- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12601 üzenetére
Erre a mozgó háromszögre gondolsz?
Semmi sem törhetetlen, rejtett anyaghiba simán előfordulhat. Vagy "ügyes" bringás Az elengedett hegesztés általában a gyártó sara, a hegesztés melletti törés már összetettebb, lehet tervezési hiba miatti anyagfáradás is, de lehet a nem megfelelő használat miatt is. A berogyó alsócső egyértelműen a bringás hibája, aki ugratott egy kiváló csőröst.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Te is tudod, hogy lehet karbon vázat kihozni 70-80ezerből is... olyan is lesz.
De azé' arra kíváncsi lennék, hogy egy ilyen 94.5%ban titán váz mikor roppan el, hacsak nem teszed ki tehervonat elé. Ha el is törik, akkor gyártási hiba, nem anyaghiba miatt.(#12599) venember83
Nem nagyok az igényeim, csak ha Te is elszalasztanál egy alkalmi vételt, amilyen valszeg soha többet nem lesz, akkor neked is bökné a csőröd, főleg ha egy ilyen bicajalapról lenne szóどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
runner 125
nagyúr
Nem konkrétan arra, hanem az egész vázra.
De, látom, h ezt is el lehet törni.Egyébként pont ezt a részt néztem az enyémen is. A kettő alsó villa szár hátul abszolút nem párhuzamos, teljesen eltérő irányúak, s az összekötő is ferde. Gyanítom van oka, bár még nem jöttem rá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #12604 üzenetére
A tárcsafék és a hajtás eltérő erőhatásai miatt aszimmetrikus a láncvilla, össztelós esetében ma már ritkaságszámba megy a szimmetrikus kialakítás.
Tüzi: törött Airborne Lancaster titánvázról akad kép a neten
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
runner 125
nagyúr
-
Manitou
addikt
Vénembereknek már nem való fapados gép , nem gondolkoztál fully vázban inkább?
Bár látom, merevváz párti vagy.
Én mindig meglepődök, hogy milyen kényelmetlen egy fapad érzés menni a merevvázassal a fully után. Egy kis idő kell aztán visszaszokik rá az ember, de alapvetően nagyon meg lehet szokni a fully nyújtotta kényelmet.[ Szerkesztve ]
-
válasz Manitou #12610 üzenetére
Nem tudom, nekem nem tetszenek. Szép, letisztult, formás vázak jönnek be, minden csicsa nélkül.
ha meg már össztelóst vennék, ilyen alatt nem állnék meg ez tetszik.na de, hülyeséget félretéve, merev párti vagyok, max veszek telós nyeregcsövet.
mod: ha meg egy raklap lóvét beleölök, akkor olyat rakok össze, ami tetszik. Meg tudod, hogy az extra mindig felkelti aaaa... "há' de én eztet csak táláltám" típusú kerékpár-szerető emberek figyelmét.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Na Uraim, Isten áldásával, előre a Hazáért c. mozgalom keretében elmentem maszekolni. 3 melóhelyből csak meglesz a bicaj ára
Menjetek, tekerjetek, örüljetek amíg tehetitek...
Bicajt, tekerjetek... mire másra gondoltatok?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
venember83
nagyúr
válasz Manitou #12610 üzenetére
Azért nincs akkora különbség, legalábbis szerintem. Nyilván van érezhető lassulás lefelé, legalábbis nálam, főleg a nagyobb köves-sziklás részeken, de felfelé még mindig a merev váz a legjobb. Ahol már elkapar a merev gép hátsó kereke a sziklás, gyökeres részeken ott úgyis én vagyok a kevés. Szóval jó a fully, én is szeretnék majd megint egyet, újat, jót, lehetőleg 12-14 centi rugóúttal, de merevvel is nagyon jól lehet menni. Az első húsz kilométer után a derekam is megszokta a hátsó rugóút hiányát.
-
Manitou
addikt
Kinek mi....Ez kb csak DH-ra használható, elég specifikus.
rugós nyeregcsövet még nem próbáltam gyárit, egyszer házilag csináltam egyet Kicsit darabosan mozgott, de végülis működött, de ez csak poénból készült
rugós nyeregcsőben is vannak profibb cuccok, csak azoknak az ára már nem emberi és akkor már jobban megéri egy fully vázat venni.ha meg egy raklap lóvét beleölök, akkor olyat rakok össze, ami tetszik.
Én is így tettem mikor megépítettem a fullytJaj, hát azok miatt én sem hagyom ott egyik bringámat sem sehol, még 7 lakattal sem.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12617 üzenetére
Felfele nekem elég jól mászik a gép, ahol ezzel nem megyek fel, ott merevvel sem nagyon, ráadásul a technikásabb köves felfeléken jobban mászik mint egy merev.
Lefele egyértelműen jobban lehet jönni vele, meg valljuk be, élvezetesebb isAmitóta kiderült az én specim nem is 120-at mozog hátul, hanem olyan ~135-öt - nem gyári tag van benne - azóta értem, miért nem találtam kevésnek a 120-at.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz carrot #12549 üzenetére
Azért a 29er, es cross trekking között van némi különbség.
Hiába, méret számozás ugyan az, de pl a váz jóval hosszabb, sárférőhelyek nagyobbak, nagyobb erőkre vannak tervezve a csövek, magasabb villa beépítési magasság, ugyanakkor rövidebb homlokcső.
Crossal is ugyan olyan jól lehet terepezni, de az igazi különbségek akkor jönnek ki, mikor elkezdesz hosszan mászni, kanyargós szakaszokon mész, mert a súlypontod mélyen van, jóval stabilabbnak érződik.Felni lényegében ugyan az, ha 1.9"-es szélességű gumin gondolkodsz. Afelett már érdemes minimum 19mm széles felnit nézni, mert alacsony nyomáson, kanyarban lepattanhat a gumi a helyéről, de felütni is könnyebb.
Tárcsás trekking felni, ami most így hirtelen eszembe jut
- Mach1 250 disc (jelenleg nincs a nagykerekben), de ez a legjobb ar/súly arányú felni
- Mavic a317
- DT X470ezeket a felniket az olcsóbb 29er bringakon is használják, de pl a 2.25-os RR mellé már nagyon keskenyek.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Vasinger!
nagyúr
válasz runner 125 #12620 üzenetére
Szerintem Ő róla van szó: [link]
-
-
carrot
tag
válasz Xantomas #12621 üzenetére
Köszi.
Persze, persze tudom, d úgy látom (a saját biciklimen), ezek a különbségek tényleg minimálisak (meg igénye válogatja), az előző montim (haibike) geometriája meg ez a KTM geometriája között nem látok különbséget, a használatban. Írja is a vázon, h off-road geometry. Kisebb vázzal felfelé is fürge vagyok kanyarban stbstb. Persze teló az más tészta már. Találtam felnit ilyet, jónemjó? -
Xantomas
őstag
válasz carrot #12624 üzenetére
ha budapesti vagy, erdemes ma kimenni a normafara, a csilleberci tabor teruletere, mert ma tesztnap van. Meg lehet nezni, es osszehasonlitani a cross, meg 29er bringakat.
Nem rossz felni, de ket baja van: szeles, viszont egy trekking felnihez kepest nehez.
Ez verbeli, 29er monti felni, annak aki szeret durvulni. Nem veletlenul ment le ennyire az ara, nem nagyon veszik sehol sem. Az eredeti aron, a mavic tn 719-cel versenyzett, az meg merfoldekkel jobb."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
elvoltam egy kis sétabicajozáson.....
hiába tűnt jó ötletnek egy régi széldzseki ujjaiból térdmelegítőt csinálni (vagy inkább térdvédőt a (menet)széll ellen, amíg nincs olyan hideg, hogy kéne a téli térdmelegítő), ha a kivitelezés nem igazán jó. nem elég betűrni a bringásnadrág gumis szára alá, 500 m után bokamelegítőként funkcionál elég furán nézett ki, ahogy lógott ki a melegítő szárából.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
belaazallat
addikt
Én meg odavoltam spinning-en. Vicces ez a "szobabicikli". Úgy működik mint egy fixi(fixim sem lesz), ha nincs a klipsz a pedálon ledobattam volna magat. 1 órás edzésen jobban elfáradtam, kimerültem, mint mikor Sünnel és szki-vel és Cathfaern-nel mentünk Zánkára "kényelmes" tempóba.
Baromi gyenge az állóképességem és kicsi a tüdőkapacitásom. Asszem a télen le fogok rendszeresen járni, hogy szezonra már formába legyek.Egy technikai kérdés:
Az Cateye Velo 5/8 computernek kompatibilis egymással a foglalata?"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
dqdb
nagyúr
válasz belaazallat #12627 üzenetére
Az Cateye Velo 5/8 computernek kompatibilis egymással a foglalata?
Igen.Bracket Sensor Kit /1699550
Standard set: CC-VL810 / CC-VL510Sőt, még az őskövület Mity 2-vel is kompatibilis (ez tapasztalati úton derült ki).
rétisün: én 13 km-t mentem csak, elszúrtam az öltözködést, és visszafordultam. A térdmelegítő kevés volt szembeszélben, ahol védett, ott izzadtam, ahol nem, ott megfagytam. Aláöltözet kellett volna, holnap okosabb leszek. Nagyon hamar előkerült a táskámból a sisak alá való sapka, és a thermokesztyűt is pillanatok alatt a téli kesztyű váltotta.
Amúgy harisnyakötő a problémádra az egyik lehetséges megoldás
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #12627 üzenetére
Nos igen, a spinning egy elég kellemes kis eddzésforma Jobban lefáraszt, mint a hagyományos biciklizés, illetve mind tüdőt, mind szívet rendesen megtornáztatja. Amennyire tudom bicikli versenyzők is előszeretettel használják (plusz) eddzésre. Télre ideális, hisz mégis csak teker az ember, és izgalmasabb, mint a hagyományos szobabiciklizés.
Ja és mivel a topicban ez már nem egyszer volt téma, fenéknek is jót tesz -
runner 125
nagyúr
válasz Manitou #12623 üzenetére
Eh, elég durva gép. A vázszín - nyereg kombináció egyenesen tökéletes.
_
Ma megmásztuk haverommal mindkét soproni kilátót. A második egy hosszabb hegymenet volt. Két Cube-os srác el is került minket.., hozzá kell szokni még , de 19km-t így is tekertünk. Aminek 40%-a hegymenet volt.
Tapasztalat: a váltók jól váltanak, viszont kétszer előfordult, h váltás után megugrott egyet előre a lánc.
Illetve, volt egy piszok meredek erdei, gyökeres ösvény is, ahol egyszerűen nem bírtam vele feltekerni még a legkönnyebb fokozatban sem. Ha, "ültem" nyergen egyfolytában kiemelte az elejét. Ha, felálltam, elcsúszkált a hátulja.Viszont lefelé a szerpentinen autót is előztünk. 76km/h volt a csúcs.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz runner 125 #12630 üzenetére
Haverod mélynövésű, vagy nem tudja hogy kell beállítani a nyerget? +a szarvat kicsit lentebb hajtanám.
Na ma bevásároltam a decathlonban. Végülis csak egy ilyen dzsekit vettem, meg pár meleg polár cuccot. Még valami nadrág kellene, mert nagyon nem bírja a térdem a hideget.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz runner 125 #12630 üzenetére
Lehet, hogy még össze kell kopjon a lánc és a fogaskoszorú. A mászás meg bizony korántsem csupán erőjáték, sokat számít az egyensúlyérzék is, hogy hova üljél, hogy az első kerék lent maradjon, de a hátsó is tapadjon. Javaslatom a gyakorlás. A merev Meridán meg tényleg elég alacsonyan van a nyereg, tuti jól van beállítva?
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12630 üzenetére
Kösz.
Ezt dobta a gép.76hoz nem kicsit kellett porgetni azt az áttételt még hegyről lefele is, ha nem tévedek
Terhelés alatti váltásnál előfordulhatnbak érdekes hangok és dolgok shimanoék háza táján, egy sram X0-nál ilyet valószínű nem tapasztalnál
Meg kell tanulni nem terhelés alatt váltani.
-
amargo
addikt
válasz belaazallat #12627 üzenetére
Én spinracing-re jártam/járok, én légzés technikát és sprintet gyakorlok közben, elég jó fej edzőink vannak végig csinálják az edzést, akár hármat is, bár ott már egyet váltanak.
Remélem jó edzőt sikerül kifogni, mert a valódi sportoló és a sportoló között az a különbség, hogy az egyik leszáll az óra közben a bringáról. Nálunk edzés végén elmondják a hibákat. De pl az ütem változtatása nagyon nehéz, mert az én belső ritmusom más, nem is tudom - igaz nem is akarom - megváltoztatni.
dqdb: Én is ~13km-re mentem ki, igaz gyalog voltam
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
szki
őstag
válasz runner 125 #12630 üzenetére
Akkor megvolt az első komolyabb túra! Szépek a bicajok! A haverodnak meg elég rövid a lába
A Károly Kilátóban már voltam én is. Legutóbb indén májusban. A Lővérektől gyalog mentünk fel a sípálya mentén. Max 50 métert szoktam gyalogolni, így elég furcsa volt anno gyalogtúrázni(#12626) rétisün: Ma -2 C fokban nekem 20 perc elég volt tesztelni. Kivételesen a kezem fázott a kesztyűben, és a sapka alatt a fülem Pedig szélcsend volt. Holnap első etapban 100 percet fogok tekerni reggel, és aligha lesz melegem
Látom ma sem kerülted ki az emelkedőket(#12627) belaazallat: Na igen. Aki városban lakik, az eljárhat spiningre télen. Kell fejlesztened a szívedet, tüdődet. De azért csak óvatosan, és fokozatosan!
Nekem téli durvulásra marad a 3 km-re lévő szőlőhegy mászása montival, és a terepfutás. De azért a hideghez is szoktatom magam, és szaggatom az aszfaltot is[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
173cm, átlagos magasságú.
Őszintén, lövésem nincs, h miért nem húzza feljebb. Mondtam már neki én is, h ez így tuti nem jó, de a régi montiján még ennyire sem volt felhúzva.venember83
Értem, köszi.
Előbb-utóbb biztos belejövök, csak meglepődtem rajta, h fel kell adnom.
..noh és spd, műanyagbetétes pedállal tekertem.
Egyébként úgy rémlik, h 100mm környékén is tudom lockolni a Talas-t nem? Szóval, mászáskor, az előny volna - illetve nyilván fel kellene keményítenem a hátulját is.Manitou
Ne is mond. Nincs a gépemen kifejezetten hosszú áttétel, szóval maximumon tekertük meg, és persze volt egy brutál aszfaltos lejtő/szerpentin is. Felfelé viszont ösvényen másztunk.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz runner 125 #12638 üzenetére
Pedig a nyerget mindenképpen állítsa be rendesen. [link]
-
venember83
nagyúr
válasz runner 125 #12638 üzenetére
Lockolni nem tudom, hogy lehet-e, valószínűleg igen, de le tudod csökkenteni a rugóútját. Javasolt a kézikönyv elolvasása.
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12638 üzenetére
Ha RL vagy RLC-d van, akkor lehet lockolni, de nem biztos hogy érdemes, max aszfalton.
-
runner 125
nagyúr
Jaja, jól is esett. Lábamat 'érzem'.
Köszi.Mondtam neki most is, holnap emel rajta.
3-4 cm-t szerintem simán lehetne még, sőt.., enyém már nagyjából be van állítva, de egy 1,5cm-t szerintem még emelek rajta én is.Értem.
Amúgy frankó hely. Szégyen szemre most voltam életemben először a Károly-kilátón, bár fel nem mentünk, mivel cangáktól 2 méternél messzebbre nem mentünk...volt egy 14-15 év körüli iskoláscsapat lefelé, tele hormondús lánykákkal, csak úgy köszöngettek utánunk.
Többieknek köszi, utánanézek annak is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szki
őstag
válasz runner 125 #12642 üzenetére
Errefelé is van egy rakás kilátó pár kilométerenként. Már megterveztem az útvonalat, hogy montival feltekerek 5-6 ilyenhez egy vasárnap. Csak 100-150 méteres emelkedők, de olyan meredekek, hogy kikapar a monti hátsó kereke. Vagy csak rossz a technikám.
-
runner 125
nagyúr
-
fpeter07
veterán
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #12649 üzenetére
Azon gondolkozok, hogy monti helyett a trekkingel megyek majd szőlőhegyezni. Van plusz egy kerékszettem, és teszek rá ballonos terepgumikat Legkisebb áttétel 28/34 lesz, melynek elégnek kell lennie 20%-os emelkedőn. A baj csak az, hogy merev acél az első villa, és szétrázza lefelé a kezemet. Bár engem nem is lefelék érdekelnek, hanem csak a felfelé. Az Up-Hill vonzó számomra
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest