Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz philoxenia #32000 üzenetére
Ebben az egy esetben igazán mind1. De én pont arról beszélek hogy a legritkább esetben szokott lenni hogy egy üres úton csak úgy nem lehet megelőzni vkit. Én egy élő forgalomban többször előforduló felállást vettem példaként, amikor teherautó mögött megy vki aki nem akarja megelőzni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Hát nem. 90-nél én óra szerint 100ra lövöm a tempomatot. Ez olyan 95 körüli. És ez Mezőszilas Dég magasságában szokott lenni. Az a vicc az egészben hogy általában az első kanyargósabb szakaszon utolérem őket tempomattal...és akkor természetesen nekem fékezni kell. Ha megelőzöm őket h megint tudjak tempomatozni, doszt bepróbálnak a következő dombon...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #32003 üzenetére
Múltkor autópályáztam Győr-Miskolc között és kísérletezgettem, hogy mi az a sebesség, amivel a legtöbbet tudok menni tempomattal. Hát nem sok ilyen volt. Végül az jött ki, hogy a legjobb, ha beállok a belsőbe és benyomom 150-re. Így csak a mögöttem jövőket kellett figyelnem és néha lehúzódni egy-egy gyorsabb elől.
És azt is észrevettem, hogy autópályán még mindig hasznos a nagy sötét autó+xenon kombináció, mert jobban takarítja előttem az utat, mintha rendőri felvezetésem lenne -
-
Möhe
addikt
válasz Khelben #32004 üzenetére
M7 BP-N.kanizsa .Nagy sárga fiat ducato maxi (magasított) furgon,,messziről kitűnök tömegből .
Bár a minap volt egy francia figura aki csak nem akart lemenni 120-as tempóval a belsőből,mert kilőméterekkel előtte lévő kamiont kezdte előzni.Duda ,villantás nem használt neki.
Szintén a kellemes 150-es óra szerinti tempóval tudok a legjobban haladni. Kevés a mozgás a sávok között,alig előznek meg. Bár így is nagyjából egyenlő mértékben figyelek hátra is ,mint előre. -
Avicularia
veterán
Vége az iskolának Svédországban, a középiskolát végzettek ezt csinálják az utcán, naphosszat vonulásznak így pár napig, a rendőrök meg egy szót sem szólnak, pedig azért ebből sokkal könnyebben lehet halálos baleset mint egy be nem kötött övből. Ezek muszlimok, de a svédek is ugyanezt csinálják
[link] -
Reaper
őstag
Komolyan nem értem az embereket. Ma reggel M2/a Vác felé haladtam, normális tempóban kb 3-4 autó mögött, mikor beértünk egy távolsági buszt. Ez kellemetlen, de megszokott, semmi extra. Viszont van 1-2 olyan szakasz az úton, ahol 2x2 sávos lesz, és akkor meg lehet előzni az ilyeneket, majd később beérni egy másikat . Na mindegy, ilyenkor úgy illik, hogy ha bemész a belsőbe, akkor nyomod neki, hogy lehetőleg ne csak te, hanem esetleg mások is be tudják fejezni az előzést akik mögötted jönnek.
Elérkezik a 2x2 sáv, az előttem haladók bemennek a belsőbe, elkezdenek menni, mennék én is, de az előttem levő kb a busszal egy tempót megy, és nem haladunk. Mivel én visszakapcsoltam egyet kicsit ráestem, de nem vészesen, lévén, hogy nem egy rakéta a kocsi, pláne klímával. Erre a delikvens befékez, majd erősen mutogatva, meg káromkodva kirántja a kocsit a külsőbe, hogy akkor menjek. Csak pislogtam, hogy ezt most így miért. Először is, ha bemész a belső sávba, akkor menjél, másodszor meg a reakció miatt.
Szép napsütéses reggelen, minek idegeskedni? -
Jadro
veterán
válasz Reaper #32009 üzenetére
Lehet, hogy megártott nekik a napsütés, mert ma reggel 1 km-en belül én is találkoztam két idiótával. Az elsőnél egy hármasban mentünk, idióta - én - 3. autós. A 3. úgy gondolta, hogy menne gyorsabban és kielőzött, majd lendületből az elsőt is akarta. Az első persze zokon vette és elkezdte nyomni neki, mert nehogymá' lenyomják. Persze addig jó volt neki a tempó.
A második esetben meg megelőzték a mögöttem haladó furgont és besoroltak mögém. A furgon szinte azonnal kivágott és visszaelőzte őt is, meg még elment mellettem is, közben integetett vadul. Ha már lendületben volt, kivágott mégegszer és előzőtt még egyet, de elég neccesen, a szembejövő integetett is neki. Mindezt egy körforgalom előtt, ahol már szinte álltak az autók. Nagy fék volt a vége. Az ilyenek miért kellenek? Persze a következő körforgalomnál nem nagyon voltak előrébb így sem, ráadásul nem vánszorogtunk, csak olyan 60-70 közötti tempóval csorgott a sor.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
-
Reaper
őstag
-
ReSeTer
senior tag
válasz Khelben #32016 üzenetére
Hát igen, én úgy gondoltam, hogy egy kamerával az út és a műszerfal is látszódik. Csak hát ahhoz kell jó kamera, meg érdekesen kellene elhelyezni.
Pl: Valahol a hátsó ülés és az első között felülre, látszódjon egy GPS sebességgel (nem tudom kilehet-e nagyítani csak a sebességet rajta, szerintem szoftver függő), és így az út is látszik.
De jobb lenne ha lenne olyan lehetőség, egy szoftver amit ha rátöltünk a dashcam-re akkor nézi a sebességet is meg ilyenek.
-
Khelben
nagyúr
válasz ReSeTer #32017 üzenetére
Hiába látszik az autód műszerfala, azt semmilyen bíróság nem fogja elfogadni sebességnek, mert nem hitelesített a szerkezet, bármit lecserélhettél benne (kerék, érzékelő, stb). Te sem fogadnád el, ha egy másik autós műszerfala alapján megbüntetnének gyorshajtásért, nem?
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #32021 üzenetére
Na ez annyiban jobb, hogy ha már van szakvélemény az adott készülékről, hogy hiteles, akkor jó eséllyel később is használható más ügyben. De akkor is a bíróság egedileg bírálja a dolgot. Ha hitelesítve van eleve, akkor ehhez szakvéleméyn sem kell (illetve csak ahhoz, hogy a hitelesítés után nem zörtént-e beavatkozás stb).
De a lényeg: van erre a célra ma is megfelelő eszköz
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz philoxenia #32023 üzenetére
Miért ne?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32029 üzenetére
Igen. Amit lekapnak, egyből megy fel a központi szerverre, a helyszínen nem lehet belenyúlni. Így lehet utána büntetni a felvétel alapján.
-
válasz philoxenia #32027 üzenetére
Ez tény, de a kocsi kamerák megfelelnek egy rakat EU-s szabványnak, amiket itthon is elfogadnak. Ebben az is benne van minta fáma lézernél is h van 1-3% tévedés meg miegymás. Alapvetően egy balesetnél a sebességet csak akkor veszik elő ha már mással nem tudnak előjönni, Abban maximálisan igazatok van, hogy megdönthetetlen bizonyítékot csak hitelesített eszközzel lehet készíteni, ha erőszakszerv vagy állami szerv vagy. Az viszont irreális elvárás hogy minden magánember a mérésügyi hivatalhoz járuljon, akár végtelen számú variánssal, saját költségen.
(#32028) Khelben : Nekem nem mond én tudom Az Igazságügyi Szakértői Intézet parkját tartottam karban, és sok ilyesmivel találkoztam.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
Na most kamerával mérni nem lehet, a zárt láncú is mást jelent, ne keverjünk fogalmakat... A kamera -lézer -- adatrögzítés egy zárt rendszeren belül van, elvileg nem lehet belenyúlni.... Azt biztosítja, hogy a videofelvételen/fényképen szereplő kocsi pillanatnyi sebessége dokumentálva legyen egy adott pillanatban, ehhez hitelesíteni kellett a sebességmérő műszert a méréshatárokon belül pontosságra és a kamera időrögzítési funkcióját. A rendszám felismerése már utólag emberi megítélésre bízott...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #32032 üzenetére
A zárt lánc csak az adattovábbításra vonatkozik. Ha a kamera memóriája külső eszközzel csak read only, akkor nem szokták megkérdőjelezni. ez önmagában zárt informatikai rendszernek-eszköznek tekinthető.
Más kérdés, hogy a gps rögzített eredményeit lehet bíróságon támadni, de mint említettem ott is iparági standardok vannak, amit egy igazságügyi szakértő simán leír. Ezzel a jelölt hibahatárral már lehet számolni.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32033 üzenetére
A zárt "lánc" konkrétan csak kamerára vonatkozik és a megjelenítőkre, a lánc konkrétan egyforma szemekből áll, erre vonatkozott a kifejezés. A zárt rendszer sokkal pontosabb leírása ennek a többféle elemből álló szerkezetnek... Tudom szőrszálhasogatásnak tűnik, de a jogi kérdésekben sokszor egy betű, vagy akár egy vessz is apró de jelentős módosítás lehet...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #32034 üzenetére
Ezért nem írtam h zárt lánc! Én először is zárt rendszerként hivatkoztam rá
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-v-
addikt
válasz Reaper #32009 üzenetére
Sajnos elég rendszeresek a hasonlók. Múltkor 6-os bevezetőre (2 sávos út) kanyarodott ki egy csávó (a Budafok felől jövő útról), belső!! sávba kapásból... ok, nem vagyok az a türelmetlen fajta (annyira), meg gyorsan is jöttem, fékeztem nagyot meg messziről, semmi gond... na de, utána nem ám rálép a gázra, ha már jönnek mögötte, meg ha már kapásból a 2 sávos út belső sávjába kanyarodott.. neem.. (ott 70-es tábla van, annyira igen nagyon nehezen lassan és soká akartunk felgyorsulni).. nem mellesleg üres volt az út, mellette ment egy autó a külső sávban, meg ő, előttük meg lehetett volna haladni.. de még itt se voltam türelmetlen, gondoltam megelőzi és lehúzódik, vagy elkezd rálépni a gázra, vagy csak azért nem gyorsul a verda mert valami 1.0-s... de nem, ment a másik mellett és ennyi. Na itt azért picit bele mentem a seggébe hogy ugyan menjen már le ha már üres a kétsávos út.. erre gondolta majd ő jól megnevel engem, mégis mit képzelek, elkezdte nyomni a satut. Ilyenkor bánom, hogy nem valami régi land roverem van,
amin öntöttvas a lökhárító, be is toltam volna az árokba. Miért gondolják emberek, hogy övék az út?
Eleve nem csinálunk ilyet, hogy belső sávba kanyarodunk ki.. talán autopályára se így megyünk fel nem? Hogy a belső sávba ahol 130-cal mennek.. de ok, legyen, semmi gond.. de ha kikanyarodtam akár külső akár belső sáv, azért igyekszem legalább nyomogatni a gázt nem? Minél kevésbé akadályozni a forgalmat.. de ha már egyiket se csinálom legalább az üres 2 sávos úton betartom a jobbra tartsot... most nem azért de én voltam (eleinte) a türelmes, ő meg aki 3 pontban volt gyökér, és akkor még ő áll neki "megnevelni" engem, hogy mit képzelek, hogy próbáltam neki célozgatni rá, hogy tán le kéne húzódni? Mi a f*sz köze van amúgy is hozzá, ha én a 70-es táblánál gps szerinti 70-et akarok menni, ami gyorsabb mint amennyivel ő megy? Nevetséges ez a jobbratarts dolog is, autopályán se mindig megy nekünk magyaroknak, sima úton meg semennyire. Üres út, megy a belső sávban a másik mellett, se nem előz, se nem húzódik le, és aztán neki áll följebb, ha villogok vagy valami.. én mindig türelmes vagyok, ha nem lehet haladni nem "ügyeskedek", nem megyek a másik seggébe, ha látom épp utcát parkolót keres se türelmetlenkedek stb.. sőt ha pályán 250el állnak bele a seggembe, én akkor se méltatlankodom, hogy márpedig én 130-cal megyek én vagyok a szabályos, egy centit nem nyúlok a gázpedálhoz.. én ott is padlózom akkor előzésnél, ahogy tudom, aztán húzódok le, hadd menjen.. úgy érzem mint a forgalomban résztvevőnek nekem az a dolgom, minél jobban megkönnyítsem a forgalom áramlását.. egyrészt nem az én dolgom eldönteni meg ítélkezni, ki szabályos meg ki nem, másrészt meg arrogáns és balesetveszélyes dolognak tartom, ha tudatosan vagy tudatlanul valaki nem látja vagy nem veszi figyelembe a többi közlekedőt[ Szerkesztve ]
-
-
MaciG
addikt
Hogy halt meg a vétlen kisteherautós utasa? Mert alig van összeroncsolódva az utastér. Vagy tán nem volt bekötve?
BANZAII
-
dragonfx
veterán
na ez a király nem a mátyás.
sprint racing..."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Calogero
addikt
Apa is Fia levezeti a feszültséget....[link]
MaciG: a kisteherben csak vezető volt, nem volt utasa.(az én értelmezésemben)
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Rezešová megúszhatja a 10 év börtönt
5-10 év börtön helyett csak 2-8 évig terjedő büntetés vár Eva Varholikova-Rezešová szlovák milliomosnőre a szeptemberi bírósági tárgyalásán, ha kiderül, hogy nem volt részeg, írja a Blikk.
A bulvárlap szerint a négy ember halálát okozó ittas járművezetéséért előzetes letartóztatásban lévő nő a nyomozati szakban azt próbálta bebizonyítani, hogy nem az alkoholtól volt bódult, hanem egy speciális gyógyszertől, amely ópiátszármazékot tartalmazott. Az erre vonatkozó indítványát az ügyészség elutasította, a bíróság azonban nem fogja, ott már most helyt adtak neki, vagyis elképzelhető, hogy az ügy súlyosbító körülményét védőjének sikerül kiradíroznia. A Blikk úgy tudja, a tárgyalás nem fog elhúzódni,mert másfél hét alatt az összes meghallgatás lezajlik.
A milliomosnő tavaly augusztusban okozott négy halálos áldozatot követelő balesetet az M3-ason. A hajnali órákban 175 km/h körüli sebességgel öklelt fel BMW terepjárójával egy Fiat Puntót. A Fiat egy kamionnak repült, utasai mind életüket vesztették.
Rezešová autója felborult, de ő sértetlenül úszta meg a balesetet. A vérvétel körülbelül 1,2 g/l alkoholt mutatott ki szervezetében. Rezešová tagadta, hogy részegen vezetett volna, állítása szerint csak a baleset utáni sokkos állapotban ivott valamennyi vodkát. Ha ez így is lett volna, az nem magyarázná meg a mért alkoholszintet. Nem ez volt az ügyben az egyetlen ellentmondás: rendőrségi vallomástétele eltért attól, amit a helyszínen mondott a kiérkező rendőröknek.
Nem is kene borton neki. Venasan bekotni neki egy uveg royal vodkat oszt jonapot.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Gondolom azzal taktikaznak, hogy gyogyszertol volt elszallva, de nem ismerte pontosan annak hatasat, tehat majdhogynem o az aldozat. Az a helyzet, hogy valoban az a lenyeg, mit tudsz bizonyitani, nem ami tortent. Meg megkerdojelezik az osszes vizsgalat eredmenyet is, valahol biztos lesz hiba es onnantol a vad is kerdeses, Az a tippem, hogy felfuggesztettet fog kapni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Automata kávégépek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hardverek pünkösdre
- Adobe Photoshop
- Házimozi belépő szinten
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...
- 5. generációs iPad Air M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest