Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #134650 üzenetére
vmi csovon nincs repedes?
tipikus jele szokott lenne ennek
pillanosszelepig bezarolag erdekes
a fekszervo is a vakuumkoron van
légytömegmérő tisztítás volt valaha?
elkepzelheto az is, mint a regi PGT-nel, ott a muszerfali vizhomerseklet jelzo szenzor es amit az ECU lat, az nem ugyanaz, ket kulon szenzor volt erre
azaz jelezhet a termosztatban levo az ECU-nal melegebb motort is, mikozben te a hengerfejben levo szenzort latod es az szerint "hideg"
igy az ECU mas %-s dusitassal indit
lehet a TJET-nel mar nincs kulon ket szenzor, ennyire sosem neztem
de kezdeskent ki kene olvasni eloadatottöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #134653 üzenetére
nehogy azt hidd, ritka buzi-e vagy helyeken is ki tud repedni egy cso, es neha tenylg csak akkor lehet eszrevenni, ha pont ott meghajtitod ~derekszogben a csovet
a kartergazcso is vakuum koros, nem csak a fekszervo
a lenyeg: ha van legtomegmero, akkor utana nem lehet vakuumhiba a pillangoszelepig, mert akkor ott ECU altal beméretlen levego kerul a rendszerbe
------------
PGT-nel volt olyan is, hogy a vakuum devanderben volt elszakadva a membran
mondjuk azt "konnyu" volt eszrevenni, mert nem volt fekezeskor szervohatas sem
frankon olyan volt, mint a regi ezerkettes zsiguli
de alapjaraton jar motornal megpumplatad a fekpedalt, akkor emelkedett a motorfordulat 1800-2000rpm-g, mert a pillangoszelep/alapjarati motor mogott, azt megkerulve kerult a plusz levego rendszerbe
de ez az ilyen 15-20+ eves autonal jott kitöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #134651 üzenetére
Lambdára is fel mernék tenni egy sört.
Vízhővel csak akkor lesz ilyen ha saját diaggal nézed és nem tudod, hogy melyik érték mit mond, ahogy mondod lehet 100 fok feletti is, műszerfalon ebből az átlagot látod, ha valamelyik szenzor félremegy akkor úgyis dob egy mumuslámpát és találd ki.
Sógor is mondja, hogy nézzük meg a vackát de inkább ittunk, meg persze olyan Mondeója van amit az első sarki technológia nem is olvas mélyebben. Hát kell ez nekem?
-
npera
újonc
válasz Jahno #134647 üzenetére
Én asszonyt hoztam el városból. Egy grillező mellett vártam rá. Először odajött 2 nagyon rajzfilmfigura csávó, hogy elviszem-e őket. Azt hitték taxi....
Utána jött két fiatal csaj, hogy elviszem-e őket.... Ők is azt hitték, hogy taxi....
Fehér kombi Corolla, minden taxi ilyen kábé, ami nem Toyota Rav4
-
Jahno
őstag
Bonyolult az élet. Hibajavítás útmutató:
"• Országnevek pontos, szabványos beírására figyelni, mert tavaly nagyon sok hiba ebből adódott. (Angol elnevezés!)"
Törökországot vajon miképpen írjam?
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #134662 üzenetére
Én is úgy gondoltam, de most a "összes"-nél is matekozom, hogy akkor németeket Dójcslandnak írjam-e vagy mi lesz a többi országgal, aminek esetleg teljesen egzotikus neve van? Törökök is túl egyértelműnek tűntek, az a baj:
Mert akkor Qazaqstan-ra kellene módosítanom és végignézni mindent is. Egyet próbálkozhatok, nincs hiánypótlás.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
Wizard szerintem ismerte korábbról...
-
veterán
válasz Sipi- #134633 üzenetére
tavaly húsvét hétfőn tört le egy darab a fogamból (az lett életem első tömött foga ), szentkirályiba mentem, hogy szakértsék meg. be jelentkezés után 5 perc múlva már a székben ültem. mondták, hogy égetően sürgős a kezelés, így végül ismerős anyukája rakta össze, de ha így működik általában, akkor az elég jó.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
Amikor a csávó tejjel önti le a just stop oil (nemecsek) aktivistát az valami álomszép :wub:
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #134676 üzenetére
ilyenkor azon csodakozok mindig, hogy ezek gyerekkent hogy-hogy nem haltak meg az akkori autok karosanyag kibocsatasai mellett, hogy mostanra meg nagyon megvilagosodtak...
bicajnácik ugyanezt ordibaljak itt is amugy: mindmekkhalunk....élhetetlen
20-25 eve a 2 ütemu Trabi elment a szomszed utcaban, akkoris erezted a jellegzetes CH szagat
de ezek most akarnak belehalni a vilagba, amikor Euro4-nel regebbi auto lassan alig van az utcan, azok is kozel 20 evesektöbb drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #134677 üzenetére
20-25 éve 2 millió autó volt forgalomban az országban, most meg 4. 20-25 éve még volt tél, meg hó, most már csak a hegyekben, 20-25 éve különc hülye voltam amikor nem motorizáltam jártam 30+km-re munkába, manapság meg klímaszorongó hülyék, akik próbálnak javítani azon, amin már 20-25 éve is látszott, hogy későn és keveset tettünk.
Szálló port, és egyéb vackokat nem csak az euro4 előtti dolgok kavarják, de... Itt kelet-európában, ahol a vasút összeomlóban, és eleve medencében vagyunk, különösen szar a helyzet. Nyugatabbra arányaiban több teherforgalmat terelnek sínekre, gyorsabb, hatékonyabb, és olcsóbb (akár tényleg, akár azért, mert jobban büntetik adókkal, díjakkal) vonatra rakni a kamiont, és láss csodát, láthatsz kék eget. Itt csak szürkét, meg szürkébbet. Évek óta nem igazán volt kék.
A tüdőbetegségek, asztma, és egyéb szövődmények kategóriájában is tükröződik ez a szám. Szóval legközelebb ha egy bicajnáci beszól valamiért, akkor jusson eszedbe, hogy megköszönd neki, hogy legalább ő nem súlyosbítja azt, ami már amúgy is. -
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #134678 üzenetére
en meg ismerek olyat, akinek 7 autoja van, de akkoris csak 1 segge van melle, ugyhogy ez a mennyivel tobb auto van az orszagban kerdeskor kb itt meg is dolt
teljesen mind1, hogy 1 autoja van vkinek es azzal az eggyel megy vhova, vagy 7 autobol megy az egyikkel, attol nem lesz tobb auto az uton
ennel tobb auto most sincs itt:
de ok tipikusan a budostol kipuffgazoktol akarnak latvanyosan mindmeghalni, nem szallo portol, mikozben egy mai auto 2/3-d annyit kajal mint az Euronullas 2107-s ezeröcsi anno, amin meg kati sem volt soha
igazabol kb azt sem tudjak miert tunitkeznek annyira, csak csinaljak
ugyanezek a húgyszagú gettóban, a saletromos, penészes, dohos szagu 80-100 eves házakban es nem veszik eszre a tudejukbe ugro gomba spórákat?
bemesz tobb epuletbe a belvarosban es kapunal belepve arcon csap a jellegzetes dohos szaguk
azzal semmi bajuk nincs ugyanezeknek, azt ott el benne...milyen erdekes
utana meg jon a duma, hogy az autotol lett tudobeteg
nem, a gombasporaktol, amit a lakasban belelegeztel
Döbrentei téren is odamentem az ügyvédhez, az epuleten belul erosebben lehetett erezni a Duna kozelsege miatt azt a jellegzetes vizes-párás-dohos dunaszagot, mint kint az utcan
abban tok jol ellubickolnak a mindenfele gombák
kijottem az epuletbol es arcon csapott a "friss levego" illata
pedig ott azert van autoforgalom a kornyekentöbb drón kell ;P
-
Sipi-
tag
válasz hobizoli #134679 üzenetére
"en meg ismerek olyat, akinek 7 autoja van, de akkoris csak 1 segge van melle, ugyhogy ez a mennyivel tobb auto van az orszagban kerdeskor kb itt meg is dolt"
Ez az igazi extrapolálás80-90-es években egy családban vagy nulla vagy egy autó volt. Mostanában nem ritka már a 2 autó sem (és igen, egy ülepe van egy embernek, de a nem csak apuka vezethet, hanem a feleség is és a nagyobb gyerek is).
Egyébként nem csak az autók száma számít, hanem a megtett km-ek száma. Régebben egy átlagos autós ment évi néhány ezer km-t (főleg, mert 80-100ezer környékén már fel kellett újítani a motort), most meg az évi 15 ezer km-re is azt mondják, hogy átlag alatti használat. 12-15 éves kocsinál nem találsz szinte olyat ami 200-250ezer valós km-nél kevesebbet futott, de a 3-500ezer km-ek sem ritkák ennyi idősen.[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #134679 üzenetére
A gondolatmenetedben halmozod az induktív hibákat, de akkor emlékezz vissza gyerekkorból a mellékutak, falusi utak, akár falusi főutak forgalmára. Meg a nyári extrémnek számító 30 fokos melegre. A dohos bérházak nem befolyásolják az alaptémát, mellékes ebből a szempontból. Vannak, de hogy jönnek most ide?
Szóval van egy állapot, és azokat szidod, akik valamit próbálnak tenni a javításért. Nem kritizálod a módszert, alternatív kompromisszumokat javasolsz, hanem egy az egyben támadod a tettet. -
Jahno
őstag
válasz hobizoli #134679 üzenetére
Lehet ismerünk olyat akinek 40 autója van, de azért bezzegrégen lehetett úgy minden sokadik családnak. Nem tudom, de az utcánkban volt kb. kettő. Most meg a családban van kettő, és az utca is népesebb lesz. Többit nem tudok interextrapolálni, hogy miképpen állt az ipar és mennyire voltak szétrohadva a 7es buszok.
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #134681 üzenetére
Jaja, gyerekkoromban az utcankban ket auto volt (a doktorurnak meg a mernokurnak), siman fociztunk az uton, mert csak ket taskat kellett felrerugni ha elvetve jott egy-egy auto. Ma meg mi vagyunk a kivetel hogy csak egy auto van a haznal. Talan ket haz van ahol nincs auto, mashol ket harom is van. Nyilvan azert mert amugy nem hasznaljak oket.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #134681 üzenetére
es nekik mi az alternativajuk erre?
a naaaaagyseeeemmi
illetve ez : tííccsukki
csak ezt tudjakna, es hogy ne mindig csak nyugat-europai varost irjak:
a Budapest-nel 20%-l kisebb lakosu, 1,35 millios Szofia-ban, 1998-ban indult az elso metrovonal, ma 4 vonalon 52km-s halozat van keszen, es epulnek tovabb....
...es: 2015 ota mar a metron is elerheto a varosbol a szofiai nemzetkozi repter is
meg mintha pont ok lennenek csak mogottunk a EU27-bol, nem?szoval meg ezek a csoringer bolgarok is 30%-l tobb km-t epitettek kivaltando az autoforgalmat 25 ev alatt, ami itt 125 ev alatt sikerult
sot, 100k fore szamova ~1.6x annyi van mar most is, ezekkel akkor lennek 1:1 pariban, ha itt most 65km lenne keszen a 39km helyettegyszer latnam mar, hogy ugyanezek a tuntikezok ezert allnak mar ki a tablaikkal...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz Samott #134683 üzenetére
Asszem 8 éves voltam (most 46), amikor leaszfaltozták az utcát. Előtte rally specia stage agyagos-murvás akadálypálya, amibe az erózió kábé 30-centi mély V-alakú árkokat vágott és úgy lehetett szlalomozni közöttük a kemping bringával. És ez volt a "jó" utca, mert volt egy olyan is, amit "zötyögősnek" hívtunk csak.
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #134687 üzenetére
Tudod, Büdipest mindamellett, hogy egy eleve kompletten beszennyezett medence közepén terül el, még egy sértődött durvás törpediktátor is sújtja a forráselvonásaival az utóbbi másfél évtizedben, ami nem könnyíti meg a beruházásokat. Erre szoktam javasolni megoldásokat, de valóban, ma sem gyújtottam fel semmit. Elnézést.
Viszont attól függetlenül, hogy nincs miből fejleszteni, nyomást kell gyakorolni rá, hogy mégis legyen miből. Arra meg az út első lépése a tíccsukki. Már a felmerült jövőkép a behajtási dugódíjjal együtt is kihajtott sok addig belvárosban fészkelő pénzügyi céget, és új, kevésbé központosított üzleti negyedek jöttek létre. Tudod, hosszú távú stratégiai városépítés, ami nem csettintésre azonnal működik magától.
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #134690 üzenetére
A mi cegunk is egyre kijjebb koltozik a varosbol. A parlament mellett kezdtunk aztan mar harmadik de a kozponttol egyre tavolabbi helyen vagyunk. Mondjuk miota nem kell bejarni azota kb. mindegy is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Sipi- #134689 üzenetére
ha lenne utvonalon metro? siman
volt tobbszor is amikor igy is volt havi BKV berletem
amikor Csillaghegyre jartunk Festo-hoz tanfolyamra, akkor kiszamoltam mennyi sima vonaljegyben odaig a heti 5 nap a 3 atszallassal oda-vissza, napi ~2k es megvettem a berletet
az 1-s vili jol takkig koppon volt reggel is meg du 4 korul is... de ezek majd elobb eltapsolnak 4-500Mrd-t vmi deli korvasut baromsagra huszad ennyi (se) utaserttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #134690 üzenetére
nem, az ut utolso lepese a tííccsukki
ugyanis tipikusan madjaroschan ha itt az lenne az elso lepes, nem kovetne utana semmi, meeeniiiicsrááápéééézugyanaugy ahogy a Ferihegyi M3 metro is 50 eve csak terv szintjen letezik, meg a Kapmegyeri M3 is 30+ eve csuszik
mindenhol mashol elobb csinaltak alternativat, es utana jott a tííccsukki csak
tul sok ilyen beigergetos hitegetos kamuzas volt mar eljatszva itt, hogy ezzel be lehessen etetni, hogy majd most lezarjuk, de jovore kezdodik az epitese a....
...es aztan 15 ev mulva sem kezdodik el, vegtelen+2 pelda lenne ra
igazabol tudod te is, hogy ez lenne eljatszvaqrvara nem tud erdekelni addig egyik ilyen nyomorek semmilyen tuntikezese sem
addig menjen tanyara, aztan vonatozzon be onnan, ha ekkora vilagfajdalmi baja van egy varossal a jelenlegi formajaban
ott reggel madarcsicsergesre ebredhet meg kedvere bicajozgathat a kornyeken[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz -NoVa- #134690 üzenetére
Azért azzal erősen lehet vitatkozni, hogy "nincs rá pénz". "Viszont attól függetlenül, hogy nincs miből fejleszteni..."
Arra van, amire "ott fenn" leakasztanak. Szerintem egy "kellően megindokolt" fejlesztési terv megoldhatná a fejlődéseket. Nyilván praktikusabb, ha a városvezetés más / másképp áll a dolgokhoz.Amit igazából hiányolok, hogy nem látni semerre olyan fejlesztési koncepciót, ami mondjuk 10-20-30 éves távlatban legalább alapvetések szintjén vázolná, hogy merre megyünk. Azaz nincs déli körvasút leírás, még délebbi Galvani-híd koncepció (pár éve megszavazták, merre menjenek a bekötőutak, de aztán a híd megépülése is kérdéses), nincs / nem volt olyan opció, hogy a Láchíd felújítása után ez közforgalom elől el lesz zárva, ésatöbbi. Nincs szó már megint arról, hogy "dugódíj", pedig... meg kéne valami olyasmi, hogyha a belvárosban nincs autó, de sok ott aglomerációból ingázó dolgozó van ott, akkor azok hogy jutnak be a városba meg onnan haza.
És nem szeretnék a Sanghaji metróval jönni, mert elég volt nekünk ez a 4es metró is. De már fejtik az okosságot, hogy 5ös, meg 6os metró, de inkább a 12-est kéne építeni... De hogy 5 éve adták át a 4est, és a 3as felújításánál is "erősen mellé ment" valami... azt azóta se épült odalenn semmi. Pedig hely az lenne. Akár az is lehetne, hogy a meglévőket kiljebb tolni.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
sutszi
veterán
válasz Samott #134691 üzenetére
És...az amúgy jó volt?! Csak azért kérdezem, mert mostanában úgy emlegetik fel sokan mint követendő példa... de amúgy megkérdeznéd a korabeli embert, lehet tettlegességgel válaszolna.
10-es úton olyan építési és buszmegállóépítési hullám van 2 hete, hogy aki arra megy annak felér egy tátott szájjal a f.szerdőben rohangálással... Inkább vonatozom. Amíg munkahely - otthon relációban gondolkodunk, addig mondhatjuk alternatív megoldásnak. Abban a pillanatban, hogy eggyel több megállóval számolok, egy bolttal, tetszőleges bevásárló mutatvánnyal ami túlmutat a 3 zsömlén, meg a 4 szelet párizsin az egész közlekedés átmegy nettó időégetésbe... mert átszállok, várok, haladok 3 lépéses iterációk futnak le olyan mértékben, hogy a végén lesz 2 óra mire hazaérek... és akkor az tényleg jó, hogy 2 szatyorral eljátszom a batyus cigányt a vonaton/buszon/metrón?
De egyébként úgy azért nem nehéz beállni az autós közlekedés ellen, hogy nettó nem is kell kimozdulnod... és sem egyik sem másik módot nem használod olyan mértékben, hogy fájjon.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #134695 üzenetére
az meg a masik amikor jottek ezek a nagy del korvasutat megmagyarazos parasztvakitos okossagok is tipikusan szandekosan eves szamokat mondtak, hogy fuuu "akar" 3 millio utas is lehet rajta evente (mert az ugy jo soknak hangzik), aztan ha azt eloszottad 365-l meg kijott napi 8220 utas
meg ez is fideszesen tuloptimista saccsolas, azaz igazabol lenne a 1/2-2/3-a
...es akkor et mellett 40m-re meg ott jar a 1-s vili napi 160k utassal
meg a M3 napi 620k utassal, azok mellett az a napi 8k az "semmi"
es egy ilyen faszomöccse, a varos napi tomegkozelkedeseben a statisztikai hiba% szintjet sem megugro utasszamos projektre elmenne egy szerenytelen ~900-1000Mrd (ugy sem allna meg a tervzettbol ez sem...), mikozben a M4-re ment az ugatas, hogy deqrvarsokbakerult
hat az ehhez kepest frutti, es 30-40x utasszammal megy ehhez kepest
meg megnezed a "nemzethy" fejlesztesi kozpont naaaaagy terveit es kovetkezo ket evtizedre, ott sincs semmi kezzelfoghato es majd szamonkerheto semmi, amivel Bp tomegkozlekedese erdemben javulna...azaz ha meg akkorra nem jon ossze tobb eves csuszas es lenne vmi, es meg el is kezdik csinalni, majd ~2060 korul lenne belole legkorabban vmi
aha, koszi
hany eves is leszel addigra?
meg sem ered kb
de azt kozben elvarnak, hogy most hasznaljam azt, ami nem bovul kapacitasban addig se, meg infrastrukturalisan sehogy
...es az a hujegyerek sem ezert all kitablicskujaval tuntikezni, hanem tííccsukki
ja a Sanghaji metro is: 22 vonal 30 ev alatt
a vilagon mindenhol a metrot epitik erre, csak itt akarnák forditva eroltetni mar meginttöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #134689 üzenetére
Én biztos mennék tömegközzel, csak működjön. Most stagnálnak a bejárt viszonylatok, de majd jövő héten hazajön haver a nyaralásból és belehúzunk. Év végéig meglátjuk mit járunk be, az is több lesz, mint amiről átlag embernek fogalma van a világról mert évente félszer jár a faluban és rácsodálkozik a vllamosra, az új mozgáskorlátozottas liftes mozgólépcsőkről meg nem is beszélve
Amíg most itthonról 1.5 óra alatt megjártam Törökbálintot egy szervercsere erejéig, meg tegnap XVIII ker, Kőbánya közepe és BAH csomópont volt a cél, addig általában maradok a gyors és hatékony megoldásoknál.
Ma is matekoztam magamban, hogy reggel elviszem a kockát melóba, onnan Törökbálint nincs messze, és haza.
Megnéztem mi jön ki, el is vetettem gyorsan, oda 1 óra, haza majdnem 1.5, attól függ mikor indul a járat. Autó meg akkor indult, mikor kiléptem az ajtón.
Így is hasonló volt a teljes út, viszont hoztam cuccot meg rugalmas volt az indulási idő, ha reggel is kocsival megyek dolgozóba, akkor az össz utazási idő alig 1+ óra, ha teljes tömegközt nézem, akkor 3+ óra az út. És az 1 órás futamot már többször megcsináltam, csak csiganyál nincs róla, 3x annyi szájtátás, csak úgy viszont 45 kilométer autózás.
Tegnap a szomszéd kerületnél is néztem, hogy hátha van busz vagy ilyesmi. Tömegközzel kb. 1 óra az út, autóval összesen 40 percen belül fordultam. Lemondtam sörről, tiszta profit :-D
Lassan csinálok egy Bubi regisztrációt, az pénteken jól jött volna, mert haversrác pont 2.5 kilométerre lakik, tömegközzel 30+ perc. Keresztben kocsival inkább nem is mondom, mert 30 percen belül odavissza megfordulok, gyalog is 30 perc, hümmögtem, hogy majd hiányzok-e arra az 1 órára, vagy mi legyen.
Van ez így.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #134697 üzenetére
Ümm... azért Tarlósnak is volt némi aggálya, hogy kap e a főváros elég zsetont... jó, persze, beszélt mindenkivel IS, aztán lett.
De igazából ha kéne ilyesmi fejlesztésre, akkor lenne.
Mondjuk jön az atlétikai VB, meg jött volna valami kézilabda VB,. meg mégegy vizes izé, aztán azért elkéne itt még 1-2 járat a városban... mert ezekre a helyszínekre oda kell menni, meg onnan vissza kell szambázni.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Milyen légkondit a lakásba?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Linux kezdőknek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen