- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
válasz tzimash #12802 üzenetére
Nekem is sokat változott a viszonyom az emelkedőkhöz. Kezdetben emelkedő volt minden kis domb. Ma már csak az számít annak, amelyiken nem bírok nagytányéron feltekerni. Az emelkedő nem ellenség, hanem izomnövelő edzés lehetőség
Zalaapáti emelkedőnél pár hetente le tudom mérni magam. Ha ott mászok felfelé, akkor legalább 100 km van már a lábamban 2 napja is tök fáradtan indultam neki ennek az emelkedőnek, és előtte átgondoltam, hogy szerencsére van 3 tányér elöl a trekkingen. De aztán mentálisan nekiduráltam magam, és sikerült középső tányéron, 38/21 áttétellel megmászni, végig nyeregben maradva. Ez számomra komoly teljesítmény, és jó érzés volt az emelkedő tetejére érni.
Fejben is erősnek kell lenni a hosszútávhoz, vagy az extrém terheléshez. Majdnem olyan fontos, mint a fizikai állapot. -
hoffman_
nagyúr
Kis apróság, picit off, de vannak még csodák
Nem tudm emlékeztek-e, nem olyan régen kerestem régi, kedves km órámhoz alkatrészeket. Sokáig nem jártam sikerrel, mígnem a múlt héten befutott egy ígéretes kuncsaft. A mai "üzlet" vége az lett, hogy kaptam tőle egy foglalatot, érzékelővel és órával együtt, mondván neki már nincs rá szüksége, és ellenben nem volt hajlandó elfogadni semmit. Meglepő, hogy vannak még önzetlen/kedves emberek, nem vagyok ehhez hozzászokva (Főleg, ha ahhoz mérjük, hogy eddig egy rossz állapotú órát akartam rámsózni önmagában 4000-ért). Ezen kívül egy másik illető ajánlotta fel a mágnesét postafordultával, ami 2 levél feladás ára, szintén nem horribilis. Úgy fest összeáll az órácskám, most örülök nagyon
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Xantomas
őstag
válasz Vasinger! #12801 üzenetére
Van egy pár használt schwalbe speed cruiserem 1.5"-os méretben.
Mivel nincs 26"-os bringája már senkinek itthon, így nincs rá szükség.Mintájából adódóan jó sokáig bírja, ellenben elég rossz a defektállósága. Egy defektvédő szalagot alápakolva viszont nagyon jó (utóbbi egyszeri vétel)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
szki
őstag
21 C fok van, és 40-50 km-es délnyugati szél. De azért érdemes kimenni bicajozni még ma, mert holnap úgyis pocsék idő lesz!
-
venember83
nagyúr
Ha valaki a fékjének a légtelenítésén gondolkodik, maga akarja megoldani, de nincs légtelenítő szettje, kis átmérőjű gumicsövet kisállat kereskedésben lehet kapni, akváriumokhoz használják ezeket a csöveket.
-
amargo
addikt
válasz venember83 #12814 üzenetére
Én elmentem egy erre szakosodott boltba és vettem pár méretből 1m-t - kicsit viccesen néztek rám. Kb 200ft az a 3-4x1m szilikon cső.
Fecskendőt meg gyógyszertárba vettem 150ft. Ehhez képest bármelyik légtelenítő szett drága.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
fpeter07
veterán
Már ahol, erdőben rövid felszerelésben pont jó idő volt. Hazafelé már nem volt annyira kellemes. Az egyetlen problémám az volt, hogy sikerült elég rondán lehorzsolnom a pedállal a sípcsontom, három pontban.
Erdőben máshogy mérik a kilométereket. Egy 13.4-es oda-vissza azért sikerült. Birkóztam az 1/1-es sebességgel.
szerk: jam igen, egy srác mondta útközben, hogy kileng a hajtásom. Elég szépen elkopott, kérdésem az lenne, hogy megéri-e tavasszal felsőbb kategóriásra cserélni?
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #12817 üzenetére
Sípcsontvédő nincs?
Én erdőbe nem mentem be, hanem csak erdőszéleken tekeregtem Nagyon lazán regeneráltam ma 2x1 órát, és így a szél nem zavart. A 3 nappal ezelőtti duatlon terhelés után még csak lábadozok. A vádlim még mindig izomlázas a futástól
Vasárnapra kellene keresni valami túralehetőséget. De PLT napra biztos nem tekerek el, mert Pákozd túl messze van. Szívesen montiznék Zeg. környékén, de oda eljutni montival külön kihívás.szerk: hajlik a lánctányér? Majd az tapasztaltak válaszolnak, de biztos megéri cserélni komolyabbra.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz venember83 #12816 üzenetére
Jól csináltad az a lényeg!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Sherman
tag
válasz venember83 #12816 üzenetére
Milyen technikával fogod végezni?
Én úgy csináltam, hogy a fékkarnál lévő tartályba töltöttem az olajat, alul a féktestnél lévő csonkon pedig engedtem ki belőle a régi olajat. A csonkra húztam egy csövet, hogy ne menjen mindenhova az olaj, meglazítottam a csonkot, behúztam a fékkart, elzártam a csonkot, utána feszesre pumpáltam a fékkarral. Ezt kb 10-15x megismételve kész is volt az olajcsere. Az első lazításkor hallottam, hogy az olajjal némi levegőt is köpött a csonk. Shimano Deore fék.
Van másfajta módszer is amihez a fecskendő kell? -
venember83
nagyúr
válasz venember83 #12822 üzenetére
Annyi a különbség, hogy nálam nincs ilyen nyitható tartály, csak egy nyílás van, így fecskendővel folyamatosan fel kell töltenem a tartályt színültig, nehogy fékfolyadék kerüljön a rendszerbe.
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #12823 üzenetére
Az első próbálkozás előtt jól celuxold össze a fékkart, és a féktestet. Meg fogja hálálni, hogy a kiömlő olaj nem marja szét a fékkaron levő védőréteget.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Az a jó, amikor a bicóba való fékolaj mégis megeszi a tömítéseket.
Nem keverendő az ásványi, meg a DOT 4-5.1, de a DOT 5.0 sem.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #12826 üzenetére
A nagyobb gyártók közül Shimano és a Magura használ ásványi olajat, az Avid és a Hayes DOT fékfolyadékot.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Mewryck
tag
válasz venember83 #12826 üzenetére
az ásványi olaj lényegében hidraulika olaj,az pedig kiszárítja a bőrt...(ilyen szempontból egyik sem jobb a másiknál)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
amargo
addikt
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
dqdb
nagyúr
válasz Mewryck #12828 üzenetére
Elvileg minden fékfolyadék vízmegkötő/-felvevő hatású, így a különféle DOT változatok is, mert nem lenne túl egészséges, ha télen elfagyna a fékrendszer a bekerülő víz miatt. Szóval a kezednek egyik sem jó, de legalább az ásványi olajok kevésbé károsak a környezetre, mint a szilikonalapúak.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Jancsi
aktív tag
DOT 3, 4, 5.1 glikol alapúak azért marnak, amúgy csak forráspontban van közöttük különbség. Ezek felcserélhetőek, sőt keverhetőek is. Vízzel elegyednek, és kikezdik idővel a gumi és műanyag alkatrészeket.
A DOT 5 szilikon alapú, nem kezdi ki a műanyag és gumi alkatrészeket. Ellenben nem jól elegyedik vízzel, ami így a fékrendszer aljában megáll és korróziót okozhat. Kis mértékben összenyomható és legalább kétszer annyiba kerül mint a DOT 5.1.
Reményeim szerint pár héten belül tudok infóval szolgálni, hogy teljesít a DOT 5-ös olaj DOT 4 helyett. Mivel olcsón hozzájutottam egy pár Formula B4-es fékhez, csak egy pár tömítése nem az igazi és nem tudom találok-e helyettük olyat ami bírja a DOT 4-et. Ha nem akkor ki lesz takarítva teljesen a fékből a DOT4, a DOT 5 mellé pedig mehet már bármilyen gumi tömítés.Valaki próbálta már a Rubena V95 - CHARYBDIS TD [link] külsőket? Tavaszra le kellene dobni a gépről még egy bő fél kilót, egy pár ilyen gumival spórolnék 100g-t kerekenként. Maxxis Ultralight belsőkkel pedig -80-90g/kerékék.
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Milyen változtatásokat kell eszközölni a hideg beálltával?
Elvileg alacsonyabb guminyomás a jobb ilyenkor? Nagyon elkényelmesedtem a 2.0/2.5 baron - vmint reménykedem, h nem ütöm fel. Jó még a sima műszerolaj? A dermesztő hidegekben vhogy halkabban jár a hajtás. Meg érdekes, de mintha kényelmesebb lenne a villa mozgása, hidegben szinte semmit nem érzek az ütésekből.
Nektek nem megy el a lelkesedésetek ebben az időszakban?
Vhogy már nincs sok kedvem reggelente bringára ülni, néha napos délutánokon azért még kimegyek. Szánom bánom, de már busszal járok suliba. Nagyon rossz élmény. -
dqdb
nagyúr
válasz Jancsi #12835 üzenetére
Köszi a pontosítást
Az az oldal, ahol a leírt infókat pár hónapja olvastam, teljesen egybemosta az összes DOT folyadéktípust, mindegyiket szilikonalapúnak és vízfelvevőnek titulálta, csak a forráspontok különbségét említette
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
szki
őstag
válasz Teasüti #12836 üzenetére
Én nagyon utálom a tömegközlekedést. 15 éve eleget buszoztam a 6-os és 7-es járattal Pécsen. Még mindig tömöttek azok a buszok?
Most meg gyorsabb vagyok bicajon a helyközi közlekedésnél is
Az időjáráshoz lehet igazítani az öltözéket. Lelkesedésem nem lankad. Hideg, szél, sötétség nem akadály. Csak az eső állhat utamba. -
inkubator
tag
Sziasztok! Szeretnék dual control fékváltókart Jucy 5 hidrás fékhez. Több kérdésem is volna:
1., A váltóbovden ugyan az mint a többi váltónál vagy valami spéci cuccot kell rendelni hozzá ha használtam veszem meg és nincs hozzá bovden?
2., Jelenleg 8-as rendszerem van, rá lehet tenni ezt a 9-es váltókart vagy mindenképpen kell egy 9-es hátsó váltó és egy 9-es racsni?
3., Ha 9-es racsnit rakok fel akor a jelenlegi hátsó agyat is cserélnem kell?
4., Láttam rengeteg számozást a dual control fékváltokaroknál és nem látok semmi különbséget azon kívül hogy fekete, szürke vagy ezüst vagy ezek keveréke illetve hogy hidrós vagy bovdenes a fék. Na meg persze hogy LX vagy XT van ráírva, már ha van lényegi különbség.
5., Ha használtan veszem akkor mi lehet a gixer (gondolok itt gyakori hibákra ami miatt vagy használhatatlan a rendszer vagy nem működik megfelelően?
6., Olvasom pár helyen hogy valami ásványi olajos fékhez passzol a rendszer, de sima oljos Jucy-val is elmegy?[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
Fáraó
őstag
válasz venember83 #12834 üzenetére
Úúú, ez nagyon jól eltalált mondat! Benne van a lényeg pár szóban! Reklámszlogen lehetne, de sztem a Lupin nem használná.
inkubator: a Juicy 5 féknyereg nem kompatibilis a Shimano DC karjával.
[ Szerkesztve ]
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Ariadne
őstag
válasz inkubator #12840 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy a dual control fékváltókarhoz shimano fékrendszer kell... Szeretem én is nagyon a DC-t, a V-fékes bicómon az van Tektro fékekkel, de a montin lévő Juicy 3-hoz biztosan nem lehet DC-t tenni, ezt már megkérdeztem korábban.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
válasz venember83 #12832 üzenetére
dot-os megköti a levegőből a párát igen. ezért nem szabad fékolajat cserélni sem autóban sem motorban nyitott dobozból, mert a megkötött víz miatt hamarabb forr fel az olaj. Amikor meg felgázosodik a fékfolyadék, az elég gáz egy lejtő közepén, hogy stílszerű maradjak
Amúgy az ásványi olaj is megeszi a dot-os rendszer tömítéseit, cimbim ezért nem tudja használni a grimeca rendszerét jelenlegどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz venember83 #12834 üzenetére
Niterider Minewt 600
600 Claimed Lumens
$150.00Ez azért nem rossz. Világításra sem, meg árra sem.
használtan szerintem max 100 dodóért megkapod. Egy sima kis pilács itthon 5ezer...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
amargo
addikt
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
venember83
nagyúr
Nem rossz ár-érték arányú bringa: [link].
-
Teasüti
nagyúr
6-os 7-es, 15 éve? Pfff.
Mostanság ez... hmm, láttál már videót japán metróról?
Hisztis vagyok, mert nyáron is macerás volt azért öltözködni biciklihez.
Téli cuccaim meg nincsenek is.
Néha már kicsit gáznak éreztem abban 2-3 mezben járkálni suliba.
A hétköznapi ruhák teljesen alkalmatlanok, ha messzebb megyek, mint a sarki bolt (és ha oda is akarok érni, bár emelkedőn nem lehet elég lassan menni, h ne ízzadj).
Softshell dzseki (bélés nélkül) + mez meg édes kevés közlekedéshez (sporthoz még csak-csak), főleg egy fagyos reggel.Most meg gyorsabb vagyok bicajon a helyközi közlekedésnél is
Nekem mondod? Most előbb kell kelnem, kétszer annyi idő odaérni, és rá kell tartani egy buszt, ha nem férnék fel az elsőre. De legalább meleg van rajta.(#12838) venember83
Kb egyetértek, viszont elég nedves mostanában az idő.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- E-roller topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Robotporszívók
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- iPhone topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Vivaldi (böngésző)
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független hibátlan 2024.12.13.
- X1 Carbon 8th 14" FHD IPS érintő i5-10310U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ELADÓ 8GB DDR4 M471A1G44CB0-CWE Samsung laptop memória
- Asus 22"-os FHD monitor kiárusítás!!! AkciÓ!
- JBL Xtreme 4 - Csomagolás bontott, garanciális, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest