Új hozzászólás Aktív témák
-
ócskás
aktív tag
válasz PeppErKorN #1841 üzenetére
Valóban mindenkiben Gyál maradt meg, de ha Ódát említjük, szinte mindenki rávágja, hogy Budapest... ha ezt érteném
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #1842 üzenetére
Köszi, ezt is jelöltem a térképemen.
Vorosilov laktanya: Mettől meddig viselte Kliment Jefremovics nevét?
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz PeppErKorN #1845 üzenetére
Minden osztály így járt, akinek nem a "kert végében" volt a tüzelőállása.Pl gárda únyi osztályként volt közismert, búza fótiként (bár nagyritkán szóba került vácegresiként is), vagy amibe egyszer már beleszaladtam : Madocsa -> Dunaföldvár
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #1847 üzenetére
Szia Buldog!
Valahogy korábbi időpontra tettem volna a Zsdanov-Vorosilov névváltoztatást. Nagyjából az 50-es évek végére.( Bár, ha figyelembe vesszük, hogy Hruscsov '53 után rehabilitálta a '48-ban (hivatalosan szívelégtelenségben) elhunyt Zsdanovot, de '64-től már új (Brezsnyev) szelek fújtak, ígymár tökéletesen érthető a 50-as évek első fele.)
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
Időről időre felreppen az a valóban nem újkeletű hír, hogy az oroszok Mo.-n szupertitkos, föld alatti repülőteret (hovatovább: repülőtereket) üzemeltettek.Ezekre a hírekre jellemző, hogy egy nem teljesen meghatározható személy (szomszéd haverjának a kollégája -vagy valami hasonló,keszekusza ismeretség) véletlenségből éppen arra császkált (mert jellemzően katonai területek környékén szabadon lófrálhatott bárki!) amikor a birkalegelő (ez a mesélők szerint általában egy nagy legelő vagy valamilyen kietlen ugar volt) jőkora része mindenféle előzetes jel nélkül szétnyílt (általában egy nagy rész elkezdett süllyedni, majd szétnyílt -de hallottam más variációt is). A hatalmas nyíláson át egy orosz géppár (mindíg a legmodernebb gépek, még csak véletlenűl sem modjuk egy szutyok mig-21 vagy mig-23!) repült ki nagy sebességgel, majd kisvártatva elkezdett összezáródni a legelő! Általában szemtanúnk nem ijedt meg, hanem alaposan körülnézett, és megállapította, hogy a környéken legalább három felettébb gyanúsan elhelyezett villanyoszlop van elhelyezve, ami a hazatérő gépeknek jelzi a leszállóhelyet.
Igen, ez "urban legend", de a vadabbik fajtából!
Miért ne lehetne ugyanilyen légvédelmi objektum üzemben ma Magyarországon - immáron magyar kézben?... Egyszerű a válasz:lehetne, ha épült volna ilyen.De nem épült!!!http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
Köszönöm az információt, de a #609 hsz-ban a #601 hsz-ban feltett kérdésre ( "Mátyásföld, reptérre vezető út jobb oldalán a kanyar után létezett földalatti, igazából egy hosszúkás púp lehetett, valami amit már régen lebontottak. Ez mit intézett ? Esetleg fotó róla.") adtam azt a kissé pongyola választ, hogy: semmilyen infóm nincs Mátyásföldről
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
A herdálásnak, az enyészetbe küldésnek, a rombolásnak, a felelőtlen és közvetett amortizálásnak ilyen mértékét még a nálunk "sötétebbeknek" tartott országokban sem lehet tapasztalni.
Ez sajnos így van, elég fájdalmas ezt látni!mod: írtam még egy pár sort a "humán erőforrás" elherdálásáról, a felelőtlen rossz döntésekről, hazaárulásról és gazdasági bűncselekményekről, de átolvasva asorokat inkább kitöröltem...nagyon elvinné a témát más irányba...
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz zsiroshegy #1922 üzenetére
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz zsiroshegy #1922 üzenetére
Olyan szépek ezek a gombák, hogy vétek lett volna kihagyni
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz zsiroshegy #1922 üzenetére
Komolyra fordítva a szót: a kérdésedre azért nehéz válaszolni, mert igazából azt sem tudjuk biztosan, hogy a területen lévő épületekben mit tároltak. Azokat a "hosszú, erős boltíves silókat" pedig misztikum lengi körül.Mégpedig azért, mert a Császáron szolgáló katonák közül is csak kevesen tudták (tudhatták), hogy mit rejtenek a nagy acélkapuk.
Azok pedig hallgatnak, mint a sír...a gombán kívül nagy valószínűséggel ilyen is lakott a Gránitban:
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
-
ócskás
aktív tag
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz zsiroshegy #1934 üzenetére
A #1928 képen látható kis vagonka két részből áll.
Alsó rész: тележка 9Т114, univerzális tárolókocsi. A harci résztől függően változott a rajta látható konténer.
Felső rész: ha jól látom, egy 9Я26 konténer van a 9T114-en (ha tévedtem, legfeljebb valaki pontosítja...)[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz boeing707 #1956 üzenetére
Már ötödik éve szervezek oda egy motorostúrát, de még mindíg a kezdeti fázisoknál tartok...Persze nem csodálkozom azon, hogy nincs rá túljelentkezés
Amióta a téma felkeltette az érdeklődésem, azóta rendszeresen találkozom sokszor önmaguknak is ellentmondó anyagokkal, publikációkkal, nem beszélve a vadabbnál vadabb városi legendákról...,Sokszor úgy érzem, nem áll össze a kép
Igazából nem a katasztrófaturizmus kedvelt látnivalóira (a felrobbant négyes blokk porladozó betonszarkofágja, és a lakatlan "szellemváros" máladozó épületei) vagyok kiváncsi, hanem a zónán belüli növény- és állatvilágra, az élet nyomaira.
Természetesen szivesen megnézném Csernobilt, Pripjatyot és ha van rá lehetőség Kopacsit is (bár Kopacsit a radioaktív mentesítés közben szinte azonnal ledózerolták, gyanítom, hogy az a rész a zóna mai napig is legszennyezettebb részének közelsége miatt nem látogatható)
Hogy megérné...? Igazából nem tudom, de talán segítene néhány dolgot megértenem, és esetleg választ kapnék régóta megfogalmazódott kérdéseimre.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek!
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz joci232 #1969 üzenetére
Ha már Csernobil: A csernobili csata
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz Végbéla #1989 üzenetére
Véleményem szerint egy fegyverrendszert akkor nevezhetünk elavúltnak, ha már nem tudja ellátni azon feladatát, amire tervezték. Amire tervezték ( nagy magasságban és sebességgel repülő légicélok megsemmisítése), arra a 200-as mind a mai napig képes (lenne ha volna!).
Néhány adat:
Характеристика С-200А С-200В С-200Д
Число каналов по цели 1 1 1
Число каналов по ракете 2 2 2
Дальность действия, км 17-180 17-240 17-300
Высота полета цели,км 0.5-40 0.5-40 0.3-40
Длина ракеты, мм 10600 10800 10800
Калибр ракеты мм 860 860 860
Стартовая масса ракеты, кг - 7100 8000
Масса БЧ, кг 217 217 217
Вероятность поражения цели 0.45-0.98 0.66-0.99 0.72-0.99
C-200A - Angara
C-200B - Vega
C200Д - Dubna
Az adatokat átnézve látszik. hogy a komplexumnak kutya kötelessége akár az SR-71 -et is "leszólítania".
A 200-as bevethető volt nagy kötelékek ellen és elvben bevethető volt ballisztikus rakéták elleni rakétavédelmi túzrendszer tagjaként is (bár ilyen célból soha sehol nem alkalmazták). Természetesem mindkét esetben nukleáris harci rész alkalmazásával.Nem lett volna érdemes rendszerben tartani? Erre e kérdésre nehéz válaszolni, de úgy gondolom, hogy: nem! Sajnos az egykor nagyszerűen felépített tűzrendszerünkre a '80-as évek végén már ráfért volna egy kis fejlesztés (tervezték a 300-asok beszerzését), de az időközben beütött gazdasági krach, a rendszerváltás, haderőreform majd a Szovjetúnió szétesése egyértelművé tette a már tervezett fejlesztések elmaradását.Mindezek a tűzrendszer elsorvaszásához vezettek (a komplexum alkatrészellátása és pótlása a SzU. szétesése után kissé problémássá vált, de más hozzáállással és természetesen pénzzel áthidalható lett volna...De hát hazánk nagyjai máshogy gondolták...! Amikor a 200-ast kivonták hadrendből, a Lengyelek azonnal jelntkeztek érte. Cserébe felajánlották az akkor még meglévő Nyeva komplexumaink átalakítását és modernizálását. /A történethez hozzátartozik, hogy a komplexum kábelkötegeit nem tudtuk volna részükre prezentálni - / )
Mivel lehetne helyettesíteni ? Helyettesíteni? Minek? A "haderőreform" után a Honvédség struktúrája és alkalmazási elvei olyan mértékben megváltoztak (lásd pl: tűzrendszer felszámolása), hogy mára már az is csoda, hogy az Arrabona még létezik...
Technikai szempontból: a SzU.-ban 300-asok bizonyos tipusaival kivánták a Vegát leváltani. A hadrendbe állítása óta az oroszok folyamatosan fejlesztették, több tipusa ismert - . A 400-as véleményem szerint tökéletesen alkalmas a Vegát kiváltani, a Patriot-ról nem tudok ill.nem is igazán akarok véleményt nyilvánítani
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz Végbéla #1992 üzenetére
Hazánk légterének védelme nem arról szól, hogy (állami szinten kuncsorgunk valami kis kölcsönért, aminek egy részét azonnal ellopják a politikusok, majd a még megmaradt aprópénzen) megvesszük pl a 400-as komplexumot (na persze nem az egészet! szigorúan csak a töredékét, mert többre már nem futja!) , odabiggyesztjük az ország közepére, egy-két embert kinevezünk kezelőnek és így elijesztjük a gaz ellent!
Lehet, hogy félreérthető voltam: nem egy, ahogy fogalmaztál: "nagyteljesítményű" rakétakomplexumot kéne pótolni hazánk légterének védelmében, hanem egy komplett tűzrendszert! Néhány korszerű légvédelmi komplexum rendszerbeállítása nem igazán javíthatna a még megmaradt légvédelem hatékonyságán (Arrabona), sőt, az ezekhez szükséges infrastrukturális – üzemeltetési, javítási, híradási, kiképzési, stb. – feltételek hiánya és a megmaradó fegyverzeti rendszerekhez való illesztetlenség még rontana is a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz tazman75 #1994 üzenetére
1936. tól a Magyar Királyi Légierő, majd a II.VH idején közös magyar-német repülőtér volt.
1951. és 1957 között az 59. Csatarepülő Ezred települt a repülőtérre,1973-tól a Csapatrepülő Parancsnokság és a MI-2es Könnyü Helikopter Osztály, majd 1975-1992 között Vezetés Biztosító Futár Helikopter Ezred használta a repülőteret,http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
-
ócskás
aktív tag
Csak egy kis érdekesség
bár sokszor megfogadtam, hogy nem kanyarodok el ebbe az irányba... de talán ennyi még belefér
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
Új hozzászólás Aktív témák
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- SSD kibeszélő
- Autós kamerák
- Sorozatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest