Új hozzászólás Aktív témák
-
eattila
csendes tag
válasz Sipi- #134149 üzenetére
Kevesebb a károsanyag kibocsátása is pumpálás után, mint tankolás után.Bár én rendszeresen eszek babot tekerés előtt, hogy valamennyire hasonuljak....
De akkor járda se legyen, azok még csak nem is pumpálnak.e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Sipi- #134149 üzenetére
Jujj, ez az adófizetés a kedvenc hiper demagóg dumám!
Amikor itt a faluban ezen hörögtek a helyi hobizolik, akkor kedvesem megkérdeztem, hogy "ha én évi 50.000 km-t megyek a két autónkkal, akkor fizetek elég adót?" Aztán megkérdeztem, hogy "Ha Ön kevesebbet tankol, akkor lehetne, hogy Ön NE járjon a közúton, mert én ÉN több adót fizetek?" Na, ilyenkor jöttek a pingvinezések... -
hobizoli
nagyúr
válasz npera #134148 üzenetére
nem, Bp sokkal nagyobb varos, sokkal tobb lakossal, de sokkal kevesebb metroval, mint ami Stockholmban van
azert nem ertem sosem ezeket a nagy osszehasonlitasokat
multkoris egy olyan, Bp-tol 100++ km-re lako agytroszt kezdett kiseloadast tartani a bicajozasrol, aki akkora telepulesen lakik, hogy az egyik vegenel allva kb latod is a tulso veget, es abbol all neki a kozlekdesenek nagy resze, hogy a falun/kozsegen belul elkavirnyalgat erre-arra...meg a szomszed faluba atjar
aminel itt a csak szomszed kerulet is min 3x messzebb van, es akkor meg nem a belvarost neztem
ez alllllatttti mod osszehasonlithatasi alap egy orszag fovarosaval, ami konkreten 60-80x akkora meg 250-300x tobben lakjaktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz eattila #134145 üzenetére
ja, csak vmiert megsem vagytok elegen...
azert egy 1,3km2-s park mellett, mint ami a Nepliget elvarhato lenne nagyjabol barmilyen nappali idoszakban is 2-3 tucatnyi bicaj fuggetlenul munkaidotol, ha mar tenyleg nagggggyon toljuk, mert vkik a kozossegbol tuti eppen raernenek ott lenni
de egyre inkabb az latszik, hogy ez csak szajjal megy csak leginkabb
du 4-6 kozott is messze nagyobb autoforgalom van barhol, mint bicajostöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz eattila #134151 üzenetére
Km-re vetítve egy rendszeresen karbantartott bringa azért elég szép kibocsájtást okoz. Gondolj bele:
- lánc cseréje kábé 2k km után
- lánc gyakori mosása petróleummal
- lánc kenése
- lánckerék cseréje
- fékbetét és tárcsa cseréje
- abroncsok cseréjeA fentiek élettartama kábé töredéke egy autóban levő hasonló cuccnak. Az állandó pucolás is komoly terhelés km-re és egy főre vetítve, ha egy kocsihoz viszonyítod.
Oké, a hajtásból kifolyólag nincs ugyanolyan kibocsájtás, mint egy autó esetén, ez egy komoly plusz. De az összes logisztika, pucolás és cserealkatrészek azért szépen nyomnak a latban, ha megtett km-re normalizálom.
És most jól magam ellen beszélek, mert állandóan pucolom a cuccot és cserélek is rajta mindent, ami kopik
-
eattila
csendes tag
válasz hobizoli #134154 üzenetére
Én elegen vagyok. Autóban is. Bringán is.
Nézd. Én vidéken élek, 2x meggondolom, hogy ott tekerjek, ahol nincs bringaút. És többet tekerek arra, amerre van, mert sokan 30centire húznak el mellettem. És mikor tanítom a lányomat közlekedni, akkor nem győzöm magyarázni, hogy ez itt egy kerékpáros átjáró, ahol nekünk ki kéne várni a sorunkat, de ehelyett nem tesszük, mert a bácsi a volán mögött mérgesen integet és feltartja a többieket. És ezért nem húzhatod ki nyugiban a bringádat a fűből, mert sietni kell, mert az autós bácsi f_szkalap, és nem tudja, hogy nem azt kéne tennie. Pedig ő tankolt.... (tudom, hogy azt Jano hozta fel.)
Lehet igazad van, hogy rosszul van megoldva a bringasáv és sok a mostani bringások számára. De 10 év múlva mi lesz? Lehet a marketingje is el van tolva ennek. De szerintem azért b_ssza ez a csőröd annyira, mert nem vagy toleráns. Kb semennyire. Lehet csak bringások felé.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
őstag
válasz eattila #134146 üzenetére
Azért Váci út és hidak/körút elég jellemző irány, csak ne az legyen a mérvadó, hogy ki merrefelé jár. Én itt, más meg máshol vagy ott nem. De akkor hol is? A "nyilván" is érdekes meg az egész, hogy akkor ki a hangos kisebbség és mekkora valós igény van rá. Mint felénk falun a tökös sörre. Az világ legjobb tanulmánya.
-
eattila
csendes tag
-
WiZARD
addikt
válasz npera #134155 üzenetére
És akkor még számold a meghajtashoz kapcsolódó kibocsátást. Amivel több energiát fogyasztasz, azt miből fedezed, annak a lábnyoma, dolgozos szepruhan kívül elhasznált izzadt ruha mosása, extra zuhanyzások stb.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #134155 üzenetére
amugy ja, van egy sportos kollegam, ami koca-futo meg a koca terep-bicajozo
de nem kell veszes downhill-kre gondolni, csak siman par erdei futas meg erdei bicajozasok, amire elmegy evente
aszondja, folyik a masfel eves elso teloja, 80k volt
erre mutatja utana vmi webshop-ban, hogy van elso villa 250-350k-ert is, de 4-500k-ert is
jo, vedd meg akkor azt, b+
anyiert autoba komplett allithato Inox Bilstein futomu kit van es 4 kerekhez annyi, nem egyhez
mesz vele evente max par szaz esetleg ezer km-t es szethullik, akkor az egy sapka sz.r
kb azt hasznaljak ki a gyartoik, hogy divatbol megveszik az ipari hulladek csicsas lomokat is, mert fuuuuuuuu lezergravirozott markajelzes van az eloxalt aluban
egy telos elso villa ~300-400k, es ez a kozepkategoria
'nyatokat, azt
....es akkor meg a hatso nincs is hozza
egy szakadek motor teloja is tobbet bir ennel es az sem kerul ennyibetöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #134155 üzenetére
- lánc cseréje kábé 2k km után -> nem kell annyira szét használni 4-5k km-t is bír!
- lánc gyakori mosása petróleummal -> nem kell a dzsuvában menni, akkor nem kell mosni kb. sosem
- lánc kenése
- lánckerék cseréje -> jól rotálva három láncot bír, 12-15k km elég sok egy átlag usernek.
- fékbetét és tárcsa cseréje -> hogy klasszikust idézzek: "csak a b.zik fékeznek"
- abroncsok cseréje -> ez sajnos valid, meg a belsők is fogynak... -
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #134152 üzenetére
nem, nem fizecc
megmondta az egyik qrva nagyarc bicajnáci oldal unknown post-ere, hogy az uthalozat eves karbantartasa tobbe kerul, mint ami adot az autosok barmilyen jogcimeken osszesen befizetnek az allamnak
na azota ezt harsogja az osszes szektás
...foleg azert is rohejes, mert kozben meg rohadtul nem latni az uthalozat karbantartasait[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Phülöp
addikt
válasz hobizoli #134170 üzenetére
"anyiert autoba komplett allithato Inox Bilstein futomu kit van es 4 kerekhez annyi, nem egyhez"
És abból mennyi sört lehet venni? Vagy hány külföldi hosszú hétvége jön ki belőle? Vagy hány MRI vizsgálatra vagy jó vele magánban? De kWh-ban is elég nagy mennyiséget tudsz belőle kifizetni...
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #134171 üzenetére
Melóba járok vele, a lánc kapja az úton levő sódert, port, télen sós levet és finom csúszásmentesítő zúzdakövet és homokot. Esőben veri az első kerék a dzsuvát a láncba, ez nem Kalifornia vagy Dél-Spanyolország
Lánc kenve van rendszeresen, azzal nincs gond.
Igen, kábé 2 lánc után csere. Ami hamarabb eljön, mint gondolnád. Abszolút nem jön ki belőle 12k km. A svéd viszonyok között maximum 3k km a reális egy láncra. Egész évben használom bármilyen útviszonyok között.
Hát, én fékezek ha kell és van elég sok szituáció amikor erősen. Forgalomban mozgok, nem nyílt terepen versenyen.
Szegecses téli abroncs 2 telet kibír, néha 3-at. Nyári szintén. Utána tipikusan vége van. Elfékezem és szétmarja a sok kavics.
-
npera
újonc
BMW XM, ez tényleg létezik?
Ezt ki "rajzolta" és miért engedték?
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #134181 üzenetére
eleg adot, az autozasaid utan, mert a majdani tüdőrákjuk kezeltetese is mennyibe kerul a zallamnak es a TB-nek (is)
ok mondjak ezt, nem en
persze vmi epkezlab forrassal sosem tudjak alatamasztani ezt, hanem el kell hinni nekik siman "becs-szó"-ra, bemondasra
több drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #134170 üzenetére
Hány kiló extra előfeszítés is van az autón, motoron az ember saját tömegén felül, ami miatt szorosabb és keményebb szimmeringekkel is finiman mozdul meg a rugózatlan tömeg? Bringán jut egy kerékre 35-50 kiló, pont ide kell a legfinomabb technika. Gyorsabban gépelsz, mint ahogy gondolkozol.
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #134187 üzenetére
de azt ki lehet szamolni ezt es annak megfeleloen meretezni ra az alkatreszt, ugye?
erre vannak a mernokok
amugy 2020+ korul ez ne legyen mar egy UFO technika, hogy egy hoki telo kibirjon 2-3000km-nel tobbet, azt sem profi versenyszeru downhill-ban, csak siman amatorben erdoben/mezon hasznalva
10-15 eve egy Tesco-s "telós" bico is tobbet kibirt ennel, aztan annyiba sem kerult, mint ez az elso villa, ami 1.5evesen mar folyik es fel kell ujittatni...aztan alig van benne par tiz oranyi uzemora hasznalat
el vannak ezek is mar qrvulvatöbb drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #134189 üzenetére
Grammokra faragva sok legyártott izéből néha hagy legyen már egy gyengébb darab, mintha autónál ne lennének gyártási hibák, szarabbul sikerült példányok, vagy akár komplett visszahívások. Egy épp szar volt, nem lesz mind az automatikusan.
Értelmesebb bringás kontent, ügyes. A tolatva egykerekezve lépcsőzés az nem ment soha.
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #134190 üzenetére
jaaaaj,....ne a kigrammolt tobb millios versenytechnikakat vedd mar alapul, plz
egy low-mid range arkategorias cangan, ha 1.5-2mm-s vastagabb a telo alu fedele, az mit szamit, most komolyan?
nyilvan lehet gyartasi hiba is, de ezek a 2-3000km-s lancok is...
regen vettel egy Camping bicajt a Keravill-ban (vagy ahol eppen, tokmind1...), az ~15-20 evig elment a gyari lanccal napi hasznalatban
az kenest akkor kapott, amikor eppen, de hogy az nem volt mosva se, meg tutujgatva se, az 1000%ezeknel pont forditott tortenet jatszodik le, mint az autoknal
regen a zsiguliban 100k km-nel mar erett a motorfelujitas, ma egy atlag auto is elmegy 3-400k km-t, es 3x akkora terhelest is kap kozben, mint a zsiga anno
zsiguli is ugy kapta volna a kikepzest, akkor az sem 100k-nal kerne a gyuruzest, hanem mar 20-30k-nalregen a csoresz bicajok elmentek kulonosebb hajtaslanci karbantartasok nelkul is sulyos eveket a gyari szerelesu alkatreszekkel, ezek a mostaniaknak a rendszeres karbi mellett is "dobós" egy csomo alkatreszuk kb szezononkent, vagy egy powerebb juzernel a even/szezonon belul tobbszor is
ez mi?
mamik 26"-s bicajan mikor voltak a lancok zsirozva meg mosatva?
kb sosem, vagy amikor mar rozsdas volt, es nyikorgottmost a tipikus "mindent IS megoldok bicajjal" juzer megy havi 5-600km-t, ami meg nem is egy nagyon fuha futas igazabol, akkor neki is 4-5 havonta befigyel egy lanccsere?
2.-3. ilyen buli utan meg kb a lehet a csoportkereket is cserelni?
ez is mi?
mondjuk ossze legalabb tuit nem rohad addig semmi, mert nincs ra eleg idejekb mint regen Blue piri E30-a
a lakotelepi autoszervizelesek, ahol az volt a hetvegi program kb[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #134191 üzenetére
Megint csak írsz, nem gondolsz. Pályaversenyláncos örökhajtósomon egyenes láncvonallal céleszköz, 20 éve járok vele komolyabb karbantartás nélkül. Ellenben egy 3x10 sebességes cuccnál vagy vékony, könnyű és finom dolgokból kell csinálni a láncot, hogy ferde futással is csöndes, pontos legyen, a legkisebb súrlódási ellenállással amit csak lehet. Közben pontos váltás, könnyed futásérzet, egy jó mechanika dolgozik alád, nem egy leugró, félreugró, megszaladó szar, mint a 90-es évek 3x7 sebességes Shimano SYS rendszeres vackai, amik máig elfutnak falun karbantartásmentesen, de már új korukban sem tették olyan jól, mint a modern vasak.
A grammozás meg nem feltétlenül versenytechnika. Egy motornál bőven 10 kiló felett van az első villa össztömege, egy bringánál 1400-1600 grammnál már túra kategóriáról kezdünk beszélni. Az össztelósomon 1250 grammos levegős + olajcsillapításos minden paraméterében állítható Manitou Scareb Elite van sok éve problémák nélkül, de volt 800 grammos Manitou Black Elite Air is. Azt elhasználtam, de kapott sós latyakon át a sárig mindent is.
Szóval nem, nem ugyanazok a bringák, mint a régi Camping. Hobbi-versenytechnikák hobbi-sportcélra, preciziós műszer finomságával kidolgozva, mert játékszer. Sportszer. Most is kapsz fix láncvonalas igáslovat
-
npera
újonc
válasz hobizoli #134191 üzenetére
Szerintem nem almát hasonlítunk körtéhez. Az ősrégi békebeli bringán az örökélet lánc úgy működött sokáig, hogy gyakorlatilag leszakadásig hajtották. A lánckerék és a lánc kopott és rozsdásodott együtt, a láncot vastagon beborította a koszos-zsíros-olajcsapadékos gempa, aztán amikor ténylegesen leszakadt a bringáról, akkor lett csere.
Itt is látok olyan roncs bringákat forgalomban, ahol a lánc már sárgás-barna, de még nem szakadt le és megy vele az illető. Akár elektromos bringán is. Egész évben hajtja a szegecses gumival úgy, hogy a futófelület már szövetig kopott középen, oldalt meg még "ciripelnek" a szegecsek a betonon nyáron is.
Ha igényesebb júzer nem várja meg, hogy a lánc szemei szétnyúljanak teljesen és minden fog úgy nézzen ki a lánckeréken, mint egy cápauszony karikaturája, akkor bizony kell cserélni az alkatrészeket. Meg lehet várni, hogy leszakadjon az egész, vagy időben cserélni.
Előző bringám agyváltós volt, a lánc egyenesen futott. Az megy sokáig. Az az előtti ellopott cucc 3x9-es, azon ment a lánc keresztbe is (értelemszerűen sosem totál átlóban, mert annak nincs értelme). Az több terhelést kap ilyenkor.
A jelenlegi bringán 1x11-es rendszer van, ezen a lánc tutira gyengébb láncszem (sic!), mint egy fixin például. Ha 8-as sebességben van, akkor az kábé a 25 km/h-s utazótempómhoz kellemes fordulatszám a hajtóművön, akkor a lánc kábé egyenesen megy. 8-9 fokozatnál egyenes. 10-es fokozatban picit jobbra megy a lánc hátul, azzal kényelmesen lehet tartani a 40-es tempót. 11-es fokozatban lejtőn leginkább lehet nyomatni 50 felett is, de vízszintesen az már túl hosszú fokozat nekem. Nincsenek szöcske combjaim (csak picit )
A terhelés sem mindegy. Egy mamóka az ősrégi bringán teker mondjuk 50W-al. Nova, meg én szerintem jóval magasabb nyomatékot küldünk bele a rendszerbe, ott kopik is minden tőle.
Télen, amikor sós-kavicsos-homokos üzemben fut a bringa, akkor maximum 2 hetente komplett takarítás kell, közben pedig kenés szorgalmasan, mert máskülönben teljesen szétizéli a sok csúszásmentesítő por és kavics és a só persze az egészet.
2-3 havonta érdemes levenni a kazettát is, szétszedni, lemosni darabonként az egészet, alatta mindent újrakenni zsírral és úgy összerakni. Ez egy ilyen műfaj, ha karbantartja az ember, akkor tovább tart és lehet használni örömmel.
-
zetor2000
senior tag
válasz eattila #134126 üzenetére
Szórakozóhelyre még akár lehetne is, mert itt van ilyen cangamegosztó, mint a Mol Bubi, meg mittomén, még láttam valami ...donkey-t is, ami szintén bringás cég, csak van rajta csomagtartó. Odamész cangával, fogyasztasz, aztán mész haza ahogy sikerül.
Tegnap Stefánia úton volt pár biciklis, de mivel koncertet szerveztek estére, olyan 17:00 óra felé már alig lehetett lépni.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #134195 üzenetére
Az alig lehetett az simán ment, de voltak népek. És kifelé is. Kétszer jártam meg mert kapuban jutott eszembe, hogy városban kihagytam valamit és visszamentem. Voltak terelőemberek, de sokan nem értették, hogy egy szektorhoz több kapu tartozik. Elrongyoltam a hátsóig és éppen csak lassítani kellett a forgóvillánál. Oktogontól a sörcsapig kb. 35 perc volt. Utána 50 percet vártam a sörre. Vicc baze.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #134174 üzenetére
"És abból mennyi sört lehet venni? Vagy hány külföldi hosszú hétvége jön ki belőle? Vagy hány MRI vizsgálatra vagy jó vele magánban? De kWh-ban is elég nagy mennyiséget tudsz belőle kifizetni..."
Külföldje válogatja, de egy fél talán kijön itt-ott. Mondjuk MonteCarlo-ban egy fél, Kubában meg lehet, hogy egy hónap is. Az odajutás költségei másik zsebből...
De értem az összehasonlítási alap félremenését. Mert mennyi takarmányt vehetnék a szomszédasszony tyúkjainak...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #134196 üzenetére
Én profi vagyok bzmeg...
Népstadion metró, zöldséges, klímás üzlet, balra hátul jéghideg Heinekennel teli hüttő, sorbanállás nuku, 1000Ft/doboz, de miondenhol is annyi ilyenkor. Mindenhol máshol 100 ember egy ablaknál.Az egy szektorhoz több kaput is sikerült megfejteni, mert a beléptető emberek közül egy magyarázta a mellettem állónak, hogy menjen előre 20-50 métert, és nincs ott senki. És tényleg. Csak haver hívott, hogy igyunk valamit, így már majdnem bementem, amikor mégsem. Mondom neki a zöldségest, mire odaértem, már ivott, meg vett nekem is egyet.
A koncert meg tetszett... volt füst meg lábdob.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #134194 üzenetére
Ez a képlet jó?
Teljesítmény (kW-ban) = Nyomaték (Nm-ben) X Motor fordulatszáma (fordulatszámban), osztva 9549-cel.
Guglin találtam, nem értek hozzá. Ha ebbe betesszük, hogy én 0.97 kW-ot tudok csúcsban (3 másodperc átlaga) kb. 80-as pedálfordulat mellett, akkor bizony kijön egy olyan nyomaték, ami magasabb, mint az első autóm hivatalos nyomaték adata. És ezt kell annak a furvinyek láncnak átvinni.
Szalontai Sanyi esetén ezek a számok kb. triplázódnak...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest