Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
válasz dabadab #14450 üzenetére
a téligumi hideg hőmérsékletre van és nem pedig a csapadékra. vannak gumik, melyek nagyon jók hóban és/vagy nagyon jók jégen, mert a felület direkt úgy van kialakítva. de az általános értelemben vett téligumi nem erre van kitalálva, csak anyagösszetételben különbözik a nyáritól. hazánkban a téligumi bordázatban közel hasonló a nyárihoz, tehát ne keverjétek a téligumit a terepgumival, mert kellemetlen meglepetésben lesz részetek.
egyébként hasznos a téligumi, kötelezővé tenném én is a használatát a téli hónapokban.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
aesir
veterán
" hazánkban a téligumi bordázatban közel hasonló a nyárihoz"
Ezt most így hogy sikerült...? Direkt magyar piacra gyártanak a gumigyártók a nyárihoz közel hasonló mintázatú téligumit? Ne alázd már magad ennyire...
Egyébként meg, mutass kérlek olyan téligumit amiről beszélsz.
Van saját életem...
-
Integra
titán
emlékszem, mikor céges vezetési tréningeken voltam fent északon, és befagyott tavon nyomtuk, havon és jégen, minden autón téligumi volt.
valszeg a nagy tapasztalatú skandináv versenyzők is azért nyomták mind profi téligumival, mert a nyári annyira fasza ezeken a felületeken..te szánalmas idióta...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dokar
addikt
válasz Integra #14454 üzenetére
mert te voltál vezetni skandináv területen, ezért a jó magyar ember menjen csapatni téligumival havon és jégen? jó példát mutatsz, bravó. egyébként nem tudom pontosan mennyire voltál északon, de finneknél a téligumi az alapból szöges. hazánkban teljesen más a helyzet. az itteni téligumival próbálj meg ott legénykedni, te szánalmas idióta!
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
bobsys
addikt
a lenyeget nem erted
finneknel teli gumi, mert nem allja meg a helyet amit te irsz vagyis:-jeges úton jobb a téligumi?
-NEM-havas úton?
-NEMMerthogy nem mindegy, ha mindegy lenne akkor valoszinuleg szarnanak a teli gumira, fognak es nyarit hasznalnanak (najo szoges nyarit)
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Carpio
tag
"száraz, esetleg kicsit nedves úton a hideg időben, mivel lágyabb keverékű a téli gumi, rövidebb féktávon belül állítja meg a verdát. 10 fok alatt is már sok sok méter a különbség durván 50 km/h-s tempónál"
Hát azért butaságokat ne írj!
Egészén 0 fokig, száraz és nedves úton a nyári gumival jóval rövidebb féktávokat érhetsz el.
Nyári gumi a télihez nem úgy viszonyul, mint a radír a dobókockához.De hogy valamiben egyet is értsek: a téli gumit valóban nem havas utakra tervezték, hanem 0 fok alatti útviszonyokra.
[ Szerkesztve ]
A legnagyobb télben tanultam meg, hogy legyőzhetetlen nyár lakozik bennem.
-
dokar
addikt
válasz bobsys #14459 üzenetére
de nincs ott állandóan hó és jég, főleg városokban, ezért nem szöges nyárit használnak, mert kell a jobb tapadás a hideg száraz/enyhén nedves aszfalton. egyébként náluk a levegő páratartalma is alacsonyabb, mint hazánkban.
(#14460) Carpio: azt nem is én írtam, csak idéztem, kicsit pontatlan, de az iránymutatás jó
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
mezis
nagyúr
válasz bobsys #14437 üzenetére
Én a linkben olvasottakkal lényegében egyet értek. Nem csak azért, mert bő 30 éve vezetek.
Fölösleges környezetszennyezés, pénzpocsékolás annak téli/nyári gumikkal közlekedni, aki évi 10000 km-t megy az autójával, azt is lényegében sík vidéken és választhat tömegközlekedést is.Akinek munkaeszköz az autó, bármikor, bármilyen időben használnia kell, az más eset, akár az időjárási előrejelzésnek megfelelően cserélgetheti a kerekeit.
Évtizedekkel ezelőtt nem csak a kisebb forgalom miatt volt kevesebb baleset:
- sokkal nehezebb volt autóhoz jutni (Merkúr sorszám, ismerős ?), megfelelő javítóműhelyet sem volt könnyű találni, vagyis akinek volt, az jobban vigyázott rá.
- sokkal nagyobb százalékban volt jelen a hátsókerék hajtás, amivel sokkal jobban lehetett érezni, hogy mennyire csúszik az út és a motorfék is jobban tartotta irányban az autót. Napjainkban az autók jelentős része első kerék hajtású, amivel akkor döbben rá az ember, hogy mennyire csúszik az út, amikor lassítani kezd. (Én elinduláskor még a lakótelepi úton rövid lassítási/fékpróbával szoktam tesztelni az út felületét egypárszor lepődtem már meg.)
Végül az, hogy valaki csúszkálós időben lassabban megy, mint ahogy ott épp lehetne, ezt tessék defenzív vezetésnek tekinteni, sokszor az útfelület tapadása változó és azt nehéz eltalálni, amikor hirtelen sokkal csúszósabbá válik. Illetve viszonylag könnyű, ott vannak összecsúszva, törve. (Az az 5-10 km/ó, amivel ott éppen gyorsabban lehetne menni időben nem sokat jelent, tessék idejében felkelni, elindulni !) A KÖZÚT nem versenypálya, sokan vagyunk akik jogosultak vagyunk használni a befizetett adónk fejében, nem vagyunk egyformák, van akinek a reflexe, van akinek az autója (motorja, biciklije) lassabb, van akinek éppen nehéz személyes problémája van, de közlekednie neki is kell, nem tolható félre az árokba, mint a leesett hó.
mezis
-
Integra
titán
szerintem jóval több fogalmam van az autózásról mint neked valaha is lesz
beszélsz már égbekiáltó baromságokat....
ki beszélt szöges gumikról? normál közúti forgalomban kapható téligumikról beszéltem. egy pillanatig sem volt szó szöges téligumirólferdítesz meg magyarázkodsz
és még te vagy mérnök? végülis a mérnökök között is vannak inkompetens seggfejek...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
oceanearth
őstag
válasz bobsys #14437 üzenetére
Párom faterja a kapy út tetején lakik. Hétfőn mentünk volna át hozzájuk, de telefonált, hogy semmiképp ne induljunk el, mert ő még felment az 530XD-vel , de 4 karambol volt, plusz, aki front hajtásos, vagy hátsókerekes az visszafordult...
Erről a szar cikkről ennyi a véleményem. Hülyeség minden szava.A többihez nem kívánok hozzászólni, mert egyes emberek itt olyan címeres baromságokat beszélnek, hogy az vmi hihetetlen.
Ill. mégis.
DOKARNAK!
Könyörgöm olvasd át amiket írsz és ne beszélj ilyen butaságokat. A téligumiba a fűrész szerű vályatok micsodák?? Azok a lamellák, amik kipörgetik magukból a havat és pontosan emiatt a mintázat miatt lesz jobb elindulásnál és fékezésnél a gumi ill. azért mert nem dermed meg, mert puhább. Nézz meg egy nyári gumit emg egy télit, hogy mennyire tapad rájuk a hó...
Egyszerűen rossz olvasni azokat a butaságokat amiket írsz...[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz oceanearth #14466 üzenetére
én csak jókat röhögök azon amit dokar ír
amúgy hagyd, szerinte a magyarországon kapható téli gumik mintája közel hasonló a nyáriakhoz
akkor nekem most északra szánt téli gumim lenne? nem mintha szöges lenne, csak ég és föld a nyárihoz képest a mintája...
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Integra
titán
válasz oceanearth #14466 üzenetére
és állítólag mérnök a csávó.....
szerinted?!...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Cxgrav
senior tag
válasz Khelben #14425 üzenetére
Aki ilyen idióta hogy inkább nekimegy nem egyszer 2 autónak is, minthogy kitolasson simán / segítséget kérjen, az tényleg buta ember.
De ahogy ismerősöm mondaná: Az ilyennek azonnal elvenném a jogsiját és a helyszínen agyonlőném
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
I_Am
veterán
válasz bobsys #14449 üzenetére
Az a bordázat miatt van. Tegyél fel Bridgestone-t vagy Contisportcontact-ot és próbáld meg azokat elforgatni. (persze darabja 45k mindkettőnek, tehát nem valószínű, hogy kipróbálod)
amúgy Edére reagálva. Faterom mesélte, hogy anno télen szögeket lőttek a gumiba ha nagy volt a hó, amiket nyáron el lehetett távolítani. Igaz száraz időben kopogott a gumi, de tapadt is ha hó vagy jeges út volt. (lassan eléri a 6 milla vezetett kilómétert és tuti nem fog hazudni)
A téli-nyári vitából kiszálltam. Mindenki vezessen óvatosan és lassan, ha az útviszonyok megkívánják és ne a gumira hagyatkozzon, hanem a józan eszére, mert az tényleg megvédheti a balesettől, a gumi nem.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
dokar
addikt
válasz oceanearth #14466 üzenetére
látom nem tudod megérteni, hogy hazánkban a téligumi nem hóba való. remélem amikor vezetsz, akkor nem vagy ennyire csökönyös. én is kiszálltam, eleget szórakoztam. mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok + egy üzemlátogatást környén.
extra - SEXRay
-
Skót
aktív tag
A téligumis témához visszatérve.
Megtapasztaltam szombaton (amikor leesett a hó és elkezdett fagyni), hogy mennyire parás nyárival zúzni télen.
Városban 2 és fél km megtétele alatt 3x csúsztam meg a kis még takarítatlan utcákban úgy hogy az átlagtempóm nagyjából 30km/h-t súrlta alúlról.
Ebből 2x teszteltem, hogy mennyire van fagyi 3. jára meg kanyarban a hátsókerék miatt elkezdte a farát tolni.
Hazafele pedig keresztbeálltam autópályán
Igaz 20-al mentem (mint mindenki más is) mert nagyon durván jeges volt, de a sebesség miatt nem történt semmi komolyabb baj.Mielőtt még jön, hogy kellett nekem "vagánykodni" és nyárival hazamenni autópályán, csak jelzem, hogy nincs pénzem téligumira és azért mentem haza mindenképp, hogy betegyem a családi házikónkban a garázsba a verdát, hogy aztán tavasszal elővehessem frissen, üdén, kipihenten
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
dragonfx
veterán
ti nyugodtan vitázzatok érvéljetek hogy téligumi én meg addig vígan közlekedek a kocsival nyárival, gyakorlatban dől el minden a tapasztalatok alapján ...és tudom semmivel nem rosszabb mint a téli, pláne nem ha olyan napos idő van mint ma...száraz ut.....kivéve ha minusz van és hó..de ott is csak fékezéskor érződik amugy semmi...amugy meg ne téligumira hagyatkozzatok hanem a vezetési tudásotokra az autotok képességeire határaira..ja hogy ilyen nektek nincsen vagy nem vagytok tisztába vele??...xar lehet ...lehet csak 4hengeres a bmw-m és 12 alatt van 100on 102 lóval..de legalább tudom mire képes érzem mikor nem kell több gáz több kormány...stb...
u.i.:igen lehet ezt a sírkövemre vésetni hosszú jó drága lesz ..de majd 50 év múlva
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
tiv83us
veterán
-
mayerlaci
senior tag
-
dragonfx
veterán
válasz tiv83us #14475 üzenetére
köszi hogy ilyen fiatalnak vélsz..de neked van technikai segítséged tudom csak lódítasz de azt grimasz nélkül .....csak nem.
mayerlaci>>nincs emelkedő amerre közelekedek..havas emelkedő az ugyanaz ...ha nem havas felmegyke rajta ...odabax az aláírásod az aranyhalas...licit van rá??
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Zozzant
addikt
válasz dragonfx #14477 üzenetére
Jó hogy te tudod hogy télen csak 0 és 0.1% emelkedésű utakon fogsz haladni én meg szeretek eljutni oda ahova KELL ... egyébként a nyári gumi tényleg jó télen mert hóban haladáskor egy hógolyó lesz a kerékből egy idő után mert nem jön ki belőle és feltapad rá, végül is így tapad, az úton lévő hóhoz
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
degu
senior tag
válasz dragonfx #14473 üzenetére
Vegigolvasva a nyari/teli gumi vitat,szamomra egyertelmu,hogy kinek van igaza! /Ki tudta legjobban lealazni a vitapartnereit! /
...de ha ez volt a vita,akkor mi a veszekedes?...vallrol indithato raketa?[ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
oceanearth
őstag
válasz dragonfx #14473 üzenetére
A legjobb az, hogy szerinted csak fékezéskor jó a téligumi, dokar szerint akkor nem érződik a különbség. Azt bírom bennetek, hogy egyformán ágáltok a téli gumi ellen, de egymásnak is ellent mondtok, látszik a hozzáértés... Annyira butaságokat írtok, hogy arra szavak nincsenek.
gratulálok!! -
DeadMeat
veterán
válasz oceanearth #14481 üzenetére
Dokar nem ágáll a tg ellen:"egyébként hasznos a téligumi, kötelezővé tenném én is a használatát a téli hónapokban." csak böszmeségeket beszél helyenként.
És tudjátok kinek van a legnagyobb igaza?I Am hsz-éböl idézve:"Mindenki vezessen óvatosan és lassan, ha az útviszonyok megkívánják és ne a gumira hagyatkozzon, hanem a józan eszére, mert az tényleg megvédheti a balesettől, a gumi nem."Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
bobsys
addikt
jol latod mivel a 4 * 45K az jelenleg a kocsim ertekenek a felet jelentene
hetkoznap nem hasznalom az autot mert 10 percre lakom a munkahelyemtol es mar mint alkalmazott dolgozom egy eve (elotte vallalkozokent napi jopar km a varosban)
hetvegere meg jo az a teli ami van, nem schumacherkedem en az utakonEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
AMD Power
titán
Ezt sok hülyeséget. A téli gumi neve nem véletlen. Télen azt kell használni nyáron meg a nyári gumit. Aki meg ezen spórol vagy csak viccből nem rakja föl az meg menjen a búsba. Reméljük csak saját magát fogja összetörni idővel.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mezis
nagyúr
válasz Snoop-y #14492 üzenetére
Egy kis kalkuláció: ha évente 3000-4000 km-t menne a téli gumival, akkor kb 10-12 év alatt kopna el az aszfalttól (jégtől, hótól).
5 azaz öt év alatt meg megeszi az idő. (Repedezett lesz, műszaki vizsgán elbukik.)
Olyan nagy baj az, hogy nyáron jobban kopik ?Vagyis a keveset (régen átlagosnak számított) autózók számára a "négyévszakos" az igazi.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Eagl3
veterán
válasz uborka3 #14489 üzenetére
Nekem téli volt fent egész nyáron. Attól függetlenül, hogy állandóan nyikorgott semmi hátrányát nem éreztem, szépen fogta az utat.
Egyébként érdekes, mert azthittem, hogy dobhatom ki mivel egész nyáron ezzel mászkáltam (van még egy téli garnitúrám amúgy...) és a hátsó gumik abszolut nincsenek megkopva, pedig néha pörögtem vele rendesen, amúgysem vezetek túl finoman. Az elsők eléggé odavannak, de azok inkább a kormányozás miatt. Sokszor kellett forgolódnom kis helyen. -
AMD Power
titán
-
Snoop-y
veterán
Nah a 4 évszakos gumi az olyan mint a Coreldraw sok mindenre jó de semmire nem jó igazán.
Átlag autón meg lehet jó nyáron is a téli gumi de biztos lekopna a kocsimrólNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Pavilion 27-ca1001nu - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - Ryzen 7, 16GB, 512SSD, TOUCH
- Xbox 360-ra lemezek eladóak
- Eladóak ps3-ra lemezek
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs