- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- ASUS routerek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
- Linux - haladóknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #10801 üzenetére
Hát nem tudom. Én vettem Szerviz csomagot autóhoz. Fele annyiba került, mint egy DIESEL-hez ugyan ez. Benzinesnél jobb a helyzet, annak csak 2/3-ada. EV-re 6 évre jár km korlát nélkül a csomag, ICE esetén meg 5 év, 100 000 km.
Volt nálam kölcsönbe egy Diesel BMW. Mivel garis, márkaszervizben volt olajcserén. 140 k HUF. Ez kapásból egy olyan dolog, ami EV-nél nincs, ICE esetén meg évente... már ha mész annyit.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
válasz Andras6800 #10802 üzenetére
Van EVnél olajcsere csak nem reklámozzák. Ahogy írtam itt is pl az E-tron esetében a 2022 előttieknél sem írják elő de azért csak terjednek hírek bolygoműben talált spétről meg kopott csapágyról. Amit meg ugye semmi mással nem lehet megelőzni mint sűrű olajcserével.
Persze értem hogy most ez egy vélt könnyebbség de kicsit megint olyannak tűnik nekem mint a lájftájm minden olaj is. Szép- szép csak nem igaz.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10775 üzenetére
Pollenszűrő, fékfolyadék és "átvizsgálás", 65k volt márkaszervizben 2 hónapja. Teleszkóp elszállt a csomagtartónál, gyárinak darabja 28k, ócska utángyártott 6k/db, jobb minőségű utángyártott 14k/db. 12V-os akku márkaszervizben 78k, Exide akku random helyről 45k.
Vettem egy ODBLink CX-et, ABRP-vel kipróbáltam, teljesen jól működik. Real-time adaptálja az adatokat, így ha valamiért többet fogyasztok az úton mint az eredeti terv, akkor szépen áttervez egy másik töltőállomáshoz.
Akku SOH még mindig 100%..."Pl. Volvonál 3 év ingyenes szerviz van"
Most voltam tesztvezetni a V90-et, XC90-et és az XC60-at is. A Volvo-nál 3 év garancia van, de a kötelező szerviz fizetős, legalább is, Ivanicsnál. Ez szerintem kevés. Nézegetem a C-Class merciket is, ott is vannak akciók Pappasnál és máshol is, Ők 4 év garit adnak és 4 év ingyen szervizt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10789 üzenetére
"Pofátlan extraprofit találóbb rá."
Ne már! Nincs ilyen, ez piacgazdaság. Annyit kér mindenki, amennyit a piac megfizet. Akinek sok, az nem viszi oda. Azt azért vegyétek figyelembe, hogy a márkaszervizek nem Kis József, egy életen át gyűjtögetett Toyota Corolla vásárlóból élnek, hanem a 100+ db kocsikat üzemeltető flottásokból. Amíg ők kifizetik az XY árat, addig annyi lesz. Nincs ilyen, hogy extra profit. Te sem dolgozol kevesebbért, ha kérhetsz többet is! Senki nem a saját pénzének az ellensége.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
-
FIREBLADE78
addikt
Tényleg,ha már szerviz. Milyen dolgokat kell cserélni kötelezően. Pl hátsókerekes i4. Pollen,fékfolyadék,(fékbetét és tárcsa). Mi más?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10810 üzenetére
I3-ban csak fékfolyadékot és pollenszűrőt 2 évente... meg felemelik és alánéznek ...
Nekem 107 000 km-nél fékeken kopásnak még nyoma sincs.... se betéten, se tárcsán... (mondjuk kutatnom is kell a fejemben, mikor fékeztem utoljára... van hogy hetekig nem lépek rá annyira, hogy fékezzen is rendesen....)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
FIREBLADE78
addikt
Smart 2 ajtós ev-t lehet még konfigurálni? Helyi pappas nem tud csak használtat. Pestre kell szokás szerint menni. Céges pályázat végett kell a 0 km.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10815 üzenetére
Arra figyelj oda, hogy tudja a 22kW töltést, mert anélkül az az autó max ovijáratra jó... Se DC, és az AC töltés 3,7kW... tesómnak olyan van...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10818 üzenetére
Tesómét is úgy hirdették... ez egy rendelhető extra volt, nem is olcsón.... vétel előtt ellenőrizd le egy oszlopon, hogy tudja e...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10814 üzenetére
Igaz EV szervizcsomagjaval ,kapcsolatban még nincs sok tapasztalatom (csak 2 éve EV-zünk napi szinten, sajat hasznalatban), de a 300k szervizcsomag (igaz nem tudom, hogy ez itt mit takar), az nem sok, nagyon nem. Kb egy nem egyértelmüen garis meghibasodas mar vissza is hozhatja ezt a költséget, és akkor még nem szamoltam az eleve éves/km alapu karbantartasi költségeket.
ICE esetében nakünk többször bizonyitotta, hogy valojaban a legjobban elköltött "extra" volt az autovasarlasakor...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz Mauzes #10824 üzenetére
Ah ok, pedig olvastam a többi hsz-t is, csak valamiért azon atugrottam
fireBLADE78: nyilvan garon belül garos javitast eleve ök allnak, de bizony itt olyan dolgokrol is van am szo, legalabb is amit én tapasztaltam, hogy a nem épp a garanciaban lévö javitasokat is tartalmazza: mint irtam is korabban, itt bizony cseréltek nekem korabbi auton komplett magasnyomasu befecskendeazö rendszert rossz minöségü miatt, javitottak, cseréltek zajosnak itélt külsö légterelöt, cseréltek megsérült kalaptartot st, lényegében ha bevittem, hogy kifogyott az ablakmoso, akkor feltöltötték (jo ez kis tétel, csak mint példa mondom).
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10821 üzenetére
Eco módban klímával nyáron 150 km, télen fűtéssel 100 km
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
Érdekesség: Nagyon sok autóról kerülhet le a zöldrendszám
-
Mauzes
őstag
válasz Tiédetis #10829 üzenetére
Szerintem meg nem korrekt és igencsak túlleng az inga. Igen, van sok PHEV, ami nem használja ki a töltési lehetőségeket, és van sok, amelyik meg igen. Ergo átlagosan biztosan számottevően környezetkímélőbbek, mint az ICE szegmens (és nem csak azért, mert az ICE átlagéletkor kb. 16 év...).
Pl. lehetne mondjuk egy EV-től kisebb kedvezményes kategória. De nem, inkább irtsuk ki az összes kedvezményt, legyen a PHEV úgy kezelve, mint a dízel autók. Hát ez aztán a megoldás. Aki meg eddig hatótáv megfontolásból nem akart EV-t venni, de PHEV-et igen, az majd vesz ICE-t...
És ez nem csak azért gondolom, mert én pl. 90%-ban elektromosan használom a PHEV-emet és ezért nem érzem méltányosnak, hanem már a korábbi ICE használat alatt is így gondoltam.
-
Semin
senior tag
válasz Mauzes #10830 üzenetére
Ez még csak tervezet, ne kezeljük tényként. Simán lehet, hogy lesz köztes állapot.
De az ingyen parkolást szerintem bukni fogja a PHeV.szerk: Átfogalmazom. A zöld rendszámot -és ezzel az ingyen parkolást- fogja bukni a PHeV, mert az triggereli a népet. Kedvezmények még maradhatnak (súlyadó, átirási illeték stb.)
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz Mauzes #10830 üzenetére
Nem tudják szétválasztani másképpen. Alig van már parkolási kedvezmény az országban. Ha és amennyiben Bp. meg helyi lakosoknak tartja meg, akkor meg tartsam igazságtalannak? Kifizetem bárhol is a parkolást tiszta elektromosként, Nem számoltam vele mikor vettem. Spec jobban zavar a napelemek önkényes, visszamenőleges, kedvezőtlen szabályozása, pláne az innentől 10 év onnatól, hogy telepítetted. Ugye pl. önerősként 4-5-7 éve és a szinte 0 Ft-os támogatású még 10 éves, akinek 1 év alatt megtérül. Na ez zavar.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
"a PHeV, mert az triggereli a népet"
A magyart bármi triggereli ami neki nincs, a "szomszédnak" meg van. Ilyen irigy nép nincs mégegy a Földön (erre kiválóan lehet politikát építeni, meg is teszik, oldaltól függetlenül). Emlékszünk még a 90-es években a kulcsokkal végig karistolt autókra, az állandó név nélküli feljelentgetésekre és egyebekre. Nem a parkolás itt a lényeg. Sajnos. Szomszéd tehene mentalitás. Világ életemben behánytam tőle.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
rjg
őstag
válasz Tiédetis #10832 üzenetére
Nálam a havi 20-30 ezer forint parkolási díj megspórolása is benne volt a megtérülési számításban és befolyásolta a matekot. Tudtam, hogy nem fog örökké tartani, de három év alatt így is egy jól látható összeg, ahogy a cégautó adó is.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
Vesa
veterán
Talán szerencsétlen a megfogalmazás, de a lényegen ez nem változtat. Adott egy autó XY retail price-ért. Ehhez vehetsz még kiterjesztett garanciát és szervizcsomagot, utóbbi olcsóbb lesz, mintha az éves szevizeken fizeted ki (különösen ilyen inflációnál). Jelenleg viszont, egyes modelleknél a retail price-ból elengednek milliókat, és az így kapott eleve kedvezményes ár már tartalmaz 4 év szervizcsomagot IS. Innen nézve gyakorlatilag "ingyen" van, mert 2 hónappal korábban ezt még külön meg kellett volna venni százezrekért, most viszont 4 évig a kötelező szervizek gyakorlatilag nem kerülnek pénzbe (nyilván ebben féktárcsa és egyebek nincsenek benne, csak az időszakos olaj/szűrő cserék, azok viszont anyaggal együtt).
A Volvónál konkrétan 4,9 millió kedvezményt kaptam az árajánlatban. A Mercedestől még várom a konkrétat, de a kereskedővel történt egyeztetés után ott is 3-4 millió között lesz valahol.A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #10832 üzenetére
Mi az hogy nem tudjak mashogy szetvalasztani? i3rex mar hibrid? vagy csak az ha tud nagyakku toltottsege nelkul menni?
Anno volt olyan h csak 1.8l-es motor felett, vagy hogy az uzemmod kodtol fuggoen [hatotavnovelt elektromos vs akkurasegiteses benzines, pongyolan fogalmazva].[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Tiédetis #10832 üzenetére
Szerintem a parkolás a kisebbik része, mármint a legtöbb phev-esnek nem ez a legnagyobb szempont. De mondjuk a cégek mikor megvették, akkor a törvénynek megfelelően számítottak a különféle adókedvezményekre, azzal kalkuláltak. És most megint nem csak előremenően változtatnak valamit, hanem a meglévő zöld rendszámokat (ha megszavazzák) veszik le. Ilyen szempontból ez is visszamenőleges, mint a napelemes sztori, még ha annyira nem is súlyos.
-
Tiédetis
senior tag
válasz axioma #10839 üzenetére
Mennyit tud menni? 50km-t? Oké, és megy is vagy csak bemondásra használja? Megveszek egy 20000m3-es benzinest amiben van 80km hatótáv is, kapok ingyen 2 parkolóhelyet (egy nem elég neki) cégautó kedvezményt és nyomom 400-al a Petőfi szigeten. De mivel a töltögetés idő, az meg nincs, pont nem izgat.
Erre gondoltam. EV esetében nincs más, ha menni akarsz, tölteni kell. Értem én, mert mondhatom, hogy kicseszés. De nekem megsem fordult a fejemben a hibrid. De mit teszel, ha napi 2-300km-t használod a hibridet. Elindulsz, és 50km után töltesz a pályán pl. Na ugye hogy nem. Nem is kellett volna ezt meglépni. De ajd eldöntik, vannak ennél fontosabb elcseszedő döntések.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bikkrom
senior tag
válasz Mauzes #10840 üzenetére
Súlyos itt mindig minden. Csak éppen mikor melyik csoportot cseszegetik meg. A napelem felháborító volt, hogy még azt is lekommunikálták, hogy prüsszel miatt... Holott pont nem lehetne a meglévőket így csesztetni EU irányelv szerint.
Nálam pont aktuális ez a phev téma. Kb 2 hónap és venni kell. Phev vonal jött be eddig. V60 lesz 99%. Akármit is mond Lézer Jankó. Habár ha így zuhan tovább a 40-es Leaf-ek ára... Meglátjuk.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10841 üzenetére
Egyre több olyan új PHEV van, ami tisztán EV módban már 100km távot tud. Pont egy ilyet néztem ma (Mercedes C300e). Nekünk tökéletes lenne egy ilyen, mert jellemzően 60-80km-t megyünk egy nap, tehát kvázi elektromos autóként lehetne használni. Hosszabb úton viszont nem kéne töltögetni mint egy EV-t. Ebbe az irányba halad az ipar, bár még mindig vannak rettenetes PHEV konstrukciók, ahol az EV hatótáv még az 50km-t sem éri el. Ugyanakkor ha eljutunk oda, hogy ez a 100-150km már általános lesz, akkor gyakorlatilag EV-ként használhatók a PHEV-ek városban és a füstös része már csak akkor kell, ha hosszabb távot megy az ember.
Abban persze igazad van, hogy a töltése nem kényszer és működhet tisztán ICE módban is. Akkor pedig tényleg felesleges a zöld rendszám. Bár, hogy őszinte legyek, eddig sem értettem miért venne valaki 4-6 millióval drágábban egy autót csak a zöld rendszám miatt, amivel maximum pár százezret spórolhat meg évente és akkor már sokat mondtam. Szerintem ez is egy ferdíítés, mert nem jön ki a matek. Csak akkor lenne értelme, ha azonos árban lenne egy ICE-vel, vagy nem lenne jelentős árkülönbség.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #10841 üzenetére
A mi atlagunk 1,1liter benzinbol per 100 km [amperaban] ugy, hogy rogton az elejen letoltunk egy Berlin oda-vissza-t, azota azt tornasszuk vissza. Cegled, Aliga stb. tobb aram mint benzin. Ez csak nyaralaskor, amugy kb. 1500-1800 km-enkent visit, h hiaba csak ingazott es az aram eleg volt, tmk-ban beinditja a benzinmotort...
Szoval ja, kerdes kinek mi a kamu hibrid. A 10 eves Amperank telen 46-48km-t nyaron 52-55-t tud [igaz, reszben felujitott az akkupakk]. -
Tiédetis
senior tag
Na látod, mégis ott van a kisördög szindróma: minek töltsek, ha mehetek anélkül is. Hosszabb útra nem fogsz 100-150 km után töltőt keresni és nyomatni.
Azt nem tudhatjuk mi a jövő. Láthatóan lemaradásban van az EU gyártói piac és próbálnak másképpen viselkedni.
Majd kiderül. De jelenleg az látszik, hogy a kínaik 1 éven belül, valós alternatívát fognak kínálni: ICE vs EV azonos árban. Gyanítom, hogy az pedig olcsóbb lesz az átlag ICE.nél is ami eu-s.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10846 üzenetére
De miért ne töltené? Ha nincs szüksége elektromos hajtásra, akkor miért fizetne valaki milliókkal többet PHEV-re? A parkolási díjon az életben nem hozza be. Pont ez a lényeg, hogy ezeket már lehet EV módban városi közlekedésre használni, így a benzines átlagfogyasztás gyakorlatilag értelmezhetetlenül kicsi tud lenni. Akinek ez nem szempont, az megveszi a natúr benzinest, 4-5 millval olcsóbban, a különbözetből pedig alaposan felextrázza a kocsit. Semmi értelme zöld rendszám miatt PHEV-et venni, aztán nem tölteni.
A kínai autók kérdése szerintem bonyolultabb és erősen átszőtt politikával. Nem ok nélkül, a kínai kormány durván tolja ezeket a gyártókat állami pénzekkel, így nem nehéz ár alá menni. Bár már ez sem nagyon igaz, egy BYD Seal annyiba kerül, mint egy Tesla Model 3/Y, vagyis semmivel sem olcsóbb. Cserébe kínai, ami még mai napig sokakban ellenérzést kelt, nem ok nélkül. Speciálisan a magyar piacot nem érdemes nézni, mivel teljesen elmaradtunk gazdaságilag és a forint megint borulgat be szépen, miközben ez a környéken nincs így. Tehát az, hogy itt mi mennyibe kerül a lassan 400+-os EUR árfolyam melett, nem igazán mérvadó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #10846 üzenetére
"Hosszabb útra nem fogsz 100-150 km után töltőt keresni és nyomatni."
Persze hogy nem, minek tenné? Pont ezért PHEV, hogy hoszabb úton ne kelljen tölteni.
"kínaik 1 éven belül, valós alternatívát fognak kínálni: ICE vs EV azonos árban"
Ez nem fog 1 éven belül megtörténni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10848 üzenetére
Ezt félreértettem. Hosszú útnál valóban nem fog töltögetni, de ez nem is releváns. Azt kell nézni, hogy az autó teljes üzemidejére vetítve, mennyivel előnyösebb így is egy PHEV rendszer, mint egy ICE.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Mert kényelmetlen? Mert lassú? (nem tudom hibridek töltési sebessée mennyi) Miért vesz meg többért, mert Bp-en még ingyen parkol, kedvezmény azért még van. Városi közlekedésben még csak-csak fog töltögetni, de ha hosszabb útra megy, max célponton.
Nem mindenki tudatos hidd el.
kínai esetében nem is hazai viszonyokat mondtam
Vonatkoztass el seal-től. Éppen byd volt ha jól emlékszem, akik ice gyilkos árat terveznek.
Na aludjunk rá páratA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs