- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
- Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
Új hozzászólás Aktív témák
-
hadsz
tag
A hétvégén jártunk egyet a Hajagon,és mivel felmentünk a toronyba is,különös figyelmet fordítottam annak esetleges mozgathatóságára.A középső oszlop nem forgatótengelyként funkcionált és a felső platók sem forgathatóak,mivel a merevító és tartócsövek hozzá vannak hegesztve az oszlopokat összefogó felső gyűrűhöz /arról nem is beszélve,hogy többek között a létra csavarodása sem engedné/.A középső oszlop csak az alul levő kis fémház tetejéig ér.Szerintem arról lehet szó,hogy az összeszerelésekor a gyűrűre bármilyen irányba nézve lehetett rögzíteni az antennatartó konzolokat,de azután azok fixen a helyükön maradtak.Hozzá kell tenni,hogy ez csak tényleg közvetlen közelről látható.
[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz parandroid #1430 üzenetére
Szerintem elbeszélünk egymás mellett...
A BARS tornyok tetején az R-417-esek egy "L" alakú konzolon voltak rögzítve és ezen lehetett őket szükség szerint állítani.Sajnos ezek a Hajagon már nincsenek meg... Régebben arról ment itt az eszmecsere,hogy a komplett felső részt lehetett-e forgatni a lábak tetején levő gyűrűn. -
hadsz
tag
válasz Manópapa #1441 üzenetére
Sajnos a harmadik toronyról a kialakítását tekintve idáig még semmit nem sikerült megtudnom.Mindenesetre most felvettük a kapcsolatot a közelben levő rádiósklub vezetőjével,remélem ők tudnak némi információval szolgálni,ami talán hasznos lehet.Mivel ők már az előző rendszerben is ott működtek,láthattak egyet s mást még a bázis aktív korából.
Az biztos,hogy a lebontott torony is -a lábak elhelyezkedését nézve - ugyanolyan szerkezetű volt.De,hogy a plató kialakítása a forgathatóság szempontjából mennyiben tért el a másik kettőtől,azt sajnos még nem tudjuk.Nem tudom,hogy ki és mikor szerelte/vágta le,de a csonkokra nézve egyértelmű,hogy inkább beszélhetünk hevenyészett eltüntetéséről mintsem szakszerű leszerelésről.A tagok nem szétcsavarozva lettek,hanem levágva,ráadásul a megmaradt csonkok sem egyforma magasságúak.Ha valóban Ivánék művelték volna ezt,akkor nem értem,hogy a másik két tornyot miért hagyták a helyén.Ha az ok a harmadik torony platójának mobilitása,akkor azt miért nem hegesztették le,mint - a feltevés szerint -a másik két toronynál tették.
Többek között ezért sem gondolom,hogy a megmaradt két torony felső része forgatható lett volna./A forgatás alatt én sem azt értem,hogy pörgött a plató mint a búgócsiga... /,ráadásul azoknál nem nagyon indokolta volna semmi a mozgathatóságot.Az antennák úgy voltak felszerelve,hogy azoknak volt bizonyos mértékű állítási lehetőségük,és ez bőven elég volt,hogy pontosan belőjék az irányt a fix telepítésű bázisok felé.Szerintem az összeszereléskor volt jelentűsége a gyűrűnek,amikor a platót ráemelték/összerakták,hogy nagyjából irányban legyenek.A finomítást már az említett módon megoldották.
Nem csak a létra akadályozta a forgatást,de a nyílásnál a keresztmerevítők sem engedték volna ezt.
Abban egyetértek,hogy a 3. torony felső kialakítása ha minimálisan is,de eltérhetett a másik kettőtől,különösen ha igaz,hogy azzal az esetleges frontközeli mobil torony volt a cél. -
hadsz
tag
válasz Manópapa #1458 üzenetére
Üdv!
A 109-es BARS állomáson Ukrajnában az utolsó csavarig ugyanolyan tornyok /4 db / állnak egy 750m magas hegyen mint a Hajagon,igaz kb 5-10m-rel magasabbak.Alattuk szintén ott van a két szintes bunker.Jövő hétvégén - ha minden a terveink szerint alakul - megyünk megnézni.
Emellett szintén Ukrajnában a Polonina Runa hegyen található félkész objektumnál is ugyanezek a könnyűszerkezetes tornyok állnak.Ott kettő van és mindössze kb 10m-magasak lehetnek.
Belorussziában /101-es/ szintén ugyanezek a tornyok /4 db/ alatta a bunker.
Egyértelműen szabványelemekről van szó.[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #1469 üzenetére
Köszönöm!
Megkérdezhetem,hogy honnan van az infó?
Annyit tudok,hogy Áprilisban több bicajoscsapat túrázott a bázison és környékén a környékbeli településekről,akkor már híre hamva nem volt őrségnek.Remélhetően ez még a jövő hétvégén is így lesz!
A bázis egyébként nagyjából hasonló állapotban van mint a Hajag. -
hadsz
tag
válasz boeing707 #1468 üzenetére
A 301-es mostani képeit nézegetve elfog a sárga irigység, hogy vajon nálunk miért nem maradt meg legalább az ottani állapot. Mert azt most már a vak is látja, hogy a VH kivonulása után az objektumok legalább olyan állapotban kerültek átadásra, mint a 301-es.
Akárhányszor járok az 504-nél,ugyanezt kérdezem magamtól.Nem hiszem,ha az átadáskori állapotában - esetleg még egy kicsit kipofozva - lehetne ma idegenforgalmi látványosságként működtetni,ne lenne rá érdeklődés.
[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
Ócskás!
Privát ment.
-
hadsz
tag
A 109-esről készült képeket felraktam a galériámba
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #1508 üzenetére
Az ukrán feliratokból arra lehet következtetni, hogy a Gorbacsov összeomlás után is működött még az állomás
Pontosan,ahogy mondod.Rengeteg iratot találtunk,pecsétekkel,aláírásokkal a '90-es évekből,sőt a legfrissebb 2002-es dátumozású volt! Egy bőröndnyit el lehetett volna hozni,de nem akartuk,hogy a vámnál,egy esetleges ellenőrzéskor magyarázkodnunk kelljen...
Azért néhányat sikerült hazamenteni... -
hadsz
tag
válasz stoneradamf #1509 üzenetére
Egészen véletlenül nem Bujákon jártatok?
Czinegének volt ott egykor a vadásztanyája,honvéd üdülő,meg még a fene tudja,hogy micsoda.A GE-n jól látszik az elkerített terület.Ha jól tudom,a hotelt ma már bárki igénybe veheti,és a terület egy része félig meddig ma is őrzött.Minden valószínűség szerint kell ott lenni a föld alatt is egy objektumnak.Egy cimborám készített képet a bujáki várból,amikor még nem volt dús a vegetáció,és bizony látni a fák között a szellőzők betonkockáit és a földből kiálló vastag fémcsöveket.Tótvázsonnyal pedig óvatosan! Igaz ugyan,hogy hátulról be lehet menni a területre,de szerintem nem örülnél,ha benn összefutnál a kutyás járőrrel.
-
hadsz
tag
válasz stoneradamf #1529 üzenetére
Nézd,azért oda nem lehet csak úgy "betévedni".Hátul is hármas kerítés van,és noha valóban ki van több helyen szakítva és át lehet menni,azért elég nehéz lenne megmagyarázni,hogy véletlenül tévedtél a területre.Arról nem is beszélve,hogy a tiltó tábla is ott van.Azt hiszem,ez eléggé egyértelmű,és kétségkívül zárt területre utal!Ismerem az őröket személyesen is,hidd el,hogy szoktak járőrözni.Mivel elég nagy területről van szó,van esély,hogy észrevétlen maradjon a behatoló ,de ha elkapnak,nem biztos,hogy csak úgy elengednek.Hívják a rendőrséget,és eljárást indítanak.Tudok ilyen esetről az elmúlt időszakból és nagyon komoly büntetést kapott,akit megcsíptek.Mivel akkor fémgyűjtőkről volt szó,példát akartak statuálni,ugyanis az őrzés ellenére azért ez ott is probléma.Persze lehet magyarázkodni,hogy Te más céllal mentél be,de ez nem mentség.
-
hadsz
tag
válasz stoneradamf #1531 üzenetére
Tudom,hogy nem azért mész,hogy zsebrevágj egy páncélajtót.
Csak tudod,az őröknek nagyon szigorúan ki van adva a parancs és nem biztos,hogy meghatná őket a duma.Ezért kell nagyon résen lenni,ha mégis úgy döntesz,hogy ismét odamész.Persze,hogy nem akarsz ártani senkinek,csak sajnos - Te is tudod - nagyon sok olyan ember van,akinek más tervei vannak egy ilyen objektum láttán... -
hadsz
tag
válasz Sabby1994 #1537 üzenetére
Azért szerintem az nem olyan meglepő,hogy egyes reptereken állandó tároló volt.
Nyilván egyszerűbb és célszerűbb - a gyorsaságról már nem is beszélve - helyből ellátni a repülőket A-bombákkal,mintsem egy távolabbi tárolóbunkerből a repülőtérre szállítani.A gyors csapásmérés végrehajtása a légierőnél különösen fontos szempont - többek között megelőzni az általad is említett bombázást.A repterek elleni támadáskor leginkább a felszállópálya használhatatlanná tétele az elsődleges /bár egy nukleáris háború esetén azt hiszem sok bevett stratégiát el lehetne felejteni.../,és ha megfigyeled,a tárolók a legtöbb esetben egy eléggé félreeső területen helyezkednek el.Kunmadarason ez kiválóan látszik,de számos egykori NDK-beli,lengyel vagy cseh repteret fel lehetne sorolni. -
hadsz
tag
Szombaton szerveztünk egy kirándulást a zeljavai katonai repülőtérre valamint a mellette emelkedő Pljesevica hegytetőn lévő egykori radarállomásra.A repülőtérről azt kell tudni,hogy 57-65 között épült irgalmatlan költségekkel,mivel a felszállópályákon és a gurulóutakon kívül teljes egészében a hegybe épült.4 századnyi /mintegy 75 -83 db/ MIG 21-es állomásozott a föld alatt kiépített több km-nyi alagútrendszerben a hozzájuk tartozó kiszolgáló személyzettel együtt.A négy bejáratot 100 tonnás kapuk védték,az objektum 20KT-ás közvetlen találatnak is ellenállt.Hermetikus elzárás esetén természetesen saját víz,levegő,energia stb. ellátással rendelkezett.Európa legnagyobb ilyen jellegű objektuma,melyet a jugoszláv hadsereg,majd a szerbek is felrobbantottak/legalábbis egyes részeit/ 92-ben.Gyakorlatilag majdnem az egész komplexumot be lehet járni,de néhány szakaszon nem árt figyelni a plafonról lógó hatalmas betondarabokra.A hatalmas méretek miatt egy mezei kompakt vagy bridge gép vakuja nagyon kevés,gyakorlatilag elveszik a fény.Még egy komolyabb vakuval rendelkező géppel sem egyszerű igazán jó képeket készíteni.Ráadásul a szeles időnek és a huzatnak köszönhetően igen intenzív volt benn a levegőben kevergő por,és sok képen csak a "hóesést" lehetett látni...Mindössze 15-20 percet töltöttünk a földalatti objektumban,ugyanis a járőröző rendőr unszolására el kellett hagynunk a területet...Mindenképp komolyabb felszereléssel kell majd visszamenni,mind a ruházatot mind a technikát illetően.
A másik elképesztő objektum a Pljesevica hegy tetején 1650m magasan levő radarállomás.Sajnos a rendkívül zord időnek köszönhetően itt sem nagyon tudtunk a felszínen körülnézni,de a bázis alatt a hegyet keresztül-kasul hálózza a bunkerrendszer több emelet mélyen.Itt 2004-ig kanadai ill brit békefenntartó egységek voltak szolgálatban.Tiszta időben - amiben most nem volt részünk - gyönyörű a kilátás és a rálátás a reptérre.
A fényképeket feltöltöttem a képtáramba.[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #1569 üzenetére
Ez a legkevesebb!
Hiányoztál a látogatást követő elnökségi ülésről is!
A képeket hamarosan felrakom a képtáramba. -
hadsz
tag
válasz InBlack #1585 üzenetére
Azt a konferenciaközpontot - vagy mi a bánat - meg lehet kerülni a szántóföldön keresztül,utána folytatódik az út a bázisig.Viszont közvetlenül a konf.központ után van még egy tanya kutyákkal,azért azt sem árt még elkerülni,de utána simán be lehet sétálni az úton az ojjektumig.Legalábbis tavasszal ez még így volt.
Eléggé lepusztult a hely,nincs túl sok látnivaló...A képtáramban találhatsz fotókat róla. -
hadsz
tag
válasz InBlack #1591 üzenetére
Szerintem érdemes a kocsit lerakni a sarkon,a buszfordulónál és onnan gyalog felballagni.Kényelmes tempóban 20 perc séta.Ha a szántóföldön mész kellő távolságban a tanyától,a kutyáktól sem kell tartani.
Azok a kis bunkerek egyszerű szakaszfedezékek voltak,minden tüzelőálláshoz tartozott egy,azokban biztos,hogy nem volt semmi olyan technika ami a hermetizált működést biztosította volna,max egy szellőzőcső. /legutóbb két hete Börgöndön láttunk ugyanilyeneket/
Ami Únyt illeti, én úgy gondolom,hogy azok az ajtók egyszerű páncélajtók voltak,nem zártak teljesen légmentesen /nem is volt rá ott szükség/,ellenkező esetben szűrőknek kellett volna lenni a szellőzőkön.
Persze az objektum területén van HÁP is,ami valamivel nagyobb bunker,bár komoly önfenntartó rendszere annak sem volt,de sajnos le van zárva.[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz tazman75 #1598 üzenetére
Igen,lezárták ott is,de gyanítom,hogy nem a honvédség.A páncélajtón egy lakat van,ami megakadályozza,hogy a zármechanika elmozduljon az ajtó belső oldalán.A HÁP-hoz közeli épület egy részén újnak tűnő nyílászárók vannak,és valamiért olyan érzésem volt,hogy a területet /legalábbis egy kis részét / ha ritkán is,de használják,és megpróbálják valamilyen módon hasznosítani.Lehet,hogy a tanyáról jönnek fel néha,bár nincs információm a tulajdoni viszonyokról.Mindenesetre sem tábla,sem kerítés,sem kapu nem tiltja az ott tartózkodást.Igaz tavasz óta nem tudom,hogy történt-e változás ilyen szempontból...
az említett épület -
hadsz
tag
Az elmúlt hetet Berlin környékén töltöttük,ismét sikerült néhány komoly objektumot becserkészni.Ezúttal nem a múzeumként funkcionáló,és épségben megőrzött bunkereket részesítettük előnyben,hanem többségében az erdő mélyén,teljesen elhagyatva rejtőzködő bázisokat kerestük meg.Kivétel persze most is volt,Wünsdorfban például a berlini kutatócsapattal közösen vettünk részt egy túristák által nem látogatható bejáráson,az egykori Wermacht főparancsnokság / Maybach I./ felrobbantott,szétbombázott épületei alatti alagutakban.Emellett órákat töltöttünk az egykori GSSD légvédelmi főparancsnoki bunkerben /UK-20/,valamint a 4 szintes központi parancsnoki bunkerben /Zeppelin/.Ráadásként megmutatták az ezekkel összeköttetést biztosító egykori tropo bunkert is - igaz,ez utóbbi gyakorlatilag teljesen üres,mo.-i állapotokat idéz...
Sajnos több helyen szomorúan szembesültünk a ténnyel,hogy előbb - utóbb ezeket a hidegháborús helyeket nyom nélkül eltüntetik./ természetesen nem a bunkermúzeumokra gondolok/. A vogelsangi rakétatámaszpontnál például elkezdték bontani a szállítójárművek garázsait,az itteni atomfej tároló bunkernél pedig már elbontották a rakodórámpákat a daruszerkezettel együtt./ezek két éve még álltak.../ A hétköznapnak köszönhetően a melósokkal is találkoztunk,már sokszáz méterről hallani lehetett a munkagépek zaját az erdőben.Havelnél a hatalmas laktanya / 15000 ember / felét - elsősorban a lakóépületeket - eldózerolták,mező van a helyén...
Neuthymennél - szintén egykori R5M,R12 rakétabázis - hasonló a helyzet,a terület egy jelentős részén eltakarították az épületeket,és jól láthatóan talajcserét is végeztek.
Tekintettel az egykori titkos objektumok elképesztő mennyiségére,azért látnivaló van még bőven...
Képeket hamarosan feltöltöm a képtáramba. -
-
hadsz
tag
-
hadsz
tag
Az F4 ebben az esetben nem azt jelenti,hogy volt F3,F2,F1.Az F a földalatti rövidítésésből van,a 4 pedig a munkaterület száma.Ne kérdezd,hogy miért pont 4,mert nem tudom.
Több ilyen jelzésű objektum nem volt.
A ma is aktív kormányzati létesítmények pedig - tekintettel a fórum címére és témájára - tabunak számítanak.Azokat nem F-el jelölték. -
hadsz
tag
-
hadsz
tag
"Mivel ezzel a felek tisztában vannak, semelyik fél sem fog az első csapás lehetőségével élni, mivel az a válaszlépések kontrollálhatatlan sorát indítja el."
Bizony,ennek volt köszönhető - többek között - ,hogy '62 Októberében a Karibi-térségben szerencsére úgy alakultak a dolgok ahogy.A világ - mint az tudjuk - akkor állt talán legközelebb ahhoz,hogy elszabaduljon a pokol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- BestBuy topik
- LEGO klub
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Vacuum Mop Pro robot porszívó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen