Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Köszi szépen mindenkinek a hasznos kommenteket! (Lehet nem fogalmaztam egyértelműen, itt a munkáltatói oldalt képviselem cégvezetőként, tehát nem én szeretnék váltani.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
veterán
kell az az 50k keret a tankolasra? nezi valaki, hogy tullepik-e? realisan nezve ennyit ritkan tankol el az ember, foleg ho mellett, jobb az optikaja, ha korlatlan, vagy a korlat a lizingszerzodesben kotott km, pl 20k km per ev. folotte meg ugyis ki kell fizetni a flottakezelonek a 30-40 ft-os tulfutast. bar ezt nalunk sose fizettetik ki a munkavallaloval.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
ezt valahogy nem erzem realitasnak, hogy az egyebkent is tobmilliot kereso ertelmisegi azert verje a segget a foldhoz, mert el tud autozni meg egy tank uzemanyagot trukkozni amugy is nehez, mert a tankolokartyak altalaban rendszamra, vagy nevre szolnak, es foleg egy 12 fos cegnel nem aggodnek ezen. raadasul ha van eleg melo, akkor szabadidodben nem kocsikazni, hanem pihenni akarsz.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
addikt
-
Poultier
tag
Engem inkább az érdekel, hogy hol található az állás leírása?
Hogy ON topic is legyek, az utolsó ADR kör után:
Nem: ffi
Kor: 29
Munkakör: hivatalosan "tech leader", de inkább rendszermérnöknek mondanám magam(infrastruktúra, tesztelés-manual&automata, ügyfelezés)
Végzettség: villamosmérnök
Tapasztalat: 8 év releváns - telco
Nyelvtudás: aktív angol
Bruttó fizetés: 800
Egyéb: cafi, bónusz, telefon
Hely: BP[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bandus #24052 üzenetére
Volt sajnos olyan exkolléga, aki a család összes autóját a céges kártyára tankolta (150-180k értékben), utána lett limitálva. Nézni nem kell, mert naptári hónapban többet nem tud vele tankolni, a benzinkúton a leolvasó elutasítja a tranzakciót keret-túllépés miatt. Az 50k-s limit úgy lett meghatározva, hogy HO mellett kvázi sajátjaként tudja használni az autót.
Sempronius89: havonta 1-2 alkalommal kell kimenni ügyfélhez, és az ügyfelek ~20%-a van vidéken, tehát mondjuk évente 3-4 alkalom szokott vidéki menet lenni.
Tapsi: jól látod, erről a bérsávról van szó, beosztott mérnök pozíció az említett területeken.
Poultier: jelenleg nincs betöltetlen mérnöki pozíciónk, de lehet lesz most Q1-ben, dobok privit, ha érdekel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
sutszi
veterán
A képzés az igenis juttatás... Némely tanfolyam vagy vizsga nem 2Ft és a belerakott időről ne is beszéljünk. Ez is egy fontos eleme a juttatási csomagnak.
Jorus: Szerintem még az egészségbiztit érdemes lehet megfontolni. Mi idén vezettük be és mindenki örömmel fogadta.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
Mindenkinek az érdeke. A cégérdek is és munkavállalói érdek IS. De nem értem hogy jön ez ide? Nem erről beszélgetünk, hanem arról, hogy szerinted ezt alapból adni kell és nem a juttatási csomag része. Szerintem meg annak egy eleme.
Elfogadom, hogy nálatok egyenértékű a csapvízzel, de a lónak is 2 oldala van...[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
dkaro
őstag
válasz sutszi #24063 üzenetére
Úgy, hogy a juttatás a dolgozó kapja, hogy neki jobb legyen. A munkáltatónak attól nem lesz jobb, hogy ad bónuszt, cafeteriat stb. (Azt leszámítva, hogy elégedettebb lesz a munkavállaló.)
Míg a képzés nem teljesen ilyen, ezért írtam, hogy van aki szerint nem tekinthető juttatásnak és van aki szerint igen. -
CsodaPOK
senior tag
Először is, dicséretes, hogy kérdezel erről cégvezetőként és aszerint próbálod kialakítani a juttatási csomagodat, hogy mi az igény a munkavállalói oldalon.
Részemről:
13. havi bér: persze, minél több havi pénz jön, annál jobbHO: mivel írtad, hogy nincs is irodád, ezért ezt nem gondolnám juttatásnak. A te cégednek ez a működési modellje és kész. Itt elgondolkodhatsz egy kis "rezsijuttatásban". Néhány ezer ft áram, fűtés, stb. hozzájárulástól sem te nem fogsz tönkremenni, sem a munkavállaló nem fog meggazdagodni, de pszichológiailag szerintem egy kedves gesztus.
Munkaeszköz: ahogy a nevében is benne van, MUNKAeszköz és nem juttatás. Az, hogy megválaszthatja magának az alkalmazott, hogy mit vesz, dicséretes Amin esetleg elgondolkozhatsz, hogy legyen egy szabály, hogy 3-4 éves eszközöket (amik már könyvelésedben kifutottak nullára) az alkalmazottak megvásárolhatnak valami jelképes összegért. Neked jó, mert tudod, hogy az a 3-4 év alatt az embered tényleg vigyázni fog rá. Neki is jó, mert magának-asszonynak-gyereknek-mamának-papának lesz egy még simán évekig használható megkímélt notija "aprópénzért". Pszichológia, jól fogja érezni magát.
Autó, üzemanyagkártya: nem tudom, még sose volt.
Tanfolyam: évi mondjuk 2 tanfolyamot/nagyobb konferenciát természetesnek mondanék. Ha ennél több, akkor az már lehet juttatás. Illetve szerintem szép gesztus, ha a sikeres gyártói vizsgákat utólag fizeted.
Ami nekem hiányzik:
Egészségpénztár, nyugdíjpénztár, magán egészségbiztosítás. Ezek felém mind azt sugallják, hogy nem csak a munkaidőre koncentrálsz, hanem azon kívülre is.
SZÉP kártyát szándékosan nem írtam. Arra azt mondanám, hogy inkább számoljon úgy az alkalmazott a béralkunál, hogy kalkulálja bele a fizetésbe. -
JoinR
senior tag
válasz CsodaPOK #24068 üzenetére
Szerintem a 13. havi bér többe kerül, mint amennyire értékelik. Plusz mivel úgyis mindenkinek jár, ezért nincs motivációs hatása. Én inkább teljesítmény bónusz formájában osztanék ki hasonló keretet.
Tanfolyam fizetésnél azért nem árt, ha a munkavállaló nem a következő pozíciójának akar megágyazni, úgyhogy vagy szigorúan relevánsakat fizetnék, vagy nagyobb certnél minimum x hónap maradást szabnék feltételnek (vagy lehet késleltetett térítéssel játszani).
A magán eü ellátás tényleg jó ötlet, de nem tudom, ilyen kis méretekben lehet-e rendes kedvezményt kapni, egy próbát megérhet.
A SZÉP-kártyát érdemes kimaxolni, szerintem ez a réteg úgyis elkölti, és mégiscsak jobban adózik. -
azbest
félisten
Nekem a posta is gyanús. Nem létezik, hogy a küldeményeket 4x visszaszállítanak a vidéki megyeszékhelyről a pesti központba, mielőtt kiszállítanák. Lehet valaki kreatívan könyvel és lopja az üzemanyagot Bár amilyen hatékonytalanság van itthon, még az is lehet, hogy tényleg égetik az üzemanyagot számolatlanul.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
rendszamra szol a tankolokartya. azt nem tudom, hogy ezt valoban nezik is e a kuton (lehet nem). kannaba nem is tankolhatsz vele, vagy csak valami minimalisat. eleg vad arcok azorakozhatnak ezzel, nalunk nem tudom elkepzelni, hogy megtortenjen, pedig nincs semmifele korlatunk.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
cech19960320
tag
Nem IT-sként szólnék hozzá az egész beszélgetéshez :D
Tapsi, azért a vidékiek nevében kikérjük magunknak ezt a csúnya általánosítást, egyáltalán nem olyan gyakori.
Nekem 3 ismerősöm van aki kannázik, ebből 2 pont budapesti :DBandus:
Valóban van rá példa pedig. pl a valós hatótávnál 100-150km-rel hamarabb tankolsz, a maradékot pedig kannába tolod. De ezekwt inkább azok játszák akik havi több ezer km-t mennek. ott aokat lehet fogni.
De ha valaki utánaszámol, ki lehet szúrni hogy magas az átlagfogyasztás a km/tankolt mennyiség alapján.Szerintem nagyjából azonos lehet az arány.
Jorus:
A juttatási csomagra:
A HO valóban nem az, de pl a "rezsihozzájárulás" valóban jó lehet.
Munkaeszközök:
A munkáltató érdeke is, hogy (ésszerű keretek közt persze) olyan eszközök álljanak a kolléga rendelkezésére, amin képes hatékonyan és kényelmesen dolgozni.A 13.havi az már szinte alap.
Ezen felül jó ötlet lehet a teljesítményalapú éves bónusz.
Nálunk pl utóbbi is van, méghozzá másfél havi fizu (vagy ennek min 50, max 150%-a)Szép kártya szintén jó ötlet, ha az nem a fizu kárára megy.
Autó valóban egyénfüggő. Nekem pl van, és nagyon jó, hogy nem kell vele foglalkozni, csak használni. de a 8 millás keret az idei áremelkedések után valóban jobb lenne 10 körül(flottás árakat nézve)
Üzemanyagkártya limittel oké.
ÖNYP, egészségbiztoaítás valóban vonzó lehet.
Nálunk pl a bruttó fizu 1+3%-a megy oda havonta.képzések:
ez kulcsfontosságú mind2tök számára.
Részemről alapnak gondolom, hogy ha az a munkáltató számára hasznos tudást ad a munkavállalónak, akkor a képzést nagyrészt a munkáltató fizesse.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bandus #24072 üzenetére
Mi az, hogy mennyire nézik? Ki nézi? Szerinted a kutas lebasz, hogy nem abba az autóba tankoltál, mint amilyen rendszámot megadtál a kasszánál? Szerinted őt ez érdekli?
#24073cech19960320
vidékiek nevében kikérjük magunknak...
Ilyenkor mindig azt remélem, hogy ez szarkazmus volt. BTW falusi vagyok, és tapasztalatból beszélek. -
cech19960320
tag
Én is.. és ahogy vannak jobb és rosszabb vidéki részek, ugyanez igaz budapest és környékére.
És taetom, hogy nem rosszabb az arány vidéken mind Bp+vonzáskörzetében :D
De egy biztos:
Nagyon jelentős tételben ezt csak havi több ezer km-t járók tudják bejátszani...
Kamionosok, furgonoa fuvarosok, futárok, szervizesek :DAz említett munkakörben szerintem a gerinc elvesztése nagyobb értékcsökkenés mint az üzemanyagon nyert lóvé :D
-
addikt
válasz cech19960320 #24075 üzenetére
Nézd, van olyan, hogy valaki hazalopja a budipapírt a munkahelyéről. Nem azt mondtam, hogy általános, hanem hogy az emberek hajlamosak elkanászodni, ha nem szorítod őket korlátok közé. Ez itt még mindig Magyarország, nem Svájc.
-
azbest
félisten
válasz cech19960320 #24073 üzenetére
De ha valaki utánaszámol, ki lehet szúrni hogy magas az átlagfogyasztás a km/tankolt mennyiség alapján.
Haha... persze... múltkor a portás mesélt olyat, hogy olcsón vett valami autót, mert sok kilométer volt papíron benne, pedig csak céges kocsi volt és előretekertették az órát, hogy lophassák az üzemanyagot.
#24076Tapsi
ah régi emlékek (2007 körül talán), amikor az SZTE Tanulmányi és információs központ új épületében bezártak wc-ket, mert ipari mennyiségben lopták a wc papírt belőlük.[ Szerkesztve ]
-
kexksz
addikt
válasz cech19960320 #24079 üzenetére
Par eve megnevezetlen befektetesi bank budapesti irodajabol emberek vittek haza a tejet a hutobol - ami amugy is becsuletkasszas volt, meg csak nem is a ceg fizette.
-
dugo_
veterán
Nálunk OMV és MOL kártyák vannak, egyik sem kér rendszámot. Fogyasztást sem nézik, nem is kell beütni a terminálon a km állást. Mondjuk sok a kulcsos autó, amit mindenki a saját stílusában vezet. Az értékesítés például szeret indítómotorral tolatni, az valószínűleg nagyobb kárt csinál, mint pár liter fogyasztáskülönbség... Amikor egyszer kényszerből benzint vettem egy dízelhez kiosztott kártyával, akkor is csak egy jelzés volt, hogy miért volt és hova könyveljék a hónap végén.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
jogaman
csendes tag
válasz cech19960320 #24075 üzenetére
#24075 Tapasztalatból mondom én is, hogy a kamionosok között nem havi 100 liter az átlagos (gerinc btw általában nincs/kevés van, a legtöbb kolléga a nuter is bedobná a közösbe egy 10-esért). Ez általában úgy megy hogy norma van, amit bőven fölélőnek a valódi fogyasztásodnak, aztán a maradékot viszed, a norma alatt maradsz es mindenki boldog..... Vicc. 100k-ig minden sofőr megkaphatná adómentesen és a sok kannázással kb ugyanennyit harácsolsz össze... Ahol van telematika a vasban, ott nar szerencsére nem divat. Egy ilyen cégem volt eddig, 3 hét után megköszöntem a részvételt. Ott volt olyan út ahol 940 km-en lehetett 25-30 litert csinálni. Átlag mentünk 8-9ezret egy hónapban. Lehet számolni....
Akár azt mondod sikerülni fog, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van! /Henry Ford/
-
cech19960320
tag
válasz jogaman #24083 üzenetére
Mostmár keverjük a dolgokat... eddig az autóflottás céges üzemanyagkártyákról volt szó. Itt igenis jóval kisebb az arány aki trükközik, mivel jóval kisebb a megfogható összeg is...
A kamionosokat ne keverjük ide, az valóban más tészta, ha viszont ide keverjük, akkor itt is áll a dolog, hogy ugyanolyan szar az arány a BP/környéki kamionos cégeknél, mint a vidékieknél. -
veterán
Contractor fejlesztőként mennyivel másabb a napi munka mint alkalmazott fejlesztőként?
Ugyanúgy dolgozol bruttó 8 órát, ami jó ha van nettó 6, és hónap végén számlázol 8 x (dolgozott napok száma) órát?Lehet elmegyek 1-2 interjúra és ha sikerülnek, lenne lehetőségem contractorkodni 40-45 eurós órabérért.
Adózás után, évi 11 havi 8 órás munkát átlagolva nettó 2M havi bevételt jelentene.
Mérleg másik oldalán a nemrég írt bruttó 1.7M + Cafi + Medicover + ismeretlen részvényprogram, de nem hiszem hogy az különösen nagy értékű lenne.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
jogaman
csendes tag
válasz cech19960320 #24085 üzenetére
Nem feltétlenül. A flotta méreteket kell figyelembe venni és a munka jellegét. Lerton trans Nyíregyháza: nincs pancsolás 300+ autónál. Pest környéki Billencses, 1-2 autós cégeknél kb mindenhol van. Dancsi kft Makó: szintén nincs pancs. 50-60 kocsi. Ez az egész egy vállalati kultúrát tükröz, ahol van, ott általában egy rakás kula az egész meló, nem jók a fel/lerakó címek, túlsúlyos munkák tömege, lelakott ósdi vasak, rossz pótok, Lkw/Codognotto szerződés, km pénz. Ilyen jelzőkkel kb mindig együtt jár a pancsolás. DHL-es, Fedexes, Autóiparos motyók szállításánál kb soha. És 3 évente full flottacsere, pótokkal együtt. Ez az egész jelenség független a földrajzi elhelyezkedéstől. Szílvonaltól és cégvezetőktől függ. Szerintem. 2 éve vagyok hivatásos sofőr. Ennyi idő alatt ez jött le. Előtte fuvarszervező voltam egy gyártó cégnél illetve manual tesztelő egy IT-s cégnél.
Akár azt mondod sikerülni fog, akár azt, hogy nem, mindenképpen igazad van! /Henry Ford/
-
OPiiPO
addikt
válasz Oppenheimer #24086 üzenetére
Erősen cége válogatja, de alapvetően hektikusabb és a 8 óra az inkább 8+, ha komolyan rá is néznek mi szállítasz. 3-6 hónapos szerződéseket látok mostanában, szóval ha 11 hónappal számolsz akkor jól kell szervezned a projecteket, vagy kell egy jó agency. Külföldi partnernél a felelősség biztosítás kötelező lesz, Magyarországon azt meg macera intézni, legtöbb biztosító elsőre nem is érti miről van szó. Amióta Covid van, azóta az onsite jelenlétet sem követelik meg, régebben az szokott még szívás lenni hétfő reggel 8ra megjelenni a project helyszínen péntek 5ig.
De láttam már egy korábbi projectembe contractor fejlesztőt lábat lógatni, napi 3-5 óra melóval évekig ellébecolt 650€ napidíjjal, ügyelve hogy a havi 20 nap szigorúan ki legyen számlázva (ráadásul valószínűsíthetően a meló egy részét tovább is adta), szóval ki lehet azért fogni az aranyhalat itt is.[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
JoinR
senior tag
válasz Oppenheimer #24086 üzenetére
Szerintem semmivel nem másabb, persze ezt úgy tudom összehasonlítani, hogy ugyanannál a cégnél voltam alkalmazott és évekkel később kontraktor is.
Sok helyen olyanok a csapattagok, akik eleve alkalmazottak, én eddig nem tapasztaltam olyat, hogy többet követelnének. Ahol többet kell dolgozni, mint 8 óra, ott valszeg alkalmazottként is többet kellene.
Ez a nettó 2M úgy nettó, hogy áfamentes, nem pedig adózás utáni eredmény. Persze így is jobb, mint a másik lehetőség. -
gygabor88
tag
válasz kexksz #24080 üzenetére
Nálunk a késeket vitték haza.
A tompahegyű recés vackokat, amikkel csak rántott húst lehet vágni, azt mind meghagyták. A hegyes éles késeket viszont ellopták. Sokáig azt hittem, azért nincs a konyhán, nehogy balesetet okozzon. A konyhásnéni mondta egyszer, hogy nem tesznek ki ilyet, mert mind ellopják. -
nagyúr
válasz kexksz #24080 üzenetére
Még annak idején, reptéri cégnél a mosdóból mindig eltűnt a kitett, tartályos folyékony kézmosó szappan, ezért azt találta ki az üzemeltető, hogy falra szerelhető adagolótartályt szerel fel, amit feltölt folyékony szappannal, és akkor nem lehet elvinni. Pár nappal később mentem be a mosdóba, az egyik kolléga épp nagy műgonddal fejtette nejlon zacskóba a folyékonyszappant az adagolóból. Kiégett az agyam.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #24086 üzenetére
En nem cserelnem le az altalad emlitett alkalmazotti jogviszonyt 45 euros oraberes kontraktorkodasra. Macerasabb, nem vagy hitelkepes, mindig kerdes, hogy akkor most hogy szamlazod ki az idod.
Ha kontraktorkodsz, akkor az a minimum, hogy napidijban, es ne napidijban.
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
Köszi a válaszokat, éreztem hogy ez így még kicsi fishy és elég rizikós. Egy ideig beérem 1.7-el, ez sokkal stresszmentesebb.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
nagyúr
válasz D1Rect #24098 üzenetére
Mert valójában nem úgy dolgozol (szellemi munkakörben), hogy egyik órában használod az agyad, utána meg nem. Ha órabérben vagy, akkor elég sok időd azzal fog elmenni, hogy ezt a “hazugságot” leplezzek a felek, és úgy tegyenek, mintha a világ így működne.
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest