31 lapkákat és elképzelhető, hogy piacra dobja 256bites, 70CU-s verzióban - 7900 vagy 7800XT néven. Ennek oka, hogy a Navi32 tulajdonképpen alig jobb, mint a Navi21-ből jelenleg kapható változatok, de - elvileg - olcsóbban gyártható (520mm2 vs 200+150mm2) így inkább az lehetne az erénye, hogy alacsonyabb tier-re viszi le a teljesítmény - olcsóbban.Persze már elhinteltem, amit meg akartam jegyezni.
Ha a Navi32 egy javított változatú RDNA3 lenne, akkor az a 7900XT-t is közel elavulttá tenné. Azonban ha az AMD tovább vágott N31 lapkákat tervez használni 7900 v 7800xt néven a 7900XT alá, és ez alá jönne még a N32 akkor az egészen arra utal, hogy a N32 esetében sem beszélhetünk "javított" változatról.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #61792 üzenetére
Logikusabb elengedni és nem ráközelíteni a most piacon lévő SKU-ra, és minél előbb kijönni egy komplett refresh vagy akár egy új , RX8000 verzióval.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Sokmindenben lehet találni logikát.
A Navi33-ról is az a szóbeszéd járja, hogy a Navi31 körül már kész volt, ami azt jelenti, hogy fél évet visszatartották, míg leapadnak a Navi23 készletek. Elképzelhető, hogy a Navi32 is csak a Navi21 készletek miatt van visszatartva/késleltetve. Végső soron Lisa Su asztalán volt valami lapka, amit a közösség Navi32-ként ismert fel.
Abban persze igazad lehet, hogy úgy kijönni a "javított" Navi32-vel, hogy az borítja az eddigi termékportfóliót nem volna logikus. Akkor már inkább az tűnik jó megoldásnak, hogy Navi31-ből készítenek még egy vágott verziót ebbe a szériába, kiszórják a meglevő Navi31 készletet is és aztán az egészből csinálnak egy refresht-t, amikor az összes lapkából elkészül a javított verzió. Már amennyiben az létezik.
Szóval akkor továbbra is csak akkor tudjuk meg, hogy a Navi32 egyfajta "javított" változatú Navi32-e,a mikor megjelenik.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #61794 üzenetére
"ami azt jelenti, hogy fél évet visszatartották"
Notebookokba már elég rég bejelentették, logikusnak tűnik, hogy először az ott jelentkező igényekre tartották a legyártott mennyiséget, főleg, hogy az asztali piacon az elődje is elég jól tartja magát.A Navi32-nek nem kell borítania semmit, ha javítva jön, majd úgy állítják be az órajeleket/TDP limiteket, hogy a 7900XT-t azért ne érje utol. Mellékhatásként versenyképesebb lehet perf/watt-ban.
-
Petykemano
veterán
"A Navi32-nek nem kell borítania semmit, ha javítva jön, majd úgy állítják be az órajeleket/TDP limiteket, hogy a 7900XT-t azért ne érje utol. Mellékhatásként versenyképesebb lehet perf/watt-ban."
Remélem igazad lesz. Örülnék, ha inkább takarékos lenne az energiával, megelégedne a 2 ventis hűtéssel és egyebekkel, minthogy őrült húzással kihozzanak belőle még 10-15%-ot.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
Az még fontos infó volt MLiD videójában, hogy a Navi32 kapcsán emlegetett Q3 bizonyos AIB információi szerint szeptember lesz, vagyis a Q3 legvége.
Azt már csak én kalkulálom hozzá, hogy ez az iskolakezdés környéke, vagyis a nyugaton fontos kereskedelmi időszaknak számító "back to school" periódus, amikor inkább laptopokat mutatnak be a gyártól, így a Navi32 talán laptopokban jelenik meg először, és majd utána ősszel érkeznek az asztali verziók.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #61797 üzenetére
"amikor inkább laptopokat mutatnak be a gyártól, így a Navi32 talán laptopokban jelenik meg először, és majd utána ősszel érkeznek az asztali verziók."
Ezt az AMD kávé minden midrange és mainstream GPU-val megpróbálja eljátszani. A törekvés érthető, az Nvidia eladásainak nagyobb része bizonyára OEM/notebook gépekben valósul meg. Aztán sajnos leggyakrabban olyan jelentések születnek, hogy keresve sem nagyon megtalálható Radeon a notikban.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz Petykemano #61798 üzenetére
Ha nincs elegendo mennyiseg akkor teljesen lenyegtelen mikor adjak ki.
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #61797 üzenetére
Remélem lenyugodva adják ki a Navi 32-t, mert ha olyan sietős lesz, mint a 7900XTX tavaly év végén, hogy karácsony előtt legyen kint a polcon, de még normális driver nincs hozzá vagy most az RX7600, amikor megjelenés előtt órákkal azt se tudják, hogy mi legyen az ára, mert nem bíznak a termékben, akkor megint csak a problémák fognak halmozódni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Peugeot, Citroën topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Macska topik
- Szemüveges topik
- Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
- Autóhifi
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs