Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
guftabi96
addikt
válasz daveoff #12600 üzenetére
Ezért mondom, hogy nyilván nem csak ez a gond.
Csak sokszor még ez is a sz@rnak egy pofon.És igen, az optimalizálás idén pár játékban vicc kategória.
Ilyenkor örülök, hogy már csak adott játékokkal játszok, ezek meg szerencsére jól futnak.
A többi meg szimplán nem érdekel.#KeepFightingMichael
-
#85552128
törölt tag
válasz guftabi96 #12599 üzenetére
Eddig még kb. minden nagyobb oldalon vagy tutorial vagy egyjátékos küldetéssel teszteltek ahol jó ha 10 egység van egyszerre a pályán mivel máshogy nem nem lehet... Egy 20vs20 WA-ban biztos nagyobb különbségek lennének.
Na meg az sem elhanyagolható szempont, hogy egészen tegnapig egész pálya részek máshogy/nem jelentek meg AMD kártyákkal ami akár az eredményeket is befolyásolhatta (a játékmenetről nem is beszélve)...
Ahhoz, hogy az AMD 1080p-n rendszeresen elmarad a GW-nek nem sok köze van, a CPU overheadnek annál inkább...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz guftabi96 #12602 üzenetére
Tulajdonképpen arra ösztönöz hosszútávon, hogy ne vedd meg nulladik napon a játékot. Pár hónap alatt általában használhatóvá kupálják, addigra meg olcsóbb is lehet akár.
Szóval még akár jobban is jársz ha fél éves csúszással veszel pl játékokat.
(Egy két dolgot leszámítva én már így teszek... sőt néha 1 évet is várok ma már.)Esetleg jobb hardver is kijöhet addig, amin már jobban fut ígyis-úgyis.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
ez mind szep meg jo, csak ettol meg 5760/4Kra tovabbra is multigpu kell.
ahogy nezem a 980Ti 4Kban tud kemeny 35fpst, szoval megint csak ott tartunk, hogy amig nem jon meg a Pascal (ha tenyleg ver 40%ot a TXre), addig meg mindig a 290x CF / 980 SLI lenne a kb kompromisszummentes megoldas 4K ala, egy GPU tovabbra sem eleg.
a just cause pedig tenyleg az a jatek, ami iszonyatosan profital multimonitorbol.
---
hala egnek tegnap meglattam, hogy 0day DLCvel jon, ami miatt vegul nem rendeltem meg. most epp nagyon ideges lennek valszeg.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nonsen5e
addikt
Lehet, hogy én emlékszem rosszul (javítsatok ki ha tévedek), de amikor kijött a Fury X, a mostanában érkező eredményeknél azért jobban szerepeltek a Fiji kártyák (meg az összes többi AMD is), nem?
Mi történt azóta, hogy egyre gyengébben teljesítenek?D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
gtamate2
veterán
válasz nonsen5e #12606 üzenetére
Gondolom hogy az új játékok szinte kivétel nélkül GW támogatással jönnek ergo az nvidia tud optimalizálni előre, plusz a driverek tekintetében sokkal több whql driver volt idén az nv tájékán, szinte minden nagyobb játékhoz jött az update és javítottak is a teljesítményen. Addig az új amd csodadriver pedig a bugjairól lett híres. Persze ott is volt javulás, de az nv drivereiben szerintem ennél jóval nagyobb javulás volt.
Aztán ott van hogy a gameworksos játékok zárt forráskódúak így az amd nem tud rájuk megfelelően optimalizálni, míg az nvidia pontosan tudja a kódot így driverből tudja pofozni a teljesítményt.
Azért tegyük hozzá hogy az nvidia is addig foltozgatja ilyen szinten az új kártyáit ameddig újak, aztán a Pascalnál kíváncsi vagyok mi lesz. De látszik a supportbeli különbség.
*Sn0w
-
nonsen5e
addikt
válasz gtamate2 #12607 üzenetére
Ezek szerint mégsem olyan ártatlan a GameWorks, mint ahogy itt időnként szeretik beállítani?
Azzal egyetértek, hogy sokmindent elb*szott az AMD, de a vak is látja, hogy általában ha egy játékban megjelenik a GameWorks, az biztos, hogy rosszabbul fog teljesíteni minden kártyán (AMD-n meg külön rosszabbul).
És az, hogy az adott játék jól fut 5960x és Titan X mellett, nem feltétlen jelenti azt, hogy a játék jól optimalizált.[ Szerkesztve ]
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
#85552128
törölt tag
Just Cause 3 - 4790K/290X 1080p Performance
Itt viszont tuti CPU limit van, sokszor 20-50% környékére esik a GPU kihasználtság, de szinte soha sem stabil... Bár nem is az új driverrel volt.
[ Szerkesztve ]
-
gtamate2
veterán
válasz nonsen5e #12608 üzenetére
Inkább sokan szeretik a GW-re fogni ha valami nem klappol a játékban. Ott a GTA V, az is GW-ös volt és minden konfigon jól ment. A játékok nagy része pedig rosszul optimalizált mert szarnak a fejlesztők a pc-s portba, csak a profit érdekli őket, kár emiatt is a gw-t hibáztatni szerintem.
*Sn0w
-
Laja333
őstag
-
válasz proci985 #12605 üzenetére
ok, nezem a just cause 3 reviewjeit, ugy nez ki jellemzoen a steam reviewerek felenel katasztrofalisan fut, GPUtol fuggetlenul. talan a 980Tik kevesbe erintettek, de 970 tulajok kozul is van boven aki panaszkodik. az a kartya pedig eleg jol eleg 1080pre.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nagyúr
-
rocket
nagyúr
Az AMD durva alazast kapott az elmult honapokban jatek fronton, sokszor arban egy kategoriaval lejebb levo NV kartya teljesitmenyet hozzak a csoda Radeonok.
Legujabb pelda Just Cause 3, GTX970 hozza a 390X teljesitmenyet meg 1440p-ben is, pedig ez egy Square-Enix jatek
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
válasz rocket #12618 üzenetére
pont most nézem a teszteket. fhdban hozza. 1440pben a 390x a 980nal meccsel. a 980 nagyot bukik a felbontás növelésével, fhdban még a fury xet is megverte, 1440pben meg kikapott tőle 15%kal, és a 390xszel meccsel (átnevezett haiti, megvan még?), 4kban meg le is maradozik tőle.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
nagyúr
válasz rocket #12623 üzenetére
mert más a hardver, és mások a beállítások is. cb igyekszik olyan közös platformon tesztelni, ahol egyik kártyának sincs ismert hibája a grafikai beállításokkal. pl. a cod: bo3nál a 970 lassú memóriarészét is használt az játék az ultra high beállításokon, durván lehúzta volna vele a kártyát. a shadow map highnál feljebb tolása pedig a fijiket végezte volna ki. kompromisszumos megoldásként highon hagyták mindkettőt.
amdnél pedig kimérték, hogy a kártyák folyamatosan visszavesznek az órajelből, mert valószínűleg a proci nem tudja őket rendesen etetni. ezen vagy tudnak segíteni driverből, vagy nem, és akkor így marad.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
daveoff
veterán
válasz Laja333 #12614 üzenetére
Dehogy bántottál meg, én sem akartalak téged, és kardoskodni sem állt szándékomban.
Csak kezd kicsit sok lenni, hogy Abu feldob valamit a saját kis elfogultságával, aztán mindenki azt fújja. Az biztos, hogy a GW effektek sokszor a teljesítmény kárára mennek, akár indokolatlan mértékben is, közben egyes esetekben a minőségük kritikán aluli, de akkor is csak opcionális effektekről beszélünk. Ha kikapcsolod, akkor is ott az előny a zöld kártyáknál, innentől kezdve nincs miről beszélni. Magának a játékok optimalizáltságának nem feltétlenül van köze a GW-höz, szerintem...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
rocket
nagyúr
válasz velizare #12624 üzenetére
Regota sujtja oket a driveruk CPU Overhead problemaja, ha tudtak volna ezen javitani mar megtettek volna.
Azert vicc, hogy 4.4ghz-re tuningolt 4770k-val CPU limit van 1080p-ben a 390x-el.Nem eleg az elmeletileg jo hardver, ha ahoz ilyen pocsek a termektamogatas, mint az AMD-nel.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
válasz rocket #12626 üzenetére
az eddig kiszivárgott infók alapján ez az amdnél filozófiai döntés, hogy legyen elég a gpunak a 2 kernel szál, nem pedig képességbeli probléma.
mondjuk pont a just causenál látszik az eredménye. a cpu-n futó waveworks a legmagasabb beállításokkal arányaiban kétszer annyira vámolja meg a 980ti-t, mint a fury xet.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Laja333
őstag
válasz daveoff #12625 üzenetére
Elfogadom amit írsz, tényleg vannak olyan játékok, ahol "meg sem érzed" a GW-t. Pl. a W3 is szépre és jóra sikeredett. Valamint a Fallout4-nél sem az okoz galibát. De van előzménye, ami miatt ilyen a vélemény GW-ről. És nem csak Abu mondja ezt, hanem külföldi fórumok/kommentek is.
(#12627) cain69
Ez a filozófiai döntés sok %-ot vett el tőlük csak idén... De ha látják, hogy ez már nem fenntartható NV-vel szemben, akkor miért erőltetik?[ Szerkesztve ]
-
sayinpety
tag
Sajnos zart middleware beepitese nem egyszeru. A kikapcsolas nem segit. A zart kod meghatarozza a renderert. Sok hasznos optimalizalas nem mukodik. Nem fog mukodni tole az effect. GW SDKval sok PC renderert optimalizalas nelkul kell szallitani. Csak igy mukodik a GW middleware. Nagy szerencse kell az optimalizalt PC porthoz. Velemenyem szerintem a legjobb mar az elejen tudni a GWrol. Legalabb 1.5 evvel a megjelenes elott. 1.5 ev eleg ido, hogy jo PC renderer optimalizalas keszuljon.
Sajnos tobb kiado tul keson kot szerzodest. Par honappal a megjelenes elott nincs mit tenni. A GW middleware mukodeseert le kell butitani a PC renderert. Talan osszes optimalizalast torolni kell. Karba vesz sok munka. Hiaba kapcsolod ki az effectet az optimized renderer path mar nem erheto el.
Rocksteady hibazott nagyot. Nem tud mit kezdeni a Batmannal. Nagyon jol futott a GW integralasaig, am pre-build resource creationnel nem mukodott a GW. Vegul ki kellett kapcsolni minden renderer optimalizalast.
Middlewaret nyilt forraskod nelkul nem szabad hasznalni! -
nonsen5e
addikt
válasz velizare #12630 üzenetére
Az a baj, hogy túl rég óta várják a dx12-t... Aztán meg végre valaki tényleg felmutathatna már egy épkézláb dx12 játékot, amiben van is értelme a dx12-nek és/vagy megmutatja mire is képes az egész (már ha egyáltalán képes valami jobbra mint a dx11).
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Locutus
veterán
válasz nonsen5e #12632 üzenetére
Mielőtt megérkezik Abu, ezt a kérdést azért válasszuk szét úgy, hogy mi a jó a fejlesztőknek, meg mi a jó a usereknek
Mert ugye a nagy api hypeban leginkább a fejlesztők ... van fényesre nyalva, hiába záporoznak ide is a cikkek PH-ra, azokból kb egyik sem a userek szempontjából közelíti meg az előnyöket meg a hátrányokat. A mantleról is kiderült anno, hogy az a kevés haszna is a fejlesztők számára volt a könnyebb portolás miatt, semmint a userek felé valóban érvényesített előny. Kb ugyanez a helyzet a DX12-vel is. Talán jövőre jön 1-2 játék, ami komolyabban használja majd, de addig is még kisírják a szemüket a fejlesztők újra, és újra, hogy most épp mik a gondok meg az akadályok, amiért a user nem lát semmit a csodából.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12636 üzenetére
Olyan nincs, hogy komolyabban kihasználja, vagy kevésbé. Maga a DX12 és a Vulkan annyira különbözik a DX11-től, hogy teljesen új motorstruktúrát követel meg. A DX11-hez optimalizált struktúrával nem működik. És ez látszik az UE4-en, illetve a Unity 5-ön. Hiába van bennük a DX12 még sok helyen nem gyorsabb, mint a DX11, mert nem alakították át a működési struktúrát.
Ahol először működni fog az a Frostbite új verziója, mert ott már kész a motor struktúrája a low-levelhez. Viszont ott az a gond, hogy egy rakás kódjuk van a fejlesztőknek HLSL ext. nyelven. Ezt a nyelvet sem a DX12, sem pedig a Vulkan nem támogatja direkten. Szóval át kell konvertálni HSLS 5.1-be, vagy írni kell egy SPIR-V-re dolgozó fordítót hozzá.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nonsen5e
addikt
válasz Locutus #12636 üzenetére
Bizonyos szempontokból érdekelnek a háttérben lévő újítások, amiket itt is, meg más topicokban hallok, de a végeredményt nézve egyáltalán nem tud meghatni, hogy adott játékban milyen új és jövőbemutató fejlesztéseket tettek:
(i) ha grafikát illetően - ha látszatra kicsivel sem szebb mint a régebbi
(ii) ha teljesítményt illetően - ha nem fut látványosan jobban mint az adott technológiát nem használó program.Végeredmény szempontjából legyen szép és/vagy fusson jól, és ne csak azt ígérgessék, hogy majd szép lesz és/vagy fusson jól, hanem történjenek is meg a változások, és legyen kézzelfogható eredménye.
Manapság meg pont azt az esetet látom (látja mindenki) évek óta, hogy ígérnek fűt meg fát, de még nem láttunk belőle semmi olyat, ami demonstrálná is a fent említett két pontot.
Van egy szem Ashes ami se nem szép, se nem fut jól (dx11 ugyanott van, ha nem előrébb mint a dx12).Az új Frostbite mikorra várható?
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz nonsen5e #12638 üzenetére
Az új Frostbite már van az NFS-ben és az SW Battlefrontban. A low-level patch attól függ, hogy mi lesz a megoldás a shaderekre, mert azokat szerintem hét szentség, hogy nem írják újra. Szerintem nekik a Vulkan a legjobb opció, mert írhatnak egy olyan fordítót, ami a meglévő HLSL ext. shadereket lefordítja SPIR-V-re. Azért gondolom nekik sem mindegy, hogy cirka 30-40 ezer kódsort újra kell írni, vagy csak fordítót használnak. És akkor innen maradhat az a fejlesztés, amit használnak. PSSL kódok, abból HLSL ext. konverzió, és ebből megvan az Xbox One és a PC port. PC-n SPIR-V-vel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
tl;dr
Az van amit előtte írtam... a userek jóval később profitálnak csak az egészből, HA egyáltalán. Az AMD féle dx12/mantle marketing hype tehát semmire se jó, mert mire értelme lesz az nvidiának lesz frissebb és jobb hardvere hozzá... Szal megint vágott egyet a fán maga alatt az AMD.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12640 üzenetére
A userek a következő év első felében fognak ebből tömeges szinten profitálni. Ma csak pár DX12-es program van. De egyébként a shaderekkel mindenki küzdeni fog. Bár talán nem annyit, mint a Frostbite, mert nekik eleve az a problémájuk, hogy minden shaderük olyan nyelvben van, amit csak a Mantle fogad el. A többiek szerintem eleve szabványos nyelvre írják át a shadereiket. OpenCL C++ elég jó opció.
A Frostbite Team már ezzel nem akar foglalkozni. Marad ez a nyelv, és onnan fordítgatnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
-
wjbhbdux
veterán
Nvidianál pedig annyi lenne levenni a gyári tuningot hogy a control panel/help/debug modeot bekapcsolják.
/s
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #12646 üzenetére
AAA nem biztos. Nagyon sokan csak úgy építenek low-level támogatást a játékba, hogy lefrissítik az új motorverziót. Az új Unity-ben és UE-ben a DX12 csak egy checkbox. A fejlesztőnek be kell pipálnia és köpi a kódot az SDK. Így készült el a Caffeine is. Bárki aki UE4-re épít, az innentől leszedheti az UE 4.9 DX12-es verzióját. Pipa be a DX12 elé és DX12-es a program. Eddig tart a portolás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
retail kártyák ezek is, nem mérnöki minták, nem nagyon tudok belekötni.
@Laja333: minden nem, de ez reményeim szerint igen.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #12648 üzenetére
Nem is kell, csak amikor nézzük a különbségeket, akkor a PCGH esetében leginkább az az oka, hogy agyon gyárituningolt kártyákat használnak. Ezért annyira mások az eredményeik a CB-hez képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen