- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kék halál (BSOD)
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Jelszókezelők
- Netflix
- Mozilla Firefox
- macOS PC-re
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12487 üzenetére
Valami jó cross gép kellene neked 28-as kerekekkel. Mondjuk nem tudom, hogy kapsz-e tárcsásat százhúszért... Azt se tudom, hogy megéri-e kompromisszumokat kötni tárcsással százhúszért. De, tudom, nem éri meg.
-
BF_ÚrIsten
csendes tag
válasz venember83 #12501 üzenetére
Hát én 120, max 130 felett nem vennék bringát lopás miatt. Ennyiért azért vannak jó cross countryk már nem?
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz BF_ÚrIsten #12502 üzenetére
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12502 üzenetére
Nem tárcsafékes, de legalább minőségi fékrendszert tettek rá: [link]. Mivel inkább aszfaltra kell, kár 26-os "mountain bike" típusú bringát venni, inkább jöjjön a vékonyabb 28-as kerék, amivel jobban lehet haladni aszfalton, kényelmesebb az üléspozíció.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
Ne rontsátok az üzletemet
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #12476 üzenetére
Hát, én elégedett vagyok: egy strapabíró cross (főleg most, hogy alig megyek vele és nem terepen nyúzom ) és egy király kis fully minden igényemet kielégíti. Országútira nem vágyom, olyan rosszak az utak, nincs kedvem kerülgetni minden kis kátyút. Öröm, boldogság.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Rogellivel jó a tapasztalatom, tőlük van betét nélküli szélálló hosszúnacim, iszonyú meleg. Ehh, most látom, erre idén kijöttek női modellel is, bezzeg tavaly nem volt, mikor vettem. A sima betétes nacijaikkal viszont nem vagyok teljesen elégedett, jó, jó, de a betét az árához képest nem bírja nagyon sokáig.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
runner 125
nagyúr
Basszus, mondom belenézek a boltba ( ), s nem van itt 60mm-es kormányszár Truvativ Stylo Race-ből?! Ha ezt tudom, tuti berendeltettem volna a másik bolttal.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz KaraDani #12512 üzenetére
(#12513) Ariadne: Betét nem játszik nálam. Nadrág+kabát téma érdekel, de még nem tudom, hogy beruházzak-e rá. Nagy kiadás nagyon. Decathlonban lehet szét tudok nézni hétvégén, de nem tudom milyenek egy rogellihez képest. Pl [link] Vs. [link]
Na majd meglátom, lehet a végén nem veszek semmit[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
25eFt bicajos dzsekire? A bicajom ér kb ennyit!
Mégis olcsóbb a testzsír a melegen tartáshoz?
Nekem felülre kijött 5eFt-ból a ruházat: egy hosszú futó technikai póló, és egy futódzseki. Teszteltem is sok órás viharos szembeszélben, hidegben (2 C fok min), és egész napos tekeréssel. Ha montizok, akkor még melegem is van, mert erdőben nincs szél, és a menetszél se erős. Futásnál meg elég volt tegnap este alul-felül rövid cuccMás: megcsináltam első kerékfűzésemet, mert agyat cseréltem az első kerékben. Tovább tartott, mint terveztem, de tökéletesen sikerült!
-
rétisün
veterán
válasz Ariadne #12510 üzenetére
én is elégedett vagyok, egy kb. középkategóriás outi, meg egy dolgozóbajárós egyeneskormányos cyclocross.
terepen/erdőben nem akarok bicajozni, oda gyalog megyek......ha bicajon mennék, még felrázódna a sör(#12518) szki: aki olyan kis vékonyka, hogy alig van testzsír (mint én) meg még fázós is (mint én) az kénytelen ilyesmikre többet költeni.
"A bicajom ér kb ennyit!" és el is adnád ennyiért? (nem hiszem)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
Talán outi-hoz nem is kell annyira beöltözni, de terephez nem árt jobban oda figyelnie az embernek. Mert ott megizzadsz és megfagysz és ezeket váltogatod. 2 fokban még meleg van - főleg most -, ha a csípős időt megtapasztalod, akkor tudod meg, hogy mit érnek a ruhák, amit összeválogattál magadra.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
szki
őstag
válasz rétisün #12519 üzenetére
A sörre vigyázni kell! Rázós terepen a sörszállítónak tolni kell a bicajt, vagy tényleg gyalogtúrázni
Bicajom persze nem adnám olcsóért, de nem is eladó. Sőt, ha veszek másikat, akkor is megtartom a régit strandra, boltba, stb helyekre járni.
Mostantól van két kerék szettem. Azon gondolkodom kellene valami téligumi az egyikre
(#12520) amargo: tesztelek folyamatosan országúton, és terepen is. Keresem mindig az optimális öltözék összeállítást.
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
-
Ariadne
őstag
Agree... Réteges öltözködés eddig az, ami bejött. Induláskor egy kicsit fáznom kell, amikor kilépek a kapun, akkor lesz pont jó, emelkedőre leveszek egy réteget, lejtőre felveszek még egyet. Na ilyenkor tényleg kell a hátizsák a sok cuccnak. Ja meg téli kesztyű, maszk, kamásli, lámpa, mert korán sötétedik, ehh, rengeteg, de végülis egyszer kell beszerezni hosszú időre.
Hmm mivel max 10 fok lesz, lehet hétvégén le tudom tesztelni a decathlonos lábmelegítőmet, mármint egy ilyen cipőbe tehető kis betétet, ami állítólag 6-8 órán át melegít. Azt mondják, hogy kicsit szellőztetni kell kibontás után, hogy elég levegőt kapjon és beinduljon a melegítő folyamat rendesen, és utána már király. Kiderül.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
fpeter07
veterán
válasz Ariadne #12523 üzenetére
Én már tegnap is (újra) teszteltem a tavalyi melegítőm. Nem volt 10°C, inkább 15°C+, de a néha csöpögő eső és a hideg szél miatt kellett. Van kell vennem egy új bakancsot, vagy egy új csizmát , mert érzem hogy a végtagok lesznek a kritikus pontok.
szerk: Jam igen, nem volt melegem a lábmelegítőben 9°C-ban este fél tíz körül.[ Szerkesztve ]
-
fungeld
aktív tag
Ugye az a két lyuk nem a tárcsaféknek, hanem a csomagtartónak van?
Más: Dart 3-as teleszópra max mekkora tárcsát raknátok ami még nem csavarja? 160mm-est írnak max-nak, egy 185-öset még bírna? Illetve mekkora különbség van a kettő között? 70kg vagyok.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
runner 125
nagyúr
Egyébként a féktárcsanagyságnak a villaszárat/teleszkópot illetően miért van ekkora jelentősége? Az adott teleszkóp már nem viselné el a nagyobb tárcsa által keltett erőt?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ariadne
őstag
válasz runner 125 #12530 üzenetére
Igen, sok teleszkópnál van egy határ, ameddig bírja. 200-valahányas tárcsákkal már déházni szoktak pl., ha jól tudom, ahhoz kell azért hogy bírja a teló is a gyűrődést, meg persze olyan fék is.
Az én Sidem pl. azt már nem bírná el (de több más teló sem), már a 185-öset sem igazán javasolják, mivel ez egy könnyű XC versenyteló. A te villád azért ennél tuti többet bír, mivel AM bicód van, a neten fent szokott lenni, hogy mennyi a max amit javasolnak hozzá, ha érdekel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12532 üzenetére
Magasan a Magellan.
runner 125: tárcsaféknél a kerék egyik oldalán keletkezik az összes erőhatás, ami a villalábat kiválóan el tudja csavarni. Ha túl van könnyítve (és a legtöbb XC teló ilyen) vagy szimplán az anyaghasználat miatt nem eléggé erős maga a villaláb (a lowend XC telók ilyenek), akkor a túl nagy tárcsától akár törhet is. Neked a Talasszal valószínűleg ez egy nem létező probléma.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #12534 üzenetére
Annyira nem is nehéz, csak 1760 gramm. Látatlanban 2 kg fölé tippeltem volna, meglepett, hogy ilyen könnyű. Persze a SID a te esetedben 300 grammal könnyebb még ennél is, de gondolj az orrnehéz Reconra
BF_ÚrIsten: attól függ, mit értesz jó alatt. Ez az a minimum felszereltség, amivel egy mountain bike-ot illene eladni úgy, hogy a nevéből a mountain szót komolyan gondolja a gyártója (azaz ez tényleg egy MTB, nem csak egy bringa, ami úgy néz ki, mint egy MTB). Természetesen vannak rajta gyengébb pontok (teló, hajtómű), de alapvetően ez egy jó alap bringa, amivel sokat tudsz menni, élvezni tudod a bringázást. A 80-20% eloszlás miatt egy félterep külsőt tetess rá, ami aszfalton nem kopik el pillanatok alatt, cserébe light terepen is működik.
Arra azért készüljél fel, hogy a teló és a hidraulikus tárcsafék miatt az évi egyszeri szervizlátogatást is megnyered ezzel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
runner 125
nagyúr
válasz Ariadne #12531 üzenetére
Ok, köszi.
Enyémen gyárilag 180-as tárcsák vannak, ezen infó szerint max 203mm-est bír el. - Bár, ebben az esetben adapter is kell a nyereghez.
dqdb
Igen, egyértelmű, - az átütő tengely gyanítom ezt is hivatott megakadályozni.
12534, Ariadne
Itt 1819 gramm szerepel.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12537 üzenetére
Nem veszünk össze azon az 60 grammon A tiéd valószínűleg 2009-es modell, én a 2010-es súlyadatát találtam meg hirtelenjében, a Bikemagon szereplő 10 mm-rel hosszabb rugóúttal rendelkezik.
BF_ÚrIsten: 14 kg fölé tippelem az alkatrészek alapján
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12540 üzenetére
Többen használunk Magellan gépeket, ha ez a kérdés. Még ha nem is ezt a típust.
-
runner 125
nagyúr
Igaz, ez 140-es.
Az évjáratát nem tudom, bár nekem nem oszt nem szoroz, amíg rajtam is van kellő zsír, annyira nem fogok grammozni az alkatrészeken."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
rétisün
veterán
má' megin' itthon hagytam a kulacsot (a 13.-a miatt? )
úgyhogy most aztán (majdnem) étlen-szomjan bringáztam, csak a végén az alsóerdőn ittam pár kortyot....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz BF_ÚrIsten #12538 üzenetére
teszt
Itt vannak adatok is. -
Muton
addikt
Ma jó napom van, mert ma már újra tudtam járni
Az idei bicajozást egy iszonyatos eséssel zártam. A helyzet az, hogy le kell fogyni, mert nem mindegy, hogy 85 kilóval vagy 65-el csapódok be. Ja, meg tényleg kellene már kontaktlencse, mert azért estem, mert kb annyit látok, mint szemüvegben periférikus látásnál. Ja, meg mert hiányzott az aszfalt a sín mellől
mod: ja, és megint bebizonyosodott, hogy a kesztyű
fontosabbgyakrabban jön jól, mint a sapi[ Szerkesztve ]
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
szki
őstag
válasz rétisün #12543 üzenetére
Ugyan már! Neked nem is kell inni!
Sajna betegség miatt tolódik a hosszú túrám jövő hétre. Akihez mennék ő lett beteg. Így a vasárnap nem leszek fáradt, és erős duatlon napot tartok!
(#12545) Muton: a jó látás alapfeltétel bicajozáskor. Én már 2x kaptam felütéses defektet, mert nem láttam az éles tárgyat az úton (napszemüvegben).
Na ja, ezek a vasúti átkelők elég pocsékul vannak karbantartva, azaz sehogy. Ma közúton szerencsére montiztam, és épp foltozták az úttestet Szécsisziget környéki szakaszokon. Jó lett volna lefényképezni, mert nevetséges a folt hátán folt kivitelezés. Alkalmatlan az úttest tempós outis közlekedésre, és hol van még a tél vége! Ilyenkor eszembejut, hogy 10 km-rel odébb, azaz Szlovéniában mennyivel másabb az útfelület![ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Antilop vs. bringást harmadik napja látom a zertéellclubbon. .. lerágott csont ehhez képest kutyafaxa.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
carrot
tag
Tárcsás 28as felnit keresek, ez mindenhol cross/trekking kategória alatt van, de ha a diamétere megegyezik a 29er, akkor tulajdonképpen egy off-road vázas cross bicikli meg egy 29er között mi a lópikula a különbség (a jobb telón kívül)? Spanyolviasz..
akarom mondani, jó nekem a 29er felni is nem? És igen én terepen is ezt a cross használom, meg aszfalton is (csak más gumikkal, term.) -
CoolBoy323
nagyúr
milyen bicajt vegyek??
annyira tekerhetnékem van
50k-nál többet nem akarok érte adni, mert ha ellopnák a drága gépsast, akkor agyf.szt kapnék... riasztót persze szerelnék bele, de mégis
használt lenne a legjobb, hisz ár/érték arányban jobban megérné!
amire használnám: felülni rá, tekerni egy fél órát, órát, 2t... aztán hazatekerni
országútira gondoltam első körben (ha emlékeztek rá) de ezekre a f.o.s. pesti utakra nem biztos h előnyös lenne...segítsetek pls, kell egy bicaj
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest