- Microsoft Outlook topic
- Videó stream letöltése
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz ginola #24649 üzenetére
Az S65-nek bolygóműves a motorja, ezért ilyen a hangja. Cserébe akkora nyomatéka van, h felmegy mindenre.
Illetve 48Voltos, ezért erősebb alapból a 36Voltos pálcika-rollereknél.A SkyRide rolleres bolt Újpesten egyébként megoldotta, h (a világon elsőként) ki lehet ütni az S65 sebességkorlátját.
Ami az alaktrészeket illeti, nem nagyon van szükség rá, de inkább őket kellene megkérdezni, h mennyire van hozzá bármi is.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz sniphoe #24648 üzenetére
Neked is a SkyRideot kellene megkérdezni, h mi a hiba, miért nem engedi a 35km/h-t beállítani. Facebookon is van oldaluk, a Xiaomi Maffia is az övüké, meg valamelyik G2, G30, G65 Segway oldal is.
Írj privit nekik, segítenek.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ginola
addikt
válasz Thunderzolee #24651 üzenetére
Köszönöm szépen.
A bolygóműves mi volt az nem hátrány?
Az n65 is egy megbízható darab? -
bkiky01
senior tag
válasz Thunderzolee #24651 üzenetére
S65-öt szoftveresen oldják fel, vagy van hardver csere is?
-
addikt
-
addikt
-
PociAti
senior tag
válasz bkiky01 #24655 üzenetére
Az Artery AT32-es chippel szerelt rollereknél az volt a probléma, hogy abban chipben a hagyományos bootloadert megpiszkálom módszer nem működött. Ezért a kezdeti időben vezérlő cserével hidalták át ezt a "problémát".
Kis keresés és utánaolvasás alapján:
- régen könnyen megpiszkálhatóak voltak a rollerek,
- most szétvált 2 irányra, a Xiaomi kriptográfiai chipjeit használó eszközök lettek a nehezen feltörhető rendszerek,
- az S65-höz hasonló Brightway rollereken pedig annak ellenére, hogy az eredetihez képest biztonsági chip van, de a szabadon hagyott csatlakozási pontok miatt hackelhető szerkezető szerkezetek.Ezt a cikket megéri átnézni:
https://robocoffee.de/?p=424A Ninebot (Changzhou) Tech Co., Ltd. [founded in 2012, acquired the U.K. based Segway Inc. in 2015]
készítette az első generációs Xiaomi rolereket (M365 sorozat), második generációs Xiaomikat (1S, Pro2), Mi 3-at, 4 Go, 4 Pro és 5 Pro modellt.És van ez az eddig számomra ismeretlen Brightway:
Brightway Innovation Intelligent Technology (Suzhou) Co., Ltd. [founded in 2020]
És a termékei: Navee S65, Xiaomi 3 Lite, Xiaomi 4, 4 Ultra, 4 Lite, Navee V40, V50, S65C.Ez lehet a magyarázat az egyes modellek eltérő alkatrész ellátottságára. Nem az a probléma, hogy mások fejlesztik, hanem mások is gyártják. És generáción belül is eltérések vannak. Nem mindegyik cég ellátási lánca van megfelelően kitaposva Európáig.
Idézném a (424-es) cikk fordítását:
Hackability
"A Ninebot rollerek már régóta híresek arról, hogy hackerbarátok. Ez azonban tavaly megváltozott az új biztonsági funkciók (kriptográfiai aláírások) bevezetésével, amelyek kifejezetten a készülék firmware-jének manipulálását hivatottak megakadályozni. Most a "4 Pro" modellel a Ninebot szöget ütött a firmware manipuláció koporsójába: Egy "MJA1"-nek nevezett biztonságos chipet építettek be a titkosítási kulcsok és kriptográfiai funkciók (lehetséges) tárolására. A biztonságos chipek általában rendelkeznek egy fizikai védőréteggel, amely például arra készteti a chipet, hogy törlődjön, ha fizikailag manipulálják. (Megjegyzés: a Xiaomi más eszközökben is használja az "MJA1"-et, például a "Vacuum-Mop 2" robotporszívóban és a "Smart Camera 2 PTZ" biztonsági kamerában.)
Elmondható, hogy a "4 Pro"-val kezdve az összes közelgő Ninebot roller nehezen feltörhető lesz.
A Brightway rollerek (beleértve a "3 Lite", "4" és NAVEE rrollereket) szóló nyilvános információk azonban nem jeleznek hasonló intézkedéseket: A NAVEE S65 elektromos roller FCC-dokumentumai egy Realtek MCU-val (AMB1) felszerelt műszerfalat és szabadon hagyott soros vezetéktüskéket (CLK/DIO/G) mutatnak, ami azt jelenti: további kutatásra van lehetőség!"Hardveres piszkálás nem az én műfajom, de ebben a további cikkben egész jól bemutatják:
https://robocoffee.de/?p=436----
Ez a szeptemberi írás kifejezetten profi munka
How to STLink Ninebot Max/G30 Gen 2 AT32 ESC – Fixes Bricked or Updated ControllersIn the case of a bricked ESC/Controller/Control Board, STLinking can save the controller from needing to be replaced in some instances.
This method also is capable of downgrading versions like DRV 1.8.7 and DRV 1.8.8.
This page shows how to STLink the 2nd gen ESC/controller based on the Artery AT32 chip that comes on 2022 maxes and newer and has screw terminals.
magyarul:
Egy tönkrement ESC/Controller/Control Board esetében az STLinking bizonyos esetekben megmentheti a vezérlőt a cserétől.Ez a módszer alkalmas a DRV 1.8.7 és DRV 1.8.8.8 verziók downgrad-elni is.
Ez az oldal bemutatja, hogyan kell STLinkelni a 2. generációs ESC/vezérlő vezérlőt, amely az Artery AT32 chipen alapul, amely a 2022-es és újabb maxokon van, és csavaros csatlakozókkal rendelkezik.
Igen, a már említett Artery AT32 chipről van szó.
A kép bal oldalán látható az AT32 jelölőnégyzet.
Valamint érdekesség, hogy manuálisan kell megadni a szériaszámot, és a megtett km-t. Ha valaki még nem volt biztos benne, hogy "vissza lehet-e tekerni a roller km óráját", itt a válasz. Igen.Tehát már nem is az S65 és társai hackelése számít Szent Grálnak, azaz megoldandó feladatnak, hanem a kriptográfiai chippel szerelt gépeknek.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz PociAti #24659 üzenetére
Érdekes, mennyire fontosnak tartja hirdetni a Xiaomi, hogy ilyen szoftveres védelemmel rendelkezik.
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-4-pro/
World's first scooter with UL's IoT Security Rating Gold level certificationXiaomi Electric Scooter 4 Pro is the first scooter device which gain loT Security Rating Level 3 (Gold) certification.
There is a unique QR code in each device that only belongs to you provides another layer of security for authentication.
The "strong binding" mechanism to ensure that others cannot bind your scooter without your approval.
MJA1 Security Chip
With the hardware level security capability and strong identity authentication, it can ensure only your Xiaomi Home APP can connect to your scooter.Utolsó mondat magyarul:
"A hardver szintű biztonsági képességgel és az erős személyazonosság-hitelesítéssel biztosíthatja, hogy csak a Xiaomi Home APP csatlakozhat a rollerhez." -
addikt
válasz PociAti #24660 üzenetére
Pont ezen gondolkodtam, miközben az előző hsz-od olvastam. Mi a fene ilyen fontos ezeknek, h ilyen vehemenciával kell ezeket a chipeket alkalmazni?
Inkább jól működő NFC-re gyúrtak volna rá, vagy bármi értelmesebb fejlesztésre; akár egy kulcsra a lezáráshoz, belső nélküli 8.5"-os kerekekre való áttérésre; minőségbiztosításra, a szerelősor végén legördülő rollereken, h ne legyen hiba - ezeknek lenne értelme, nem a szoftveres sebességfeloldás mindenáron való megakadályozása.
Remélem majd elérik, h az emberek azt a rollert veszik inkább, amelyikben nincsenek ezek a hxlye sebességlimitek benne, azt elkezdenek csökkenni az eladásaik.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #24661 üzenetére
Nem érted akkor a lényeget!
A ilyen magas szintű szoftvervédelmi képesség rendkívüli szaktudást igényel. Bár sima felhasználóként ennek - jelenleg - kevésbé érezzük a jelentőségét, de ez azért komoly lépés. Mérföldkő.
Nem nagyon van más gyártó, melynek az anyavállalata ilyen speciális háttértudással rendelkezne. Ezért tudta elsőként meglépni a Xiaomi. Ahogy a nyomtató iparágban a Samsung irodai nyomtatóinak voltak olyan felhő alapú megoldásai, amiről a többiek nem is álmodtak akkor. Jórészt emiatt vásárolta fel őket a HP. De sok más iparágból lehetne példát hozni, ahol a fejlesztési részlegek szaktudásai összeadódtak.Ezeknek a fejlesztéseknek én inkább szabályozói oldalról látom az előnyét. Ázsiában vannak kevésbé liberális város(államok), ahol a mikromobilitási eszközök komoly szerephez jutnak. Onnan már csak egy-két lépés (és szoftverfrissítés), hogy a roller csak aktív mobilkapcsolat, azaz GPS kapcsolat mellett lehessen használni, ezáltal kikényszeríthető a frissítés. A GPS miatt pedig elérhető lenne, hogy különböző sebességű zónákat alakítsanak ki. Vagy tiltott zónákat hozzanak létre. És ezeket a zónákat akár napszakon belül is változtatni lehessen.
Ennek egyik szükséges alapfeltétele egy olyan központilag irányított szoftver, amit nem lehet könnyen kikerülni. Aki nem ilyen eszközzel rendelkezik, az nem vehet részt a forgalomban. Monopóliumba kerülhetnek, ami gazdaságilag mindig előnyös helyzet.
A Xiaomi számára ennek megalkotása valószínűleg tized annyi energiájába került, mint bármely konkurenciának került volna. És ez a technológia - mint ahogy azt a cikkben leírták - más eszközökben, porszívóban, kamerában is szerepel már. Úgy látszik a marketingesek szerint ennek komoly reklámértéke van.
És nem a gumi-szerelő részlegről hívtak át egy embert, hogy alkossa meg MJA1 chipet. Tőle független fejlesztés, amit beleraktak a rollerbe is.
-
Aaron14
őstag
Ha ilyen hangot ad a kerék, az mennyire gáz?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
sniphoe
aktív tag
válasz Thunderzolee #24647 üzenetére
Sikerült: Iphone-om van, az iphone-os alkalazással nem ment. Végső elkeseredésben megpróbáltam az android-ossal, azzal megjelent a 35km/h…
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz PociAti #24662 üzenetére
Eeeegen, ebben van valami.
Nem vagyok összeesküvés elmélet hívő, de inkább vennék olyan rollert, amit nem lehet "távolról" korlátozni.
Tökéletes példa erre a kormány idehaza. Maholnap hoznak egy éjszaka egy új Kresz szabályozást, 20km/h lesz a rollereknek a max sebessége, mert csak.
A Ninebot meg kiad egy frissítést ennek megfelelően a rollereihez.
Hát én inkább használnám akkor frissités nélkül 25-el, mint egy kötelező frissítés után 20-al.
Ennyire nem akarok jogkövető lenni.(Nem az én hozzáállásommal van itt baj. Ha egy roller nem tud legalább egy kerékpár sebességével haladni, akkor nem csoda, ha értelmét veszti azok körében, akik kerékpár helyett használták inkább.)
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz PociAti #24662 üzenetére
Ez nekem is felmerült már, h megoldhatnák a kölcsönzős rollerek esetében, mivel telefonnal lehet csak használni őket, h amint lassabb zónába érek, vagy felmegyek járdára kerékpárút helyett, akkor az adott szakasz sebesség-korlátjára leesne a max sebesség, csak hát ennyire nem pontos a GPS sajnos.
Így elejét lehetne venni a járdán száguldozóknak.
Viszont ahogy a zónákat említetted, az megoldható lenne, de idehaza még nem használják ezt a featuret sem, nem?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Aaron14
őstag
válasz Thunderzolee #24666 üzenetére
Csatoltam videót, kattintható az “ilyen” szó.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #24667 üzenetére
A 20 km/h-t azért már pár nyugat-európai országba bevezették, és hát elég szarul hangzik első hallásra, de én is szinte mindig 19 km/h sebességgel közlekedem. Azt hittem a Xiaomi felépítésének a hibája, de az Okai-n is ennyivel megyek. Pedig lényegesen komfortosabb.
Ha valahonnan elkésnék, sohasem a roller végsebességének a hibája, hanem hogy én nem indultam el időben.Ez a 20 km/h körüli sebesség érzésre alakult ki nálam, ennyit talán még ki tudnék bukfencezni, 25-öt már nem.
Meg sokkal nyugodtabb lelkiállapotban érek célhoz, mint amikor 25 km/h vagy nagyobb sebességgel, másokat letolva az útról mennék végig. Ott már alig marad idő lereagálni a környezet (pl. közeli gyalogosok) hibáit.
És városban a kerékpár is mégis mennyivel megy két kereszteződés / villanyrendőr között? Nulláról indul, majd rollerhez képest lomha tempóban éri el a csúcssebességét. Aki pedig nagyon sportos, az használjon sporteszközt. Én egyre gyakrabban kombinálom a kettőt, pedig volt kb. másfél év, amíg szinte egyáltalán nem is használtam a bicajt, annyira megkedveltem a rollert. Pedig volt idő, amikor még majdnem 1.000 km-t beletoltam egy hónap alatt. Mindegyiknek megvannak az előnyei.
-
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #24669 üzenetére
Körülményesebb a videó letöltése, mint gondoltam, elsőre nem is jött össze.
Lényeg, ennek borzalmas hangja van!
Mintha nem kenőanyag, hanem víz és homok keveréke lenne a csapágygolyók között. A betonkeverőknek van hasonló hangja.
Szerencsére a csapágycsere nem számít komoly tételnek, és túl bonyolult műveletnek.Csapágy kifejezésre és népszerűbb márkákra, pl. SKF-re rákeresve itt is sok hasznos találatot kapsz.
Úgy tűnt neki releváns tapasztalat lenne a témában:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_21600-21600.html -
Aaron14
őstag
válasz PociAti #24671 üzenetére
Szervizt kérdeztem, két hét mire kicserélik és kb. 20 000 Ft. Én mégis rájuk bíznám, mivel egy gumicserét sem tudok megcsinálni. Xiaomi-n is szenvedtem vele és nem is jött össze. Vagy én vagyok ennyire béna?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Boond
addikt
válasz Thunderzolee #24206 üzenetére
10/tízen pár fok jó lehet? Pincébe van, ott van a "kazán" is. A másik kérdés, ugyan feltöltöttem 60%ra a rollert, de fokozatosan merült, akkor is, ha nem volt használva, az idő előre haladtával. 30% alatt viszont automatikusan hibernálja magát vagy 7 nap nem használattól. Bár előbbi gyanúsabb. Ez így jó, vagy mindenképp töltsem fel? F2 plusz
#24216
F2 plussz esetén komoly visszatöltéssel, egészen biztosan többet töltött vissza, mint a megtett út, km-ben számolva. A célállomáson többet mutatott, mint amennyit mentem vele. Ha kivontam a időközben megtett utat, pedig fullon volt a gáz. többnyire sík területen. kilométeres mérték biztos volt. De fékezésből ez nem jött volna össze. Ha átállítottam a szintet, a legalacsonyabbra érezhetően szabadabban gurult. magasabb szinten, meg kb meg is állt, ha nincs gáz."ha meg ennek elkerülésére alacsonyra állítod a max erejét, nem fog akkor sem, amikor nagyon kéne. Szóval olyan ez, mint minden más: csak ésszel használandó!"
Akkor a médium a legjobb megoldás?
Nekem az azonnali megállás tetszett, mert úgy fékezni sem kellett, értelmetlen votl a kérdés... Alacsonynál már előfordulhat ilyen helyzet, mert gurul tovább médiumnál meg kb közepes lehet.fék is van, de még gurul valamennyit.Én mostanában nem használtam a rollert, de kisebb távon lehetne, kb ugyan az, mintha bringával menne az ember nem? Azt nem tudom mennyire tenne jót neki 10 fok alatt vagy mínusz hőmérséklet menni valahová... Ha még kint is maradna még inkább... ha más nem leszívná az aksit, idővel.
Én mindig lezárom. De elvileg ha párosítva van (beüzemelve már) , nem lehet bekapcsolni a rollert anélkül, hogy vki aktiválná nem?
Én amikor otthon próbáltam, sebességtől is függőt. Ha nagyon lassan túltam nem kapcsolt be, de ha normál sebesség vagy kicsit gyorsabban akkor azonnal. Persze a fék pár másodpercig tart aztán kienged majd újra be. meg villog jelez... ilyen offline állapotban még nem próbáltam, viszont így nem kapcsol be. ha eltolni lehet is, de használni nem.
-
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #24672 üzenetére
Első hallásra magasnak érzem az árat.
Hívj fel másik kettő szervizt is. Bár olyan sokat úgy se lehet lefaragni ebből az árból, hacsak nem magad csinálod. (Én se vállalnám be magam, főleg télen. Nem kell hozzá roller szerviz, nekem kerékpáros szervizben vannak ügyes ismerőseim, én náluk kezdeném.) -
Aaron14
őstag
válasz PociAti #24674 üzenetére
Az szuper lenne, mert az ár még annyira nem is gond, de nekem az egy hét nagyon sok. Télen-nyáron használom, szinte minden nap.
A jelenlegi állapotában használható még, hogy ne sérüljön vagy már nem kellene így használnom?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Boond
addikt
válasz PociAti #24328 üzenetére
"Egyszerűen azért, mert gyártás óta, vagyis feltöltés óta sok idő telt el, és bizonyos elektrokémiai folyamatok mentek már végbe az akkuban. Konyhanyelven: ellustultak az elektronok. Pont ez történik akkor is, mint amikor valaki ősszel elteszi a rollet, és tavasszal hiába van mondjuk 70%-on, mégis úgy viselkedik, mintha csak kb. 30-40%-ra lett volna feltöltve."
köszönöm, ez hasznos volt
és a 24673l hozzászólással kapcs. Akkor melyik a célszerűbb, javasoltabb? Hagyni így a rollert, (lásd kép) vagy rárakni töltőre, hogy legyen min 60%ra feltöltve? Tavaszi, nem tervezem használni (bár tudtam volna)
Azért ez az 500 ciklus naponta számolva nem lenne olyan sok. De több nappal számolva is néhány év. Garancia mire terjed ki egyébként? (F2 plussz)
24326 -
Silentfrog
veterán
Jut eszembe.
Nem úgy volt hogy őszre ígérték a roller szabály bevezetését?
Megint úgy fogok járni mint a robogóval.
Akartam venni egy új rendszámtalanított 125-ös, mindenki óvott tőle, jön a szabály nem fogom tudni használni, ez volt 2006-ban.
Azóta sincs semmi, rendszámosítás .
Az okai rollerem is csak azért vettem meg mert nem tudtam milyen szabályok fognak vonatkozni egy komolyabb rollerhez képest.
Erre meg még mindig csönd van... -
DigitXT
félisten
válasz Silentfrog #24679 üzenetére
2019 óta lebegtetik... Szerk: a rendszám nélküli 125-ös más tészta, az
konkrétan egy csomó szabályt megszeg, egyáltalán nem szürke zóna!
Ott egyszerűen arról van szó, hogy kicsi a "lebukás" esélye, de ha vmit
azzal elkottázol, ráadásul jogosítványod sincs rá, hát abból balhé lesz!
És rohadt sokba kerül, ha a biztosítód sem fizet, mert nem érvényes a
köteleződ: szerintem inkább köszönd meg annak aki lebeszélt róla...[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Az akkumulátor gondozásáról érthető rövid leírást az Acer rollerek honlapján találtam:
https://www.acershop.hu/acer-elektromos-roller/
, ezt már bemásoltam a 18104-es hozzászólásban is.Szóról szóra átmásolom ezt a hozzászólást:
Fontos: Évente 3-5%-os kapacitás vesztéssel kell számolnunk, a lítium akkumulátorok technológiájukból fakadóan.
Teleltetés/Tárolás: Amennyiben előre láthatóan nem fogjuk huzamosabb ideig használni az eszközt, célszerű 80%-on azaz 4-es töltöttségen* tárolni. Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat.
Aktív használat: Amennyiben napi szinten használjuk a rollert, törekedjünk azt nem 20% alá meríteni, az akkumulátort ezzel kímélve.
* Megjegyzés: Acernél 5 pálcikából áll a skála, úgy kell értelmezni a 4-es töltöttségi szintet, ami más rollerek esetén 80%-nak szokás mondani.
----
A 20% alá történő merítés nem csak aktív állapotban kerülendő, hanem "téli szüneteltetés" alatt is. Ezért kapcsolhatja ki magát 30%-on a roller, hogy minél később essen 20% alá. Pontosabban alvó üzemmódot írnak, ebben az állapotban nincs fogyasztása a rollernak, hanem csak természetes merülés történik. Egyszerű kikapcsolt állapotban másodpercek alatt kész állapotba kapcsolható a roller, van amelyik NFC, vagy Bluetooth kapcsolattal is feléleszthető. Ezek mind eszik az áramot, még ha nagyon csekély fogyasztásról is van szó.
Azt nem tudom melyik rollerban van automatikus hibernáció, melyikben nincs. Hasznos dolog, de az már rég rossz, ha hibernálnia kell magát. (Valójában mindegyikben lehet hibernáció, mert egy frissen vásárolt roller esetében is biztos eltelik pár hónap a gyártás és a használatba vétel között, és szokott bennük 30-50% kapacitás lenni. Ami a gyakorlatban nem annyi, mert "ellustultak" az elektronok, de ezt már említettem.)
Acer leírására visszatérve: "Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat."
Ezt egy kazánházban nehéz megvalósítani, 40%-nyi merítéshez - akku méretétől függően - lehet hogy fél napon át veretni kell a lámpát. (Könnyel előfordulhat, hogy a LED-es fényszóró hűtése menetszélre lett méretezve, így azzal meg a lámpákat nyírnánk ki.) Szóval télen minden hónapban egy kis körre jó lenne elővenni a rollert.-----
500 ciklus kifejezés rollerektől eltérően van megfogalmazva, emlékeim szerint Xiaominál 500 teljes ciklust írtak, hogy akkor is még legalább 70%-os lesz az akku kapacitása. Ha nem is a Pro modellt, hanem a kisebbet nézzük és az elvi 30 k helyett a gyakorlati 20 km hatótávval számolva az 10.000 km. Tehát 10.000 km fölött is még tűrhető az akku állapota, de szerintem ekkor táv megtétele után már minden egyéb baja lenne a rollernak, szóval az akku miatt nem kell parázni, nem az lenne a gyenge keresztmetszet.
Garancia nem tudom mire terjed ki, mert egyénileg kezelendő. Nem csak a roller típusától függ, hanem az eladótól is, és hogy ők mit vállalnak. Meg hogy gyakorlatban mi érvényesíthető abból amit ígértek.
-
Boond
addikt
válasz PociAti #24681 üzenetére
köszönöm, a segítséget
Viszont ha az elektronok ugye ellustulnak és ez úgyis beáll pár töltés után, akkor mennyi a különbség a járassuk között és a csak szinten tartjuk, ha lemerülne? Végül is lett volna mód használni, csak addigra már elvileg lemerült. Vagy autóval gyorsabb volt/ hőmérséklet hosszabb távra, nem ideális. Nem beöltözve végképp.
Én 60%-ig töltöttem, de most beállítom 80%-ra akkor
"Tehát 10.000 km fölött is még tűrhető az akku állapota,"
akkor miért olvasni mégis sok aksi problémától a topikban? Nem megfelelő tárolás, használat?Garancia alatt arra gondoltam hogy aksira is kiterjed-e vagy csak vázra pl. Mi az általános. Egyébként Euronics, F2 Plussz többen vettek itt akkor onnan.
-
Boond
addikt
válasz Peaceliker #24684 üzenetére
és ez mikre jellemző? milyen márka modell vagy egyéb? vagy ilyen noname dolgokra?
felraktam tölteni 23%-on volt.
-
PociAti
senior tag
Normális márkák esetén nem igazán olvasni valós akku problémáról.
Olyan előfordulhat, hogy hidegben állva kevesebbet teljesít, de "sok aksi" problémáról nem tudok.Nem véletlenül kérik, mi merítsük le az akkut, ne hagyjuk hogy magától merüljön le tárolás során. Talán mert azokban az elektronokban nem kívánt kémiai folyamat ment végbe és így lehet rendesen felfrissíteni őket. Pontos folyamatot nem ismerem, de elég csak elfogadni, nem szükséges megérteni. Szép szakma az elektrokémia, de laikusként ilyen mélységig elmerülni benne kevesek számára szórakoztató.
-
Peaceliker
őstag
kugoo több szériája pl, az ismertebb alsóbb brandek közül. Aztán az összes semmilyen nevű pálcikára jellemző.
Régi xiaomi m365 nél is volt (ez volt mondhatni a pálcikák ősatyja), de m365 pro tól (ami szintén nem mai darab) már nem nagyon fordul elő.
Etwow akkuk még amik ahogy látom nem annyira hosszú életűek (legalábbis sokaknak volt gariban akku csre), ami azért az árához képest vicc.
Xiaomi, ninebot, kaabo, dualtron nál nem nagyon látok akku gondokat."Oh my Goa'uld!"
-
addikt
A fene se gondolta volna, h 2500km után "illik" már cserélni a csapágyakat.
Bár végülis érthető, nyilván egy csapágynak is megvan a maga élettartama.
Legalább már tudom, h miért esedékes nálam is a csere - nem a csapágy szxr, csak túl sokat mentem vele.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
A kép nem azt jelenti, h 30%-on kell eltenni a rollert, hanem azt, h ha 7 napig nem használjuk a rollert, és az akksi 30% alá esik, akkor stand bye módból teljesen kikapcsolja magát a roller.
Ahogy már írták itt feljebb, azért, h ne merüljön tovább az akksi.70-80%-on tedd el a rollert, ha nem használod.
Nem ártana havonta elővenni, menni vele egy kört, majd visszatölteni 70-80%-ra.
Illetve ha magától merülne, azt is észreveszed ilyenkor.Ami az 500 ciklust illeti, kicsi akksis géppel, mivel naponta kell töltögetni, persze hamarabb eléred az 500ciklust, míg egy nagyobb akksis rollert ha csak keveset mész vele, jóval később éred el az 500 ciklust.
De olyan ez, mint az SSD-k élettartama, nagyon nagyon soká érjük csak el azt a szintet, amikor már cserélni kell.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Boond
addikt
válasz PociAti #24686 üzenetére
És mi a helyzet a hideggel? pl elmész boltba, akárhova (munka vki). kint hagyod tárolóban? 20 perc, fél óra több óra? Ez milyen hatással van rá? állásra és használatra?
Vagy beviszed és akkor benti/kinti hőmérős különbség az milyen hatással van. állásra és használatra?Egy ismerős szerint, nem árt neki, sőt majd hogy nem szereti... nehezen hiszem. a használati leírásban használatra -10 fokig írja, tárolásra viszont csak 10 fokig javasolja, töltés min 0 fok. össze vissza. Az nyilvánvaló, hogy a nagy meleget sem szeretheti, az sem tehet jót neki 40-50- kitudja hány fokos napon lenni sem.
#24689) Thunderzolee
60%ról merült le. Amikor ránéztem még bekapcsolt párszor... legutóbb mikor ránéztem, hogy hm, lehet végül is akár vele is... akkor már offline volt. Sok dolog volt, így hagytam. Most feltöltöttem 80%-ra, Szerintem februárban ismét elérheti a 30% körüli értéket cirka. Használatkor 100%ra töltöttem korábban, de vége felé 80%ra állítottam.Feleslegesen igazán nem szeretném meríteni (ezért kérdeztem erről), meg ahhoz nagy kört kellene menni, hogy jelentős csökkenés legyen az aksiban. Most ha megyek pár száz métert 1fél kilométert fene tudja, az nem sokat oszt szoroz hatótáv, merülés szempontból. Amíg jó idő volt nagyobb távokat mentem vele. Bár csúcs döntés az majd jövőre kb maximalizálás, ha úgy alakul.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hol látni sok akksi problémás bejegyzést? Az nem egy másik topic lehetett? Kugoo például?
A Kugoonál se azzal van baj, h a cellák degradálódnak hamar, hanem a Nikkel-szalag, amivel össze vannak kötve, (Kugoonál pl Nikkelezett acél szalag), szóval elreped, elszakad, megtörik. Mert nem feszesen van a cellák között elvezetve, hanem lazán, és így a cellák elmozdulása miatt meg tud törni, el tud repedni, le tud válni a cellákról.
Persze, ehhez hozzájárul az is, h milyen rosszak sz utak, ezért kellene rossz úton lassabban haladni, de hát az ember sietne inkább. Megoldás a lengéscsillapítós roller.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Boond
addikt
válasz Thunderzolee #24691 üzenetére
itt szoktam olvasni aksis dolgokat, lehet nem probléma, de csere, merül, cella hiba egyéb tevékenység amikor valakiknek vmi gondja volt. Akár nem is olyan régivel. konkrétat most nem tudok linkelni.
Kugoonál még mindig probléma az alkatrészek beszerzése?
Én igyekszem rossz résznél lassítani, vagy hagyni, hogy lassuljon előtte a roller, főleg ha ismerem a terepet, pl pont olyan helyen ahol fák felnyomták a terepet. vagy egyéb gond. Macskaköves úton nem használni pl.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
A roller azért van, h használjuk, nem azért, h kíméljük. Ha lehet, fűtött helyen kell tartani, de ha nem lehet, így járt. A hideg majd megeszi a cellákat, aztán lehet akkupackot cserélni.
Szereztem egy szakadt F40-et, télen azt használom, a munkahelyemen is kint hagyom, nem tudom bevinni. Meg is látszik rajta. Töredéke a hatótáva annak, amit tudnia kellene. Igaz, 30-al megy 25 helyett, ez is zabálja az akksit.
Hidegben azon az emelkedőn, ahol nyáron felmegy 20-al, 6-ra lassult be, ez pont a minap történt, végül lábbal löködtem fel magam inkább.
A másik (noemális) rollerem felmegy hideg akksival is, de érezhetően gyengébben gyorsul pl, meg hát már nem jó vele télen közlekedni, inkább autóval járok ha arrafelé (felfelé) kell mennem.F2, F2 Plus ha egész nap kint van a hidegben, akkor is felmegy, (vegyesen használtam őket az elmúlt 2 hónapban, így volt alkalmam összehasonlítani a hármat) szóval ennek az F40-nek már lőttek.
Valószínűleg az előző tulaj is kint tartotta télen.
Illetve hát lehet csak az egyik cella gyengélkedik, és emiatt nem tölt fel teljesen az egész pakk, de sajnos cellánkénti feszt nem mutat az app, mivel ez nem Xiaomi. :/Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Boond
addikt
válasz Thunderzolee #24693 üzenetére
"A roller azért van, h használjuk, nem azért, h kíméljük."
"A hideg majd megeszi a cellákat, aztán lehet akkupackot cserélni."Tehát Arányosan érdemes használni. Most ilyenre akkor egy kerékpár összességében jobban megfelel, vagy elmenni nélküle pár száz métert max gyalog. Mert összességében ez csak ront a helyzeten. Hosszabb útra nem is mennék egyébként sem. Akinek esetleg munkaeszköz az más dolog. De hobbiból stb nem érdemes arányokat nézve, kint hagyni. Akkor ezt jól érzékeltem.
Nyáron ugyan ez, lehetőleg nem tűzőnapon hagytam.
Nálam a roller, amúgy sem tudja kiváltani az autót maximum részben. Másrészt időfaktorban sem. De így is mentem vele pár száz kilométert 1 vagy 1,5 hónap alatt kb. meg lehet szokni... más azért mint egy kerékpár, ami más okból lenne fontos.
És fogsz költeni az F40-re?
-
PociAti
senior tag
2 évvel ezelőtt az egész tél során végig rollerral jártam munkába. Közel volt a munkahely, lassú tempóban is kb. 7-8 perc, és ott is kb. 16 °C-n tudtam tárolni. Emiatt nem aggódtam.
A hideg megeszi az akkut témára nem nagyon tudok mit mondani. Idehaza nincsenek olyan extrém hidegek, utóbbi évek során egész enyhe teleink voltak. Autó és egyéb akkus fazonnal szoktam beszélni, és szerinte a nyári hőség öli meg az akkukat, télen csak leesik a kapacitás, ezért hidegben fokozottan jelentkezik az akku elöregedése, de nem a hideg tette tönkre azt.
Viszont régen kerékpáros korszakomban a tél során több mechanikai problémája akadt a bicajomnak. A már emlegetett csapágy öregedés is fokozottan felgyorsulhat téli időszakban. Mert mondjuk a kenőanyag viszkozitása megváltozik, a fém összemegy, illesztések ezáltal megváltoznak. Illetve a fémek rideggé válnak, így a szerkezeti elemeken repedések, törések is létrejöhetnek.
Egyik szélsőséges eset, amikor bicajon a csomagtartó meglazult csavarját próbáltam meghúzni, és 4 csavarból 2 lazán elpattant. Pedig lényegesen gyengébben húztam meg, mint ahogy nyáron meg szoktam tépni. Noname termékről volt szó, neves roller gyártói biztosan normálisabb anyaghasználattal dolgoznak, de látványos tapasztalat volt, télen mennyire rideggé tud válni az olcsó acél.
-
Boond
addikt
válasz PociAti #24695 üzenetére
A 16 fok már bőven jó. 10 alatti vagy mínusz ami zavar. De nekem munkahelyre távolság miatt sem és egyéb okok miatt sem lenne jó a roller. Azért pl 2x30-40 perc nem túl kényelmes, egyébként sem hidegben, menetszéllel. Maximum helyben mennék el vele inkább az pár perces dolog max 1,2 kilométer, az megint más... de akkor sem szívesen tárolnám kint.
Viszont időm sincs most annyira rá, meg kedvem...
" ezért hidegben fokozottan jelentkezik az akku elöregedése, de nem a hideg tette tönkre azt."
Ezt nem tudom, de ismerősnek volt robogója, ott az aksi mindig kb tönkre ment nyárra, vagyis télen. És azt mondták, hogy tölteni, szinten tartani kellene, ez az egyik ok. a másik ok, hogy nem szereti a hideget, vigye be olyan helyre, ahol nincs fagy, de inkább magasabb hőmérséklet lehet 10 fok körülit emlegetett ő is.Az a kerékpár egy régi típus... van olyan ami már 50+ éves is biztos van, ha nem öregebb ez is már több évtizedes. Ne egy sport kerékpárt képzelj el.
-
beamen
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Acer eScooter Series 5 típusú rollert vennék 116000Ft-ért. Neten keresve nagy a szórás az árakban, de mindenhol jelentősen drágább.+- 100kg-val használnám, egyelőre ad-hoc munkába járásra, főképp sík terep kb 20km oda-vissza. (Ha beválik később napi használat is lehet
Fentiek fényében jó vétel lenne?
-
addikt
válasz beamen #24698 üzenetére
Nem ismerem a konkrét típust, de specifikációk alapján teljesen rendben van.
350Watt, 15Ah akkupack, 10"-os kerekek, hátsó lengéscsillapítás.
Túl olcsó, inkább úgy fogalmaznék.100kilóhoz ez a minimum ami szükséges, egy 300Wattos roller szerintem kevés lenne hozzá. Ami ennél jobb, azok a Segway F2 sorozat (F2 Plus), de azok jelentősen többe kerülnek.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Nyugodtan használhatod hidegben boltba járni.
Pont erre való.
Elmész vele, kint hagyod 10-15 percet, hazamész vele.
Ez semmi.
Nem ez árt neki, hanem az, ha valaki elmegy reggel vele dolgozni, és estig kint van a 0 fokban a roller heteken át, mert nem tudja a munkahelyén bevinni fűtött helyre.
Nyáron ugyanez, amikor boltba megyek, vagy bárhova, igyekszem úgy letenni, h ne tűzzön rá a nap, akkor se, ha csak 10 percre megyek be vásárolni valahová.Az F40-nek ki kell venni az akksiját, és elvinni valakihez, aki foglalkozik akksikkal, Koleszár Gergő pl, leméregeti a cellákat, aztán pikkpakk kiderül, h javítható-e az akksi, vagy készít bele inkább egy újat. (Ráadásul 21700-as cellákból belefér egy F2 Plus méretű akkupack is.)
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen