- Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
- Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
Új hozzászólás Aktív témák
-
hadsz
tag
Vándor Karesz ma este a Hír tv-n 22:05 kor: Ősök tere - Katonai repülőszerencsétlenségek a II. világháború után.Többek között lesz benne szó a hajagi balesetről is,ahol 3db MIG-21-es zuhant le.
-
hadsz
tag
válasz csepel70 #2047 üzenetére
Üdv!
Ha már Vándor Károly: most hétvégén voltam vele Bécsben és a környékén.Megkerestük a volt szovjet reptereket illetve a katonai temetőket,a légierős balesetek után kutatva.A vártál gazdagabb eredménnyel sikerült ezt megoldani,szépen gyarapodik a következő könyv anyaga.
-
hadsz
tag
válasz Vadkelet #2055 üzenetére
Üdv!
Őszre van tervezve a megjelenés,de ez csúszhat.
Ami a komplett DHDSCS-ról szóló könyvet illeti: valóban szóba került már a téma,de azt tudni kell,hogy ha csupán a légierőt nézzük,az is irgalmatlan sok meló,amíg annyi információt,dokumentumot sikerül összeszedni amelyekből összeáll egy ilyen könyv.Az egész DHDSCS-re vetítve ez megsokszorozódna.
Egyébként szerintem is jó dolog lenne,de ez még igencsak a jövő zenéje... -
hadsz
tag
válasz rc pityesz79 #2051 üzenetére
Szia!
Igazán jó a kép! El tudnék képzelni hasonlókat néhány más bázisról is...
Esetleg nincs kedved a Dunántúlon,esetleg Budapest környékén is légifotózni? -
hadsz
tag
válasz rc pityesz79 #2058 üzenetére
Soroljam?
Nagytevel,Hajag,Tótvázsony,Császár,Tab,Pécel,a Bp körüli lérak bázisok,Lacháza,Sármellék,Tököl,Kunmadaras stb.,hogy csak néhányat említsek.Választék van bőven.
Ezeket nagyon szíven megnézném a levegőből is! -
-
hadsz
tag
válasz InBlack #2066 üzenetére
Igazából nem egy csőre gondoltam,hanem mondjuk kettő párhuzamosan futó vastag,akár 40-50cm átmérőjű vezetékre.Ilyeneket sok helyen láttam már,igaz azok könnyebben megközelíthető helyeken futottak.Az igaz,hogy ebben az esetben a betonkeret előtt és után is kellene találni földbe ásott tartókonzolokat.A sok beton mondjuk a terepviszonyok miatt érthető lenne,hiszen a lejtő és az esetleges gyengébb talaj miatt szükséges a masszív alap.Persze ha nincs értelme ott ilyen vezetéknek - ahogy írod,és a közelben ezt egyszerűbben is meg tudták volna oldani,akkor passzolok.
Őszintén szólva,egyenlőre nincs más ötletem,és ha másról van szó,akkor fogalmam sincs,hogy mi lehet ez... -
hadsz
tag
Miután a képtáras galériám valamilyen rejtélyes oknál fogva hetekkel ezelőtt eltűnt / úgy tudom,nem csak én jártam így... / ,feltöltöttem a képeimet egy új oldalra.Itt megtalálhatóak:
[windows live skydrive][ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
-
hadsz
tag
válasz tazman75 #2093 üzenetére
Legalább Te eljutottál az üzenetváltásig.Ez valóban pozitívum.Én anno még írni sem tudtam nekik,mert valamilyen hibára hivatkozva mindíg visszadobta a server a mailt.Mindenesete kíváncsi vagyok,hogy mit tudnak összehozni,de nagyon meglepődnék ha ismét előkerülnének a képeink.
-
hadsz
tag
Ócskás,privát ment.
-
hadsz
tag
válasz tazman75 #2097 üzenetére
Közvetlenül Madocsa mellett,a falutól keletre. 46° 41' 41" 18° 57' 59"
A guglin is jól látható az egykori füves repülőtér területe.A pálya 18/36 irányú volt.
A Vándor könyv 179-180. oldalán több katona visszaemlékezését is el lehet olvasni,valamint az összes ott szolgált alakulat,géptípus fel van sorolva. -
hadsz
tag
válasz Manópapa #2113 üzenetére
Szia,
noha nem írtad pontosan,hogy melyik atombomba tárolóra gondolsz,de a leírásod alapján gyanítom,hogy a Brandról lehet szó.A képeken is látható hatalmas hangárban egy aquapark nyílt néhány éve a volt szovjet repülőtér területén.Erről bővebben itt:[Tropical Islands].Az atombomba raktár pedig a repülőtér egyik távoli sarkában található,erről is raktam fel egy-két fotót.Sajnos nemrég egy hatalmas földkupacot toltak a bejárat elé,így oda már nem igazán lehet bejutni.Ugyanarról az ún 641-es /vagy Basalt/ típusú tárolóról van szó,ami Németországban Finsterwaldénál és Larznál,Mo.-on pedig Kunmadarason található.
[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz tomasz100 #2127 üzenetére
"videón bemutatják egy térképszelvényen a helyét,
az pontos?"Nem igazán.Amit berajzoltam a gugli képre,az pontosabb.
"Jó lenne valami alaprajz "
2126.hsz.
"A berendezési tárgyakkal mi lett?"
Az üzembentartó rendszerek,berendezések a helyükön vannak - ahogy a fotókon is látható.A többi "berendezési tárgyról",bútorokról nem tudok.Nem hiszem,hogy teljesen be lett volna rendezve,lévén soha nem használták.Ami volt,azt gondolom már régen kipakolták.A technikáról csak annyit még,hogy többségük ma is működőképes.Szemléltetésképpen bekapcsolták a ventillátorokat,és a szirénákat,valamint az eredeti lifttel jöttünk fel.Igaz,ez utóbbi nem '53-ban,hanem valamivel később szerelték be.
A bejárat egyébként a Zoltán utcáról nyílt,a Steindl utcában nem volt kapu az udvarra."Hogy jutottál le?"
Gyalog,a lépcsőkön.
De előtte még megkerestem az illetékeseket és kaptam engedélyt pár főre. -
hadsz
tag
válasz tomasz100 #2129 üzenetére
"Mivel a BKV-sok úgy tudják, hogy nincs átkötés a Kossuth téri épület felé"
Én sem láttam.
"Hogy néz ki az a két szint?"
Ha az alaprajzra nézel,a jobb felső és a bal alsó ág kétszintes.Gyakorlatilag beépítettek egy födémet az alagútba.Semmi bonyolult,mindkét ág mindkét szintje hosszú termekre van osztva.A végükön vannak a lépcsők,ezt az alaprajzon is jelöltem és a fotókon is látszik.
-
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #2156 üzenetére
Szia Boeing707,
bevallom,egyetlen képet sem készítettem a bázis területén.Egy "Dipol" túra után ereszkedtünk le a hegyről Szárliget felé,és már a gerincen eldöntöttük,hogy körülnézünk az általunk is lőszerraktárként ismert területen.Annyira gyalázatos állapotban találtunk,hogy azt a néhány törmelékkupacot és épületalapot nem tartottam érdemesnek még fotózni sem.Ami persze,könnyen lehet,hogy hiba volt...
Szerencsére most Ócskás megörökítette a látványt. -
hadsz
tag
Ócskás,privát ment!
-
hadsz
tag
válasz PeppErKorN #2208 üzenetére
Az osztályparancsnokot sem ismerem...
-
hadsz
tag
Üdv mindenkinek!
Már régóta terveztem,hogy a nagyteveli vezetési pontról is készítek egy 3D-s modellt,hogy jobban "kézzelfoghatóbb" legyen az ojjektum... : )
Az elmúlt hónapban a pápai paintballosok segítségének köszönhetően többször is volt alkalmam nyugodt körülmények között felmérni a bunker minden részletét.Egy barátomtól kapott lézeres távmérő lényegesen gyorsított a dolgon,de még így is elég tökölős meló volt...
Impozáns méretű bunkerről van szó,aki járt ott az tudja miről beszélek.A főfolyosó teljes hossza 187m,az ezzel párhuzamos szervízalagút is 105m,a mellékfolyosó 80m.Összesen mintegy 148 helyiségből,szobából,kisebb-nagyobb teremből áll.
A modellről készült képeket feltöltöttem a képtáramba:
néhány kép mutatóba:
-
hadsz
tag
válasz PeppErKorN #2220 üzenetére
Köszi!
Két percnél valóban több volt... -
hadsz
tag
Szia Ócskás!
Ismerem ezt a képet,magam is lementettem régebben a netről.Néhány részlet azonban ezen nem pontos.Szerintem a helyiségek beazonosítását is csak felületesen végezhették el,igaz akkor még a sokkal több berendezés illetve azok maradványai adhattak némi támpontot.Azért persze még most is vannak egyértelműen beazonosítható helyiségek,de nekem sokat segített például a csehországi vezetési pont ,amely szinte teljesen megegyezik a tevelivel,talán valamivel kisebb,de nagyon sok hasonlóságot fedeztem fel,amelyek számos kérdést válaszolnak meg.Ott ugyanis jóval több berendezés maradt meg.Egészen addig,amíg le nem zárták néhány évvel ezelőtt véglegesen...
Ettől függetlenül én is szívesen elolvasnám a képen is látható felsorolást.Gyanítom,hogy az eredeti a HM vagy a Hadtörténeti Múzeum levéltárában lehet. -
hadsz
tag
Siló,siló...várjunk csak! Nem, 'asszem azt én sem találtam ott...
-
hadsz
tag
válasz Sabby1994 #2258 üzenetére
Szia,
privátban elküldöm az adatokat.
Két éve amikor ott jártunk,tulajdonképpen egy aktív objektumról volt szó,még ha nem is az eredeti rendeltetése szerint használták.A hibátlan belső állapotok,a berendezések épsége is ennek köszönhető.Meg a tekintélyes méretű német juhásznak...
Hivatalosan kellett engedélyt kérni a látogatásra.
Minden megyének voltak /vannak/ ilyen vezetési pontjai,helyzet esetén a megyei elöljárók részére.A baji mellett a csopakit /Veszprém megye/ volt szerencsém megnézni,igaz ott megkértek,hogy a bunkerban ne fotózzak.Egyébként az is tökéletes állapotban van.[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
Ócskás,privát ment!
-
hadsz
tag
Üdv!
Hétvégén végre sikerül eljutni a 103-as BARS-hoz.Gyönyörű helyen fekszik,tudták a fiúk,hogy hová kell építkezni...
Fantasztikusan sikerült túra volt!A Runa-hegy nincs nagyon messze a határtól /úgy 70-80km/,de néha mégis olyan érzésünk volt mintha lemennénk a térképről.A "főútvonalról" letérve mintegy 17-18km-es erősen döcögős út vezet a csúcsra,kb féltávnál van még az utolsó,falunak csak jóindulattal nevezhető néhány házból álló kis település.A falutól az út már a jellegzetes 2.5x1m-es vasbetonelemekből van kirakva 3 sorban./Az utolsó néhány km-en már csak a két keréknyom sávban./
Úgy 1200-1300m-es magasságtól eltűnik az erdő,innen gyakorlatilag teljesen kopár a felszín,csak fű borítja a talajt.Szinte holdbéli a táj...
Nagyon érdekes volt látni a félkész állapotban maradt BARS állomást.Teljesen úgy tűnt,mintha /kis túlzással/ egyik napról a másikra hagyták volna abba a munkát.Az objektum valószinűleg működhetett,mert két ideiglenes torony állt ott még néhány hónappal ezelőtt is.Igaz ezek a bunkertől kissé távolabb voltak,és a mellettük lévő barakkokban volt a technika.Sajnos most már csak a lerombolt maradványokat találtuk...
A bunker szinte egy az egyben megegyezik a hajagival,mindkét szint elrendezése stimmel.Egyetlen kis eltérés van,mivel itt csak két torony csatlakozott volna a bunkerhez.Tökéletesen látható az egész komplexum szerkezete,felépítése.A Hajagon is meglévő különálló fő hűtőegység kisebb bunkere itt még nem épült meg,csak a becsatlakozó szerelvények,csövek és a kis páncélajtó látható a főfalon.A kisebb rakodóakna is kezdeti állapotban van,csak néhány betonelemet állítottak fel,mögötte viszont ott van a nagy rakodónyilás.Ezen keresztül lehet legegyszerűbben bejutni a bunkerbe.Belül tulajdonképpen csak a falak állnak,sőt vannak olyan szakaszok ahol még azok sem,csak az elemek vannak betámasztva.A nyilászáróknak a keretei vannak felszerelve,a lépcsőházban is csak a tartókonzolok levágott csonkjait találtuk...A bunker körül kisebb-nagyobb foltokban még hó van,ez egyes részeken akár több méter vastag.Belül szintén található hó és néhol vastag jégréteg.Olvad folyamatosan,ezért aztán több helyen csöpög a víz a felső szintről,így volt olyan rész az alsó szinten ahová csak gumicsizmában lehetett volna eljutni,de az nem volt nálunk... : )
A garázsoknál hasonló a helyzet,hó és jég a bejáratoknál,a kapuk levágva - bár abban sem vagyunk teljesen biztosak,hogy valaha fel voltak szerelve.
A kilátás minden irányban pazar,több túrázóval találkoztunk,valamint a garázsok tetején egy amatőr rádió klub? működött. -
hadsz
tag
Néhány kép,a összes többit feltöltöttem a képtáramba
-
hadsz
tag
válasz Dr.Benz #2275 üzenetére
Szia!
Nem erős,csak az alsó sorompót kell kinyitni ha esetleg be lenne zárva...
Van azonban egy másik probléma is: kb két hete egy geokesser mesélte,hogy az általánosan használt lejáratot betemették törmelékkel,szeméttel.Rákérdeztem,de nem tudta megmondani,hogy mennyire komoly a helyzet,mert nem tudja,hogy a páncélajtó milyen mélyen van a törmelékkupac alatt.Lehet,hogy pár perc alatt ki lehet szórni,nem tudom...Mindenesetre valamelyik nap felmegyek utánajárni a kérdésnek. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen