- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Linux kezdőknek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Nekem a magyarországi, garis, első tulajos Leafemet a magyar szerviz röpke ~2.5 hónap alatt javította (akkuban cella csere), persze addig se csereautó se semmi.
(Az autó ablakán még mindig ott virít a matrica hogy adnak csereautót ha gond van, le is kéne kaparnom )[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Semin
senior tag
Azért az Ioniq esetében is sunyi a Hyundai. A reteszmotor, a hajtómű és a kormánymű is erősen visszahívás gyanús - bár ez gyakorlatilag minden Hyundainál sz@r- , mégsem teszik. A retesz konkrétan minden autóban tönkremegy, vagy fog. A 2.0-ás verzió persze már tovább bírja, de még így is értetlenkednek, garanciából kifutott autók esetén, nem értik mi a gond. Pedig nem nagy tétel ~70k
Rádásul egy olyan alkatrészről beszélünk, ami miatt nagyon gyorsra rosszra fordulhat egy békés hétvége a családdal az orszég másik felén.
Sajnos az a tapasztalat, hogy megéri önköltségen előre kicseréltetni.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Mi az a reteszmotor?
Egyébként cseréltettem kis akkut, 1 hónapos volt amikor elmentem kötelező szervizre. Azzal fogadtak, hogy cserélni kell mert gyenge. Mondom nekik az fasza, mert direkt előre kicseréltettem, hogy ne legyen gond (ugye ez is legendásan szar ezekben). Volt pislogás, először azt hittem át akarnak verni, de mutatták a mérési papírt. Ennyit az Exide akkuról is. Lassan többet költök erre a kocsira, mint egy benzinesre. Azt mondanám, hogy anyagilag nem látom azt a hihetetlen nagy előnyt szerviz költségben sem. Mondjuk a fékbetét még valóban nem lett cserélve soha, pedig lassan 100k van az autóban, de így is cserélni fogom, mert bár még mindig félig van rajta az anyag, kezd az egész szétmállni vagy nem tudom, de nem túl bizalomgerjesztő így ránézésre.Pedig fontolgattam, hogy nyáron tolok vele egy Toscana-t, de nem szeretnék ott lerobbanni valahol.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
-
stickrs
senior tag
Jah, ezt nekem is cserélték.
Végül egy másik m3 LR-t hoztam el, 2021.06-os, 36k km, juice booster, téli nyári gumi+ alufelni 15,8M. Utána mikor lemondtam hívott a szervizbem levő, és megkínálta 14M-èrt a 2020.12-es facelift M3 LR-t.. de mind1, emez a 82kwh-s, meg ugy alapbol jobb volt vezetni.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Használja valaki közületek a Hyundai/Kia Bluelink alkalmazást?
Nálam egy ideje elég érdekes hiba van. Valamiért az össz megtert kilóméternél (ODO), egy régebbi érték "ragadt be". Minden más normálisan működik (legalább is nem vettem észre más problémát). Az igazán érdekes az, hogy időnként megjelenik a "helyes" érték is, de utána újra visszaáll arra a bizonyos régebbi értékre.
Tapasztalt ilyesmit más is?
Esetleg van ötlete valakinek a hibaelhárításra?
Alkalmazás újra telepítés, fejegység reset már meg volt. Azt is kipróbáltam, hogy töröltem az autót a bluelink profilomból, meg azt is, hogy az autóban töröltem a bluelink csatlakozást.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
stickrs
senior tag
Akinek teslaja van, lenne egy kérdésem, netflixnél a saját accountoddal kell belépned, vagy külön van az autóra? Mert nekem ott az előző tulaj profiljai vannak, hogy lehet átjelentkezni?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Semin
senior tag
Nem volt, pont ez a probléma. Ha visszahívás lett volna rá cserélik mindenkinek. Csak azt cserélték ami gari időn belül meghalt. Az pedig nonszensz hogy amire cserélték is meg fog halni, mert a konstrukciós hibát a rev2.0-val javítottak csak. Ehhez érkezett egy SW frissítés, de az meg elkezdte megölni azt ami rev1-es volt. És akkor benyögik, hogy nem tudnak mit tenni ha kifutott a garanciából
Sikersztori na
szerk: Az igazsághoz hozzátartozik, hogy csoporttársak voltak a szenvedő alanyok, nálam majd csak lesz probléma valamikor.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Hát, nem tudom akkor mi legyen, mert nem fogom kicserélni az tuti.
Érlelődik bennem az autó eladása, csak nem nagyon van helyette semmi alternatíva. Annyira nem győzött meg az EV-zés, hogy 20M-et dobáljak ki rá, ez konkrétan őrültség kategória lenne (amikor 20M-re most évi 3,2M-et fizet az állampapír, egy bármilyen EV-vel meg kb. ennyit buknék rajta eladáskor). 12-14-ig meg nincs más, csak ez és a hasonlók.Szóval agyalok visszamenni valami benzinesre...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Én biztos nem megyek vissza, bár ugye a diesel még megvan. Kiderül mi lesz majd a szaldó elszámolással. Jelenleg mi nem túl sokat megyünk, így 5-700e Ft az éves megtakarítás. kb. 2,5 milla a bukó rész EV-benzines között. Ha azt nézem, hogy most kb. 1,3 milla amivel drágában tudnám eladni, 2 év alatt nullára hozza, ebből kicsivel több mint 1 év eltelt. De ez változhat, ha csökken az eladási ára. Mindezek ellenére, szeretjük. Inkább egy + 40-50% kapacitás jó lenne.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
..."Érlelődik bennem az autó eladása, csak nem nagyon van helyette semmi alternatíva. "...
Sajnos - ahogy a fent említett példák jól mutatják- más márkánál sem kolbászból van a kerítés. A 20millás EV kategóriában is fel lehet szállni arra a bizonyos rollerre...."Szóval agyalok visszamenni valami benzinesre..."...
Én teljesen biztos vagyok benne, hogy nem akarok. A mai szervizszámlák mellett egy benzines autó is tud meglepetést okozni, a meghibásodásokról nem is beszélve...."amikor 20M-re most évi 3,2M-et fizet az állampapír, egy bármilyen EV-vel meg kb. ennyit buknék rajta eladáskor"..
Az autó sosem volt jó befektetés (leszámítva persze az utóbbi 2 káosz évet)
Gondolom te se azért vetted, hogy hasznot realizálj rajta, hanem mert szükséged volt autóra.Nekem - a hibái ellenére - még mindig jó választásnak tűnik az Ioniq.
Elégedett vagyok a hatótávolságával is, mert nagyrészt városban/agglóból városba használom, ez a hazai terep ennek az autónak. Évente ~5x megyek nagyobb távolságra
(300-400km, ) az pedig szervezhető.
Nagyon frankó a fogyasztása, ami ilyen energia árak mellett felértékelődik.Lassan elmúlnak azok az idők amikor az EV a pénzügyi megtakarításokról szól.
Akiket csak ez tartott az elektromos autózás mellett (nem az egyéb előnyök) azok most ki fognak szállni. Talán ez a folyamat zajlik jelenleg a használt piacon, és - paradox módon- ez teszi majd lehetővé tömegek "EV-sedését", az árak esése miatt.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
1 éve van EV, előtte 30-ig volt benzin (+egy dízel van most is, kényszerből). Bizonyos értelemben megszerettem az EV-t, főleg a szagtalan, csendes működést és hogy nem kell kútra járnom. A fogyasztása is nagyon jó és vezetni is szeretem. De szerviz költségben semmi különbséget nem látok. Jellemzően új, vagy max. 1-2 éves benzineseket (főleg BMW) hasnzáltam világ életemben (max. 3 évig), ezek között jellemzően alig volt említésre méltó hiba, amire ráment volna a gatyám. Talán öregebb autóknál már nem így lenne. Az EV-nek 1 év alatt sikerült produkálnia egy masszívat, szerencsére garis volt így nem szívtam meg, de ha nem garis, vagy behozott autó lett volna, akkor annyiba került volna a javítása, mint amennyit a korábbi 2 autómra összesen sem költöttem. Ok, ez lehet szerencsétlenség, mert pont kifogtam, szóval ezzel még együtt tudok élni ha nyugtatom magam, hogy csak ez az egy autó volt ilyen. Azt azért így is megmutatta, hogy brutál árú alkatrészek vannak EV fronton is.
"Az autó sosem volt jó befektetés"
Persze, de jelen esetben egy 20M-es autón évi minimum 4M bukó van ha azt nézem, hogy ez az összeg mennyit hozna ha doolgozna + az autó értékvesztése. Valószínűleg értelmesebb vennem egy benzinest 7-ért, azt a 13-mat pedig befektetni. Ahogy nézem, Model 3 van már 16M-ért több is, 2-3 évesen, de ennyit is soknak tartok. Akkor rá kéne fizetnem egy hatost csak azért, hogy 200km-el tovább bírja, cserébe lenne egy autóm ami nem is tetszik.
Az áremelkedés megállt, már csak ezért is agyalok ezen. A töltők áremelkedése miatt már az EV-k sem olyan kapósak mint tavaly nyáron/ősszel voltak. Látni az árakon is sajnos.
Szóval jó dolog az EV, de nekem 16-20M-et nem ér meg. Annak meg nincs értelme, hogy vegyek az Ioniq-al megegyező tech-et drágábban. Na mindegy, egyelőre tavaszig még marad az EV aztán majd meglátom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
Nyilván ilyen kamatok mellett nehéz gazdasági értelemben érvelni a jóval nagyobb vételárú autó mellett. De ez így ebben a formában nem is kifejezetten a meghajtásról szól, hanem hogy egy alacsonyabb kategóriájú autót vásárolsz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #6073 üzenetére
Tkp. nem, mert én arról agyalok, hogy érdemes-e 20M-ért EV-t venni? És a konklúzióm az, hogy nem. De az tény, hogy ennyiért semmilyen meghajtásút se vennék. Azért lesz EV specifikus a kérdés, mert míg a benyásoknál van választék a 10M-es -sőt, alatta is bőven-, szegmensben, addig EV fronton a 9-11M és a 16-22M köztt nem nagyon van semmi.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Azért az egyik egy pár éves konstrukció, a másik meg évtizedes, nyilván van választék. Ahogy csökken az üzemanyag ára, az áram is csökkeni fog. Mol jelenleg horror áron méri. Tea viszont nem annyira, viszont gyér a hálózatuk
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
A napokban lesz két éves a(z első) Teslám. Most csak rájuk számolok egy "cost of ownership" kalkulációt. Volt előtte is villanyosom, de részletes adatok hiányában nem tudok számolni vele.
Vételár(ak): 16,5M, majd 2M ráfizetéssel van most egy fél éves példány. Összesen 18,5M
Jelenlegi eladási érték 16,5M környéke.
Értékvesztés: 2000 e FtGumi:
Téli gumi: 150 e Ft
Nyári gumi: 0 Ft (van egy szinte null km-es garnitúra az autócsere miatt)
Cserék: 3x15 = 45 e Ft
Gumiköltség: 195 e FtSzervizek:
Nyest kábelrágás -> Erősáramú kábelkorbács csere: 0 Ft (első autón)
Dísztárcsa lazulás -> 4 új dísztárcsa: 0 Ft (másodikon)
Egyéb időszakos szervizek: 0 Ft (Teslánál nincs, ráadásul az új autóval úgyis minden új)
Szervizköltség: 0 FtÜzemanyag:
Ionity Pass 6500 Ft/hó x 7 = 46 e FtOtthoni töltés (nincs napelem):
'22.08.01 előtt: 9923 kWh x 1,1 x 33 Ft = 360 e Ft
'22.08.01 után: 4022 kWh x 1,1 x 71 Ft = 314 e FtNyilvános AC:
Nyilvános fizetős AC töltés: 515 kWh x 1,1 x 130 Ft (kb) = 73 e Ft
Ingyenes AC töltés: 50 kWh 0 FtDC:
Fizetős: 2892 kWh x 1,1 x 150 Ft (átlág kb) = 477 e Ft
SuC ingyenes: 4152 kWh 0 Ft
SuC fizetős: 81 kWh x 350 Ft = 28 e FtÜzemanyagköltség: 1292 e Ft
Mindösszesen: 3493 e Ft
Összes út: 110686 km
Km költség: 31,55 Ft.
Fogyasztás:
Összes energia (autó előtti veszteséggel): 23375 kWh
Összes energia (autó előtti veszteség nélkül): 21635 kWhAutók által kijelzett átlagfogyasztás:
első: 79450km-en 16,5 kWh/100km
második: 31236km-en 18,3 kWh/100km
Valós átlagfogyasztás: 21,1 kWh/100km
Valós átlagfogyasztás (autó előtti veszteség nélkül): 19,5 kWh/100km
Láthatóan a régebbi nagyobbat hazudik. Jobb értéket mutat, pedig az új fogyaszt kevesebbet. A valós fogyasztás kb 20kWh és 19kWh Tehát az új alig hazudik (~5%)Konklúzió: Bármilyen öreg autómmal sem mentem még soha ilyen olcsón 110e km-t. (inflációval korrigálva)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Projekció a következő 110e kmre (várható eladási pont):
Értékvesztés: 2000 e Ft
Otthoni töltés: 13000 kWh x 1,1 x 71 Ft = 1015 e Ft
Nyilvános fizetős: 500 kWh x 1,1 x 200 Ft = 110 e Ft
Fizetős DC: 2800 kWh x 1,1 x 250 Ft = 770 e Ft
Fizetős SuC: 2500 kWh x 200 Ft = 500 e Ft (számítva arra, hogy SuC is fizetős lesz valamikor)
Összesen: 4295e Ft
Km költség: 39,05 Ft
220ekm-re: 35,40 Ft[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6078 üzenetére
Hú, akkor sokkal bonyolultabb számítás kellene. Valójában egy tartós bérleti konstrukció, ami tartalmazza a biztosításokat, de a végén maradványértéken megvásárolható. Kéne számolnom az összes befizetett díjjal, a 42%-os első díjjal, maradványértékkel, a jelenlegi bank-állással és az áfa-kedvezménnyel. Ráadásul az autó váltása duplán bekavar, mert valójában nulla forintot fizettem be a cserekor, és még csökkent is a havidíjam az autóváltáskor az előző autó pénzügyi adatai miatt. Szóval nagyjából képtelenség kiszámolni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6080 üzenetére
Egyébként 360e körül van az éves casco, szóval az még 720e. De biztosítást amúgy sem szeretem a költségek köre soroni, hiszen az egy plusz-mínusz-os tétel. Nagy átlagban ugyanannyi plusz, mint mínusz, kivéve a biztosító díja (évi kb 50e)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Én itt számolgattam utoljára.
A Tesla számítás is asszem elég pozitívan jönne ki.
1.5 éve indult a lízing 13.5m, fix 0.5% éves kamattal. Most használtan ér 15m körül.
szervizköltség 10ezer ft volt 1 pár pollenszűrőre
üzemanyagköltség 35k km alatt lehetett kb 100-150ezer ft a külföldi SUC töltések miatt, itthon főleg ingyen suc, némi itthoni töltéssel...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #6085 üzenetére
Arra nem lehet alapozni semeddig.
De amíg itt van, útba esik minden nap és ingyen van, addig hülye leszek itthon tölteni.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Ez nem tudom, hogy a korábbi thread-re volt-e reakció, vagy csak egy általános számítás, de ha előbbi, akkor tkp. azt én sem vitattam, hogy üzemanyagköltségben -otthon töltve, vagy Teslan ingyen-, megéri az EV. Ez nem is kérdés. Viszont az értékvesztés nem releváns, mert pont az elmúlt 2 évben elég nagyot mentek az árak, aminek viszont vége van, sőt, csökkenő a tendencia jelenleg (és nem is nagyon látom, ez mitől változna meg az elkövetkező 1-2 évben).
Az agyalás pedig részemről azon van, hogy megéri-e 17-20M-et áldozni egy EV-re, vagy bármire. Itt azt is nézni kell a számításnál, hogy ha veszek egy 1 éves Fordot vagy Kia-t vagy mittudomén mit max. 8-ért, akkor annak a 10M-es különbözetnek a kamata csökkenti a km. költséget mert a pénz közben dolgozik, míg autóban parkoltatva csak olvad el. Jelenleg ez jelentős tétel, gyakorlatilag bőven pozitívba hozza a benzinest.
A Tesla nekem sajnos nem tetszik, a Model 3 kifejezetten zavar belül, hogy kvázi nincs műszerfal csak egy 20 colos monitor, ezt nem tudnám megszokni, nem érzem magam jól ilyen környezetben. Így az nálam eleve kiesik mint lehetséges autó, más pedig nem nagyon van ebben az árban. Egy Ioniq 5 is 20-22M, egy i4 már 27-30M, szóval horror.A szervizköltség szerintem egyedileg nagyot szór. A saját tapasztalatom más, de mint írtam, jellemzően maximum 1-2 évesen vett normál autókat, max. 2-3 évig hajtva van tapasztalatom, ehhez képest az EV nem volt olcsóbb szignifikánsan. Azt a 1,5 milliós javítást nem szomlva is (ha beleszámolnám, akkor durván bukó lenne az EV), és ez még úgy is igaz volna, ha a dízelben megmakkan a rettegett kettőstömegű, mert még annak a javítási költsége sincs ennek a közelében sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Tudtok olyan evse-t ami 11+ órán át birja hosszabb ideig a 16A-t? Kínaiak előbb utóbb szétolvadnak (a dugó résznél) több konnektorban is lettek próbálva, amik direkt ev töltésre vannak..max egy évig birták eddig.. juice booster meg max 13A-al tölt shukorol, nem is értem, pedig annál elég masszív a dugó rész..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
joghurt
addikt
Ez számomra azért lenne meglepő, mert itt vannak mindenféle szabványok. Ha valamire rá van írva, hogy 16 A, akkor annak 0-24-ben képesnek kell lennie rá, nem csak napi 1-2 órában.
Másfelől a csatlakozóknál a terhelés alatti bontás (vagy terhelt csatlakoztatás) a legnagyobb igénybevétel. Itt ez nem áll fenn.(Olyan lehet, hogy egy 16-osnak hazudott hosszabbító vezetéke nem bírja a tartós terhelést, mert a kínaiak kispórolták belőle az anyagot. Ezért is kell újabban 16-os helyett 13-as kismegszakítóval védeni az elvileg ugyanakkora vezetékeket.)
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #6092 üzenetére
a kábelgyártók is elmehetnek a 3.14csába.... mostanában már rendszeres, hogy a leblankolt kábelre ráhúzom a megfelelő méretű érvéghüvelyt, és harangozni tud a belsejében... Hol van ilyenkor valamilyen hatóság (fogyasztóvédelem?, CE stb...) ami jól megfingatná ilyenkor őket... Lassan majd az lesz, hogy az Eon előírja az 50mm2-t mert az biztosan van a valóságban legalább 2,5mm2...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #6092 üzenetére
A leírtak alapján nem vagy villamos szakember, és téves információid vannak.
a 16A azt jelenti, ezt a maximális áramerősséget bírja el, ezek mellett vannak jelölések, mennyi ideig, illetve van amin két jel van, 16A/10A ami 10A tartós és 16A átmeneti terhelésre készültSzakembernek az is ismert, hogy a HÁZTARTÁSI eszközöket milyen egyidejűségi együttható mutatóval számolnak, ez pedig 0,6
Mit jelent ez? Ennyi az egy óra alatti kihasználtsága, mivel egy HÁZTARTÁSI fogyasztó jellege szerint 20-80% közt van a kihasználtsága, legyen az olajradiátor, főzőlap, bojler, bármi, ki be kapcsol, nem folyamatos. A szauna, a jacuzzi, és az elektromos autó NEM háztartási fogyasztó! nem szabad normál dugaljból üzemszerűen használni
A fűnyíró, a kisflex, mind mind szakaszos fogyasztó, és nem jelent gondot.Csak a Legrand e-up green dugalj ami 24 órás 16A fogyasztásra van tervezve, és az ára talán 29e+áfa
Erről kellene tölteni üzemszerűen, semmi másról."Ezért is kell újabban 16-os helyett 13-as kismegszakítóval védeni az elvileg ugyanakkora vezetékeket."
bullshit, azért kell 13A-el védeni, mert a 16A-es kismegszakító 1.15 In áramerősségnél old le tartós terhelésre (t>10m) ami meg 17,6A, és a 1,5mm2 vezeték terhelhetősége 16A nem 18A, és ezen felismerésen elkezdtek 13A kmsz-t gyártani.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Csak villamosmérnök vagyok, viszont a közérthetőség érdekében nem akarok mindig mélyen szakmázni. Tudok az A-B-C-D-E táblázatokról, és a vezetékek vezetési módjától függő szorzókról is.
"Újabban" alatt azt értem, hogy az MSZ 14550-1:1979 majd MSZ 2364-523:2002 helyett lett az MSZ HD 60364-5-52:2011. Az előbbi 16 A-t engedett meg 1,5 mm2-es tömör réz vezetékekre, az utóbbi már csak 13,5 A-t.
Az általad leírt kioldási számok semmit sem változtak az elmúlt évtizedekben.A Legrandnak "Green'up"-ja van (amiről tölthetsz akár VW e-up!-ot is ). Tényleg szép darab; a 16 A-es 1F töltőt használóknak javasolnám is. Az IP55-ös kivitel is drágít egy OBI-gazdaságoshoz képest. A majdnem 700 g-jában van anyag.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
állítólag a hüvelyek lettek tágabbak, megelőzve az ér visszagyűrését. De a kulcs, ha rányomod, és nem jön le, akkor megfelelt. ez 4 vagy 6 pofás préssel sikerülni is fog.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #6097 üzenetére
Akkor green up, ezen a néven se veszi meg senki, mert itthon nem előírás.
Ebben benne van a mágnes is, ami a francia töltőkben engedi a 14A illetve 16A áramfelvételt, nem kell mókolni a 8A töltéshez mánes-tartó kombóval.De ha szakmabeli vagy, akkor miért háborodsz fel egyértelmű, szabályos és helyes megoldásokon, és vársz el egy háztartási terméktől olyan üzemet, amit ipari terméktől lehet csak elvárni?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Nem zavar a korrekt megoldás. De szegény ember vízzel főz, így érdekes lehet, hogy az megfizethető eszközökkel mire számíthatunk.
Ami zavar, az a nettó parasztvakítás. Veszel pl. egy ilyet. Az adatlapja szerint 16/16 A-es (más hosszabbítóknál 16/10-et írnak). A hozzáértő meg elkezdi vakarni a fejét, hogy tessék? 3*1,0-s vezetékkel 16 A? Tilcsák Bea!
De ha van egy minőségi 16 A dugaljad (rendes kötésekkel), annak nem lenne szabad pörkölődnie egész napos 10 A-es töltéstől. Talán még 12-13 A-estől sem.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest