Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz tranceplanet #112 üzenetére

    Igen, az ötlet nem saját volt, hanem olvastam valahol. NIO alatt pedig nem márkára, hanem típusra gondoltam (talán a Kia NiRo kavart be nekem??? :B nem egyértelmű).

    A koncepció szerintem nagyon jó, de (nagyon sok infót nem tudván róla) jelen állás szerint ez talán 1-1 (teljes) "akkublokkal" működne, ami egyáltalán nem csereszabatos bármilyen típusra, már csak az eltérő akkukapacitások (és méretek) miatt se. Persze biztos meg lehet csinálni jól... csak számomra ez nem nagyon evidens probléma. Nyilván lehetne 1-1 kúton többfajta akkumulátor is, de hogy mindig legyen majdnem bárhol majdnem bármilyen fajtából feltöltve... na az szerintem erős kihívás. Ezért lenne jó, ha standardizált és moduláris lenne. (Persze ez is vetne fel kérdéseket.)

    Meg ugye nem csak a darabszám/elérhetőség a kérdés, hanem az is, hogy feltöltve mennyi elérhető. A "tanklások" valószínűleg nagyon nagy része a reggeli és délutáni csúcsforgalomra koncentrálódna, és éppen emiatt minden bizonnyal könnyű lenne megszívni az olyan később kelőknek, mint amilyen én vagyok. :DDD Persze ha a csereakkukat ~150 kW-tal, vagy még többel lehetne tölteni elfogadható kapacitás mellett (mondjuk legalább 15-20 db-ot egyszerre... de inkább 40-50-et), akkor valószínűleg nem enne igazán gáz a dolog. Teszem azt ha legrosszabb csúcsforgalomban is csak mondjuk 20, nagyon max. 30 percet kell várnod egy 5 perces cserére, az még beleférhet. (A folyamatos cserék miatt a 3-4-el előtted lévő autó akkuja nagyrészt feltöltődhet addigra, amikorra te odaérsz.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák