Új hozzászólás Aktív témák

  • fsb1000

    nagyúr

    válasz Abu85 #576 üzenetére

    Tényleg nem vitázni szeretnék veled fórumról-fórumra, de laikusként úgy gondolom nem elsődlegesen a tranzisztorok száma és a lapka fizikai mérete határozza meg egy processzor számítási teljesítményét.

    Nem tagadva, hogy az egységnyi tranzisztorszámra eső számítási teljesítmény lehet egyfajta mérőszám. (ha a tervezés vagy az eszköz jósági faktorát vizsgáljuk)

    Vegyük a legnépszerübb jellemzőket sorra

    GTX480 ... 1345 Gflops / 3,000 = 448
    HD5870... 2720 Gflops / 2,150 = 971 (+116%)
    .
    .
    GTX480 ... 33,6 GPixps / 3,000 = 11,2
    HD5870... 23,2 GPixps / 2,150 = 10,8 (-3,6%)
    .
    .
    GTX480 ... 42,0 GTexps / 3,000 = 14,0
    HD5870... 52,2 GTexps / 2,150 = 24,3 (+73%)
    .
    .
    GTX480 ... 177,4 GByteps / 3,000 = 59,1
    HD5870... 128,0 GByteps / 2,150 = 59,5 (+0,7%)

    Mit lehet ezekből a számokból és arányokból kihámozni?
    Hogy a HD5870 a Texturázó rátája 25%-val magasabb és arányaiban 73%-val kevesebb tranyóból hozta össze?
    Vagy hogy a lebegőpontos számítási teljesítmény 2x akkora mint GTX480-é, és azt is fele annyi tranzisztor ráfordítással oldja meg.

    Ennél a két értéknél van csak fajlagosan több tranzisztor GTX480-nál, de mindkettőben jobb a HD5870-en és mégis gyorsabb a GTX480 játékokban.

    Ezért nem tudok egyetérteni veled abban hogy a tranzisztorszám elsődleges meghatárózó jellemző lenne GPU-k sebességének.
    Én úgy sejtem, hogy a GPU architekturája (és mikrokódja) az elsődleges, és ennekk függvénye lehet a tranzisztorszám.

Új hozzászólás Aktív témák