Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz seolwon #1 üzenetére

    :C

    Leakadhatnának már a gyártók erről a baromságról. Oké, meg kell győzni a parasztokat meg a boyracereket, mondván hogy "ez kell neked, mert többször ennyibe kerülő benyásakat is legyűrhetsz vele, és akkor nagyon raj leszel a haverok előtt!". De na, lehetnének kutturáltabb szempontok is.

    "Az SU7 decemberi bemutatójakor a Xiaomi vezérigazgatója kijelentette: a cége a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé szeretne válni."

    Azt elhiszem. Én meg milliárdos szeretnék lenni. Sajnos a Sziamiaúnak jobbak az esélyei. :(

    "Az SU7-tel kapcsolatban azt ígérik, hogy jobb gyorsulást tesz lehetővé, mint a Tesla vagy a Porsche EV-k."

    Tyűűű, kettőt kérek! Akkor gondolom úgy már kétszer olyan jól gyorsul. :U És amúgy mennyi a vége? Adja a 300-at??

    "Elemzők szerint a gyártó operációs rendszere is kedvezhet a meglévő ügyfelek számára."

    Tehát akinek Xiaomi telefonja van, annál nagyobb lesz az integráció, bloatware szinten is?

    "Az EV-k akár nagy kiugrást is jelenthetnek a stagnáló mobilpiac mellett a Xiaomi számára."

    Mondjuk ebben egyelőre lehet valami.

    "Az autókat a BAIC Group gyártja majd, ennek kapacitása évi 200 ezer jármű."

    Pont akartam is kérdezni, hogy hogy lesz egy mobilos cégből autógyártó. Tapasztalat meg minden - pl. gyártósorok meg mérnökök - nélkül. Ezek szerint így. Szóval akkor ez gyakorlatilag egy OEM autó, xiaomis infotainmenttel. :U

    A BAIC mondjuk nem egy garázscég a maga 67 milliárd dollár körüli bevételével (Tesla: 96,7 milliárd 2023-ban, BMW 163,6 milliárd, VW 335 milliárd (!)) és kb. 1,5-2 millió legyártott autóval (nem találtam pontos adatot), de az egy érdekes kérdés, hogy idővel akár előállhatnak-e kapacitásbeli problémák.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz TESCO-Zsömle #9 üzenetére

    De, találkoztam. Air Fryert már akartam tőlük venni, sőt hajszárítót is, az (okos)porszívóikkal még csak szemeztem; légtisztítónk viszont van is (meg mozgásérzékelős LED lámpa - mondjuk az pont nem működik sajnos; karácsonyra kaptuk ajándékba még vagy 2-3 éve), de ezeknek a komplexitása együtt se éri el még a mobiltelefonét se, egy autóét meg végképp nem.

    #13: "Aki nem értené, hogy elektromos autóknál miért fontos szempont a teljesítmény és a gyorsulás"

    Azért, mert az átlagvásárló tök hülye, és ezekkel az egyébként közel se releváns - szinte semmilyen helyzetben sem igazán lényeges - paraméterekkel fel lehet kelteni az egyébként vezetni se túlzottan tudók figyelmét is. Aztán meg megy az értetlenkedés, hogy miért van annyi baleset. :U

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz anulu #22 üzenetére

    Ez egy nagyon bölcs döntés volt. :K Az elektromosakkal még mindig rengeteg a szívás, és csak bizonyos feltételek mellett (saját napelem, vagy egyéb ingyen töltés) éri meg igazán, és/vagy ha nagyon sokat mész vele (ami elektromossal eleve macera). De ~5, vagy még inkább 10 éven belül várható valami nagyobb durranás. Szilárd elektrolitos akkuk, hidrogénes autók (percek alatti töltés, és akár 1000 km fölötti hatótáv), szóval nem ~250-350 km-es (pláne hidegben) valós hatótávok lennének akár többórányi töltögetéssel kevés helyen. Annyi, hogy ~10-15 év múlva nem kizárt, hogy kb. lehetetlen lesz eladni bármilyen ICE, vagy akár csak hibrid autót.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #99 üzenetére

    De ezek nem azok a befektetők. :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz tranceplanet #100 üzenetére

    "A NIO megoldása is elgondolkodtató, nem veszed meg az akkut csak bérled."

    Ööö... nyilván lehetnének olyan körülmények, hogy ez ne legyen nagyon szar a felhasználónak, csak az tipikusan nem a gyártók érdeke. :U Vagy még ha elsőre nem is lennének nagyon rosszak a kondíciók, idővel - nem is olyan sok idővel - szépen leromolhatnának a "meglepően szar" szintre, és jó eséllyel semmit se tudnál tenni ellene. Szóval én ódzkodnék ettől. Viszont ha már eleve csak bérlem az akkumulátort, akkor legyenek szívesek vonják le az autó beker. költségéből azt a bő milliós tételt. ;)

    Az ilyen előfizetősdivel viszont tényleg nagyon csínján. Voltak már ugye olyan tervek - a kivitelezés nem tudom, hogy áll - többek között a BMW részéről, hogy hiába fizetsz két hatalmas valag pénzt az autódért, de bizonyos fícsöröket fixen előfizetéshez kötnének. Ezen fícsörök közé pedig olyan dolgokat tennének, tehetnének, amit akarnak; pl. légkondi, sebességkorlátozás, de tényleg BÁRMI. Egy szoftver update után pedig bármilyen másik bármik is. :U Vagy pl. egy reklám megnézése elindulás előtt. :DDD A lehetőségek tárháza végtelen.

    "Egy biztos a töltés már most drága az állomásokon, később rosszabb lesz a helyzet."

    Nem akarok hazudni, de a Superchargeren talán valami 190 Ft/kWh, ami ugye az otthoni alap (36 Ft?) jó 5-szöröse, az emeltnek (70 Ft) már "csak" a 2,7-szerese. :U

    Egy Model 3 fogyaszt mondjuk ~16-20 kWh/100 km-t (nyár, tél, autópálya), ami otthon töltve (drágáról) 11,2-14 Ft/km, Superchargerről viszont már 30,4 Ft. Egy Model X viszont már 25-30 kWh-t fogyaszt, ami 17,5-21 Ft/km otthonról, Superchargerről viszont már 47,5-57 Ft. Attól ma már gyakorlatilag az összes ICE olcsóbb (még), sőt még az én most már majdnem 19 éves 2 literes szívóbenzines Mazda 6-osom is. :N

    Meg ugye a benya után kieső adót idővel így is, úgy is be fogják szedni. Szóval lehet, hogy most még elvben konkrétan ingyen tudod használni az EV-det, de lehet, hogy 2-3-5 év múlva használati alapon pl. 20-30 Ft/km jövedéki/NER fenntartási, vagy bármilyen adót kell majd fizetned, amit szintén nem tudsz majd megkerülni.

    Akkutöltésnél, vagyis inkább töltés helyett szerintem csak az tudna működni relatíve normálisan, ha minden kocsinak teljesen standard kialakítású, csereszabatos akksijai lennének, mondjuk az autó alján, teszem azt 5-10 db ~10 kWh-s akku, amit gépekkel percek alatt lehetne kicserélni feltöltöttre. A lemerülteket pedig lehetne akár éjszaka is gazdaságosan tölteni, vagy napelemmel a nappali órákban. Persze ezt logisztikailag, kapacitásban nagyon nehéz lenne - ha nem egyenesen lehetetlen - jól kivitelezni.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz tranceplanet #112 üzenetére

    Igen, az ötlet nem saját volt, hanem olvastam valahol. NIO alatt pedig nem márkára, hanem típusra gondoltam (talán a Kia NiRo kavart be nekem??? :B nem egyértelmű).

    A koncepció szerintem nagyon jó, de (nagyon sok infót nem tudván róla) jelen állás szerint ez talán 1-1 (teljes) "akkublokkal" működne, ami egyáltalán nem csereszabatos bármilyen típusra, már csak az eltérő akkukapacitások (és méretek) miatt se. Persze biztos meg lehet csinálni jól... csak számomra ez nem nagyon evidens probléma. Nyilván lehetne 1-1 kúton többfajta akkumulátor is, de hogy mindig legyen majdnem bárhol majdnem bármilyen fajtából feltöltve... na az szerintem erős kihívás. Ezért lenne jó, ha standardizált és moduláris lenne. (Persze ez is vetne fel kérdéseket.)

    Meg ugye nem csak a darabszám/elérhetőség a kérdés, hanem az is, hogy feltöltve mennyi elérhető. A "tanklások" valószínűleg nagyon nagy része a reggeli és délutáni csúcsforgalomra koncentrálódna, és éppen emiatt minden bizonnyal könnyű lenne megszívni az olyan később kelőknek, mint amilyen én vagyok. :DDD Persze ha a csereakkukat ~150 kW-tal, vagy még többel lehetne tölteni elfogadható kapacitás mellett (mondjuk legalább 15-20 db-ot egyszerre... de inkább 40-50-et), akkor valószínűleg nem enne igazán gáz a dolog. Teszem azt ha legrosszabb csúcsforgalomban is csak mondjuk 20, nagyon max. 30 percet kell várnod egy 5 perces cserére, az még beleférhet. (A folyamatos cserék miatt a 3-4-el előtted lévő autó akkuja nagyrészt feltöltődhet addigra, amikorra te odaérsz.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #115 üzenetére

    "a rendszámtábla tartót nem a gyárban szerelik fel"

    Hanem a szalonban/márkaszervizben? (Komolyan kérdezem.) Mert ha egy márkának saját, márkaspecifikus szalonjai vannak (és azért a burzsujabb gyártóknál ez szokott lenni), akkor nagyjából mindegy, hogy a szalag melletti Józsi vagy szalonbeli Béla fúrja-e meg az autódat, végfelhasználói oldalról a lánc végén ugyanazt kapod. (Persze jobb, ha ez szalon, és nem gyár specifikus. Mert az utóbbiból kevesebb van.)

    #116: Ez mindig is így volt. Nem feltétlenül baj, de dedikáltan nem is szerencsés. :)

    #129: "Nem véletlen van úgy, hogy csak az Atto megy érdemleges mennyiségben az európai piacon. Többiből pár száz fogyott tavaly."

    De aztán majd beindul Szegeden a minőségi gyártás! ;]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Elektrosokk #127 üzenetére

    Ha tudsz olyan autót venni, amitől borsódzik a hátad, akkor nagyon szerencsés/burzsuj ember vagy. Szerintem nagyjából 30 millió alatt nem nagyon léteznek a fenti kritériumnak eleget tevő autók - persze kinek mi a zsánere, egy origi Bogár vagy egy 1-es Golf is lehet olyan, de nekem spec. egy jól felszerelt M-es X5-ös is csak a "tetszett" kategória volt (mondjuk nem én vezettem). Ez persze nem jelenti azt, hogy ne tetszhetne neked, vagy akár nekem egy full kommersz, 12-15 milliós autó is nagyon.

    Teszem hozzá, én leginkább kényelemre, nyugalomra és biztonságra vágyom vezetés közben, nekem (egyelőre) ez az "élmény". Inkább kellene egy kimagaslóan jó autóhifi, mint plusz 100-150 paripa.

    #134: "Mindenki azt hiszi, hogy itt az autógyártók a csodát teszik le? Egy fenét... Beszállítóktól megoldják."

    Erről van szó. Gyakorlatilag nem muszáj - bár azért legalább néhány dolgot érdemes - saját magadnak gyártani bármit is. Elég a gyárban összerakni mindent. :) Némi "fejlesztés" (alkatrészek tervezése, szoftverek, szenzorok hangolása) így is, úgy is van, de gumit, fékeket, autóüveget, kapcsolókat, kárpitot hoznak a beszállítók, sőt a karosszériához szükséges acél/alumínium se hematitként vagy bauxitként fog a gyárba kerülni, és a festékeket, kenőanyagokat se ott helyben állítják elő. De simán vehetsz/licenszelhetsz bármit. Motort, hajtásláncot, karosszériát. Csak pénz kérdése.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #156 üzenetére

    Nem hallani kell a többi autót, hanem látni. ;) (Előrefelé, az útra nézek, a többi irányra meg ott vannak a tükrök.) Amúgy meg minőség <> hangerő. Nem az kell nekem, hogy leszakítsa a fejemet a tüctüctől a subwoofer (a kocsimban nincs is szub, meg eleve nem is hallgatok tüctüc zenét), hanem az, hogy akár normálisabb pop, vagy akár klasszikus zene közben remek legyen a hangminőség. Üvöltetni meg nem fogom, mert az már tényleg lehetne zavaró is.

    Egyébként sokszor csak rádiót hallgatok, ami eleve nem egy brutál minőség. Hosszabb távokra meg ritkán megyek egyedül, akkor viszont nem hallgatok zenét. (Bár egyébként a hosszabb táv az nálam majdnem mindig autópálya, az meg forgalmilag többnyire nem valami komplex, és sokkal inkább vagy mások hülyeségére, sem mint a saját ügyességedre vagy hagyva.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #160 üzenetére

    Egyáltalán nem a zenehallgatáson múlik az, hogy valaki rendes sofőr-e. Akinek meg a hangminőség számít, és nem a hangerő (ahhoz kellenek a csomagtartót kétszer is kitöltő subwooferek... meg még pár neon is ide-oda, mert az is vagy +10 dB), az jó eséllyel eleve nem is fog nagyon hangosan zenét hallgatni... mert ugye akkor már a hangminőség is romlik. :DDD Meg az már tényleg lehet zavaró vezetés közben.

    Nem szeretek tötymörögni, de gyorshajtani se. Nem is komfortos érzés nekem, a fogyasztás is nagyobb, meg bármikor megbüntethetnének több napnyi fizetésemre. Nincs rá szükségem. Viszont - nyiván - figyelek másokra, és amennyire lehet, próbálom elkerülni vagy megszüntetni a balesetveszélyes helyzeteket. Akár csak annyival, hogy a bénázó, helyismerettel nem rendelkező autósoknak segítem a besorolását, kanyarodását, megfordulását. Vagy épp buszoknak, kamionoknak az elindulását, sávváltását. Így korrekt szerintem.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Alaaf Pi #162 üzenetére

    "Nem egy óra betanítani a dolgozókat, és fejben is ott kell lenni eléggé."

    Valóban nem. Pozíció függő, de azért lehetnek relatíve komplexek a feladatok.

    "És a biztos, jó munkahely presztízse mindig nagyobb, mint a félig feketén fizetö, rabszolgatartás felé tendálóé."

    Hááát... ezzel spec. pont nem értek egyet. A presztízst a cég vásárlói megítélése, és a cégen belül a munkavállalók helyzete (mennyire fárasztó, nehéz, stresszes a munka, és milyen a fizetés) adja. Ha ezek közül bármelyik nem igazán stimmel, akkor nincs igazi presztízs, vagy legfeljebb csak egy látszólagos, "kifelé". A legtöbb, akár nagyon nagy cég leginkább ebben jeleskedik. Egy fokkal jobb, amikor bár stresszes, eléggé fárasztó a munka, de legalább viszonylag jól fizet. Ilyen cégből azért már kevesebb van. Valóban jóból - pláne gyáraknál, termelésben - meg érdemben kevesebb.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #154 üzenetére

    Erre is akartam még korábban írni. Épp ez (is) a bajom az elektrik autókkal. A töltésük megdöbbentően macerás. Ezen szerintem leginkább az segíthet majd, ha sok háztartásban lesz napelem, meg némi akkupakk. Én azt számoltam, hogyha megkapnánk a napelemes támogatást, akkor ~10 kWh-val, napi töltögetéssel (mondjuk először kellene hozzá egy elektromos autó :P) tulajdonképp havi kb. 50 ezer Ft-ot spórolnék a mostani autómhoz képest.

    Persze az otthoni töltögetéssel is vannak gondok, és nem váltja ki a hosszú utazásokat (meg az ahhoz köthető tök egyértelmű hatalmas szívásokat), de egy jó kezdet lehetne. Mondjuk - szerintem - leginkább a NIO-féle töltőnél lévő gépi akkumulátorcsere segíthetne a "tankolás" gyorsításában. Az se egy nagyon evidens megoldás, de a jelenlegi teknológiákkal szerintem nem lehet jobban megcsinálni.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #174 üzenetére

    "Csak ugye tudod, hogy a támogatás a mi zsebünkből megy, tehát valójában te semmit nem spórolsz."

    Van benne igazság. Csak ugye a probléma ott van, hogy míg (majdnem) mindenki fizet be a közösbe, addig támogatást relatíve kevesen tudnak igénybe venni. Ergo így is, úgy is fizetsz be, csak az egyik esetben ebből kapsz vissza (akár sokkal többet is, mint amennyit kumulatíve befizettél), a másik esetben meg nem. Nyilván nem irreleváns a beker. költség, amiről szeretnek megfeledkezni az EV-sek, amikor "ingyen" járkálnak. Nekem többek között épp a beker. költségek miatt van egy baromi régi szívóbenzines autóm, ami lehet, hogy vagy másfélszer annyit fogyaszt, mint egy modern turbós autó, de évi ~10-15 ezer km mellett ez engem nem annyira érdekel. A szervizei pedig sokkal olcsóbbak, mint egy igazán modern autónak. (Kopókon kívül egyelőre nem is volt vele gond, pedig már több mint 3 éve megvan.) Ha még 10 évig meglenne (nem lesz), akkor már talán majdnem annyit költöttem volna összesen (szervizzel, benyával, gizsgugyával), amennyibe egy új Model 3 kerül. Szóval ez így most nekem pusztán anyagi oldalról nézve nem is olyan rossz.
    "Itt németben meg svájcban is látom ezeket az EV-seket. 80-90-el tötyögnek, nehogy elfogyjon az áram."

    Van olyan, de azért nem olyan tipikus. Itthon végképp nem. :DDD Az EV-sek nem kis része legalább időnként tipikus boyracerként viselkedik.

    "Városban meg nem is hallani, hogy jön melletted."

    Nem mondom, hogy egyáltalán nem gond, de se autósként, se gyalogosként, de (motor)kerékpárosként se hangok alapján kell tájékozódni.
    "Akucsere dolog---azokat a helyeket majd ki fogja megfizetni? A kedves autós."

    Ez eddig se volt kérdés. De amúgy MINDENT az autós fizet meg. Csak az a nem mindegy, hogy mennyi az az annyi. Tud nagyon jó alternatíva lenni egy EV, bizonyos körülmények között. Most már árra se rosszak, mert melléjük drágulnak már lassan az ICE-ok is, nem csak a PHEV-k. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Reggie0 #178 üzenetére

    "Amugy ordito az igeny egy csinald magad markaszervizre, ahol ugyanezek megvannak, de magadnak szerelheted"

    Az ordító az szerintem költői túlzás, de igény nyilván van/lenne. Csak ugye ez a szakszervizeknek pont nem érdeke. Vagy max. úgy érné meg nekik, ha standard szakszervizes óradíjért (mondjuk 25-40 ezer/óra) bérelnéd. Úgy viszont neked nem érné meg. :) De azt hiszem vannak bérelhető szervizek, régebben talán olyan 6-10 ezer/óráért voltak. Az egy ügyes, célirányos szerelőnek már megérheti.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák