Új hozzászólás Aktív témák
-
ridiculous
aktív tag
válasz alphamooncam #25547 üzenetére
Fejezd már be.
Közöd nincs hozzá hogy fog-e vezetni.[ Szerkesztve ]
[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]
-
Aaron14
őstag
válasz Thunderzolee #25543 üzenetére
Csere rollerről még nem is hallottam.
4 budapesti szervizt kérdeztem meg, ebből kettő két hetes határidőt adott, kettő pedig nem is válaszolt. De a Xiaomi Pro 2-ben is két hét volt a csere, mert külső szervizben csinálták.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
BlacKSouL
addikt
25 kmh-ra korlátozott roller ha lejtőre ér csutkára húzott gázzal, akkor gurulva 25 fölé megy, vagy motorfékezni fog 25-re?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
addikt
válasz BlacKSouL #25553 üzenetére
Rollere válogatja, 30-ig, 35-ig gyorsul fel, közben csipogással jelzi, h túl nagy a sebesség.
Motorfékkel fékez a roller, de ha nagy a lejtő, akkor jobban gyorsul.
F sorozatnál pl fékezés nélkül felgyorsult 10%-os lejtőn, míg az F2 sorozatnál a motorfék már olyan hatékony, h nem gyorsul fel a roller jelentősen fékezés nélkül sem.A G2-nél, F2 Pro-nál volt is ebből anomália, mert engedte a gurulást a roller, aztán hirtelen szinte satufék szerűen állóra fékezte a motorfék a kereket, az erre fel nem készült utas meg szinte leesett a rollerről közben. Firmware frissítéssel javították ezt a bugot.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Bep
senior tag
válasz alphamooncam #25547 üzenetére
Szerintem kicsit túltolod már.....
Volt egy betegségből adódó balesete.
Kezelték a betegségét.
Megkapja a papírt, hogy mit, hogy vezethet ezután.
Ennyi. Nem tudom miért kell ragozni.Nem tudom, hogy újat mondok-e neked, de pl. olyan aki hajlamos epilepsziás rohamra, de kezelik gyógyszerrel, vezethet B kategóriában (van ilyen ismerős), persze vannak szabályok...
Egyből leírva minden gyilkosnak....
-
PociAti
senior tag
Amit olvastam, az a te véleményedhez áll legközelebb.
Az ájulást a szív működésének kihagyása okozta, amit a pacemakerrel "rendbe hoztak". Ezután is előfordulhatnak problémák, de ennek kockázatát rendkívüli mértékben csökkentették. Olyan szintre, amekkora rizikó kockázattal mások simán vezetnek. Gondoljunk csak azokra az idősekre (egyéni esetekre), akiknek rég nem lenne szabad a forgalomban részt venniük. Náluk az a fiatal, akinek kezelték a szívritmuszavarát százszor biztonságosabb közlekedőnek számít.
Roller vagy kerékpár esetében igazából még jogosítvány sincs (a legtöbb országban). Ezért inkább az autó vezetéssel kapcsolatos nemzetközi gyakorlatok között éri meg szétnézni. Általában a pacemaker nem jelenti a jogosítvány automatikus elvesztését. A megújításkor szokás szigorúbb és gyakoribb vizsgálatot előírni.
-
Pano
addikt
válasz BlacKSouL #25553 üzenetére
Én F2 Plusomon befog a motorfék elég masszívan. Hiába van legalacsonyabbra állítva. Szokott is idegesíteni. Főleg, amikor pl hídról jövök lefelé és mögöttem még a biciklis is "sóhajtozik", hogy miért nem gurulok.
Sokszor inkább még előtte előre engedek mindenkit, de tiszta ciki, hogy ilyen helyzetekben én vagyok a lassú.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Kellemetlen, de attól még te közlekedsz szabályosan.
Nem úgy szól a sebességhatár, hogy sík terepen legfeljebb 25 (kerékpár esetén mondjuk 30 km/h), lejtőn lefelé pedig ami a csövön kifér. Pofára eséskor is jól jön, hogy csak 25-tel ment, és nem 40-nel. Két irányú kerékpársáv esetén is örül a felfelé kacsázó, hogy te lefelé nem 40-nel jössz vele szembe.
-
Dark197405
tag
Sziasztok!
Használtan keresek Xiaomi Pro 2 rollert a feleségemnek (nekem már van egy ilyen típus). Találtam egy eladót, ami másfél éves és 3800 km van benne. Megérheti ez 80-ért? -
addikt
válasz Dark197405 #25559 üzenetére
Meg.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezték.
3800 nem kevés, de nem is a világ vége.
Mennyi töltési ciklus van benne?
Olyan 110 körüli?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Dark197405
tag
válasz Thunderzolee #25560 üzenetére
Na ezt nem tudom, ma délután nézem meg elvileg. Melyik program mutatja a ciklust?
-
Peaceliker
őstag
válasz Dark197405 #25561 üzenetére
akku részén nem izgulnék. Azt kéne tudni mennyire dagonyáztak vele, mert vizet szarul tűrik
"Oh my Goa'uld!"
-
fatalista22
tag
válasz alphamooncam #25547 üzenetére
Szerintem ez a téma lezárva.
Amúgy a háziorvos honnan mond véleményt? Nyilván a kardiológiai zárójelentésből. Nem fog szakorvosi véleményt felülbírálni. Őszintén sajnálom, hogy ez a téma offként ennyire mélyen érintett sok embert. Nem fogok másokat veszélyeztetni, de ha úgy gondolom, nem veszélyes tekerni, nem is veszem figyelembe a véleményeket. -
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz Thunderzolee #25554 üzenetére
F2 Pro-t nézegetem.
Tehát akkor inkább olyan érzés mint az adaptív távolságkövető tempomat a kocsiknál, hogy lejtőn akár üzemi fékkel is besegít, hogy tartsa a beállított (max) tempót, mintsem a szimpla tempomat, ami csak a gázt tudja adagolni és a lejtőn csak a hagyományos motorfék van amitől azért be tud gyorsulni.
Rollernél akkor olyankor a motorfék(generátor) lesz az autós üzemi fék amit az okos tempomat alkalmaz. Értelemszerűen csutkagáznál, vagyis ha elengedem a gázt, akkor gondolom a motorfék a visszatáplálás szint beállítástól függően fog "fékezni". Mekkora lejtésnél képes még állóra lassítani elengedett gáznál? Használható "egypedálos" módban?
F2 Proban jól olvastam hogy egyáltalán nincs tempomat? Vagy van és ki/bekapcsolható?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
addikt
válasz BlacKSouL #25565 üzenetére
Az EU-s modellekben nincs tempomat.
A motorfék nem függ a beállított visszatáplálás erősségétől, fékezéskor automatikusan bekapcsol, és fékezi a hajtott kereket.
Nem függhet a KERS fokozattól, hiszen két, egymástól független fékkel kell rendelkeznie a járműnek, egyik a tárcsa/dob/mágnes/lábfék, másik az elektromos.
(Németeknél meg kell még külön fékkar az elektromoshoz is.)Ahogy sikerül a gyártóknak egyre jobb rollereket alkotniuk, úgy fejlődik az elektromos fék hatásfoka is.
Erre utaltam, mikor írtam, h a korábbi F sorozatnál ha egy 10%-os lejtőnél kézzel nem fékeztél, akkor bizony felgyorsult a roller.
A mostani F2 sorozatnál már elég ha elveszed a gázt, és ugyan eleinte felgyorsul némileg a roller, de a lejtő alján visszalassul akkor is, ha a mechanikus féket közben nem használjuk.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
alphamooncam
őstag
válasz ridiculous #25551 üzenetére
A közlekedésben vezetőként részvétel, nem alapjog, nem jár alanyi jogon.
Járműre, és a vezetőjére vonatkozó fogalmakat a KRESZ szabályozza, ami annyit jelent, hogy ugyan nem köti a rolleres, bringás, gyalogos stb. közlekedését engedélyhez, azonban a forgalomban való részvételét szabályozza.
Mivel a jogszabály rendelkezik a forgalomba részvételük feltételeiről, ez megalapozza a polgári jogi és büntetőjogi felelősséget is.
KRESZ - A közúti közlekedés szabályai [link]
4. § A járművezetés személyi feltételei
(1) Járművet az vezethet, aki ...
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van...
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak [link]a)Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék – ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességné gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska – azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek
(roller = jármű* )
r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti...
PTK. 1.2. a felelősség általános szabálya [link]
6. § [A felelősség általános szabálya]
Aki másnak jogellenesen kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól a károkozó, ha bizonyítja, hogy magatartása nem volt felróható.
és
Btk. 2012. évi C. törvény [link] a Büntető Törvénykönyvről
Közúti baleset okozása
235. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
okoz.(Figyelem! Itt szó sincs semmilyen vezetői engedélyről, rollerrel, bringával vagy gyalog ugyanúgy elkövethető.)
A fent leírtak nem véleménykérdés, hanem jogszabályokon alapuló tények.P.S.: Közben megtaláltam azt a cikket amire korábban az apnoéval kapcsolatban hivatkoztam: [link]
Azt az orvost gyanúsította meg a veronai buszbaleset kapcsán elsőként a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda, aki egészségügyileg alkalmasnak találta a busz korábban alvászavarral kezelt sofőrjét...
Potenciális gyilkos volt-e a sofőr? Nem potenciális volt, hanem szó szerint halálos tömegszerencsétlenséget okozott, mert felelőtlenül, ismerve betegségét vezette a buszt. Ugyan bízott a következmények elmaradásában, de haszontalanul, mert az meg bekövetkezett.
17-en haltak meg, többségében gyerekek. Az meg hogy a végén az orvost felmentették bizonyítottság hiányában, az igazságszolgáltatás kicsúfolása. Ráadást meg a nyomorult sofőr végig ki akart bújni a felelősség alól...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Dark197405
tag
válasz Peaceliker #25562 üzenetére
Van bármi látható jele annak ha esetlek sokat “ázott” a roller?
-
Dark197405
tag
válasz Thunderzolee #25564 üzenetére
Köszi! Mennyi az a ciklus ami után már inkább engedjem el a rollert! Marhára nem értek hozzá, az én pro 2-met még 2021-ben vettem és össz-vissz 400km van benne. Abszolút csak hobbi célra lett véve, és hasonló okból vennékm ezt is az asszonynak, hogy tudjunk együtt gurulgatni hétvégén meg kiránduláskor.
-
addikt
válasz Dark197405 #25569 üzenetére
500 ciklus után még mindig tökéletesnek mondható. Csak 500 után kezdhet el degradálódni.
A Ninebot azt állitja, h az akkujai 500 ciklus után még mindig 70%-os kapacitásúak minimum. A gyakorlat viszont azt mutatja, h 500 ciklus után is még mindig legalább 90-95%-os az akksik kapacitása.
A Pro 2 kb 30-35km-t megy el egy töltéssel.
3800km az kb 110-130ciklust jelent.Ha nem vigyáztak az akksira, pl egész télen ki volt téve a hidegre, az más. Évek alatt megeszi az akksit ha nem vigyáznak rá. Pl ha 300 ciklusnál tart, és csak 3800km van benne, akkor az nem jó, mert csak ~15km-t tud egy töltéssel.
Ezért jó tudni a ciklusok számát.
Lehet belőle következtetni az akksi állapotára, ha tudjuk hozzá a megtett km-eket is.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Dark197405
tag
válasz Thunderzolee #25570 üzenetére
Köszi, akkor ezt mindenképpen megnézem.
-
PociAti
senior tag
válasz Dark197405 #25569 üzenetére
Annyit kiegészítésnek, hogy 500 teljes ciklus után az akkumulátor nem degradálódik le 70% alá.
Xiaomi Pro 2 gyakorlati hatótávja 30 km körül lehet (elvi hatótáv 45 km). Ha a 100% és a 70% középértékével, a 85%-kal felszorozzuk a 30 km-t és az 500 ciklust, akkor 12.750 km-t kapunk.Tehát 12.000 km megtétele után is legalább 70%-os még az akkumulátor.
Normális töltés és tárolás mellett az akkumulátor az egyik utolsó dolog, amitől tartani kell. 12.000 km során a vázszerkezet, az elektronika, a motor annyi mindenen mehet keresztül. hogy inkább az okozza a roller halálát, mint az akku gyengesége.
Az állapota legyen a döntő. Ha szerinted olyan hülyegyerek a tulajdonos, aki haverjával együtt padkáról ugratott le vele, vagánykodott, tehát indokolatlan sérülések nyomai vannak, akkor lehet gáz van a vázszerkezettel. Amúgy még a csapágyak tudnak elöregedni. Ha üresen meghajtod, és nem gurul szépen, csúnya hangja van, az még javítható, csak alkudj az árból.
Az elektronikai meghibásodásoknak nem igazán vannak külső jelei. Ezt a kockázatot be kell vállalni. -
Aaron14
őstag
Sziasztok,
Van most bestbuy roller 100.000 Ft-ért? Vagy ennyiért nem is nagyon érdemes nézegetni?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz Thunderzolee #25566 üzenetére
Akkor már csak a következők nem kristálytiszták:
Ha sík úton 25 kmh alatt elengedem a gázt, de nem húzok féket, akkor a motor fékezni fog/gerjeszt/visszatáplál, vagy szabadon kifut?
Ha kiveszem a mechanikus tárcsaféket a képletből, és meghúzom a fékkart, maga a motor ugyanolyan mértékben fog fékezni, mint az előbbi elengedett gáz és fék esetén? A visszatöltés más lesz?
Minek a fokozatát tudom állítani appban szoftveresen és annak milyen hatása lesz a fékerőre, visszatöltésre akár elengedett gázkar, akár behúzott fékkar esetén?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Dark197405
tag
válasz PociAti #25572 üzenetére
Köszi a tanácsokat!
Az M365 tools szerint a Number of charges érték az 287, a Number of full charges pedig 98. Mentem vele próbakört, nem zörög, nem csattog, szép halk menet közben.
Új féknyereget kapott nemrég a roller, a software pedig szintén módosított rajta, akár csak az enyémen (max. sebesség 33km/h körülre).
Eredetileg 90-ért árulta a tulaj, de 80-ért hoztam el a rollert. -
addikt
válasz Dark197405 #25576 üzenetére
Na, ~100 ciklus.
Teljesen rendben van.
Remélhetőleg nem ugrattak vele fel/le a padkákon.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
glaci
őstag
válasz BlacKSouL #25575 üzenetére
Szia!
Nekem egy G30 -am van, az azon szerzett tapasztalataim a következőek.
Elengedett gáz esetén az appban beállított visszatöltésnek megfelelően elkezd "fékezni" vagy lassítani. (Ez nálam erősebb (nagyobb motorárammal történik), mint a nem teljesen felengedett gázkar esetén amikor csak egy alacsonyabb sebességre áll rá. Nálam a KERS magasra van állítva.)
Amikor a féket is meghúzom picit akkor pedig még ennél is intenzívebben (nagyobb motorárammal) kezd el lassítani. (Mindezt úgy, hogy a fékkarnak a szöghelyzetét is méri, tehát elvileg minnél nagyobbat fékezel, annál jobban kivezérli a villamos féket. (Nem teszteltem, mert nekem már a megpöccintésre is brutál, pedig a mechanikus ilyenkor nálam még nem is fog ...))
Ami a dombon gurulást illeti, nálam 20, 25 és 30 van beállítva limitnek. Sajnos még nem sikerült akkora dombot találnom, amin fölé gyorsultam volna. Ha beleharap véletlenül a 31 -be, akkor rögtön érzem is, hogy még rá fékez és már vissza is ugrik a 30 -ra. (Persze biztos van az a domb ... Vagy talán lehet, hogy ha kicsin lenne a visszatáplálás ...)
Fontos megjegyeznem, hogy ez nálam így működik, de elképzelhető, hogy a Te típusodon a Te szoftvereddel ez simán másmilyen lehet. A legegyszerűbb az, ha gurulsz vele és kitapasztalod magadnak. (Esetleg loggold az utadat és akkor vissza tudod nézni, hogy milyen helyzetben mekkora motoráram volt. Abból már elég jó következtetéseket fogsz majd tudni levonni.)Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
Lejtőn való tesztelgetéssel óvatosan, mert ha túllép egy kritikus sebességet,
akkora feszültséget gerjeszt a motor, ami az akkut károsíthatná, ezért le kell
választani, ami azt jelenti, hogy semmiféle KERS nem fog működni. Marad a
mechanikus fék, ha van. Elég veszélyes meglepetés tud lenni a dolog...
(Extrém esetben a BMS tilt. Utána a feszültség tüskék elvihetik a vezérlő is.) -
PociAti
senior tag
válasz Dark197405 #25576 üzenetére
Gratulálok, annyiért igazán jó vételnek tűnik.
Használjátok egészséggel!3.800 km, 98 teljes töltési ciklus, ez alapján úgy tűnik a Xiaomi picit trükközik a teljes töltési ciklus fogalmával, mert 3800 / 98 = 38,7755 km-t jelent. Elvi hatótáv 45 km, gyakorlati inkább 30 km körül szokott lenni. Nincs jelentősége. Majdnem 20.000 km-nél érné el az 500 teljes ciklust.
És örülj annak, hogy módosított a szoftvere, azt jelenti nem a legújabb, így lenne lehetőséged könnyen, BT kapcsolatom keresztül testre szabni a szoftverét.
-
addikt
válasz BlacKSouL #25575 üzenetére
Miért olyan fontos ez neked?
Látom nem érted a működését.A KERS, azaz a visszatöltés úgy működik, h 3 fokozata van.
Alacsony
Közepes
Erős (ehhez van odaírva, h nem ajánlott)A gyakorlatban úgy néz ki, h mikor a gázkart elengeded, a roller elkezd a fenti beállítások alapján fékezni azonnal:
Alacsony = szinte kigurul, nem is fékez
Közepes = szépen, normálisan lefékezi a rollert
Erős = rövid időn belül megállítja a rollertEz utóbbi egyébként tökjó, tulajdonképpen nem kell a fékkart használni, amikor meg akarunk állni, elengedjük a gázkart, és pár méteren belül automatikusan megáll a roller.
Csakhogy ez utóbbi beállítás nem tesz jót a már említettek miatt, ezért hiába lenne jó dolog így használni a rollert, mégis inkább maradjunk a leggyengébb beállitásnál, és használjuk a fékkart inkább, ha meg akarunk állni.
A visszatöltés egyébként elenyésző, szóval ezzel nem lesz nagyobb hatótáv a legerősebb fokozatban sem, sokkal többet nyerünk azzal, ha hagyjuk kigurulni a rollert.
A másik pedig a fékezés, amit kérdeztél. Szerencsére teljesen mindegy, h a 3 fokozat közül melyikre állítod, fékezéskor ettől függetlenül fékez az elektromos fék.
Ahogy írták feljebb, a sebesség függvényében adagolja az e-fék erejét.Erre írtam korábban, h újabb rollereknél erősebb alapból ez az e-fék, lejtőn lefelé kevesebbet kell fékezni. Ezt úgy venni észre, h elkezd a roller gurulni a lejtőn, korábban ha nem fékeztem, ~35-ig gyorsult fel, aztán véget ért a lejtő, visszaállt 25-re.
Most ugyanazon a lejtőn ~30-ig gyorsul fel, majd erről áll vissza 25-re.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Dark197405
tag
válasz PociAti #25580 üzenetére
Köszi, holnap délután gurulunk is egy közöset az asszonnyal.
Igen, örlültem is mikor mondta a tulaj, hogy módosította a szoftvert.
Nekem is szinte az első dolgom volt anno 2021 nyarám mikor újonnan vettem az enyémet.
Bár én csak a megnövelt végsebesség miatt módosítottam, van még esetleg valami beállítás amit érdemes állítani a gyári értékhez képest? -
addikt
Új roller:
Vagyis nem annyira új, csak még nem írtunk róla.
Alin 140ezer.
Ez szerintem jó ár érte.
Segway F30 Plus
A szokásos fekete/karbon szín mellett van belőle pink/kék is.
300Watt
7650mAh
Elsőkerék hajtás
Tárcsafék hátul
Lengéscsillapító elöl
Ez utóbbi nem az F2 Pro-n megismert típus, hanem dupla-vállas villás. Vajon mennyivel jobb/rosszabb a G2-n, F2 Pro-n levő típusoknál?
Az akksi kisebb lett, mint a korábbi F30-ban volt (10200mAh), és a kerekek sem zselés kerekek, csak sima belső nélküli gumik.
Mivel az F sorozathoz áll közelebb, index sincs rajta.
És az első szériás F rollerkehez hasonlóan hátsó prizmák sincsenek rajta, valamint hátsó lámpa kialakítása is a korai G30-ról, (vagy G30P) származik.
Lehet lesz belőle egy II verzió is, (vagy "E" verzió) később, rendszámtartós hátsó sárvédőívvel, nagyobb lámpával, prizmákkal.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz DigitXT #23507 üzenetére
Nem a csőváz a rossz, hanem, h hátul nincs ami összefogja, csak a motor-tengely, amit meg a csapágyak tartanak a helyén ugye.
Egy dobozos trepni önhordó, amiről két nyúlvány megy hátra, h a kerekeket tartsa, és nem a csapágyak viselik el az oldalirányú esetlegesen nyíró terhelést, míg azoknál, ahol nincs "doboz", ott a csapágyazás kénytelen elviselni az esetleges csavarodó erőhatásokat.
Ez persze nem azt jelenti, h ez így nem jó, csak rossz utakon nagyobb igénybevételt jelent a csapágyaknak.*Napi régész..
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #25584 üzenetére
Na ehhez képest az olasz csővázas volt, a hátrányok nélkül, mivel
nem a motor fogta össze a seggét, hanem külön lengőkarja volt...
Nem a váz adta fel, hanem a kerék küllői. Ha előre tudtam volna...Sajnos benne van, hogy ezeket a kínai szarokat összehányják AS
szabvány szerint (ahogy sikerül), aztán törnek szét, mint a ropi. -
PociAti
senior tag
válasz Dark197405 #25582 üzenetére
Én imádom a tempomatot.
Elektromos rolleren az egyik leghasznosabb funkciónak tartom.
- nem szeretem amikor hullámzik a sebesség,
- jobb kezemmel normálisabb kéztartást tudok felvenni a kormányon (vagy akár el is tudom engedni).
- A stabil sebességhez nem kell nyélgázon menni. Mert sokan úgy oldják meg a stabil sebességet, hogy a végállásig húzzák. Én ezt úgy oldottam meg, hogy levettem a cruise control aktiválódási idejét 2-3 másodperce, így szinte mindig tempomaton vagyok. Úgy állok hozzá, hogy mindig be van kapcsolva, így ha lassítani akarok, akkor rápöccintek a gázkarra - ezzel kikapcsolja a tempomatot - majd elkezd lassítani. Nincs meglepetés.
Sőt, mintha az új firmware kreáló szoftvereknél mintha olyat is láttam volna, hogy megadható mennyire legyen érzékeny sebesség kilengésre. Pl. +/- 1,5 vagy +/- 3 km/h sebesség kilengésnél is fix sebességnek tekintse, szóval aktiválódjon a sebesség tartás. Majd esete utána nézek ezeknek.A Sport módban a sebességet én is feljebb toltam, de nem használom a sport módot. Inkább a Drive módon is kitoltam kb. 27 km/h-ra a sebességhatárt, és így ebben a lomhább (akkumulátor kímélőbb, hatótáv növelő) módban használom. Az én testtömegemhez bőven elég ez a dinamika.
És van még egy beállítás, ami egyes esetekben fontos lehet, az energia visszatáplálás mértékének csökkentése. Teljesen töltött akku + nagy önsúly esetén ha valaki hegyen lakik, és onnan legurulva fékez, akkor kinyírhatja az akkut (vagy a vezérlőt, vagy a kábel füstölhet el, nem emlékszem rá pontosan). A custom firmware tömeges elterjedése után kb. 1 évvel kezdték javasolni, hogy az eredeti erős beállítások helyett inkább szerényebb visszatöltési értéket javasolnak.
-
Bep
senior tag
válasz PociAti #25586 üzenetére
Én már csak azért is az alacsony energia visszatáplást preferálom, mert, ha mégis van olyan szituáció, hogy a jobb kezemet el kell egy pillanatra venni a kormányról (van amikor jelzek vele) és tempomat kikapcsban van akkor sokkal biztonságosabb, minta, még fékezne is közben.
-
Dark197405
tag
válasz PociAti #25586 üzenetére
Úgy vettem észre, hogy a mókolt szoftver kivette a tempomat funkciót, legalább is azóta nem aktiválódik az 5mp után ha tartom a sebességet. Ha az M365 tools-al vissza lehet aktiválni, akkor lehet teszek egy próbát, mert már eléggé megszoktam hogy nincs.
Az energia visszatöltést viszont mindenképpen átállítom. -
PociAti
senior tag
Teljesen jogos az észrevétel. Az OKAI rollerem gyárilag szabadon gurulásra van hangolva, és pont ilyen szituációkban, jelzéskor jöttem rá, mennyire hasznos a fékezés mentes gurulás.
Más esetben meg az a jó, amikor gyenge/közepes erővel fékez. (Mondjuk ha nem olyan finoman szabályozhatók a fékek, vagy a nagy forgalom miatt sűrűn kell lassítani.)Tehát nem lehet azt mondani, hogy ez a viselkedés a jó, a másik nem az. De nekem is inkább a szabad gurulás / nagyon enyhe fékezés jön be.
-
alphamooncam
őstag
válasz PociAti #25589 üzenetére
"(Mondjuk ha nem olyan finoman szabályozhatók a fékek, vagy a nagy forgalom miatt sűrűn kell lassítani.)"
Tehát nem lehet azt mondani, hogy ez a viselkedés a jó, a másik nem az. De nekem is inkább a szabad gurulás / nagyon enyhe fékezés jön be.
Olyan szakaszon, ahol lehet egyenletesen gurulni, mert mondjuk nincs forgalom, ott ésszerű lehet a motorfék kikapcsolása, de ahol a forgalommal kell együtt mozogni, ott a tempomat nem használható, és a motorfék ami inkább hasznos lehet.Olvasom, amiket a motorfékről írtatok, de azért kissé hitetlenkedem, hogy a gyári szofver miért engedi meg a legnagyobb fokozatot, ha meg aztán hazavágja az elektronikát.
Számomra, ez elég hihetetlennek tűnik.
Ha azt mondjátok, hogy ez nem városi legenda, és nem arról van szó, hogy az unokaöcsém nénikéjének az ángya ismer valakit, akinél ez egyszer megtörtént, akkor visszaveszek a full motorfékből, de egyébként fékkímélés szempontjából - meg így vagyok egyébként is szocializálódva, nem pedig szabadonfutóra - visszaveszek egy közepes motorfék fokozatra.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #25590 üzenetére
A te géped meg egy pálcika nagyon más világ
Nem tudok (ami persze nem jelenti azt hogy sosem történt ilyen) olyan minimotorsos cuccról ami meghalt fékre. Xiaomi k meg igen, jellemzően amikor maxra volt töltve és lejtőn toltak egy kövérebb féket (mert azon értelmes adagolható van amúgy, nem mint a nagy gépeken hogy on/off ).
Amúgy mondjuk az nekem fura hogy neked maxon kényelmes, nekem 2-es fokozaton van és néha így is bántóan nagyot rúg. Igaz ez egy mantis kisebb kerékkel, de na."Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz alphamooncam #25590 üzenetére
Xiaomi gyári értékeivel talán nem is volt probléma, vagy tényleg csak szélsőséges esetben fordulhatott elő (100%-ra töltött akku, túlterhelt roller, maximális energia visszatáplálás, gyakori dinamikus fékezés. Amikor már nincs hová tölteni az energiát.)
https://mi.cfw.sh/#
Braking & energy recovery
Brake lever params | Standard: 115 / 8A / 30A
[kép]
Ezek az alapértelmezett értékek. Ahol a számok az alábbiakat takarják:
Kar virtuális határérték: 115
Minimális fázisáram 8A
Maximális fázisáram 30A.
Ez utóbbinál jelentkezett probléma, ha 30A fölé ment az érték. Korábban 55A volt a javasolt érték, aztán belátták, hogy jobb lenne a gyári 30A-on hagyni.
A vezérlőben lévő MOSFET ami nem bírja, laskr99 szerint: "Mosfet még csakcsak bírja, a vezérlőben az ón ami leolvad és eléghet. A másik, a motor tekercsek is van akinél hegyre fel szétégtek még gyáriban is."Akinek nem lenne egyértelmű, Xiomiknál meg úgy általában a firmware 3 részből áll: ESC (más néven DRV), BLE és BMS.
BMS = Battery Managment System (akkuban található)
BLE = Bluetooth module (a kijelzővel alkot egy egységet)
ESC = Electric Scooter Controller (az a kis fém doboz, amit vezérlőnek szokás hívni).---
Ha harmonikázik a forgalom, az a legrosszabb és legkevésbé hatékony haladási mód. A stabil lassú tepó (flow slowly) hatékonyabb lenne, mint a harmonikaszerű hullámzás (shockwaves).
YouTube: The Simple Solution to Traffic
YouTube: Traffic ShockwavesCélszerűbb inkább kicsit lemaradni, és kényelmes tempóban követni. Tempomat ilyenkor működhet. Vagy ha nagyon bolond emberről van szó, akkor én is inkább leelőzöm, látni sem akarom mit bénázik.
-
sssirius
tag
Sziasztok!
Páromnak szeretnénk venni egy elektromos rollert, lehetőleg 120k-ból szeretnénk megúszni.
Paraméterek:
- munkába járásra lenne, kb 2-3km távolságban
- az odavezető út 95%-ban jó minőségű kerékpárút, 5%-ban normál közút
- nagyjából sík az útvonal, 1db minimális emelkedő/lejtő
- 168cm magas, átlagos testalkat, nem kell extra teherbírás vagy ilyesmi
- a közeli kerékpár szervízben azt mondták, hogy roller kereket nem szívesen szervizelnek, így talán érdemes lehet tömör vagy zselés kerekűt választani (nem tudom a zselés mennyire jó)
Ő kinézte ezt a rollert: [Techsend Electric Scooter Cyber A 2024]
1-2 oldalt és néhány hozzászólást visszaolvasva rátaláltam a Xiaomi 4 Go EU modellre, nekem az is szimpatikus. (Okai Neon Lite esetleg?)
Mi a véleményetek? Esetleg tudtok ajánlani hasonló kategóriában jobb vételt?
Előre is köszönöm! -
alphamooncam
őstag
válasz PociAti #25592 üzenetére
"Célszerűbb inkább kicsit lemaradni, és kényelmes tempóban követni. Tempomat ilyenkor működhet. Vagy ha nagyon bolond emberről van szó, akkor én is inkább leelőzöm, látni sem akarom mit bénázik."
Most erősen gondolkodnom kell, hogy Budapesten, hol van olyan út, ahol nincs 50m-enként kereszteződés, meg zöldhullám kialakulhat. Még a buszsávban is elé sorolnak az embernek a kanyarodni szándékozók.Ami eszembe jut, a budai alsórkp. Váci út, Üllői út, Soroksári út, egy kivételével mind-mind soksávos.
Azt nagyon tudom kocsival is utálni, amikor seggembe másznak, meg csak azért is bemegy a kereszteződésbe, pedig esélye sincs lámpaváltás alatt átmenni rajta. Meg úgy általában az értelmetlenül nyomulós, erőszakos vezetőt.
Na jól kimérgelődtem magam.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Tangerine
senior tag
válasz Peaceliker #25591 üzenetére
Mantison lehet állítani a motorféket?
Nekem is mantis van, de csak ki vagy be lehet kapcsolni a leírás szerint (P8-as beállítás):
[ Szerkesztve ]
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
Peaceliker
őstag
válasz Tangerine #25595 üzenetére
Az enyém pro, abban lehet. Lt01 es kijelzős-vezérlősökben (mantis, wolf, fene tudja még mi) csak on/off.
De amúgy minimotorsos is elég tré, leggyengébb is túl erős, fölötte még van vagy 3 fokozat... zero 10x en 3 fokozat van de értelmesen beállítható."Oh my Goa'uld!"
-
addikt
válasz sssirius #25593 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os TÖMÖR kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh (24V) 13.7kg10"-os kerék:
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:
D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátul
Csak piros színbenE2 sorozat:
E2 Pro.....350W....30km...7650mAh 15kg
Tömlő nélküli kerekek
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
IndexF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF30 Plus....300W 30km 7650mAh 16.1kg
Tömlő nélküli kerék
Tárcsafék hátul
Elöl lengéscsillapító
Pink/kék színben isF25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
IndexOkai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Zselés kerekek 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elölIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim)[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
Tangerine
senior tag
válasz Peaceliker #25596 üzenetére
Ja, akkor azért. Nekem Mantis 10 Dual van LT-01-es kijelzővel. Kicsit erősnek tartom a motorféket, és késik kb 1 mp-et. Kicsit fura, de már megszoktam.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
BlacKSouL
addikt
válasz Thunderzolee #25581 üzenetére
Na így már érthető.
Azért érdekel, mert én olyan vagyok hogy megpróbálom megérteni valaminek a pontos működését amiért majd tervezek kiadni párezer konvertibilis magyar forintot Meg az se mindegy hogy aztán tudjam mi miért hogyan történik amikor használom.
Akkor nem annyira a hatótávnyerés a lényege, hanem csak az hogy milyen mértékben lassít elvett gáznál=kényelmi kérdés.Köszi a segítségeket
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest