-
IT café
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz ada19 #168600 üzenetére
Inkább Audyssey előtt kellene, és akkor kevesebbet állít, kevesebbet hibázik. A Cavern is tud MiniDSP-re exportálni, de az a módszer kísérleti, szóval felül kell vizsgálni, hogy nem ír-e a végére pár rossz filtert. Szerencsére egyesével kidobálhatod őket.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
mandju
senior tag
Én a régi mozimban 2 darab paradigm sub12 v5-öt használtam. Ezek ára kb 1 millió/darab. Zártak, 1700W-os végfokkal. Tényleg erősek. Gond nélkül söpörték le az arandalokat (arendal sub 1.5 reflex) és az svs sb13 ultrakat is. Tényleg minőségi előrelépés volt a paradigm.
Most négy darab 18"-os professzionális szubra váltottam. Reflexesek, de soha ilyen gyors szubjaim még nem voltak. Én mindig rácsodálkozom, hogy mennyire jók. Igaz egy viszonylag jó 4 csatornás végfok hajtja őket (lab gruppen fp10000Q)és a storm audio üdvöskéje vézérli őket.
Az utóbbi időben többen voltak nálam és senki nem akarta elhinni, hogy reflexes szubok vannak csatasorba állítva. Volt közöttük több "kisujj eltartós" sztereós is, akiktől aztán tényleg jól esett a pozitív "kritika"... úgyhogy én azt mondom nem kell leírni a reflexes szubokat sem, még akko rsem, ha nem csillió forintba kerülnek.
Korábban én sem vettem volna reflexes szubot, pláne nem 18"-t mert lassú, lomha (a fórum hatására), de az egyik legjobb döntésemnek gondolom, hogy végül emellett döntöttem... pláne a 4 darab olyan homogén mélytartományt varázsol az egész szobában, hogy csak keresem az állam. Nap mint nap meglep.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
VoidXs
nagyúr
válasz mandju #168603 üzenetére
A Paradigm tényleg erős és jó darabokat gyárt, tőlük volt a második legjobb zárt sub, amit eddig hallottam (az első a Velodyne-é). Viszont itt is látni, hogy a hatásfokuk milyen rossz, a Sub 25 párban, lényegében effektív 6 kW-on a 15 kW csúccsal is olyan szépen recsegett PLF DCP-ről járatva, hogy már féltettem. Ugyanezt az anyagot egyetlen reflexes LAB12 csodásan lehozta. A Paradigm konkrétan 20x annyiba kerül, mint a DIY darab, és ez nem elírás. A 18" pro nálam is toronymagasan a legjobb élmény, a már sokszor említett S-8028-ak, és ketten, erősítővel kerülnek annyiba, mint egyetlen Paradigm. Ha viszont nem kötne keret, akkor az engedélyköteles (igen, van ilyen hangszóró) Dolby SLS CS118XL-ekből szerelkeznék.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
denesdr
addikt
válasz VoidXs #168605 üzenetére
Kíváncsi lennék milyen (gyártó, modell) hangszórót használ ez a Dolby SLS szub. 600W RMS nem tűnik túlzónak, bár elég lehet. Ettől könnyen lehet találni nagyobb elektromos terhelhetőségű woofereket, persze ez csak egy paraméter a többi között.
220 liter körül lehet nettóban.
Tanulságos lehet, hogy működési sáv alját 29Hz-re adták meg.
Mennyi lehet vajon az ára egy ilyennek?
Erős a gyanúm, hogy az alábbi drivert építik ebbe a dobozba, 99dB stimmel, 600W RMS stimmel, 30Hz-től való működés stimmel, 200 liter feletti optimális doboztérfogat reflexhez stimmel, curvilinear kónusz stimmel:
[link][ Szerkesztve ]
-
kimi02
őstag
válasz arcitec #168592 üzenetére
Nekem ennyibe lesz.
Behringer nx3000D + csatlakozók + kábelek=113000
Ultimax 18-as hangszóró = 151000
Minimarty doboz : 74000
Festék = 7000 ,de lehet ,hogy fólia lesz az kb akkor 9000
Már megvan minden csak a doboz hiányzik.A festést vagy a fóliázást én fogom csinálni ez nem kerül pénzbe.
Így durván 350.000-ből megvan az egész.
Ha hozza a 7-800.000-ezres gyári szubok szintjét akkor az brutál jó lesz.
Hamarosan kiderül.[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz denesdr #168608 üzenetére
Hallottam, persze, innen a rajongás. A Dolby az SLS-t ahhoz találta ki, hogy az Atmos referencia szettje legyen, pénz nem számít alapon. Ezen kívül csak a Christie Vive-ot ismerik el referenciának, azt is hallottam, tényleg az. Az egyetlen dolog, amit elrontottak, hogy az erősítőik hűtése lényegében nem létezik, de nagyon tömörek, ezért egy saját légkondi kell nekik.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
denesdr
addikt
válasz VoidXs #168610 üzenetére
Azért a Dolby valószínűleg nem adja akármihez a nevét.
Továbbra is tartom, hogy szerintem a linkelt Faital woofer van az említett dobozokban, nagyon jó kis hangszóró, nagyon magas érzékenység és hatásfok, alacsony mechanikus ellenállás (Rms érték a T/S paraméterek között), mélyre tud menni, viszont, hogy mindezt elérhesse relatív nagy dobozt kíván.
Ha mégsem ez a hangszóró lenne benne, akkor is kiváló szubot lehet belőle építeni, ha valakinek van helye hozzá. -
BBéci
titán
-
denesdr
addikt
válasz BBéci #168612 üzenetére
Részben igazat adok, de nem önmagában a kicsi xmax miatt, hanem mert a rövid lengőtekercs alacsonyabb tömeggel jár együtt, így könyebb elérni a megfelelően alacsony Qes értéket, ami a elektromos erőből (a hanganyagunk elektromos formája) származó csillapításért felelős, vagyis a pontos hangzásért. Továbbá az alacsony tömeg kedvez az alacsony mechanikus ellenállás elérésében is, ami szintén a pontos mozgást és a jó mikrodinamikát segíti vagys jobban tud érvényesülni a Qes.
Egy nagy mozgó tömegű, nagy xmax értékű hangszóró is lehet gyors ha megfelelő motorerő társul hozzá, csak ez ugye mindenféleképp drágább szokott lenni, és egy bizonyos tömeg után már nagyon nehéz megfelelő motorerőt biztosítani, illetve ezt a nagy motoerőt a hangszórónak mechanikusan is bírnia kell, hogy ne hulljon darabokra, mint ahogy néha lehet olvasni pl az Ultimaxokról, mondjuk ez lehet nem általános, de olvastam már több helyen is.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Ahogy írtam, a paraméterek kísértetiesen hasonlítanak, a 18FH500 egy elég különleges darab a pro wooferek között, ezt is írtam az előbb miért, simán el tudom képzelni referencia mélynek bizonyos szempontokat figyelembe véve, mégha az xmax nem is hatalmas.
Kíváncsi vagyok Dolbyék elárulnák-e, hogy mivel is szerelik a dobozukat. -
denesdr
addikt
válasz BBéci #168612 üzenetére
Amúgy görbe kónuszú (curvilinear cone) mélyhangszóró nemigen szokott lenni 1cm fölötti xmax-al, ez a konstrukció könyebb és ezáltal mechanikusan gyengébb felépítmény mint egy egyenes kónusz (straight cone), a hangjuk is más.
Az említett Dolby szubnak pedig görbe kónusza van, ez jól látszik.
Egy egyenes kónusz könnyen felismerhető a bordázatáról, legalábbis papír membrán esetén.[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
válasz denesdr #168615 üzenetére
Simán lehet, a PLF mozis drivereket mind kiadták a népnek. Hülyék lennének a legjobbakat egyetlen cégnek adni, hogy megint hozzak egy autós hasonlatot, a Michelin is olcsón kínálja a Koenigseggekhez kifejlesztett gumikat, mert ettől csak jobban megtérülnek az eszetlen pénzek, amik egy ilyenbe bele tudnak menni. Egy driverért senki nem fog milliókat fizetni, főleg úgy, hogy évente lezúzzák őket a mozik (olyat is hallottam, hogy heti 3 csere volt).
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
denesdr
addikt
-
BBéci
titán
válasz PrinceHerceg #168620 üzenetére
18 colos hangszórót másik 18 colossal szabad összehasonlítani. SVS-nek nincs akkora a kínálatban.
Ettől még simán meglehet, hogy úgy fog történni, ahogy elképzelted.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
-
denesdr
addikt
A Dolby lehet, hogy a legjobb tranziensű, Be4 hangolást célozta meg, ezt kb kiadja, ha pontosan kiszámoljuk a doboz térfogatát minden kivonandó dologgal együtt.
"B4 = 4th order Butterworth = lowest bass extension, slowest transient response.
QB3 = quasi-Butterworth = best compromise between transient speed and bass extension.
Be4 = 4th order Bessel = fastest transient speed, limited bass extension."Persze otthoni barkácsolóknak nem kell ilyen hangolásokhoz ragaszkodni. Egy optimálistól mélyebb porthangolás szinte mindig jobb tranziens viselkedést eredményez. Cserébe az F3 érték lesz magasabb, de normál szobai körülmények között ez nem igazán lényeges paraméter.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Aki tud mérni PC-n, az simán kipróbálhatja, hogy nála hozzávetőlegesen, hogy is néz ki a room-gain. Először is a szubot meg kell mérni egy nagyon közeli méréssel, hogy a miki majdnem hozzáérjen a membránhoz, meg kell figyelni, hogy az alsó vége az átvitelnek hogyan alakul. Aztán mérni egyet a hallgatói pozícióban amin (jó esetben) valószínűleg sokkal kiterjedtebb mélyátvitel lesz majd látható mint a közeli mérésnél, na ezt a különbséget a szoba nyereség okozza.
Ennél a mérésnél a zárt szubosok könnyebb helyzetben vannak, mert nem kell a port átvitelét belekalkuláltatni a doboz átvitelébe. De ha jól lezárjuk (pl zoknival) a mérések erejéig a portot, akkor kvázi zárt lesz a doboz és nem kell a port átvitelének hozzáadásával bajlódni.
Egyébként ez a mérés normál hangsugárzóknál is kivitelezhető nemcsak szuboknál.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Dorian #168630 üzenetére
A szoba módusai is nyereség, de nem feltétlen arra kell gondolni. A módusok többnyire szűksávú csúcsokat okoznak, amiket végülis ugyanúgy hasznunkra lehet fordítani. Egy nagyobb helyiség fő módusa simán lehet a 20-30Hz tartományban, ezzel rengeteg terhet le tud venni a szubok mélytartományú átviteléről. Ha van anechoic módon 20Hz-en -3dB értéket (valóban)tudó szubunk, akkor kapunk egy jókora kiemelést a szobai átvitelben, ez szinte garantált. De ha a módusnál már jónéhány dB-t esik szub átvitele, akkor akár el is tűnhet a kiemelés a hallgatói pozícióban mérve/hallgatva, mintha ott sem lenne.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz denesdr #168631 üzenetére
Jó de ettől még a módus által kapott extra hangnyomás nem más, mint egy kvázi torzítás. Ráadásul a módusnak nem csak az a tulajdonsága, hogy a hangnyomás magasabb, amit simán eltüntetünk a flat átvitellel. Sajna az adott frekvencián az utózengési idő is jóval magasabb.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
-
Dorian
félisten
válasz denesdr #168639 üzenetére
Nagyon egyszerű, 45 Hz.
Ha jól értelmezem a szoba-nyereségről írtakat meg a szubom gyári és szobámban hallgatási helyen törtét mérés összevetését, nálam ilyesmivel nem nagyon lehet számolni.
(A szoba hátulról nyitott, L alakban más helyiség csatlakozik) Ez a hátsó fal 9m-re van, de 20 Hz körül nem veszek észre a méréseken semmi nyereséget, gondolom mert oldalirányban tovább tud menni a mély nagy része.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
-
denesdr
addikt
válasz Dorian #168641 üzenetére
Ha van a dobozok mögött fal, akkor lesz nyereség is. Mérted már közvetlen közelről a szubodat?
A main mode 50Hz-nél van. Csak azért raktam be képet, mert ebből jól látszik hogy a modenál nincs semmiféle extra torzítás, sőt mivel a mode DSP-vel ki van simítva, ott a hangszórónak jóval kevesebbet kell dolgoznia ezért majdnem ott a legalacsonyabb a torzítás.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Dorian #168643 üzenetére
Abszolút értéket nem tudok mondani a mért hangnyomással kapcsolatban, de fülre hangos volt, ahogy emlékszem.Ha meg nálad tényleg nincs szobai nyereség (amit kétlek), akkor ott a Dolby szub kifújna 30Hz kürül ahogy a gyári adatlapja is írja. De fölötte nagyot alkot az tuti és kárpótol bőven, szvsz.
Az alsóbb sávban még egy süketszoba sem szokott nyereség nélküli működni, annyira nehéz elnyeletni azokat a hullámhosszokat.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Itt egy nagyon fapados room-gain kalkulátor, ami ráadásul csak két fallal és a padlóval számol, illetve ismerni kell hozzá a hangszóró T/S paramétereit és a doboz hangolását: [link]
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz ctrlaltdel13 #168647 üzenetére
Odateszed a mikrofont a hangszóró közepéhez, hogy majdnem hozzáérjen a membránhoz és mérsz egye REW sweepet. Kész is. Nem kell nagy hangerő, nehogy lekoccolja a mikit a lavor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vicces képek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Energiaital topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen