Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Vesa
veterán
válasz Bandit21 #5945 üzenetére
"furcsa lenne ha erre nem gondoltak volna a tervezők, engedélyezok, szakírók stb"
Mondjuk ha 2db vadiúj Boeing 737 Max is lezuhanhatott azért, mert a tervezők nem gondoltak át valamit rendesen, és ez az átgondolatlanság több egymástól független hatóságon is átmehetett -márpedig ez sajnos megtörtént-, ahol ráadásul egyszerre többszáz ember életáről van szó, akkor egy ehhez képest sokkal faékebb technológiánál, ahol bennéghet max. 4 ember az autóban, akkor sajnos simán elképzelhető. Arról nem beszélve, hogy a Teslánál -és sok más gyártónál is már sajnos- láthatóan a hatótáv fétisnek van alárendelve minden.
Egyébként ha elrepülnék egy EV-vel, lehet, hogy jobban örülnék ha kiszakadna alólam az akkupakk és a kocsitól eltávolodva gyulladna ki, nem pedig hozzám csavarozva robbannék fel/égnék el vele együtt pár perc alatt.
Gond lesz itt még a klímaváltozás miatti nyári hőség is. Mert az addig oké, hogy menet közben az akku temperálva van, de ha csak ott áll órákig a tűző napon 45 fokban (ami az autóban van vagy 70), akkor az nem biztos, hogy kívánatos egy jó kis öngyulladáshoz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
kettő lezuhant, és vagy 5 ugyanazzal a hibával szenvedett balesetet, de valahogy összeszedték a levegőben. így kerek a sztori.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Tehát visszatérve:
1. Minden autó tűzveszélyes. Balesetnél fokozatosan növekszik a gyulladásveszély, mindegy, hogy villanyos, vagy belső égésű.
2. Ha bent marad, a karosszéria védi az akkut, csökken a tűzveszély.
3. Ha kiszakad, megváltozik a karosszéria merevsége, és nagyobb a bentülők kockázata.
4. Ha kiszakad, megváltozik a tömeggeometria, és a nehezen boruló autó hirtelen könnyebben pörgő - boruló lesz, ami szintén növeli a bentülők kockázatát.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mindegyik télen-nyáron kondicionálja az akkut. A felvetés inkább annak szól, hogy mi van, ha épp elromlik a kondicionálás.
Hát, megjegyzem, hogy pont semmi. 70 fokon, de még 150 fokon sem gyullad meg az akku. Tesztek alapján a Litium Ion akkumulátort 170 fokra kellett hevíteni, hogy meginduljon az a kémiai folyamat, aminek a végén idővel túlhevül, és elérve a 900 fokos belső hőmérsékletet, kigyullad.
Ta: környezeti hőmérséklet
Ts: cellahőmérsékletLíthuim vas foszfát (LiFePO4, LFP) akkumulátornál ugyanez 125 fok.
Ehhez képest egy belő égésűnél (benzinesnél) elég lehet egy pillanatnyi jól irányzott szikra a gyulladáshoz. Azért ott se nagyon jellemző, hogy egy szikra elég lenne. (lásd Mythbusters benzintank kilövős epizód)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Áram árak:
Tavaly ősszel 180-200 Ft/kWh áron nyomták hogy céges versenypiaci szerződés alá legyen írva idénre. Nem lett, voltak egyéb tervek, amiről most derült ki hogy mégse müxik, már le akarták szerelni a villanyórát így sos most kellett megkötni a versenypiaci szerződést.
84 Ft/kWhSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Nemrégiben téma volt a fűtés. Az ADAC tesztben -10 fokról indult a teszt, én ma reggel -7 fokban indítottam a felfűtést. Az időjárást nem tudom befolyásolni, de azt hiszem a -7 és a -10 között kardinális különbség nincs. Itt a felfűtés Teslafi adatsora. A fűtés 6:45-kor kezdődött és 10 perc múlva 7:05-kor érte el a 28 fokos maximális hőmérsékletet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Balázzs
senior tag
Nem is tudtam, hogy a teslafi ilyet is tud. Ahogy olvastam fórumon, sajna az api az akku hőmérsékletet nem tudja, bár maga a teslafi mintha írta volna, ha nincs az autó töltőn.
Nekem egyik reggel hasonlóan kb 7 perc alatt bemelegítette az autót, igaz nem volt olyan hideg, a napos idő és a nagy üvegfelületek előnyösek ilyenkor.
-
titán
válasz Shadowbull #5963 üzenetére
szerinted 10 perc alatt 28 a szenzornál, akkor 40 perc alatt 14 máshol?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #5967 üzenetére
Nem, annak az volt a lényege, hogy alkottak egy olyan tesztmetódust amivel azt tudtak kihozni nyertesnek és vesztesnek akit akartak.
Mert az kizárt, hogy egy 2-3 köbméteres térbe 28 fokos levegőt befújva van olyan pontja a térnek ami a 20 fokot se éri el soha.
(persze értem, hogy direkt oda tették a hőmérőt, ahova, és direkt nem 28 fokos levegőt fujattak hanem ?20 fokosat)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #5967 üzenetére
Most komolyan, ha az lenne az ADAC tesztben, hogy az izzó fém hűvös tapintású, azt is elhinnéd?
.
-
Shadowbull
addikt
"Mert az kizárt, hogy egy 2-3 köbméteres térbe 28 fokos levegőt befújva van olyan pontja a térnek ami a 20 fokot se éri el soha."
Nem is arról volt szó hogy soha, hanem adott időn belül nem. Amúgy meg dehogynem, simán elképzelhető. Ugyanis a belső tér összes alkatrésze is mínusz 10 fokról indul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
wassermann
addikt
válasz Shadowbull #5971 üzenetére
Engem inkább a magyaros, "meg van ez rendezve, úgy is átb_sznak mindenkit" gondolat zavar nagyon.
A németeket én nem ilyennek ismerem, ennek szerintem nagyon pici ott a valószínűsége. Egyébként pedig örüljünk, hogy valaki áldozott rá pénzt és energiát, hogy csináljon egy publikus összehasonlító mérést.
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #5972 üzenetére
igazad van teljesen, én sem gondolom, hogy a németek hamisítanak bármi ilyet [link] , vagy esetleg átvágják a vásárlóikat az emissziós értékekkel. Örültek anno azok, akik érdekében kicsikét nem csaltak. Csak nagyon. Lehet furán hangzik, de néha jobban elhiszem putyinnak, hogy őt csak megtévesztette a lenyugvó nap horizontja, azért löveti a Holdat is.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #5972 üzenetére
Ez ugye csak irónia/gúny?
[link] meg mintha lett volna valami vw dízelbotrány is
szerk.: lassú voltam
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz wassermann #5972 üzenetére
Ne haragudj, de olyan oltári baromság eredményt mutattak ki, hogy ilyet véletlenül nem lehet elbénázni, csak szándékosan.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz wassermann #5972 üzenetére
Ezt az aspektusát fel sem akartam hozni a sztorinak.
Ez már a vallás része, meg amúgy is tudtam mi lenne rá a válasz.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Lefordítottam
Benzines autó teszt (egy alternatív valóságból)
Nemrégiben vásároltam egy Mazda Miatát. Ez az autó különleges, mert az elektromos áram helyett egy olyan robbanékony folyadékkal működik, amit benzinnek hívnak. Az autónak van egy motorja, ami összekeveri a benzint a levegő oxigénjével, meggyújtja az elegyet, és a keletkező égési folyamatot használja az autó mozgatásához. Nem teljesen értem az apró részleteket, hogyan működik, de ez a hajtástechnológia teljesen megváltoztatta az autó birtoklásának és üzemeltetésének élményét.
Miután átvettem a kocsit, az első gondom az volt, hogy semmi sem történt. Kinyitottam az ajtót (a kilincsek nagyon feltűnőek), leültem a vezetőülésbe, és... semmi nem történt. Az műszerfal nem mutatott semmilyen üzenetet. A klímavezérlés nem kapcsolódott be. Az autó halottnak tűnt. Megnyomtam a gyorsítópedált (a Mazda ezt a "gáz"-pedálnak hívja), de ismét semmi sem történt. Felhívtam az ügyfélszolgálati vonalukat, és hamar kiderült a probléma: Egy benzines autót "be kell indítani". Azt mondták, hogy pazarló és drága lenne az belső égésű motort folyamatosan működtetni, így csak akkor szabad járatni, ha mozogni akarunk az autóval. Az indítási folyamat meglehetősen fájdalommentes: behelyezed a kulcsot az indexkapcsoló melletti résbe, benyomod a kuplungpedált (erről később még lesz szó), majd elfordítod a kulcsot, és egy-két másodpercig úgy tartod. Az első próbálkozásom rögtön sikerült, az autó életre kelt, és mindenféle őrült hangot adott ki. Képzeljük el, mintha egy gőzmozdony és egy géppuska szerelemgyereke lett volna. Ilyen zaj jön ki a benzines autóból. Egyszerre kelt izgalmat és aggodalmat.
A következő zavarom a klímavezérléssel kapcsolatban volt. Először azt hittem, hogy valami hibás, de kiderült, hogy a benzinmotor fűtési rendszere egyedülálló. Az elektromos áramot nem használják fűtőszálak vagy hőszivattyús melegítésre, hanem a motor hulladékhőjével melegítik a kabin belsejét is. Ez azt jelenti, hogy a kabin addig nem lesz meleg, amíg az autó motorja kellő mértékben fel nem melegszik. Ez csak néhány percet vesz igénybe, de egy hideg reggelen, mint egy örökkévalóság.
Az autó motorja jár, a kabin meleg, és végre eljött az idő, hogy elinduljak. Ezután találkoztam egy másik furcsasággal. A benzinmotoroknak szűk működési tartománya van. Túl lassú fordulatszámon az égési reakció nem tudja fenntartani önmagát. Túl gyors fordulatszámon pedig felrobban. Ezt a problémát több sebességfokozattal rendelkező sebességváltóval oldják meg, hasonlóan, mint egy kerékpáron. Az alacsonyabb sebességi fokozatokat az indításhoz használjuk. Ahogy gyorsulunk, magasabb sebességi fokozatokba kapcsolunk, hogy elkerüljük a motor fordulatszám korlátozásának problémáját. A sebességváltás folyamata gondos összehangolást igényel a gázpedál, a kuplungpedál (a fékpedál bal oldalán található extra pedál) és a sebváltó kar között. Most nem megyek bele a részletekbe, de a sebességváltás valóban egy olyan készség, amelyet külön meg kell tanulni. A sebességváltás bizonyos körülmények között szórakoztató lehet, de araszoló forgalomban idegesítő és fárasztó.
Sok gyakorlás és káromkodás után végre hazaértem és leállítottam az autót. Ez a lépés ismét szokatlan, de szükséges a üzemanyag-megtakarítás miatt. Egész egyszerűen megfordítottam az indítási folyamatot: ellentétes irányba fordítottam a kulcsot és kivittem. Az autó elcsendesült, így kiszálltam, és beléptem a házba, hogy csináljak egy vacsorát.
Másnap reggel megpróbáltam elindítani az autót, de semmi sem történt. A hibakeresés egy ideig eltartott, de végül csak meglett: egy benzines autónak üzemanyagra és áramra is szüksége van a működéshez! A fényszórók nem kapcsolódtak ki, miután kiszálltam az autóból. Ez azt jelentette, hogy az autó icipici akkumulátora lemerült, és nem tudta elindítani a benzines motort. Micsoda hülyeség! Ráadásul az autóban nincs semmilyen szabványos töltőcsatlakozó. Nem lehet még hosszabbítóval sem csatlakoztatni a töltéshez. Keresnem kell egy másik benzines autót, amelyik mellém tud állni, majd kinyitjuk mindkét motorháztetőt és nagy aligátorcsipesszel összekötjük az autók akkumulátorát, aztán a működő autót elindítjuk, hogy feltöltse a lemerült akkumulátort. Ráadásul ha rosszul csatlakoztatom a "bikakábelt", az akkumulátor felrobbanhat, és a sav mindenfelé fröcsköl. Ez rendkívül veszélyes, különösen ha figyelembe vesszük, hogy az akkumulátor igencsak közel van az erősen gyúlékony benzinhez. Csak képzeljük el, hogy hány ilyen jármű égne le, ha tényleg elterjednének. Remélhetőleg a tűzoltók felkészültek a benzines autók egyedi tűzoltási eljárására.
Amikor kinyitottam a motorháztetőt, észrevettem egy másik problémát: nincs tároló! A benzines motor hatalmas. Az egész autó elejét elfoglalja, nem marad hely az áru vagy az élelmiszer számára. Mindent a csomagtartóba kell pakolni. Elképesztő, hogy az autó használati útmutatója nem is említi ezt.
Az üzemanyagtöltés vegyes tapasztalat volt. Minden alkalommal, amikor beálltam a garázsba, el kellett nyomnom magamban az automatikus mozdulatot, hogy bedugjam az autót. A benzin csak különleges állomásokon érhető el, és túl költséges lenne otthon benzintöltőt telepíteni. Tehát itt a normál autókkal ellentétben, nem ébredsz minden reggel teljes hatótávval. Az egyetlen módja a hatótáv növelésének az, ha benzinkúthoz mész. Ezek hasonlóak a gyorstöltő állomásokhoz, de büdösek és veszélyesebbek. Biztosan nem akarnék közelükben élni. Az állomások előírása, hogy kikapcsoljuk az motort üzemanyagtöltés közben, ami azt jelenti, hogy nem hallgathatsz zenét, vagy nézhetsz filmet töltés közben. Az egyetlen előny: az üzemanyagtöltés nagyon gyors. Miután elindítottam a benzinszivattyút, bementem a boltba, és vettem egy kis harapnivalót. Amikor visszajöttem, már kész is volt! Néhány másik sofőr szikrázó tekintettel nézett rám, hogy foglalom a benzinkutat, így gyorsan visszahelyeztem a csövet a helyére és elindultam. Meglepett, hogy nincs semmilyen biztonsági zár, amely megakadályozná az autó indulását üzemanyagtöltés közben. Valószínűleg szándékos, lehet, hogy az a terv, hogy a jövőben menet közben lehessen üzemanyagot vételezni.
Az üzemanyagtöltés gyorsasága segít ellensúlyozni az otthoni töltés hiányát, de az üzemanyagtöltő állomásoktól való függőség sok kellemetlen érzést okoz nekem. Mi van, ha valahol a semmi közepén vagyok, és nem érem el az állomást, mielőtt kifogy az üzemanyag? Mi van, ha az állomás kifogy a benzinből? Egy normál autót bárhol csatlakoztathatok az elektromos hálózathoz. Még egy sima 220-as aljzattal is elegendő hatótávot kapok, hogy eljussak egy gyorstöltő állomásra. De a benzines autónak üzemanyagra van szüksége a mozgáshoz. Ha túl messze van az üzemanyagtöltő állomás, valakit meg kell kérni, hogy benzint hozzon neked. Ha ez nem lehetséges, akkor hívnod kell egy trélert.
Miután egy ideig használtam egy benzines autót, néhány vonzó dolgot találok benne. Először is, ez egy mérnöki csoda. Egy különleges gépezet, amely használja az égés energiáját, és rendkívül bonyolult. Csodálatos, ahogy az egész működik. Az autó vezetése után az a szó jut eszembe: "ősi". Az összes érzékszervedet felkorbácsolja: a motor hangja és rezgése, a keringő vegyi anyagok és az kipufogógáz szaga, és a nyomasztó gondolat arról, hogy egy teli tartály gyúlékony anyaggal száguldasz körbe-körbe. Néhányan talán ijesztőnek találják, míg másoknak (például nekem) izgalmas.
De bármilyen élvezetes egy benzines autó, az mindennapos használatra egyszerűen nem jó. A rendeshez képest a benzines autó kényelmetlen, lassú, zajos, büdös és veszélyes. Azt gondolom, hogy néhány rajongó és hipszter szeretni fogja ezeket az autókat, és a gazdag embereknek lehet egy ilyen a különleges alkalmakra (lovakkal és a vitorlás hajókkal együtt), de a legtöbb embernek egy normál autó jobban megfelel. Kétlem, hogy ezek a benzines járművek valaha is népszerűek lesznek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csináltam egy érdekes statisztikát. Összehasonlítottam a két Teslám téli fogyasztását az idei tél és a tavalyi tél viszonylatában. Az egyik autó egy faceliftes, hőszivattyús, nettó 52kWh NCA akkumulátoros amerikai modell (félhivatalos becenevén SR+), a másik egy dupla faceliftes, hőszivattyús, nettó 57kWh LFP akkus kínai példány (félhivatalos becenevén RWD). A vizsgált időszak október 15-február 15-ig tartó 4 teljes hónap. Csak az 50km feletti utakat tettem bele a statisztikába, mert a városi utak előfűtése félrevinné a statisztikát teljesen.
A kisebbik akkus autóval az előző téli időszak alatt 118 db 50km-nél hosszabb utam volt, utak átlagos hossza 70km, teljes út 8132 km, átlagsebesség 73 km/h, átlagfogyasztás 20,2 kWh/100km
Az újabbik autóval most télen 134 db 50km-nél hosszabb utam volt, utak átlagos hossza 85 km, teljes út 11409 km, átlagsebesség 88 km/h, átlagfogyasztás 19,8 kWh/100kmHa csak a 100km/h-nál nagyobb átlagsebességű 50 km-nél hosszabb utakat nézem:
régi: 25 út, átlagos hossz 95 km, összesen 2382 km, 111km/h átlagsebesség, fogyasztás: 22,6 kWh/100
új: 43 út, átlagos hossz 109 km, összesen 4671 km, 114km/h átlagsebesség, fogyasztás: 21,5 kWh/100Összességében a kettő hosszú utas fogyasztása egyformára jött ki, mivel az újnak sokkal bátrabban nyomom, és nagyobb átlagsebességgel közlekedek vele. A régivel télen kellett spórolni rendesen. Nagyobb akksisnak rendes pályás tempónál 5% fogyasztási előnye, és 10% kapacitásbeli előny miatt télen 15%-kal nagyobb a hatótávja. Régi hatótávja: 230 km (teljes tartalékkal 243km), új hatótávja: 265 km (teljes tartalékkal 279km).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #5995 üzenetére
Azt olvastad évekkel ezelőtt ami: Gasoline Car Review
08 Feb 2023
Vagy valami hasonlót? Vagy csak mondani kellett valami kolosszálisat?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #5998 üzenetére
én meg véletlengenerátorral legyártottam a világ összes képét. 1024x768 pixelen 65k színnel randomizálva.
Van olyan ahol összeölelkezve állok Sandra Bullock-alElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen