- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Proxmox VE
- Windows 8 / 8.1
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
válasz dattila #28100 üzenetére
Nem vesztettem el én semmit sem!
A kép a "netes", a neten elérhető Javás verzióból van kimentve, és NEM az alkalmazás verzióból, és az általam a fentebb berakott linken érhető el a NETES Javás verzió.
Esetleg fogalmazhattál volna érthetőbben is, és akkor tudnám mit akarsz, és honnan, de sajnos már mindegy is...
Az, hogy te mit nevezel netes verziónak azt te tudod, én meg nem találgatok...Egyébként meg a kp. felvételi nyilatkozattal kapcsolatban tegnap írtam már itt, és abból ki lehet következtetni, hogy hol van.
[ Szerkesztve ]
-
dattila
csendes tag
Ezt írtad alant :
Egyformán néz ki, és ugyanazt a funkciókat tudja.
Az egyikhez (PC verzió) alkalmazásban jutunk el a másikhoz meg neten.Bekavarodtál egy kicsit, nem baj az....
Nem kell találgatnod.Te magad definiáltad a kér verziót korábban.
Ha jobban belegondolok te egy körtét hasonlítottál egy almához.
Egyáltalán nem egyformák és egyáltalán nem ugyanazokat a funkciókat tudják.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz dattila #28102 üzenetére
Egyáltalán nem egyformák és egyáltalán nem ugyanazokat a funkciókat tudják.
Valóban nem egyformák, de ugyanazokat funkciókat tudják. Amik az Online-ba (még) nem kerültek át, azok a következők:
- kp. felvételi nyilatkozat,
- levelezési cím megadása, törlése,
- sms- értesítések aktiválása, beállításai.
Én ezekre emlékszem, ellenőrizni nem tudom, mert a csopbeszedés appba kerülésekor a javas Internet Bankot letörltem. Ezek a funkciók a javasban az extra menüben találhatól. -
RR-13
őstag
Sajnos én alappal következtettem erre, de előbb felhívtam a CIB Bankot, mert valami nem stimmelt a levelükkel.
A CIB tájékoztató levelében a következő van írva:
"Szeretnénk tájékoztatni, hogy telepített CIB Internet Bank asztali alkalmazásunk várhatóan év végén megszűnik!"
A CIB a tájékoztató levelet a PC-re letölthető Javás alkalmazásra "szánta", és nem a neten elérhető, általam is linkelt oldal felhasználóinak fogalmazták meg (noha nekem is megjelent ott a levél), így ezért elismerték, hogy a tájékoztató levél félrevezető volt, és javítani fogják majd.
Elmondták, hogy nem csak a PC-re letölthető alkalmazást vezetik ki, hanem az egész Java alapú netbankot, ami nekem új.
Mivel az általam linkelt Javás netbank linkje már nem publikus, és kevesen használják, ezért azokra nem gondoltak, akik esetleg még azt használják, és nem telepítik a PC-re az alkalmazást, mit pl. én sem.
Ma tehát itt volt a félreértés, hogy a szöveg nem volt jól megfogalmazva a tájékoztatóban, és az egész régi felületet ki akarják vezetni, de addig nem fogják, amíg a Javás felület + funkcióit nem rakták bele a CIB Bank online felületre.
Fentebb én az asztalra letölthető alkalmazás kinézetét, és funkcióit írtam azonosnak a fenti linken elérhető Javás felülettel, és nem a CIB Bank online-ra írtam azt, és ilyet sehol nem is írtam, hogy CIB Bank online, ami az új netbankja a CIB-nek.
Talán mindenki érteni fogja, hogy mi miatt volt félreérthető a kommunikáció.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz dattila #28104 üzenetére
Az azért furcsán néz ki, hogy a már megszűnő funkciók még nem elérhetőek a kvázi új rendszerben.
Nem értek egyet, ez nem "furcsán néz ki", hanem egyenesen felháborító!!
Naponta szükséges funkciókat nem beépíteni az újba, az appba, egyenesen skandallum!
Vegyük csak sorra!
- kp. felvételi nyilatkozat. Akár naponta nyilatkozni, lemondani (az is benne van a javasban) az ügyfél jogainak korlátozása.
- levelezési cím megadása, törlése. Ugyan leveleket nem kap az ügyfél a banktól, kivonatot is elektronikusan kér hiszen online bankol, de akkor is. Elvégre az ember havonta költözik, meg 3 évente a bakkártyát is postán küldi bank! Na, ugye, hogy elengedhetetlen.
- kivonat küldési módjának változtatása (pdf<->posta), ez most jutott eszembe. Hát ez is. Ha én irttatni akarom a fákat, mi jogon akadályoznak meg ebben? Hadd hulljon a férgese!
- sms aktiválás, beállítás. Ha én az applikációt használva nem az ingyenes pusht, hanem a méreg drága sms-t akarom használni, akkor miért nem állíthatom be az új felületen? Elvégre jogom van hülyének lenni! Én attól félek, hogy ezt a funkciót nem is fogják áttenni az appba.
Még valami eszembe jutott.
A régiből, Internet Bankból kivették a Díjnet kezelését, miután bekerült ez a funkció az appba és az Inline-ba.
Na ez is! Az egyik leépül, a másik nem épül, két félkész termék.
Addig meg telefonálgass ha valamit el szeretnél intézni !
Szerintem ne telefonálgass! Hagyd ott a CIB-et, sokkal jobban jársz. Ők is. Ilyen maximalista igényeknek úgy sem tudnak megfelelni. -
RR-13
őstag
Jól írtad, lényegében ezek azok a fő hiányzó funkciók, ami mindennapos használatba elő jöhetnek, én is ezeket írtam fentebb, és a CIB is ezt a kettőt mondta csak, hogy ezek hiányoznak a CIB Bank Online-ból (Nektek ez a webes felület).
Ja fentebb írták a kivonatküldés módosítást is.. valóban az elérhető volt a Javás-ban, de már inaktív az is, tehát nem lehet ott módosítani, és a CIB Bank Online-ban sem.
Viszont az értesítési (levelezési cím) lehet még módosítani a Javás-ban, de a másikban még nem.Bár szerintem ez nem érint sok ügyfelet, kb. csak én kérek papír alapú kivonatot is.
Valaki talált kivonatküldés módosítási lehetőséget a CIB Bank Online-ban
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
Szerintem egyiksem érvágás az átlag felhasználónak. Nem hinném, hogy az ingyenes kp. felvét nyilatkozatot sűrün módosítgatná a user.
Mobilapp újraregisztrálás megintcsak nem sűrűn fordul elő alapesetben. Aki havonta cserélgeti a telefonját, vagy romolgat, nekik szívás, de lássuk be nem ez az átlagos felhasználás. -
cocka
veterán
nem csak a PC-re letölthető alkalmazást vezetik ki, hanem az egész Java alapú netbankot, ami nekem új
Miért új? Hát ha belegondolsz a java applet cucc meg a telepített program is ugyanúgy netet igényel és több, mint valószínű, hogy ugyanahhoz az adatbázishoz csatlakoznak, a java appletről meg úgy mond ezer éve az volt kommunikálva, hogy "nincs", mert a böngészők már nem támogatják. Csak ugye volt egy "kiskapu" és én is ezt használom, hogy le lehet az általad linkelt ominózus honlapról is tölteni a 885 bájtos jnlp fájlt, ami elég a futtatáshoz, ha már eleve fel van telepítve a java runtime environment csomagod. És ennélfogva böngésző sem kell hozzá. Évek óta böngésző nélkül és telepített program nélkül használom, a jnlp-vel. Tökéletesen megy.
Ezt meg talán dattila-nak akartad írni elsősorban:
én az asztalra letölthető alkalmazás kinézetét, és funkcióit írtam azonosnak a fenti linken elérhető Javás felülettel, és nem a CIB Bank online-ra írtam azt, és ilyet sehol nem is írtam, hogy CIB Bank online, ami az új netbankja a CIB-nek.
Én kezdettől fogva is értettem és tudtam ezt.
-
sifarr
senior tag
Kihagytam valamit?
Írtam még pár funkciót amit még nem tettek át.De a legfontosabb fejlesztések az átálláshoz nem ezek. Ott van a régi menüjében az "Aláírómappa" menü. Ha ezt átteszik az újba, akkor utána gyorsan leállítják a teljes javas platformot.
Az aláírómappa a kettős aláírású utalásokhoz kell. Jellemzően az üzleti bankszámlákhoz van/lehet erre szükség. Ezt macerásabb beépíteni, mint pl az ingyenes kp-felvét nyilatkozatot. -
RR-13
őstag
Persze ezek egyik sem létfontosságú, de ha a lehetőség sincs meg a módosításra, vagy nyilatkozatra, akkor az már kicsit baj.
A "mindennapos használatot" persze nem úgy értettem, hogy ezeket kb. naponta, vagy hetente használjuk (használnánk), hanem ezek azok, melyeket jellemzően igénybe venné az ügyfél, ha lehetőség van rá online felületen.A levelezési cím módosítás meg tényleg igen ritka. Bankot SZVSZ több esetben váltunk, mint címet.
Az említett kettő "fő" hiányzó opciót évente kb. 1x használjuk vagy akkor sem..., de jó azért, ha nem kell bemenni pl. a kp. nyilatkozat miatt a bankba.
2 hete vagyok megint CIB-es is, de ez a tájékoztató levelük (amit már 2 hete olvastam) kiverte nálam a biztosítékot, hogy az miatt volt ma itt majdnem vita.
-
RR-13
őstag
Azért új mert két különböző helyen használjuk ezeket, hiába igényel mindkettő netet, és hiába mindkettőnek nyilván ugyanaz az alapja, háttere... ez nem is volt kérdés.
Az egyik PC Asztali verzió, ami a nevében is benne van, a másik a webes Javás felület, amit nem kell letölteni "telepíteni".
Amennyiben azt írják, hogy a régi (Javás alapú) Internetbankot vezetik ki PC-én, és weben sem lesz elérhető, akkor az egyértelmű lett volna, és nem döbbentem volna meg ma ezen...
Simán gondolhattam azt, hogy a PC-re tervezett alkalmazás verziót vezetik "csak" ki, hiszen ez van a tájékoztató levélben is, és onnantól majd csak a weben lehet a Javás felületet is elérni, vagy újból, ezért írtam fentebb, hogy majd akkor azon a linken be lehet lépni, de akkor azon sem.
Természetesen azt a részt nem neked szántam, hanem mindenkinek, hogy követhető legyen, hogy ma korábban mit miért írtam.
[ Szerkesztve ]
-
SzutyokMatyi
tag
Sziasztok. Most lettem MKB-s. Segítségért kérdeznék. Az mkb online banking webes felülete a pc-men meg a notin is szét van csúszva Chrome-ban. Belépve gyakorlatilag egy kis scrollozható sáv van csak tartalomlvasásra, a page használhatatlan. Edge-ben jó. Beállítási gondom lehet? Köszönöm
-
-
Boond
addikt
Egész jó cikk de csak most találtam rá.
"Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója 2024. február 1-et jelölte meg ezen szolgáltatások kötelező bevezetésére minden banknál. A QR-kódos átutalás és a fizetési kérelem szolgáltatások elterjedését az állam jogszabálymódosítással tette díjmentessé a fogyasztók számára a tavalyi év végén."
Tehát jövőre ingyenes lehet a QR kódos átutalás, fizetés?
Miért nem éri meg 3 appot megtartani iPhone Android a Bankholdingnak.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Látom a Forbes is annyira igényes, hogy a masszív húgyszagú Üllői út - József körút sarkán lévő Raiffeisent kellett lefotóznia (vagy legalábbis ezt a képet felhasználnia). Még a húgycsík is látszik! Bejárat előtt egy kis galambszar, ahogy elnézem. De gondolom mivel kerülethatáron van, lehet mutogatni egymásra: (9. a 8.-ra, a 8. a 9.-re), hogy kinek is kéne a mocskot eltakarítania, legalább heti egyszer. Ilyenkor bezzeg huszadrangú a fertőtlenítés, bezzeg a vírushiszti idején...
Azt az ATM-et meg még ha működik se használnám főleg a húgyszag miatt, de hogy előtte full szemetes az is gáz.
Kár, hogy a térfigyelő kamera szagokat nem közvetít, mert gondolom abban a pillanatban nekiállna a bank takarítani, mert végső soron a bank közvetlen környezetének takarítása, a bank felelőssége! (és akkor az egymásra tologatás sem játszik) Feltehetően szarnak is oda.
Karmelita elé is lehetne rendezni össznépi hugyozást és fosást, az abból származó végtermékeket és szagokat gondolom 1 óra alatt eltávolítanák.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Gránitbank számla csomag váltás mikortól érvényes? Szeretném minél kisebb költséggel megszüntetni a számlámat ( Bajnok ) -
st4b88
újonc
Sziasztok!
Tesómmal közös albérletben élünk, ő OTP-s, én MKB-s,
közös kasszaként funkcionáló számlát nyitnánk, csak kártyás vásárlásra/online fizetésre, bevásárlások, rezsik, közös kltsgekhez,
2 fizikális kártyával, mindketten lássuk a terheléseket, egyenleget,
a Gránit digitális csomagjánál van más jobb banki vagy egyéb alternatív opció, ha bankot nem szeretnénk váltani?köszönöm a válaszokat
-
Piftuka
veterán
válasz sifarr #28093 üzenetére
Köszönöm az info-t Neked, Gallmix és RR-13 fórumtársak is!
Az elmúlt években (mióta a régi, kis ovális tokent megszüntették) a mobilapplikációt használtam, de nem emlékeztem arra, hogy külön "szerződnöm" kellett rá. Az első telepítéskor, aktiváláskor szükség volt a CIB24-es telefonos ügyfélszolgálatra is, az biztos.
Mindenesetre én csak és kizárólag az internetbanki bejelentkezéshez és online fizetéshez szükséges kódgenerálásra használtam a mobil applikációt, így - bevallom - nem is tudtam, hogy más funkciókat is tud.
Mindenesetre nemrég tárgytalanná vált a dolog, mert igényeltem hardveres tokent.
Azt ennek ellenére furcsának tartom, hogy csak "vagy ez, vagy az" használható ugyanazon előfizetéssel.
Ha jól értem, a hardveres token mellett nem üzemel a mobil alkalmazás... legalábbis abból gondolom, hogy az online fizetés során most már egy másik, ezúttal token-specifikus "kódbeíró" CIB-es ablakocska ugrik fel.
Nem világos, hogy technikailag miért nem megvalósítható az, hogy valaki mindkét megoldást használja a gyakorlatban, ha neki éppen úgy volna kényelmes, praktikus!?
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
RR-13
őstag
válasz Piftuka #28128 üzenetére
Valóban nem üzemel párhuzamosan a kettő, mert aki hard tokent igényel azzal kapcsolatban azt feltételezi a bank, részben logikátlanul, hogy nincs okostelefonja, és/vagy nem tudja (vagy nem akarja úgysem) használni az alkalmazást, amiben a withKEY tokent generálni tudna.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Piftuka #28128 üzenetére
a mobilapplikációt használtam, de nem emlékeztem arra, hogy külön "szerződnöm" kellett rá
Ráutaló magatartással kötöttél szerződést, ahogy ha nyitsz egy gmail-fiókot, ott is történik szerződéskötés. De ha nyitsz online egy #withSAVE megtakarítási számlát, akkor is szerződsz és nem kell fiókba menned.Azt ennek ellenére furcsának tartom, hogy csak "vagy ez, vagy az" használható ugyanazon előfizetéssel. ...
Technikailag biztos megoldható lenne, de nem cél.Ha jól értem, a hardveres token mellett nem üzemel a mobil alkalmazás...
Ezt cocka tudná megmondani. Ahogy a hsz-eiből leszűrtem, ő nem okostelefonos, ezért tokenes, de virtuális gépen (?) futtatja az applikációt is.hogy valaki mindkét megoldást használja a gyakorlatban, ha neki éppen úgy volna kényelmes, praktikus!?
Nem ez a trend az online bankolásnál. Nem véletlen, hogy a nulláról építkező fintech cégek ilyen hardveres, tokenes technikát nem alkalmaznak. Sőt, a trend miatt náluk a webes elérés is csak másodlagos. Szívük szerint csak az appokat használnák. Egyre inkább az online bankolás (is) a mobilra költözik.
A bankok kezdték az online bankolás kialakítását. Először felhasználónév + jelszó és/vagy sms azonosítással. Utána jöttek (biztosnságra hivatkozással) a hardveres kódok. De pl. a CIB-nél a tokennekkel párhuzamosan mobilos token is volt (mobil app, csak kódgenerálás funkcióval, én erre váltottam anno). A trend pedig a biometrikus azonosítás felé halad. Csak idő kérdése, és tokenek megszűnnek.
Addig maradnak, amíg érzékelhető számú használja és ragaszkodik a régebbi megoldáshoz.
A tokenért nem azért fizetsz, mert ezen keresni akar a bank (pl. CIB), hanem ezzel is a mobil felé akarnak terelni. De amíg sokan használják és fizetnek, addig marad.
A hagyományos sms-értesítések is el fognak tűnni, csak push lesz. De amíg sokan használják, és ezen durván sok pénzt keresnek a bankok, addig marad. -
RR-13
őstag
válasz Peter.70 #28126 üzenetére
Átváltottad már másik csomagra Bajnokról?
Amennyiben ma kezdeményezted a csomag átváltást, akkor az 1-2 munkanap mire megcsinálják, és mivel pont hónap vége van, ezért elvileg csak májusban végeznék el a módosítást, ami sajnos csak a tényleges csomag módosításának a beállítását követő hónaptól, június 01-el lép életbe.
Amennyiben már kezdeményezted a csomagváltást pl. 2 napja, akkor azt elvileg mára elvégezték, és májustól lép életbe.
Nagyon nehéz így írni bármit, elég kevés infót írtál.Meg tudod nézni, hogy melyik csomagban vagy a netbank -- Számlainformációk -- Áttekintő részben
Videóbankon keresztül az egész keretszerződésedet meg lehet szüntetni egyébként, kártyástól mindenestől.
[ Szerkesztve ]
-
Gallmix
aktív tag
igen, de nem mindenre jó az sem. Mert pl nincs magyar belföldi számlaszám. És ha utalással fizetne pl közös költséget és a számlavezető bank (nem tudni mi alapján, de halani ilyen esetekről) nemzetközi utalásnak veszi, akkor sokat bukhat rajta.
A Gránit meg teljes értékű magyar bank. Kiegészítés jó lehet akár a Revo, vagy ha egyáltalán nem utalnak cégnek revoról és kártyával online/offline fizetnek csak.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Peter.70 #28134 üzenetére
Dehogy kell leadni a kártyát.
Ráadásul a családtagjaim személyesen mondták fel a kártyát, és tőlük sem kérték a kártyákat el.
Leírtam a megoldást az egész megszüntetésére: videóbank!
Én is ott szüntettem meg az egészet, és a keretszerződés 1 hónapos felmondása 2023. május 13-án telik le.
Nem írsz részleteket, hogy mire váltottad át mikor, így nem lehet többet segíteni... -
sifarr
senior tag
válasz st4b88 #28127 üzenetére
van más jobb banki vagy egyéb alternatív opció, ha bankot nem szeretnénk váltani?
Egyikőtök nyit a megfelelő banknál számlát. A másik rendelkezési jogot kap a számlára, esetleg halálozási rendelkezéssel.
A bank kiválasztásához irány az összefoglaló!
A Gránit feltétel nélküli csomagjai megfelelők. 2 kártyadíj és az utalási díjak lesznek a költség - nem tragikus.
Ennél jobb a BM-es Unicredit. A 75 ezres jóváírási feltétel bőven teljesíteni fogjátok. Appon keresztül ingyenes az utalás, valamint csak egyik kártya után kell díjat fizetni. De ez időkorlátos kedvezmény, 3 év.A Revo sem rossz, de ott arra figyelni kell, hogy amikor forntban utaljátok pl. a közösköltséget, akkor az nem azonnali, van átfutási idő. Határidős utalásoknál itt erre figyelni kell.
-
axioma
veterán
válasz Gallmix #28135 üzenetére
Sztem az utalas beerkeztenek forint szamlara forint devizanemben semmi kulon koltsege nem bir lenni, mert az nem ke't kulon tipusu tranzakcio, beerkezo forint, joccakat.
Feltolteni meg mindenki sajat kartyarol, ott meg nem kell utalas, mert az tenyleg kulfoldi lenne.
de ez itt off
siffar +1 az idokulonbsegre azt kifelejtettem, 2 munkanappal korabban ajanlott utalni, es beszedes nincs, az csak ugy megy ha valaki egyesevel (revo) kartyaval kifizeti...[ Szerkesztve ]
-
Noxy
veterán
válasz Gallmix #28135 üzenetére
Sztm te kevered a szezont a fazonnal.
A közös költséget nem beutalják a litván IBAN számlaszámra, hanem Revolut utalja ingyen, a magyar számlaszámra. Mi a faxért utalná vissza a közös költséget a Revolutra?
Azaz bakker hogy te mindig a hallomásokról írsz, mert még soha nem csináltál ilyent. Ezzel szépen össze tudsz zavarni mindenkit, aki most kezdené.
Linkeljél inkább friss híreket, amit már régen elolvastunk. Ahhoz értesz.''Habár egyszer annyit észrevett, hogy valami megfertőzte magát a Nod-ot is''
-
Gallmix
aktív tag
válasz sifarr #28137 üzenetére
Az hagyján, hogy nem azonnali az utalás. De többeknek utána 10.000 forint felett számoltak fel költséget, mert nemzetközi utalás. Ezt pedig az utalón fogja a közös képviselő behajtani. Az sajnos nem derült ki eddig, hogy minden bank ezt a gyakorlatot folytatja idéntől, vagy egyedi esetek. De ezért én ezt hanyagolnám. És csak onlinera, vagy magán számlára utalnék revoról, az jól működik - ha nincs határidő.
#28139 Noxy
Nem keverem a szezont. Facebook Revolut csoport és máshol is lehet olvasni hasonló panaszokat. Gyakorlati tapasztalatokat. A fogadó bank úgy veszi mintha nemzetközi utalás lenne és felszámolja a díjcsomagjában írt tételt. Nem az utalónak, hanem a fogadónak lesz költsége, aki tovább hárítja az utalóra. Ez diéntől van így, talán február.Magán személy esetében nincs ilyen probléma. Csak céges számlánál, olvasni erről.
Csináltam ilyent, utaltam cégnek Revolutról, még tavaly. Akkor nem volt gond, legalábbis a cég nem jeleztem részemre - De én előtte megkérdeztem, hogy jó-e nekik így utalni. Ha már akkor gond lett volna bizonyára jelezték volna. Idén inkább nem kockáztattam meg milliós tételnél, bocsi. Több ilyen eset olvasása után.
[ Szerkesztve ]
-
Gallmix
aktív tag
https://kiszamolo.hu/forint-utalas-revolutrol/
https://www.facebook.com/groups/revolutkozosseg/posts/1654847894948320/
Remélem elégedett vagy magaddal.
Ennyit a segítőszándékról...
De egyébként szívesen fogadom a saját tapasztalatokat, nekem nincs közös költségem, egyébként, nálam ezért nem téma.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
senior tag
válasz Gallmix #28141 üzenetére
ez a cikk pont olyan félrevezető volt a megjelenése idején, mint bármelyik random hozzászólás tőled. ez a bizonyos díj csak és kizárólag raiffeisenes céges számlákat érint, gondolom, még abból is csak az extra szar díjcsomagúakat, mégis úgy volt előadva, mintha általános lenne
na látod, ez a tanulság: pont így terjednek a baromságok, és te is csinálhatnál többször olyant, hogy érdemi mondanivaló híján csendben maradsz
-
-
cocka
veterán
válasz sifarr #28131 üzenetére
Ahogy a hsz-eiből leszűrtem, ő nem okostelefonos, ezért tokenes, de virtuális gépen (?) futtatja az applikációt is.
Kicsit téves, de majdnem jó. A cibes hard tokennel nem lehet belépni a mobilos appba. Ami azért vicces, mert a mobilappba belépni és tranzakciót jóváhagyni is az ott beállított PIN kóddal lehet. Magyarul köze nincs a withkey-hez. Tehát egy hard tokenes is simán haszálhatná. Ennek értelme is lenne.
Android emulátoron nem futtatom, mert be se lép, kidob. A gránitbankos appot futtatom ott, mert a kártyalimiteket csak ott lehet beállítani. De mivel erre nem nagyon van szükségem, csak néha nézek rá az appra.
Egyre inkább az online bankolás (is) a mobilra költözik.
Attól még, hogy ez a trend, nem biztos, hogy ez jó is! Szerintem a pénzügyek intézése fokozott odafigyelést igényel és az, hogy mindez egy okostelefonra kerül át menetközben stb.. azt üzeni, hogy nem is olyan fontos ez, hisz egy mobilon is megoldhatsz egy átutalást a villamoson. Pedig belepusztulna a kedvezményezett, ha nem az ebéded közben kapná meg a pénzed, hanem miután hazaértél.
Pénzügyekről nem kutyafuttában döntünk, ezért sokkal átláthatóbb egy monitoron, lassan, sokszor ellenőrizve végezni, mint rakétasebességgel egy minitepsin.
A trend pedig a biometrikus azonosítás felé halad.
Na az baszna be, ha az kötelező lenne!
A hagyományos sms-értesítések is el fognak tűnni, csak push lesz.
Köszönjük, akkor lényegében értelmét veszti az SMS, mint szolgáltatás is!
Amikről te itt irkálsz azok lényegében korlátozó intézkedések. Arról szól a sztori, hogy aki nem tapsol az oktondifonok térhódításának az szarjon sünt!
Tényleg a bankkártyákat nem akarod kivezettetni? Nehogy már véletlenül fizetni tudjak a jövőben, mert merészelek normál bankkártyát használni.
-
cocka
veterán
a családtagjaim személyesen mondták fel a kártyát, és tőlük sem kérték a kártyákat el.
Ez a baromság az OTP szokása volt anno. De amilyen rugalmatlan trágyák, szerintem még most sem engednek számlát megszüntetni a kártya leadása nélkül. Nem tudom ez változott-e, de régen ha bankkártya nélkül mentél számlaügyet intézni, semmit nem tudtak csinálni, mert hol a kártya, ez volt az első kérdés. Ezért is jöttem el tőlük meg már 19 éve is ment a junior számlákban az utalási díjakkal a lehúzás. Mondom az azért vicc, hogy ugyan nincs számlavezetési díj, de utalok kettőt és annyi a jutalék, mint a normál felnőtt lakossági számlavezetési díja. Hát kösz.
-
axioma
veterán
Hat pedig a penzugyek nagyon nem egyenlo az utalas elintezesevel. Mire hazaerek elfelejtem, kiveve ha felirom a mobilba, amennyi ido alatt kb. el is intezhetnem. Sot, altalaban akkor jarok jobban, ha napkozben, meloidoben veszek kincstarjegyet (reggel me'g nincs ott hogy elhasznaljam, 16 utan mar egy napi kamat ugrott). Miert ne intezhetnem el egy kv-szunetben? Es nem vagyok egyetemista korosztaly, a gyerekeim azok...
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 14 és 14 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- AKCIÓ! Új Bontatlan 2022 MacBook Pro 13" Apple M2 chip/8GB//256GB Magyar Billentyű Azonnal DEÁK TÉR
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs