Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz pszichiater #5329 üzenetére
Nagy tévedés. A Prohardvernek dolgozom. De ha tudsz olyanról, amiről én nem, írd le a fórumba.
Én tudom, hogy a tények sokszor kemények, de alapvetően érdemes a realitás talaján maradni, még ebben a topikban is. Mindenki tudja, hogy a BFG nem véletlen szált ki, és az XFX sem véletlenül nem kér a Fermiből. Ezt a terméket nem lehet haszonnal gyártani, és ennek már számtalanszor leírtam az okát. Nyilván július közepén lesz egy bejelentés, ami jó lesz a gyártóknak, erre várt mindenki. Arról nem beszélhetek, hogy mi, de 12-én kiderül. Ezzel párhuzamosan, már látható, hogy a GF100 gyártása minimalizálva lesz, azaz a termék a Tesla, a Quadro és a noti vonalra marad meg. Ez azért van, mert ezeken a területeken van rajta pénz. A GTX 480 is opció, de mivel kellenek a jó chipek a Quadro és a Tesla sorozatokra, így nem maradna normális mennyiségű lapka GeForcenak. A gyártóknak természetesen el kell adni a teljes készletet a legkevesebb buktával, mert őszre jön az erősebb GeForce, és nem lenne jó, ha a cégeken maradna a cucc. Korábban már mondtam, hogy ez előre tervezett akció, oka van annak, hogy a GF100-ra csak egy év garit vállal az NV, a termék életciklusa alig pár hónapos lesz.
Az XFX valószínűleg az új termékekből már kér, bár kétségtelen, hogy elvesztették az NV-vel az üzletileg kiemelkedő viszonyt, így csak a második körben rendelhetnek, hiszen mostantól nem számítanak hivatalos partnernek. A BFG nem fog visszatérni, mert ők már számolnak a VGA-k piacának zsugorodásával. Ezért inkább a növekvő mobil piac felé fordulnak. Egyelőre a játékosok számítanak a notebook termékekkel, míg később ... talán már jövőre előhúzhatják a Tegra tableteket. Természetesen a BFG továbbra is az NV legfőbb partnere marad, csupán született egy megegyezés a cégek között, ami felmenti a BFG-t a VGA-k forgalmazása alól. Ez nyilván nem jó az NV-nek, de az sem jó, ha az évek óta hűséges BFG tönkremegy, velük még terve van az NV-nek. Ami a zöldeket illeti a Tegra lesz a konzumer jövő. Majdnem mindenki tabletet szeretne, és az NV-nek ezt kell szem előtt tartania. Hatalmas piac ez, és ráadásul növekszik. A stratégia nyilván már látható, a Tegra 250 az Androiddal karöltve fog támadni számos gyártó termékében. A lényegi starttal egy időben, az NV az Apple mintájára tartalomszolgáltató rendszerrel is előáll, ami számos megvásárolható szoftvert tartalmaz. Már sikerült az Unreal Engine 3-at is portolni a Tegrára, így játékok is jönnek. Kezdésnek ott lesz az UT3, amit már demóztak a GSC-n. A GPU erejét is ki lehet használni, mert a CUDA felület élni fog az Android alatt. A távolabbi jövőre is gondol az NV, hiszen ott a HPC réteg, amit lehet a felhős számításokra használni. A GPGPU vonal ebbe az irányba tart cégen belül, azaz az online szolgáltatások kerülnek előtérbe, ráadásul olyan szinten, hogy a teljesítményt bérled a cég HPC szervereitől, és nem lesz ott a kezedben tartott tabletben. Ezt több szempontból lehet felhasználni, például ott az OnLive platform, ami indulóban van, és a játékokhoz használja a kihelyezett szerverek teljesítményét. Persze az NV nyilván csak NVIDIA hardverből fog építkezni a GPGPU frontján.(#5338) Landon: Az ilyen kerregések, mind egyedi konstrukcióhibák. Más kérdés persze, hogy a Zotac helyében lefejelném azt az úriembert, aki kiküldte így a kártyát egy tesztre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz loree69 #5342 üzenetére
Nem ... az XFX már mondta, hogy ők nem kérnek belőle, az NV-nek mindegy, hogy kinek adja el a holmit (az üzletben nincs helye a sebzett szíveknek ). A GF104 már érdekli őket, de még nincs pontos infó, hogy tényleg forgalmazzák-e a terméket. Szerintem igen, de biztosat majd csak augusztusban lehet mondani, mert az XFX csak a második körben jelenthet be GTX 460-at. Persze az elképzelhető, hogy a július közepén esedékes startkor már lesz infó róluk.
A BFG világosan bejelentette, hogy ennyi volt számára a VGA biznisz. A mobil piac felé fordulnak. Ebből feltételezem, hogy a Tegra 250 lesz az a termék, amire építenek. Az NV csinál is referenciadizájnt tabletra, szerintem azt fogja lehozni a BFG. Ami kiderült a visszavonulás bejelentése óta, hogy a BFG-re továbbra is főpartnerként tekint az NV, így a jövőben minden kiváltsága megmarad a cégnek.
Az is csak pletyka volt, hogy az AMD-t megkeresték, de később ezt cáfolták. Azért hagyták ott a diszkrét VGA-k piacát, mert a rendszerszintű integrációval annyira leszűkül, hogy nem éri meg a befektetést.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz loree69 #5344 üzenetére
Mivel a mobil piac drámaian növekszik, így ez az egyetlen út. Mindenki ezt csinálja az Intel, az AMD, az NVIDIA. Még a kisebb gyártóknak is van saját SoC-uk ... Snapdragon, OMAP, ARMADA ... Apple bár ők egy külön liga. Mobil szinten a fogyasztás a döntő, meg ennyi gyártó csaknem tévedhet. Erre még rásegít az internet fejlődése is. A Valve is azt mondta, hogy nem az fog számítani mennyire szép a játékod, hanem az, hogy mennyire jól használod az internet lehetőségeit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz loree69 #5346 üzenetére
A mobil termékekre ez amúgy sem volt jellemző. Az asztali PC szintjén pedig megmaradnak a csatolók, így bármikor vehetsz az APU mellé egy GPU-t vagy mást. Abban persze igazad van, hogy a legjobb teljesítmény és szolgáltatást komplett gyártói platformmal fogod kapni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel a Tegra bevezetéséig még sok idő van, így bőven gyárthattak volna VGA-kat az év végéig vagy még tovább. A gyors kiszállásban nyilván fajsúlya volt a Fermi költségeinek és teljesítményének. Az viszont biztos, hogy idővel mindenképpen kiszálltak volna, mert más terveik vannak. A VGA piac leszűkül, így nem lesz olyan mértékben jövedelmező, hogy önmagában eltartson egy céget. A gyártóknak más területeket is fel kell göngyölíteniük. Ezért lesz a Tegra 250-re referenciadizájn, hogy könnyen lehessen gyártani a partnereknek. Persze nyilván kérdéses lesz, hogy a kisebb, eddig VGA-kból élő cégek, hogyan birkóznak meg az olyan mamutok táblagépeivel, mint az Asus és az MSI.
A GF100 forgalmazása senkinek sem éri meg, azért csinálják, mert még nincs más, de hamarosan le lehet váltani a rendszert. Pusztán a pénzt szem előtt tartva mindenkinek jobb lett volna, ha a GF100 meg sem jelenik, de az üzletben komoly szerepe van a marketingnek, és a reklámnak. Már eleve egy komoly presztízsveszteséggel ér fel az, hogy az NV hat hónappal a DX11 megjelenése után állt elő egy megfelelő termékkel. Az idő kulcsfontosságú szempont.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bigdigit #5350 üzenetére
Nagyon túlliheged az off jelentőségét. A gond az, hogy egyértelműen engem jelölsz meg, amikor az egész diskurálás. Innen indult, ami a hatalmasabbnál is hatalmasabb off.
Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy miért kellene a szakmailag témához kapcsolható hszeket kerülni, amikor a te hozzászólásod is láthatóan csak off, sőt onba is van rakva.Lassan tényleg be lehetne fejezni ezt a sírást, mert ez a topik az on hszeketől elsüllyedne az enyészetbe. Mellesleg továbbra sem értem, hogy miért baj az, hogy ha kérdeznek valamit, akkor arra válaszolok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bigdigit #5354 üzenetére
Megint egy értelmetlen off, de ha ezt akarod legyen, később persze ne gyere azzal, hogy én offolom szét a topikot, mert láthatóan tőled kezdődött a leendő vita. Ez a hsz maximum annak magyaráz meg valamit, aki ezt szeretné hinni. Egyszerűbb a PH!-ban, és a többi hardveres siteban keresni a hibát, mint a tényekkel szembenézni és rájönni, hogy ez a Fermi, nem olyan, amilyenre az emberek és a gyártók számítottak.
Nekünk ettől semmi bajunk nem lesz. Sőt lehet hibáztatni engem is, mert az XFX nem kért a kártyából, vagy mert a BFG kilépett, de valójában erről én nem sokat tehetek. Az dolgom egyszerű: csak leírom, hogy mi miért történik. Mert érdekli az embereket, hogy miért jutott ide a G80-as tarolás után az NV. Természetesen lehet hinni a csodákban, sőt abban is lehet hinni, hogy semmi gond nincs a Fermi körül, és a korábban elsőszámú gyártók csak azért lépnek le, mert így tartja kedvük, csak ez minden tényszerű alapot nélkülöz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bigdigit #5356 üzenetére
Ez már tényleg nagyon off, de előhoznál valami konkrét bizonyítékot is, erre az állítólagos tényre. Mert én tudtommal a prohardvertől kapom a fizetésem, és a számlámra is ők utalnak.
Igazából jó lenne vitázni, mert eddig csak állítást mondtál, de semmivel sem támasztottad alá. Ez behatárolja a vitánk kiterjedését, pedig én nyitott lennék, ha tényekkel támasztanád alá, hogy mivel nem értesz egyet a korábbi hsz-eimben. Azt már elmondtad, hogy szerinted én az ATI embere vagyok, de jó lenne ennél továbblépni, mivel csak ezt ismételgeted. Azt is megértem, hogy ha nincs más érved, és csak a gyártó iránt érzett szeretett beszél belőled, de ez nem ad alapot a vitára. Látszólag ez annyira elég, hogy kijelentesz valamit, ami a lelkednek megnyugvást ad, de nem tudod alátámasztani. Szerintem erről a szintről lehet továbblépni, de ha nem megy, akkor nem is kell erőltetni.Értem már mi a gond. Itt nem arról van szó, hogy szar az NV, sőt nem az ... maximum egy termékre lehet rámondani, hogy szar, mert a vállalatok több jó cuccot is gyártanak. Az NV az egy cég, olyan mint az AMD, csak a pénzedre hajt. Alapvetően neked abból nem lesz hátrányod, hogy Fermit veszel, mert x összegre be van árazva. Amiről korábban beszéltünk a fórumtársakkal, az az, hogy miért szált ki az XFX és a BFG. Erre a nyilatkozatok alapján lehet magyarázatot találni. El is mondtam, hogy mindenkinek világos legyen. Azt is részleteztem, hogy az XFX vissza is tér, mert ők sem gyűlölködnek az NV-vel. Egyszerű üzleti partnerek, és kölcsönösen a saját hasznukat nézik. Ezért nincs XFX-es fermis GeForce, mert a GF100-ról hiányzik a gyártók haszna, így az XFX-nek nem is lenne mit nézni. Ez természetesen a végfelhasználókat nem érinti, pusztán a gyártók problémáznak ezen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bigdigit #5358 üzenetére
Már ne haragudj, de ha azt akarjátok, hogy hanyagoljam a topikot, akkor miért vagyok minden oldalon megszólítva, vagy megemlítve. Ez alapvető ellentmondás. A veled való vitát sem én kezdtem. Ha azt akarod, hogy ne írjak ide, miért említesz meg?
Ha zavarnak a posztjaim ne olvasd el. Ellenben, ha látod, akkor konkrét kérdéseket kaptam, amikre válaszoltam a felhasználóknak. Láthatóan mindenki értette is, csak te kötöttél szokás szerint bele, és jöttek az állításaid, amiket nem tudsz alátámasztani, de tényként beszélsz róluk.
Nem érted a probléma gyökerét, ha kérdeznek írni fogok, ha pedig szóba kerülök, akkor megint írni fogok. Most ha erre válaszolsz, akkor megint írni fogok. Persze jó lenne, ha előrelépnénk, így hoznál valami bizonyítékot arra, hogy mikor kaptam az ATI-tól pénzt. Egyelőre ezt nem látom, és nem is nekem kell ezt bizonyítani, hiszen te állítottad. Az gondolom evidens, hogy bizonyíték nélkül állítani valamit, nem túl jó dolog. Látszólag kerülöd is a témát, mert valójában nincs semmi konkrétum a kezedben. Ez gond, mert a szavahihetőségedet ássa alá.
A HD 4870 X2 topikba bármikor beírhatsz a korábbi problémádról, de érdemes azt is elmondanod, hogy a kártyádon nem gyári BIOS volt, mert azzal már az elején nem működött jól. Mint akkor mondtam a te lehetőséged a garancia volt, nem pedig a BIOS módosítása, amivel láthatóan a problémád nem szűnt meg. A gyártók sem cserélik más gyártóéra a BIOS-t, ha baj van egy kártyával, tudják, hogy nem oldja meg a gondot.Ahogy mondtam az előbb felhasználói szempontból nem szar a Fermi, így természetes, hogy megvédem az állításokkal szemben. Amiről beszélgettünk a fórumozókkal az a gyártói szempontok, amik a felhasználókat nem érintik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van 3D Vision Surround béta meghajtó.
Win7 32 bit / Win7 64 bitEgyéb változásokról nincs hír, de a Surround támogatás benne van, akinek van GTX 400 SLI-je és három monitorja kipróbálhatja.
Szerk.: Azt írják megy GTX 200 sorozattal is! Ez talán több embernek van SLI-ben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehet szoftveresen vezérelni a ventilátort. Nem kötelező a külön chip. A mai kártyákon többnyire így van. Persze sokan csinálnak saját hardveres vezérlést. A top karikhoz ez a legjobb.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgy hírlik, hogy az NV hamarosan tape outol egy 28 nm-es lapkát. Ami nagyon érdekes, hogy az AMD-vel ellentétben nem a TSMC 28 nm-es HP (High Performance) technológiáját választották, hanem a 28 nm-es LP-t (Low Power). Ez a különbség azt is jelenti, hogy az AMD a HKMG felé megy, míg az NV marad a mostani SiON/poly mellett. Persze ez még kósza pletyka, de érdekesek az elképzelések.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom, mert nem ismerem a 28 nm-es gyártósorok képességeit. A korábbi eljárásokból kiindulva a HKMG fontos lenne a mobil vonalon, de nyilván a Fusion és az Intel IGP-s procija itt kiüti az NV-t, függetlenül attól, hogy mit tudnak a mobil GeForce-ok. Az asztali szintre jó a SiON/poly is ... ha tényleg ezt választották, akkor azt valószínűleg okkal tették.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5432 üzenetére
Egy BSOD sosem számít. Akár programhiba is lehet. Ha többször előjön, akkor van valami gond. Az sem biztos, hogy a driver miatt van.
szerk.: bigdigitnek akartam írni, mindegy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV drivere fel van készítve a Furmarkra. Alapból fojtva fut az alkalmazás, de nem érdemes futtatni, mert abszolút nem tükrözi a valós játékok terhelési szintjét.
Az ATI a HD 5000 óta hardveres védelmet használ a Furmark ellen. A driverben már nem kell dolgozni semmit.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmivel sem lehet feloldani a HD 4000-re a driver lefojtását. Az NV-vel egyetemben az ALU:tex aránnyal játszanak a rendszerprogramozók. GenX pedig belefáradt, hogy állandóan profilozza a driverek működését, majd megoldást találjon a megkerülésre. A HD 5000 tette be nála a kaput, ami hardveres védelmet használ, azaz értelmetlenné teszi a Furmark futtatását. Azóta nem fejlődik a program.
A Fermi is egy hardveres védelmet használt volna a valós idejű feszültségszabályzással, de végül ez nem lett aktív a chipben, mert instabil működést eredményez. Végül maradt a szoftveres buzerálás.Mindenki azt védi, nem a GPU-nak terhelő a Furmark. Egyszerűen nincsenek felkészítve a kártyák ilyen terhelésre. Ez alapvetően nem probléma, mert játékban reprodukálhatatlan a furmark terhelési szintje.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SSJPeter #5525 üzenetére
A Furmark minden gyártónál vissza van fogva. Az NV kezdte az egészet, mert időben látta, hogy gond lesz a program futtatásával. Beépítettek egy rutint, ami a furmark kódját felismeri és a shaderek fordításánál szándékosan törekszik a rendszer rossz kihasználására. Az ATI csak akkor reagált erre, amikor már látta, hogy fagynak a Radeonok. Ők az egyszerűbb megoldást kezdték, azaz a furmark.exe-re egy profil, amitől a kártya nem dolgozik annyira, mint kellene. Ezért került a Furmarkba az etqw.exe, ami csak egy átnevezése a programnak, hogy a profilt kijátssza a benchmark. Az ATI ezután olyan megoldás után nézett, amit az NV használ, vagyis a shaderek valós időben történő fordítása esetén szándékosan szétszedi az utasításokat, hogy a GPU ne legyen maximálisan kihasználva. Ez a megoldás elég nehéz, hiszen mindig át kellett írni a furmarkot, mert az NV és az ATI shader fordítója ismerte a kódot. Ezt egy darabig eljátszották a fejlesztők, azaz jött egy új furmark, és a következő driverben pedig jött rá a fojtás. GenX írta is, hogy erre is van egy megoldása, vagyis a shaderek előre le lettek volna fordítva. Ez jelent volna meg a Furmark 2-ben. A HD 5000 azonban ezt a tervet elsöpörte, mert a kártyák VRM-je monitorozza a GPU terhelését, és ha soknak tartja, akkor visszafogja a munkafolyamatot. Nyilván ez ellen nincs hatásos ellenszer, ráadásul akkor úgy tünt, hogy az NV is hardveres védelmet hoz a power vírusok ellen. Ennek megfelelően leállt a Furmark fejlesztése.
Még a régi kártyákat és a Fermit lehetne szívatni a 2.0-s verzióval, de egyszerűen a gyártók ki fognak találni valamit a program ellen, ez eleve vesztes csata, és ezt GenX is jól látta, inkább feladta, mert itt nyerni nem lehetett.Igazából a Furmark lényege terhelésszimulátor lett volna, de arra akarta a program felhívni a figyelmet, hogy létezik olyan algoritmus, amikor a hardver tápellátása kevés. A gond annyi, hogy az erősebb tápellátás csak a Furmarkban és a hasonló powervírusokban hozná meg az eredményt, ám a kártya előállítási költségét megnövelné, ami nyilván ott lenne az árcédulán is. Játékokban egyszerűen képtelenség olyan környezetet teremteni, amilyet a Furmark csinált. Ezért döntenek a gyártók a fojtás mellett, ami lényegében annyit jelent, hogy nem dolgoztatja a furmark annyira a kártyát, mint amennyire lehetséges lenne elméletben.
Persze nyilván nem csak a Furmark a probléma, ami terhelésszimulátornak készült. Van például a ComputeMark tesztprogram, ami Extreme mode alatt komoly terhelési szinten megdolgoztatja a kártyát. Látható, hogy a Fermi a driveres fojtás hiányában kifagy, de ezek szintén csak specifikus kódok, amiket a játékba lehet építeni. De a játékbeli környezet rögtön változik, hiszen ott nem csak a tűzcsóvát kell számolni, hanem a környezetet is, ami a ComputeMark alatt hiányzik. Nyilván az NV megcsinálja az Extreme módhoz a fojtást, hogy futtatható legyen, de a program önmagában nem oszt nem szoroz a terhelés szempontjából, mert nem reprodukálható játék alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem feltétlen attól függ a stabilitás, hogy mekkora terhelést kap a kártya. Semelyik programmal sem lehet rámondani a tuningolt kártyára, hogy atomstabil, mert lehet, hogy valamelyiknél hibázik. A felhasználó kezében nincsenek olyan technikai eszközök, amivel a chip tényleges stabilitását lehet ellenőrizni.
(#5530) HSM: Elképesztően kicsi a valószínűsége, hogy a kártya a túlterhelésbe belepusztuljon elsőre. Kellő védelmek vannak ezeken a rendszereken, ami kezelik a problémás helyzeteken. Nyilván gáz, hogy lefagy, de a hardver sérülést nem szenved. Ezt bizonyítja a ComputeMark-os fagyás. Egy kellemetlen, de lényegében ártalmatlan újraindítás az eredménye a program futtatásának.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bigdigit #5590 üzenetére
Nem a kártya sípol hanem az alaplap. A szabvány szerint Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue. [link] Persze lehet, hogy az Asus-nál mást jelent, kérdezd meg a supporttól.
(#5578) kpal: Driverfüggő, de eleve nagyon kicsi az esélye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A cicergést egy rosszul szigetelt tekercs okozza, nagy terhelésnél jön elő.
(#5596) bigdigit: Ja igen ... úgy értelmeztem, hogy indításkor. Ha nem, akkor más gond lehet. Érdemes a Gainward-nál rákérdezni, hogy ők ezt mire vélik. A VGA-kra nincs szabványos csipogós hibakód. Valószínűleg egy szimpla fagyás, amiről a kártya kijelezte, hogy mi okozza. Csak a gyártó tudja mi az egy hosszú-két rövid síp jelentése.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig nem rossz döntés az LGA1156. A Lynnfield olyan gyors, mint a hasonló árú Bloomi a játékok alatt. Mindez viszont kisebb fogyasztás mellett van. A bővíthetőségről meg nem beszélhetünk, mert jövőre mindkét foglalat le lesz váltva ... jön az LGA1155 és az LGA1356, plusz lehet venni új memóriákat, mert 1,5 V lesz a maximálisan engedélyezett feszültség. Mindent összevetve a Lynnfield értékelhetőbb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nagyon a fejlesztőkön múlik. Az IGP-s procik már jó felépítésűek a heterogén számításokhoz. Akár azt is meg lehet oldani, hogy a fizikai számítást valós időben megosztani a CPU és az IGP között. Az eredményeket is vissza lehet küldeni a CPU-nak, hiszen a kommunikáció chipen belül gyors. Ha erre megy a fejlődés a szoftveres oldalról is, akkor elég komoly előnybe kerülhet a Sandy Bridge és a Llano.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Ebben a hírben összeszedtem a 3D-s és a többmonitoros megoldásokat.
A 3D Vision csak az NV csomagjával megy, de nem kötelező ezt választani. Vannak más 3D-s megoldások, amik szintén támogatják a GeForce kártyákat.
A legolcsóbb megoldás a 3D Vision Discover, ami egy vörös-cián szemüveg. Gyakorlatilag bármilyen monitorral működik, csak elbaszarintja a színeket. No persze ez nem a szoftver hibája, hanem a technológia működik így.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bigdigit #5944 üzenetére
Monitorozd a kártya órajeleit. Van beépítve egy biztonsági órajelkapu a GeForce GTX 465-480-ba, ami a túlmelegedést próbálja csökkenteni. Ilyenkor hirtelen leveszi az órajelet, amíg vissza nem hűl a kártya.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Zé_Mester #5948 üzenetére
A táp opció, de közel sem biztos. A másik amit meg lehetne nézni az a kártyák VRM-je. Az még a magnál is nagyobb hőmérsékletre melegszik. Mivel három GF van egymás mellett, így erősen fűthetik egymást. Ezért van kvalifikációs eljárás az SLI-re a házak szempontjából.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem még lesz ennél lejjebb is. Most kezdik el boncolgatni, hogy az Apple miért dobta az NV-ket. Szeptemberben már érdemes beruházni, mert Q4-re tömegesen jönnek a Tegra cuccok. Az szvsz felviszi a cég ázsióját.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PhysX SDK 3.0 már automatikusan többszálú környezet és az SSE-t is támogatni fogja. Most ez prioritás az NV-nél, amióta kiderült, hogy mesterségesen korlátozzák a CPU-s feldolgozást. Persze ez a jelenlegi játékokra semmi hatással nem lesz.
A PhysX az a Mafia 2-ben annyi lesz, hogy ha mondjuk szétlövöd az asztalt, akkor annak a darabjai CPU-nál nem maradnak meg a padlón, míg GPU Physx mellett igen. A Medium APEX szinten az objektumok száma korlátozott lesz, míg magas APEX-nél, annyi lesz amennyit csak tud kezelni a rendszer. Ettől kell majd dedikált GeForce a számításra, mert ha szarrálövöd a pályát, akkor több százezer objektum ottmaradhat a padlón, és azokat folyamatosan számolni kell, na meg a renderelésben is gáz lesz, mert nyilván ezeket is ki kell rajzolni, ráadásul nem is lehet alkalmazni Instancingot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szoftveres oldalról ki kell gyúrni a PhysX-et, mert ez is egy opció. Ha a hardver már lényegtelenné válik, akkor a szoftverért lehet újra pénzt kérni. Nyilván technikailag a rendszer a PC-n CPU oldalról totálisan versenyképtelen a Havok, a Bullet vagy az ODE ellen. Az igazi ellenfél innen csak a Havok, mert azért kérnek pénzt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #6375 üzenetére
Lesznek letörő darabok. Úgy kell elképzelni, hogy ha belelőnek az ablakba, akkor az minden rendszeren ugyanúgy fog eltörni (feltételezve azt, hogy ugyanúgy lőnek bele). A különbség annyi, hogy a letörő darabok a GPU mellett ott maradnak a földön, míg CPU esetén eltűnnek. Ez alapvető szempont volt a Mafia 2 fejlesztésénél, mivel nem akarták, hogy a játékmenetbe beleszóljon a PhysX. A konzolon pedig annyi a különbség, hogy lesznek megmaradó darabok, mert ott nem kell mesterségesen korlátozni a CPU számítási kapacitását. Persze szám szerint nem annyi, mint APEX mellett, hanem amennyit elbír a két rendszer CPU-ja. Ez a hivatalos adatok szerint kicsivel a Medium APEX szint alatt lesz mindkét gépen. PC-n a medium szintet egy felsőkategóriás GeForce-hoz tervezték, míg a High szintet egy combos GeForce-hoz és egy dedikált PhysX gyorsítóhoz, ami nem árt, ha komolyabb számítási teljesítménnyel rendelkezik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nagy kérdés, hogy mit is érdemes ilyenkor mondani. Nyilván az NV annak örül, ha azt mondják, hogy a PhysX sokkal jobb játékélményt ad, de a fejlesztőknek figyelni kell azt is, hogy az AMD nagyobb piaci részesedéssel bír az NV-nél, a legújabb felmérések alapján.
(#6378) rumkola: Pontosan ezt mondja el, vagyis az objektumok megmaradnak a játéktérben. A játékelemeknek nem szabad változnia, mert az negatívan hatna a játékélményre. Eleve abba érdemes belegondolni, hogy a felhasználók hány százalékának van GTX 470-es kártya a birtokában, ami ugye a medium APEX szinthez ajánlott, és ez sajnos nem túlzás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV szándéka egyértelműen a GeForce-ok eladása. Ez nem is kérdés. Látják, hogy közeleg a HD 6000 sorozat, ami hasonlóan fog fájni mint a HD 5000. Egyszerűen nincs lehetőségük olyan hardvert fejleszteni, ami képes felvenni a versenyt az AMD termékgenerációival, mert az architektúra jelentős részét a HPC piachoz gyúrják ki, míg az AMD konkrétan célhardvereket készít a PC-s játékokhoz. Ez láthatóan abban is megnyilvánul, hogy több hónapos hátrányban is csak az alacsony árazással tudnak versenyezni. Gondolni kell a partnerekre is, akik csak vegetálnak, a szűkülő PC-s VGA piac mellett. Persze biztos, hogy mára már több szolgáltatást tervezett az NV, mert ők is csak 199 dolláros árért kínálják a GTX 460-at, ami önmagában ugye nekünk nagyon jó, de látható, hogy az NV nem érzi azt, hogy az emberek még nem hajlandóak plusz 100 dollárt kiadni a PhysX és a CUDA miatt. Ezért őrjöngnek a médiának, hogy hangsúlyozzák ki a PhysX és a CUDA előnyeit, hogy azt be tudják építeni az árcédulába is. Amíg úgy áll hozzá a média, ahogy a PhysX és a CUDA nem számottevő extra, addig nyilván csak a teljesítményhez mérhetik az árakat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #6383 üzenetére
A robbanásoknál csak annyi különbséget láttam, hogy a GPU-s PhysX mellett keletkeznek fémdarabok, amik a CPU PhysX-nél nem. A környezet elpusztítható CPU-s PhysX mellett is. Ezen nem lehet spórolni, mert erősen befolyásolja a játékmenetet, hogy az ablakot ki tudod-e lőni vagy sem. Amit te mondasz, az azt jelentené, hogy csak az képes rombolni, akik rendelkezik egy GTX 470-nel. Elég kevés embernek van ilyen, így ez tökéletesen értelmetlen húzás lenne, még az NV részéről is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lényegében a CPU és a GPU Physx esetén ugyanúgy szét lehet lőni mindent, de a GPU-nál megmaradnak a darabok. Ennyi. Ellenben ez sem végtelen. Medium és High szinten más lesz az objektumlimit. A pontos számokat nem tudom, de azt már mondták a fejlesztők, hogy max APEX mellett 1000-nél is több törmeléket kezel a motor.
A mentés nem lesz gond, mert fix helyen lehet majd ezt megtenni. Ergo küldetés közben ilyenre nincs lehetőség. Persze ha később visszalátogatunk arra a helyre, akkor nyilván totál új lesz, mint ha ott sem jártunk volna.(#6388) rumkola: A sebesség a kezelt objektumok számától függ. A PCGamesHardware már írta, hogy High Apex opció mellett egy komolyabb tűzharcban már 30 FPS alatt lesz egyetlen egy GTX 480. Ezért írják a gépigényben a High opció mellé a dedikált gyorsítót. Szerencsére a Medium és a High szint csak a kezelt objektumok maximális számában különbözik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #6390 üzenetére
Nem szabad keverni a PhysX-et az APEX-szel. A többi játékban a PhysX miatt vannak extra effektek. Az APEX egy külön modul, ami lényegében csak annyit kezel, hogy a programkód mellett leszakadó objektumok közül mennyi marad látható. Erre jó példa a Metro 2033, ami szintén APEX modulos. Az Advanced PhysX jelenti a GPU gyorsítást és a törhető objektumok reagálását, amit az APEX kezel. Hasonló dologra kell a Mafia 2-ben is számítani.
A töréseknek és a füstnek nincs nagy gépigénye. Láthatod, hogy a két éves Strangleholdban is szarrálőhetted a pályát. A gondot a megmaradó objektumok állandó szimulálása és rajzolgatása jelenti. Ez pokolian sok terhet ró a GPU-kra, nemcsak a fizika, de a renderelés kapcsán is.
(#6391) Landon: Nem tudom, hogy hány magot használ ki. Az előzetes tesztelők azt mondták, hogy négy mag fölött, már nincs érezhető hatása a magoknak a sebességre.
Arcképre: [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az, hogy 10 hónappal később, még mindig csak összemérhetőnek mondunk valamit, egyáltalán nem azt támasztja alá, hogy technikailag versenyképes az NV.
(#6402) voodoo98: Azt nem tudom, hogy az APEX-hez lesz-e kötve a ruhaanimáció. Gyakorlatilag nagyon kicsi erőforrásigénye van, szóval egy processzor félvállról elbírja a számítást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #6412 üzenetére
Inkább a HD2000-ről. A technikai versenyképességet a méret és az abba zsúfolt teljesítmény jelöli. A HD3000 már a Sweet Spot stratégia szerint készült. Persze az első lépcső nem volt sikeres, ami igaz, de a HD4000 már olyan lett, ami bevitt egy pofont. A HD5000 pedig a pénzkeresést szolgálja. Innentől kezdve minden generáció erre megy rá. Az NV-nek is át kellene gondolnia a stratégiát, mert egyáltalán nem előnyös a HD5000 ellen tervezett felhozatallal nekiindulni a HD6000-nek. Tudom, hogy most már nem tudnak mit csinálni, de ha az eredeti terveket viszik tovább, akkor állandó hátrányban lesznek. Át kell gondolni, hogy miképp lehet előnybe kerülni újra.
[link] - az állításodra ezt tudom linkelni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #6415 üzenetére
Sajnos a tények makacs dolgok.
Egyébként az előnybe kerülésen lehet szoftveres dolgokat is érteni. Csak hogy nyilvánvaló legyen merre szeretne menni az NV. Persze itt nagy szerepe lesz a reklámnak, mert az emberek nagy többségének még mindig csak a DirectX mond valamit. Ez persze gáz is, de nem lehet mit csinálni ezzel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondtam előre, hogy az APEX kétpofára zabálja majd a hardvert. Ez a célja az NV-nek. Vegyél két GTX 480-at. Ez a gond a nem szabványos dolgokkal, semmi ellenőrzés nincs körülötte és csak egy gyártó támogatja. Addig lassítják a számítást, ameddig jónak látják. Teljesen limitálható a sebesség.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #6466 üzenetére
Ez csak egy módszer arra, hogy több hardvert adjanak el. Övék a PhysX, annyira lassítják le, amennyire csak akarják, mert nincs konkurens gyártó, aki támogatná. Ez is egy stratégia.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #6469 üzenetére
A Havok nincs az ATI-nál, az az Intel tulajdona. Az ATI-nak csak szerződése volt, hogy elkészítik az OpenCL-es felületet. Elkészítették. Ennyi.
A Havok FX-et azért nem alkalmazzák, mert számos feladatban lassabb a legtöbb GPU egy négymagos processzornál. A PhysX azért az, mert x87-es kódot alkalmaznak a játékok és processzormagok sincsenek tökéletesen kihasználva. Bár utóbbi a Mafia 2-ben sokat javult, de az SSE támogatásának hiánya még mindig megöli a teljesítmény. A Havok támogatja az SSE2-őt is, így csak a leggyorsabb GPU-k képesek arra a teljesítményre, amire egy négymagos processzor.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG STRIX 3080 10GB V2 White/fehér LHR
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- EVGA RTX 3070 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 125.000.-
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen