Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • instantwater

    addikt

    válasz stellaz #63 üzenetére

    Ezt már sokan megvitatták, és döntés is született a kivezetésről, csak épp nem kötelező.

  • Ezekiell

    veterán

    válasz stellaz #94 üzenetére

    Más esetekben már drágább

    :F Ezt azért vezesd már le nekem kérlek. Legyen mondjuk 20kWh / 100km, 1kWh = 200 HUF (sőt még olcsóbb pl TEA villámtöltők, de mind1), azaz 100km = 4000 HUF. Jelenleg a benzin ~600 HUF, azaz ~6.5 literes fogyasztás.

    És ebben a matekban direkt nagy fogyasztású EVvel számoltam, mondjuk egy böszmenagy Enyaq-kal .Mutass nekem kérlek egy hasonló méretű benzines SUVot, ami 6.5 literrel közlekedik.

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • modeller

    aktív tag

    válasz stellaz #92 üzenetére

    "1000 lóerővel....."

    Ezzel most cáfolni vagy megerősiteni akarod, hogy állitólag csak egyenesen gyorsulni tud, minden másban, különösen kanyarodásban nagyon szar?

  • 8th

    addikt

    válasz stellaz #94 üzenetére

    Turbó, részecskeszűrő, közvetlen befecskendezés, duplakuplungos automata... a legtöbb új autóban ott figyelnek ezek. A benzinesekben is. Az elektromosban nincs semmi ezekből, és ami nincs az nem is fog elromolni. Vess össze egy 16 kWh fogyasztást 6 literes benzines/dízel fogyasztással de utóbbi esetében számolj hozzá negyedmillió kilométerre 1milló forint szervizköltséget is. Az otthoni töltést hogyan adóztatják meg? Ez kivitelezhetetlen. Van elektromos autód ezért drágábban kapod az áramot vagy mi? Az EU azonnal megrépázná Magyarországot. Vagy mindenkinek drágábban adod az áramot mert egyre többen töltögetnek otthon és az jelentős jövedéki adó kiesés az államnak? Abból meg kb. másnap polgárháború lenne teljesen jogosan. Fenntartási költségekre: Nézzünk egy egyszerű életszerű példát. Egy 15 éves 300ezret futott dízelben elköszön a kettőstömegű. Teljesen mindegy milyen autóról van szó nem fogod megúszni 350k alatt a cseréjét. Részecskeszűrő ugyanez a történet. Még az utángyártott alkatrész esetén az is minimum 200k. Turbó? Befecskendezők? Automataváltó? Ezek sima kopó alkatrészek amelyekre idővel majd biztosan költened kell, nem keveset. Egy kétmilliós használt autó esetében úgy röpködnek a százezrek, hogy csak kapkodja a fejét az ember. Már azon mekkorát spórol a gazdi, hogy az elektromost nem kell 10 ezrenként olajcserére vinni mint a dízelt. Van aki évente 2x ledobatja az olajat az autójából és az az évi 20-25e kilométer még nem is számít extrém magas futásnak. Van egy csomó fix költség ami egy elektromosnál egyszerűen nincs. Tankolás: Felénk csak mobiliti van, itt 135 Ft/kWh áron tölthetsz. Ha kizárólag nyilvános töltőn töltögetnék 16 kWh fogyasztással töltési veszteséggel is számolva durván 2200 forintból mennék 100 kilométert. Az ~3,8 literes benzin fogyasztásnak felel meg. A benzinesemet hagyjuk az munkásautó, bele van kalkulálva a benzinköltség így kvázi ingyen gurul. A dízelem ami egy kifejezetten gazdaságos típus tatásan hajtva 4,4 litert eszik. Az a jelenlegi gázolajárral számolva 2574 Ft (de hétfőn dobnak rá még 21 forintot literenként szóval máris borul a matek). Az elektromos nyilvános töltőn etetve is olcsóbb "tankolni" miközben csendes, nem kell váltogatni, azonnal fűt, dinamikus, ha taposod sem száll el a fogyasztás az egekbe. Ezzel szemben amikor én reggelente kislattyogok és fagypont alatt beröffentem a kis három hengeres tdi-t minden alkalommal elmorzsolok egy könnycseppet a szemem sarkában, és nem a gyönyörtől. :D Nekem még jó ideig nem lesz elektromos autóm. 2 millió forintnál húztam meg a határt. Ha annyiért kapok majd olyan használt elektromost kisautót (ez fontos! Hajam tépem a feleslegesen nagy nehéz suvoktól) amiben elfér négy felnőtt ami télen is stabilan tud minimum 200 kilométert (több nem kell) és nem úgy néz ki mint egy mobil budi akkor majd átülök. Addig marad a dízel. Nem dugom földbe a fejem ha valami jó (a maga módján persze) az én el tudom ismerni. Családi házban élek itthon tudnám töltögetni magamnak. Napelem nincs a házon de még teli áras nem rezsicsökkentett 70 forintos árammal is rohadt jól jönne ki a matek még annak ellenére is, hogy az én esetemben egy alapból magasabb fogyasztással kellene számolni mert nem városi felhasználás lenne ahol hébe-hóba visszatöltögethet valamennyit hanem 80%-ban lakott területen kívüli fix tempós ingázás.

    mod: Az elektromos autózás sem azért érdekes számomra mert de jól mutat a zöld rendszám. Nem izgat az ingyen parkolás és környezetvédelmi aktivista sem vagyok. Hidegen hagy a "jóemberkedés". Épp ellenkezőleg. Egy önző anyagias g*ci vagyok és nagyon tetszik, hogy olcsón gurul. Ennyi. Ha számomra megfizethetővé válik azonnal átülök. Addig még reszelem kicsit a dízelt és olvasztom vele tovább a jéghegyeket. ¯\_(ツ)_/¯

    [ Szerkesztve ]

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • Hobbbyt

    őstag

    válasz stellaz #120 üzenetére

    Nem teljesen értem, hogy ez most hogyan jön ide. Én évente 0 forintot költök fodrászra, mert nincs hajam.
    Évi 200e üzemanyag költség az tavalyi átlag áron 323 liter üzemanyag. Egy kisfogyasztású (6l) autóval ez 5300 km, egy 50-es robogóval 15e km.
    Ha valóban csak évi ~5e km-t mész az autóval, akkor van egy rossz hírem.. Neked nem éri meg autót fenntartani, mert az értékvesztés, éves biztosítás, éves karbantartás és egyéb költségekkel olyan magas km árad jön ki, hogy szinte biztos, hogy jobban járnál azzal ha végig taxiznál.
    Az állampapírok hozama pedig erősen kontraproduktív, ugyanis az inkább való értékmegőrzésre, mint reál hozamok elérésére. A mostani PMÁP 19%-os hozamhoz kellett egy 14,5%-os 2022-es és 17,6%-os 2023-as éves infláció.. Ezt a buktát csak akkor tudod némiképp kompenzálni ha a kapott hozamot megtartod. Ha elköltöd, akkor igazából errodálod a tőkét, szóval pont nem vagy előrébb..

    10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.

  • Ezekiell

    veterán

    válasz stellaz #132 üzenetére

    Ha pedig csak ev-t lehet kapni, akkor nem fog vigasztalni, hogy valakinek kiadja a matek.

    A következő 25 évben nem lesz ilyen problémád. Ha 2035ben be is tiltják az ICE autókat (amit nem fognak, max annyi lesz hogy karbonsemleges üzemanyaggal mehetnek), akkor is vehetsz használtat még jóóó sokáig.

    Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

  • 8th

    addikt

    válasz stellaz #119 üzenetére

    Nem törvényszerű, hogy bármi tönkre fog menni ahogy dízelnél sem az, hogy háromszázezernél mindent IS ki kell cserélni mert elhasználódik. De tegyük fel EV-ben degaradálódik az aksi hetven százalékra. Százezer kilométerenként tíz százalékot (de nincs annyi). Akkor mi van? Városi jövés-menésre agglomerációs ingázásra amire eleve való, arra nekem hibátlan lenne úgy is. Kétszáz helyett csak száznegyven kilométert fut el egy töltéssel? Nagy dolog. Nekem harminc kilométert megy naponta a privát autóm. Még ha ötven százalék alá romlana az akku akkor is elég lenne két naponta töltőre dugnom. Háromszázezer kilométer alatt milliókat spórolsz üzemeltetési költségen pláne ha az elektromost városban használod ahová ugye való tehát a megtakarított összeg nagyjából befedi egy akku csere árát. És új aksival gurulsz tovább ami egyrészt neked is jó másrészt továbbértékesítésnél sem egy utolsó szempont. Pozitívan jössz ki belőle így is úgy is. Ha elkezdjük tételesen felsorolni mennyit költesz egy nagyrészt városban futó belsőégésűre háromszázezer kilométer alatt az rögtön árnyalja a képet. Mást ne mondjak csak olajcserére elviszed ezalatt harmincszor. Vagy még többször. Kuplungozni is kell kell vagy háromszor ezalatt és mivel a kettőstömegűt gyilkolja a városi használat az is esélyes, hogy elköszön majd. A vezérléscsere típusfüggő de két-három alkalommal nyugodtan számolhatsz azzal is. Nyolc literes városi fogyasztással számolva a világ pénzét beletankolod ezalatt. A kipufogót közben megeszi a kondenzvíz, fékeket is gyorsabban eszi a hagyományos autó mint az ev. Városi használatból feltételezhető hogy a telet hideg motorral nyomod végig. Benézhet egy gépműhelyes felújítás is esetleg. Ha háromszázezer alatt ezek mellé becsúszik egy kettőstömegű esetleg egy részecskeszűrő csere (is) vagy épp turbó esetleg befecskendező felújítás máris a faszerdő legmélyén találod magad. Szóval nem olyan egyszerű ez. És az elektromos és a belsőégésű autók új árai között (azonos teljesítmény méret felszereltség esetén) egyre csökken a különbség. Lassan elérünk oda, hogy hosszútávon a magasabb értékvesztés ellenére is jobb vétel lesz az ev mint a belsőégésű. Nekem mostanában még biztosan nem lesz EV-m. Maradok a dízelnél mert nekem azzal adja ki a matek. Még. De ez könnyen változhat.

    [ Szerkesztve ]

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • azbest

    félisten

    válasz stellaz #167 üzenetére

    úgy kalkuláltak, hogy állni fog a nap nagy részén, csakhogy az ubernél az elektromos autók sokkal népszerűbbek, mint a benzinesek. Az ő hüleségük, hogy üzleti használatra nem forgalom arányos jutalékkal adták ki.

    Az is igaz lehet, hogy sokkal jobb kihasználtságúak az elektromos autók akkor is, amikor nem taxisoknak adják bérbe. Nekik kell olyan üzleti modelt kitalálni, hogy ha többet megy az autó, akkor az több pénzt is hozzon.

    Konkrétumok nélkül csak ködösítés az egész. Bérléskor gyanítom plusz pénzt kell fizetni, hogy ne a bérlőre verjék rá az esetleges sérüléseket, hanem a biztosító fizesse.

    Egyébként más cikkekben úgy írják, hogy a hertz ev-k többségét/felét az ubernek adták át [link] [link] [link]
    Szóval most jó kérdés, hogy az uberesekét adják el vagy azt, amit nem az ubernek adnak bérbe. Mert az uberes szerződésük veszteséges.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz stellaz #169 üzenetére

    nem, ezt már csak te képzeled bele, vagy megint elfedtítették, ha valóban írtak ilyet magyarul.

    A többi autójukhoz képest nagyobb arányú a töréskár és az ebből adódó javítási költség. Nem általában törik jobban akármilyen elektromos autó vagy kerülne többe a fenntartása. A hertznél ilyen balfaszok.

    De elvileg, mivel többet futnak az autók, ezért valsz több bevételt is hoznak, szóval önmagában ez még nem jelent pénzügyileg rosszat a cégnek.
    Ja hát lehet, hogy az ubernél jelenik meg a többlet bevétel, mert a hertz magára nézve rossz feltétellel kötötte meg velük az üzletet.
    Mivel a herzt kapcsán az egész ev flottáról írnak általában, így az 50% -ot adó uber berbeadás marhára beleszámít azokba a számokba, amikre hivatkoznak, de nem részletezik.

    Sajnálom, hogy az újságírók lehagyják a hírekből a tényeket és csak szenzációt gyártanak a semmiből. Ha van hivatkozott forrás vagy rákeresel, akkor azokban előfordul, hogy szerepel néhány tény is angolul. Az előbbi linkeken is volt erről szó.

    [ Szerkesztve ]

  • stellaz

    addikt

    válasz stellaz #186 üzenetére

    A telsa model s plaid, pedig 1000 lóerővel is elmarad 5-6 secket a hasonló méretű és felépítésű Porsche panamera turbótól, ami szintén fele olyan teljesítményű.

  • bteebi

    veterán

    válasz stellaz #185 üzenetére

    "A bmw ~330 ezer évente, a tesla pedig ~880 ezer."

    :Y Tudni véltem, hogy drágább, de azért ez NEM kis különbség. És még a kötelezője is több. Azt hiszem tényleg maradok a lassan 19 éves kombi Mazda 6-omnál. Szívó benya, de éppen emiatt nem szívás. Félmillióból szerintem 2-3 évnyi szervize kijön, de inkább több. Meg még talán meg is tankolom közben pár ezer km-re. Mondjuk ha egy évben mennék vele vagy 50 ezret, akkor már kevésbé lennék vidám, de évi ~15 ezernél nekem még egy dízel se igen érné meg. Max. ha új. De az meg olyan drága lenne, hogy amiatt nem érné meg. Kár, hogy (most már) igazából egy 7 személyes egyterű kellene nekünk. :(

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bambano

    titán

    válasz stellaz #185 üzenetére

    ráadásul 550 ezerből nem az üzemanyagnak kell kijönni, hanem a kétféle üzemanyag árkülönbözetének.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • azbest

    félisten

    válasz stellaz #185 üzenetére

    itthon minden azért kerül annyiba, mert óriási fizetések vannak és mindenki luxusban él... és mert megtehetik. Indiában meg valsz még drágább.

    Valószínűleg európában is a drágábbak közé tartozik, főleg mert import autónak számít. Az lehet érdekes, hogy életképes európai országokban mekkora a különbség.
    Usában pedig szintén egészen más világ van, ott is államonként más.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz stellaz #198 üzenetére

    igazán sok vörös fejű audistát akkor láttam, mikor kölcsönkértem anyám négyütemű trabiját :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bteebi

    veterán

    válasz stellaz #205 üzenetére

    Erről van szó. Talán már csak ezért se akar több Teslát a Hertz.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz stellaz #224 üzenetére

    Legalább meglesz a magyarázat ha nálunk lefagy a töltő.

    Kérek egy számot a jútútú

Új hozzászólás Aktív témák