Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
#45185024
törölt tag
válasz FollowTheORI #29055 üzenetére
Egy új bitcoin vagy vírus ?
Az lesz hogy elkezd fejlődni egy új irány fontos lesz a PCIe 4.0 és mi másféle TESZTeket fogunk olvasni.
Szerintem ez hamarosan fegyvertény lesz AMD VS NVIDIA hogy ki tudja megakadályozni hogy a minerkártyáikat vigyék és ne a Gamereket. Biztos van valami módszer erre hogy ha rigbe van kötve akkor ne működjön, max crossfirebe 2 kártya.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #45185024 #29056 üzenetére
Olcsóbban kell adni a miner kártyát, akkor azt fogják vinni.
+ a Gamer vs Miner driver és HW DRM kell, hogy csak játékra legyen jó, a minerre jó funkciókat meg tiltani (amennyire lehet).
Kicsit úgy mint pl a Quadro vs Geforce vonal szoftver oldalon.
Amugy kriptopénzre gondoltam... ez még most boom alatt van... szvsz lesz még pár ilyen, utána kezd el majd csak tisztulni és konszolidálódni... ez évek kérdése lehet.
Egyet tehetsz, amikor épp jó, akkor veszel kártyákat... kivéve ha nem csinálják meg a gyártók a fentit.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
#45185024
törölt tag
Vita indítónak átteném ide ezt a táblázatot a Direct X 12 funkcióiról.
Tehát az GCN5 előnyei:
-16 Bites futtatás
-Tier3
-Stencil reference value from Pixel Shader.
A 12.1 pedig már mindkét oldalon valid.[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
-
Crytek
veterán
válasz FollowTheORI #29065 üzenetére
Facebook pedig tele van ezzel...
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
nagyúr
válasz Crytek #29066 üzenetére
De már közben olvastam hogy hivatalos event nem lesz fb-n, meg a programba kitéve... csak így közölve van, hogy akkor és ott.
Ha tudok elnézek akkor... legalább lássak is valamit már ebből.
(Mondjuk tuti tömegnyomor lesz így már sajnos.)Még a végén kiderül pár magyar mérnökembernek is köze van a termékhez. Máris megvan magyarázva a sok csúszás.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
imi123
őstag
válasz FollowTheORI #29067 üzenetére
Nagy piros pont hogy nem Bukarestet írtak.
Ezek szerint csak számítunk. Szerintem ABU annyi levelet ír nekik mint az egyéb országok újságírói összesen, ezért esett a választás ránk.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
#45185024
törölt tag
válasz imi123 #29068 üzenetére
és nyílván semmi köze a Budapesti helyszínnek Tungler Antal-hoz az AMD SR Manageréhez
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Egy kis Project CARS 2 infó a fejlesztőktől:
"The game is running at 4K @ 120FPS with 8 cars on the track. It runs at around 80-90FPS with rain at night."
"Running on a i7 6850K and Titan Xp (2017)"
Vajon mennyire lenne képes a VEGA Frontier na és mennyit fog tudni az RX VEGA? Türelmetlenül várjuk!
Sz*r, elavult DX11 alatt csak 120 FPS 4K alatt, fúj!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Locutus
veterán
Akkor most mégsem ért egyet mindenki azzal, hogy milyen szuper és előremutató űrtechnika van a konzolokban?
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #29074 üzenetére
Azért be lehet lőni az első részt is úgy hogy a 980Ti-vel is csak 3x fps-t megy. Szóval tudja zabálni a gépet rendesen ha akarja az ember.
Next PC Upgrade: 2022
-
huskydog17
addikt
válasz Locutus #29075 üzenetére
Ez eddig nyitott könyv volt.
Amúgy úgy tűnik még az Xbox One X sem elég erős:Xbox One X Successor Already In Development
Crytek: AZ első és második rész teljesen különbözik technikai szempontból, nem lehet és nem is szabad össze hasonlítani őket. Az első rész katasztrofális volt, a másodiknál már rendesen odafigyeltek a PC portra.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De eleve úgy tervezték a konzolt, hogy ha kevés a processzor, akkor vigyék át a feldolgozást a GPU multiprocesszoraira. Ugyanolyan egységek, mint a CPU-magok. Ugyanolyan jogkörrel rendelkeznek a memória hozzáférése szempontjából. Amelyik fejlesztő ezt nem követi magára vessen. Persze nyilván a Hazelight számára ez kellemetlen helyzet, mert mobilra optimalizált motorral dolgoznak. Ott még a PC-s technikákat sem használják ki.
Amelyik stúdió UE és Unity motorral dolgozik nem várhat túl sokat, mert ezeket a motorokat Androidra és iOS-re optimalizálják, ugyanis a licencelők 60-70%-a erre figyel. A PC/konzol ezen a területen nagyon háttérbe van szorítva. Az Unreal Engine 4 például a konzolok legmagasabb hozzáférési szintjén fut, aminél például elvi szinten van olyan szint is, ami egymilliószor gyorsabban is beír egy parancsot a parancspufferbe. Persze senki sem tart pisztolyt a Hazelight tarkójához, hogy ezt ne írják át, de lepkefing stúdióról van szó, egy ilyen volumenű munkához. Az Epic eleve arra számít, hogy a Vulkan leképzőjük jó lesz mindenhova, de egyelőre a Sony és a Microsoft nem különösebben érdeklődik a Vulkan API irányában. A konzolt figyelembe véve a Unity például sokkal jobb, mert ott alacsonyabb szintű támogatás is van az Xboxra és a PS4-re.
(#29077) Crytek: Igen csak az első motorja rendkívül elavult volt. Az új résznél már a motor struktúrája is megváltozott. Két szintre választották a leképezőt. Vagy egy magas szintű felülete, és egy alacsony szintű, ami az explicit API-khoz igazodik, és ez ki van egészítve egy legacy API wrapperrel. PC-n még nem tudni, hogy melyik lesz használva, de maga a leképezési technika, ami a rendszer mögött van elavult maradt, így még a wrapper használatával is jó lesz a sebesség, mert alig lesz a GPU-nak dolga.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"De eleve úgy tervezték a konzolt, hogy ha kevés a processzor, akkor vigyék át a feldolgozást a GPU multiprocesszoraira."
Ez így van. Viszont a gyakorlatban ez elég korlátozottan látszik megvalósulni, viszont rengeteg bosszankodásról hallani fejlesztői körökből, hogy így lassú a CPU meg úgy, ami nem is csoda, amikor a 8 mag tud összesen annyit, mint egy modern kétmagos i3..."Ugyanolyan egységek, mint a CPU-magok."
Ez viszont óriási és súlyos tévedés. Egészen másra használható, egészen más tulajdonságú egységek. Bizonyos algoritmusok az egyiken, mások a másikon futnak jól, és ez nem felcserélhető. Most az, hogy a memóriához ugyanúgy hozzáférnek az alap, az a koncepció lényege, de ettől nem lesznek hasonlóak sem a különböző részegységek."Amelyik fejlesztő ezt nem követi magára vessen."
A fejlesztő kezét köti az idő, és a költségvetés. Ezen már millió jópofa fejlesztés megbukott. Kapásból PC-re nem lehet áthozni, mert PC-n nagy a PCI-E késleltetése. Akárhonnan nézzük, elbaltázott koncepió volt ennyire gyenge CPU-t belerakni, és a fejlesztőkre bízni a kemény munkát, hogy főzzön valami látványosat a nagyon kevés erőforrásból....
Nem kellett volna ennyire spúrkodni a chippel, simán belerakathattak volna egy kisebb órajelű és így étvágyú Vishera FX-et, rendes 8-magosat, máris szóba sem került volna a CPU-gyengeség még évekig.... Ráadásul ahogy a blogban is írják, azért is butaság volt így csinálni, mert így hiába raknak erősebb GPU-t a nagyobb gépbe, a játékokat nem írhatják komplexebbre, mert az alapoknak a kis gépen is futnia kell, legfeljebb több konfettit kaphat ugyanaz.... De azt is érzéssel, mert a konfettit is a CPU animálja...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyakorlatban nagyon jól megvalósult már. A GPU-driven pipeline, a GPU skinning, a korábbi CPU-s szimulációk GPU-s gyorsítása, ezek mind ennek a váltásnak köszönhetők. Csak ezek kutatása pénzbe kerül, és nagyon sok cég képtelen levezényelni. Ezáltal választanak egy olcsó motort, amelyek pedig mobil fókuszúak, mert onnan jön nekik a pénz, és emiatt hoppon maradnak egy csomóan. De a nagy stúdiók/kiadók már átálltak. Egy rakás új motor GPU-driven pipeline, sok GPU-s skinninget is használ, az Activision aszinkron compute-ban. A részecskéket, a clothot, és más szimulációkat is a GPU csinál már a top rendszerekben. Persze nem az olcsó motorokban, azok butácskák, mert nincs mögöttük az a pénz, amivel versenyezni lehet egy kiadói háttérrel. Nagyon jó példa erre a Microsoft Unreal Engine 4 portja, szemben a gyári főveztióval. A Microsoft megoldása fényévekkel fejlettebb, sokkal gyorsabb, sokkal jobb a leképező is. Viszont ez a Microsofté, és már nem írják vissza a módosítást az Epicnek. Akinek nincs meg az anyagi háttere, hogy az olcsó, alapvetően mobiltelefonokhoz tervezett motorokat így átalakítsa az meg van lőve.
Ugyanarra felhasználhatod a multiprocesszorokat. Csak nem érdemes. Viszont sok régi rendszer még azt is a CPU-n futtatja, ami sokkal gyorsabb lenne a multiprocesszorokon.
A GPU-driven pipeline, a GPU skinning, a különböző GPU-s szimulációk nagyon jól működnek PC-n is. Ezekhez nem muszáj CPU-s round trip.
Nem a CPU-k gyengesége a téma. Ha megnézed a köztes generációt, akkor a CPU-hoz alig nyúltak. Nem azért, mert nem lehetne rajta változtatni (simán bepakolható még 4-8 mag), hanem azért, mert a legtöbb közvetlen visszajelzés alapján a CPU ereje még sok is. A GPU erejére voltak panaszok, és ezekre reagált is a Sony és a Microsoft. Aki szerint a CPU a kevés, annak az az általános üzenet, hogy rosszul építették fel a motort.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"Csak ezek kutatása pénzbe kerül, és nagyon sok cég képtelen levezényelni."
Pontosan itt a bökkenő. Ezért írtam, hogy elkélt volna ide egy erősebb CPU. Rengeteg pénzzel a top stúdiók elértek korlátozott eredményeket. Hát, azért ez nem az, amitől eldobom az agyam...."Nem azért, mert nem lehetne rajta változtatni..."
Pedig pont, hogy nem lehetett változtatni, mert kompatibilisnek kellett maradni az előddel."A GPU erejére voltak panaszok, és ezekre reagált is a Sony és a Microsoft."
Igen, 4K-n már az volt a kevés, nem túl meglepő módon. Ezért hozták ki a komolyabb GPU-s verziókat 4K-hoz, amiken az eredeti géppel kompatibilis játékok szaladhatnak magasabb képminőséggel.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
ahogy a kompatibilitás megmaradt a dupla gpuval, ugyanúgy megmaradt volna a dupla cpuval is. legacyban lekapuzzák legfeljebb.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
DudeHUN
senior tag
Bungie is kerek perec megmondta, hogy azért nem 60fps konzolon a Destiny, mert kevés a proci hozzá. PC-n meg hozza. Ők meg nem kis stúdió. Sony-nak sem megy a 60. Turn 10 az egyetlen, amelyik hozni tudja. De ők is nyilatkozták, hogy azért az kompromisszumos megoldás.
Gamer for Life
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS4 Pro és az Xbox One X sem kompatibilis az előddel. Egyszerűen csak van egy kompatibilitási módjuk, ami a részegységeket úgy működteti, mintha ugyanazt a lapka lenne benne, ami az első verziókba. Az Xbox One X esetében egy rakás dolog változott a CPU-magokban, de mégis ebben a kompatibilitási módban ugyanúgy viselkedik, mintha Xbox One (S) lenne. Szóval lehet változtatni, elég sokat, ellenben az igény az volt, hogy a GPU-rész legyen erősebb, mert a CPU-kat elég erősnek tartották a first party stúdiók, akiknek a véleménye alapján fejlesztik ezeket a gépeket. 14 nm-en nyolc extra CPU-mag nem lett volna több 15 mm2-es kiterjedésnél, de nem kellett, mert fontosabbnak számított számos más tényező, amelyekből sokkal több sebességet lehet nyerni.
Az eredeti játékok csak akkor futnak jobb minőséggel, ha készült hozzájuk patch, amivel támogatják a magasabb teljesítményű működési módot. Ha egy program nem ad erről visszajelzést az indítás elején, akkor a kompatibilitási módban fut, vagyis olyan, mintha PS4 Pro helyett PS4-et, míg Xbox One X helyett Xbox One (S) konzolod lenne. Semmit sem számít ilyenkor, hogy az erősebb gépet vetted.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DudeHUN #29085 üzenetére
A Bungie libGNMX-et és D3D11.x-t használ. Ezeknél van sokkal gyorsabb hozzáférés a gépekhez libGNM és D3D12 mono néven. Az, hogy a saját döntésük miatt nem használják a nagymértékű párhuzamosításhoz kialakított API-kat, és utána panaszkodnak, hogy sokáig tart a parancskreálás... Akár milliószor gyorsabban megcsinálja ugyanazt a munkát a libGNM, mivel három DWORD csak a parancs beírása a parancspufferbe, szemben a libGNMX több millió ciklusával. Szóval ezek a nyilatkozatok nem fogják meghatni a Microsoftot vagy a Sony-t. A saját döntésükkel szopatják magukat ezek a stúdiók. Nem véletlen, hogy annyival jobbak tudnak lenni a Microsoft és a Sony saját exkluzív címei. Ott a fejlesztők nem panaszkodnak, hanem dolgoznak, na jó persze a gyártóhoz közeli háttérmunka miatt sokkal könnyebb dolguk is van, ez nyilván sokat számít.
A Microsoft egyébként eléggé más stratégiát fontolgat innentől. Inkább a hardverfejlesztésre állnak rá, mivel szoftveres oldalról lemaradtak a Sony-tól. Effektíve egy előre összeszerelt, amolyan speciális PC-t csinálnának az Xboxból. Három évente frissítik és kész. Ez elsődlegesen hátrány lesz a first party címeiknek, mert nem éri meg a gépet kihasználni, viszont előny lesz a third party címeknél, mert maga a hardver gyorsul, és csak kompatibilitási módokat kell beépíteni a korábbi játékok támogatására. Erről majd később írok bővebben. Van benne ráció, de eléggé kockázatos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz velizare #29086 üzenetére
Ó dehogynincs. Ez a lényeg. Tény, belerakhatták volna, ahogy írod, csak nem lehetett volna használni, amiatt, amit én írtam.
(#29087) Loha: Köszi a linket, érdekes volt.
(#29088) Abu85: Ezzel tisztában vagyok. De nem azért nem került bele a dupla CPU, mert volt jobb felhasználása annak a vacak 15mm2-nek, hanem a kompatibilitás miatt.
(#29089) Abu85: "Ott a fejlesztők nem panaszkodnak, hanem dolgoznak"
Nem a fejlesztők hozzáállása a baj. Hanem elsősorban a pénz.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Például a jelenlegi fizikai beállítások mellett a CPU csak 30 képkockát képes előkészíteni, miközben a GPU ennél jóval többet is képes lenne kiszámolni. Ilyenkor azért jól jönne a dupla magszám, ami nem korlátozza be a GPU-t.
Az a lényeg, hogy a játékmenetet érintő fizikát nem kell módosítani és akkor máris van értelme a több CPU magnak. -
HSM
félisten
válasz FLATRONW #29092 üzenetére
Az lenne a sorsa, mint a PhysX-nek. Néhány játékmenetet nem érintő effektre be lehetne vetni, és ennyi. A lényeg, a játékok komplexitása érdemben nem változna, mert annak a kis gépen is ugyanúgy mennie kell.
Plusz ne felejtsük el, a nagygépnek 4K a célterülete, oda már a nagyobb GPU sem annyira izmos, mint elsőre tűnik. -
FLATRONW
őstag
Őszintén a jelenlegi konzol fizika minőségével semmi baj nincsen.
Hogyha nem törődnének a visszafele kompatibilitással és bevetnék dupla CPU magszám mellett az összetettebb fizikát, akkor sem lennénk előrébb. FullHD mellett ugyanúgy 30 fps-re limitálna a CPU, miközben a játékosok észre sem vennék a fejlettebb fizikát, közben a GPU továbbra is kihasználatlan lenne.
Én azt mondom, hogy egyáltalán nem kell a játékmenetet módosítani, az extra CPU erőforrást nem kell elpocsékolni néhány effektre, hanem egyszerűen ki kell ütni vele a CPU limitet, hogy fullHD mellett ne lustálkodjon a GPU és meglegyen mindig a 60 fps.
4k-ra meg elég a 30 fps, azon tényleg nem segít a CPU.[ Szerkesztve ]
-
#Morcosmedve
veterán
válasz FLATRONW #29094 üzenetére
Egyébként én elég szánalmasnak tartom, hogy még mindig FHD 30fps (max) mellett vannak leragadva, hihetetlen gyenge... PS3 ugyan ez volt. Nyilván adott időszak grafikai színvonala mellett, de ez nem magyarázza, hogy "nyomi"-ezer verziós PC konfigurációkon jobban fut minden. Hovatovább mesterséges butításnak tartom. Az a másik kérdés, hogy mind a két gyártó, miért nem ad egy alap, de jó motort adott konzol mellé, hogy ki lehesen használni, legalább azon a szinten, amit tud. Kíváncsi lennék egy játékra kigyúrt intel/ryzenv2-amdvga platformra is. De mivel látszik, hogy nem 6-8 év, hanem 2-4 évre akarják eladogatni a konzolokat is (amig megtehetik), szépen bele fognak kakikálni a továbbiakban is ezekre a dolgokra.
© asszongya'hogy
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #29095 üzenetére
Nem mesterséges butítás, hanem "természetes". Olcsón, kicsi TDP-ből kellett valami jóféle játékra alkalmas szerkezetet összedobni. Amennyiből ezt kihozták, egy korrekt irodai PC nem jön ki, nemhogy egy fullos játék PC.
Ehhez képest nagyon jó lett viszont ezt el kell ismerni. -
#20844032
törölt tag
-
HSM
félisten
válasz #20844032 #29097 üzenetére
Az igény általában azhogy megfizethető is legyen, meg jó is, ezt kéne valahogy összerakni. Aki 120FPs-el akar játszani, annak nem ez való.
Könnyű mindent a fejlesztőkre fogni, de ők sem mindenhatóak. Ha a vas keveset tud, akkor nem tudsz vele csodát tenni, főleg korlátos idő alatt. Ez nem lustaság, hanem technikai korlát.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Politika
- Alkoholista nevelde
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Milyen videókártyát?
- Kedvenc zene a mai napra
- Tőzsde és gazdaság
- TCL LCD és LED TV-k
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
- TP LINK Archer MR200 AC750 4G LTE SIM kártyás, vezeték nélküli router
- JVC DLA-X5500 gyönyörű állapotban
- Samsung UE65 MU7000-Dynamic Crystalcolor Ultra HD 4K HDR 1000
- Kingmax 2x8Gb Ddr4 2666Mhz memoriával
- Acer Aspire 3, Intel i3 CPU, 8GB RAM, 256 GB SSD, Win11 Enterprise + Office Professional Plus 2021
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen