- Hálózati / IP kamera
- VPN topic
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Mozilla Firefox
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Most láttam egy videót, 4T-t akárhogy tuningolta nem sikerült sehogy sem akkora különbséget csinálni teljesítményben, mintha egy 2T-t tuningolt volna.
Na jó, azért fogyasztásban sokat dobott a fojtás eltávolítása.
undefined
-
félisten
válasz ludsimon #58403 üzenetére
Lehet hogy az fix aras, de hogy mi kell a motorodhoz, azt te az eletben nem tudod leellenorizni, pont azert, mert nem ertesz hozza, nem tudod kimerni stb stb. Ezek az egyszerubb karbis foskeverok kis otthoni hozzaertessel siman javithatok, tisztithatok.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
droving
aktív tag
Mai napon végre elérkezett a pillanat ,hogy szétkapjuk a gépem.
Ám amire vártunk volna az nem következett be.
Mert a henger és a dugó is jó állapotban van.Viszont minden tocsog az olajban és 1 centis retek áll mindenhol a gépben.
Tömítések is elmállva voltak már benne.Szerintetek okozhat ez teljesítmény romlást , és végsebesség csökkenést ?
droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
mumtaz
senior tag
Nekem nem lenne bajom injektorossal. Nem lehet bonyolultabb az autóm EcoTec motorjánál. Márpedig azt szedtem szét párszor és jóval bonyolultabb a rendszer.
Mondjuk az más kérdés, hogyan programoznám át az ECU-t, ha mondjuk 50-es henger helyére 70-es kerülne.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
félisten
válasz Tothgera30 #58405 üzenetére
Belovom en is occsobban'', hogy leeszi kesobb hajad vagy fullad a motor az mar egy dolog.
mumtaz Ezt most nem teljesen ertem. Mit szedtel szet rajta? Nyilvan ha ertesz az elektronikahoz, ki tudod merni amit ki kell, akkor neked ez termeszetesen nem lenne problema. Az emberek 99%-a viszont nem ert ehhez. Nem fogja tudni, hogy egy problemas motorjarasnal (pl amit linkeltem is, vagy ebben az esetben [link] mit csinaljom. Nem ert hozza, nincs muszere kimerni. Viszi szerelohoz, az meg altalaban lehuzza ahogy tudja.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Nyilván nem arról volt szó, hogy ez általános. Én is csak azt mondtam, hogy annál bonyolultabb nem lehet (lambda, levegő hőmérséklet jeladó, Légtömeg mérő (MAP szenzor), EG(é)R szelep, nyomásszabályzó szelep, 3BAR, injektorfej, kopogás szenzor, vezérműtengely jeladó, főtengely jeladó, kispisti, anyám kínja, stb...
Inkább az a fura a motoroknál - és ide sorolva robogókat -, hogy arányában véve mennyivel drágább az alkatrész. Pl. bontottan az EcoTec- ikerfejes (mert 16 szelepes) injektor garnitúrát bontottan 5-7000 között meg lehet kapni, míg ezeknél a kis szutykoknál mindent aranyban mérnek.
De akkor is bevállalnám a Jetforce-ot.
Egyébként azt szedtem szét rajta, hogy atomjaira. Motorcserétis csináltunk, meg híresen szar a GM gyártmányok motortéri kábelezése. Mega cumi. Két Vectrás barátom jött minden hétvégén (Egyik Sopronból, másik Monorról), hogy lábra állítsuk az autómat.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
félisten
válasz mumtaz #58411 üzenetére
Szerintem a problema fo oka itt meg mindig az, hogy a motor arahoz kepest sokba kerulhet egy javitas a hozza nem ertonek. Egy masfel millas autonal (ami nem egy nagy szam) kifizetsz 80 ezret javitasra, bar szivod a fogad, kifizeted, elfogadod. Azert egy 200-250 ezres robogonal kifizetni ugyan ezt, a legtobb embernel okoz egy affele ar/ertek zavart.
korcsillio
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz korcsillio #58412 üzenetére
Ez tényleg gyönyörű. De szerintem annyira nem tudsz illuminált alkoholos állapotba kerülni, hogy ezt elcseréld egy olyan bringára, mint az enyém. Vagy a szopási együtthatója mindent visz?
Lauda: Igen. Erről beszélek. A költségarányok valahogy nem úgy adják ki magukat. 60000-ért megvehetsz egy robogót, amire mondjuk kell venned 1 karbit 15 ezerért, meg egy hengerszettet 30 ezerért. És akkor még nem is beszéltünk az egyebekről. Baromi rossz az arány. Pláne, ha csak használati eszközként és nem hobbiként - aminek ugye más az élményindexe - tekintünk a dologra.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz mumtaz #58414 üzenetére
Sajnos egy injektoros 2T pénztemető lesz, ha olyan állapotban kerül az emberhez, hogy hozzá kell nyúlni.
Nagy részüknél kompresszor döglődik(40-60k), vagy injektor(30-40k), esetleg fojtószelep(40-60k). És még máshoz nem is lett nyúlva A legnagyobb gond, hogy ezekből bontottan se találsz normális állapotut.
Valamint ha valakinél megkotlik bármi is, akkor eladja(teljesen érthető okból)A használt 12-13 éves 120-160k-s robesz árához képest horror az alkatrész ár, de sajnos ez olyan majdnem mint egy öregebb turbódízel. Lehet kapsz egyet 500k-ért, de ha turbó, kettőstömegű, magasnyomású rendszer bármely eleme letérdel, már el is érte a javítás az autó árát.
Autóból is és motorból is van olyan amit tizen X évesként fillérekből fent lehet tartani. -
üszök
őstag
válasz korcsillio #58409 üzenetére
Mint írtam már,van egy ismerősömnek ilyen. Először ő is karbisra alakította,de nem ment igazán jól. Gyujtás maradhat,annélkül nem megy a műszerfal. Hengerfej is maradhat,egy gyertyát kell tenni az injektor hejére. A levegő kompresszorból csak a görgőt kell kivenni. A gázállás érzékelőt is meg kell mahinálni,meg kell egy vákumos benzin pumpa,mondjuk a Runneré.
A pure jet annyiban jobb a di-tec nél,hogy ott meg van a szíjas olajozás,így egyszerűbb karbisra alakítani.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
mumtaz
senior tag
-
ludsimon
veterán
válasz nyogo83 #58420 üzenetére
Nem trollkodásból kérdeztem, mint egyből azt gondolták egyesek..
Amúgy én se vagyok hozzáértő, de úgy hallottam a Bosh PD elemek fillérekért van már és az miatt nem érdemes a sima adagolós TDI-t venni mert azt gondolja valaki olcsóbb ha elromlik valami.
Kettős tomegűt ki lehet váltani atalakítóval, először annyiba kerül mint a kettős, de utána csak kuplung csere kell.
Annak éri meg aki évi 10-15k + felett megy és egy bevalt, megbízható konstrukciót akar .Első autóm 100% (neem, nem bmw... too mainstream) egy Miata mx-5 lesz na, vagy nb, de na lámpa miatt sokkal jobban bejön.
Dobnék bele superchargert, 160-190 lóra húznám. Meg menne bele Xado maximum.[ Szerkesztve ]
undefined
-
félisten
válasz korcsillio #58412 üzenetére
Ez a jetforce robogo megkockaztatom a legszebb 50-es amit eddig lattam.
ludsimon Kettős tomegűt ki lehet váltani atalakítóval,
Mar amelyiket ki lehet. Faterom 1.6 PSA HDI peugeot-jaban konkretan nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz ludsimon #58421 üzenetére
Sokan itt a topikban nem szerelôk szintén és profin vágják a témát. Robogókhoz annyira értek, hogy ne kelljen szerelôhöz rohanni vele, ha baj van.
Inkább autókkal foglalkozom, "hobbiból" motorvezérlôket javítok.Azért dízel és dízel között óriási különbségek vannak. Szóval nincs általánosan ráhúzható séma, hogy mi az ami olcsó és mi az ami fillérekbôl javítható, még autótípuson belül se.
-
Redneck
veterán
Lehet szép és jó az injektoros robogó de ha letérdel akkor olyan mint az említett PDTDI. Nyalóka.
Inkább egy egyszerű karbisat ajánlanék.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58427 üzenetére
Ja persze, csak a gyártástechnológia fejlődése nagyobb pontosságot enged az alkatrészek illesztéseinek, így a vibráció nem megengedett. Ennyit a marketingről. Már a kis 1.2 turbós benzineseket is kettőstömegűvel szerelik, nemhogy a dízeleket.
Nekem egy 1.6Hdi áll itthon, a járása majdem olyan finom, mint egy benzinesé. A Mazda féle 2.2 dízelnél meg konkrétab elgondolkodtam, higy ez dízel-e. Nagyon nem ott tart a világ, ahol 10éve, autó fronton.[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz ludsimon #58427 üzenetére
Azért mert jóval magacsanyabb volt pl a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. A mai adatokat ezekkel a korszerű rendszerekkel tudják megvalósítani. Élettartamuk be van lőve mint minden modern motornak.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ludsimon
veterán
válasz frigoo #58429 üzenetére
Persze, csak kérdés, hogy az ilyen mértékű pontosság megkövetelendő-e.
Persze tudom, máshogy nem lehetne hozni a Co2 értékeket...Ezért se léteznek már normális autók, mert agyon kell őket bonyolítani a co2 csökkentése miatt... az élettartam rovására.. (persze arra nem gondol senki, hogy az ipari hulladékok nagyobb problémát jelentenek, mert sokat nem lehet újrahasznosítani.. ) De a co2-t mindenképpen csökkenteni kell..
Ott tartunk lassan, hogy érdemes megvárni, hogy az elektromos autók feltörjenek és addig 15+ éves autókat használni..Redneck: Na a fogyasztásról inkább ne is beszéljünk! Azok se fogyasztanak kevesebbet mint egy régi 1.9 adagolós TDI ha egy modern ugyan olyan erejűvel összehasonlítod.
Nagyon eltalált konstrukció, sok szerelő mondja a belső égésű motorok fénykorának azt a 2000-es korszakot.[ Szerkesztve ]
undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #58430 üzenetére
Na igen. Ugye a dízel olajkazánok kormolása, meg a többi.
Pont most olvastam ugye azt is, hogy az EU-ban mennyi helyen használják a dízel/LPG rendszert. olcsóbb, nem szennyez, stb... Mégis kicsi hazánkban valahogy baromira nem akarják normálisan legalizálni. Kint totál megszokott. Itt is előírnak, meg fekete-piros-kék matrica. Nem mehetsz a városba, ha szmogriadó van, és hasonlók. Előírják az EURO 3 meg 4, meg 5-öt, de amivel tényleg tehetnél a környezetért, azt meg nem engedik.Egyik haverom volt úgy vele, hogy szarik az egészre, mert úgysem figyelik annyira a szennyezést, csak a büntetések miatt. Van egy 2.0 dízel B Vectrája. Híresen szarok, mert az adagoló ECU az adagolóba van építve és szeret elszállni. Csak komplett adagoló felújítással javítható potom 250-300 ezerért. Leszarta. Barkácsoltak egyet és egy Iveco Daily mezei adagolóját tették rá. Ha lepadlózza, okádja a füstöt, de megy.
Minden ilyen baromság a kisebb károsanyag kibocsájtás miatt van. Nekem is a Vectrám tele van minden szarral. Ugyanaz a motor, mint a régebbiekben volt, csak módosítottak rajta meg gyengébb lett. Kipufogó légbefúvó, aminek kb. annyi szerepe van, hogy hideg motornál tiszta levegőt adagol a kipufogógázhoz mondván, segít a katalizátornak. Parasztvakítás, inkább azért, hogy hidegen is jó legyen a károsanyag kibocsájtás, ami kb. annyit tesz, hogy ugyanannyi károsanyag kerül a levegőbi, mint a légbefúvó nélkül, csak a kipufogógázban az arány más.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58431 üzenetére
Nem, a kettőstömegűnek semmi köze az euro normákhoz. (lásd Kia crdi)
Fogyasztásnál meg nézd a ccm/le/nyomaták arányt. Egy régi 2l tdit porrá aláz minden táren egy modetn 1.6. Bonyolult, komplikált, ez igaz, de anno egy adagolófelújítás, beállítás arányaiban ugyanolyan költség volt, mint most, egy szivattyú, bef. elem.
Sztem hagyjuk ezt a témát.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz mumtaz #58432 üzenetére
Utolsó off./
Olvastam az autós topicban, hogy van Debrecenben vagy hol olyan 18-20 év körüli taxi Mercedes az utakon amiben 800 ezer km-t látott!Megnézem hol mennek ezek a mai szutykok akár csak 400 ezer km-t.
Nem erre lettek tervezve.
Azt meg nem is minősítem akinek nincs 5-6 milliója, de megveszi hitelre pl. a TSI Octaviat, ahelyett, hogy venne egy 15-20 éves benzines Octaviat ami kimegy a világból ha picit rendbe rakja.Ráadásul az is benne van a pakliban, hogy ellopják, elveszti az állását, stb..
Épp a napokban olvastam ezt a cikket.
350-ért megvette, 400-at beleköltött és van egy örök élet + 1 napos autója, ha vigyáz és figyel rá.
Amúgy mintha magamat látnám +pár év múlva az állandó robogóbütykölések miatt.[ Szerkesztve ]
undefined
-
félisten
válasz ludsimon #58434 üzenetére
Elobb veszek hitelre egy korszeru uj autot, mint egy leharcolt oreg xart kp-ra. Meg azert ha tehetjuk torodjunk mar kicsit a kornyezetunkkel, mert a vege tenyleg az lesz, hogy megfulladunk. A 800 ezres taxis mercisnek meg uzenem, hogy kovesse is magat es szivja a hulladekjanak a fustjet meg a fel kilo kormot szivja be, amit 10 percenkent pufog a levegobe.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #58434 üzenetére
Azért ne menjünk már annyira el. A valódi környezetvédelem egy cél. A mai korszerű autók talán ugyan nem mennek el annyit, de a tendencia szerint ugye aki tud új autót venni, az egyrészt megteheti, másrészt már nem az a tendencia, hogy az ember 20 évig akarja használni.
A régi autók ok, hogy mennek és fillérekért lehet alkatrészt venni hozzájuk, viszont szennyeznek, mint a barom. Régen, amire azt mondták, hogy megfelel az akkori környezetvédelmi normáknak, azoknak is a nagy része csak parasztvakítás volt, mint példámban a levegő befúvó. Az újabb autóknál már jó pár éve valóban a környezetvédelem a cél és nem az, hogy egy kpm vizsgán jó legyen a tömegarány a kipufogógázban.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
-
frigoo
aktív tag
96-os Malaguti F12re nem rudja valaki, milyen hosszú szíj kell? Most 747es van rajta (Daico), de az opdalak 750, 751est írnak rá. Mi az igazság? A manuáljában sem találom.
-
félisten
válasz frigoo #58443 üzenetére
Csak gondolj bele, a 747-751 kozott 4mm a kulonbseg es ez a teljes hosszra vonatkozik, mintha elvagnad a szijat es kifeszitened. Ennek a 4mm-nek a gyakorlati jelentosege velemenyem szerint nulla. Alapjaraton nem baj ha bevibral, sot, szerintem mindegyik vibral, hiszen akkor laza a szij, nem fesziti semmi.
frigoo Huzd szet a kuplung "tarcsakat" es futtasd fel elol a szijat, ott latod meddig er fel maximum, de biztos nem a 4 mm miatt nem fut ki rendesen, ha ez a gond.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
Igen, igazad van. A varió küldő tárcsán az a kihasználatlan 5-7mm biztos nem ezen múlik, inkább a hézagoláson és a súlyon, ahogy néztem.
Na majd a malossi multivar, meg a polini 3g....
Tényleg, van valakinek tapasztalata, hogy a multivar súlyozása miben változik a gyári varióhoz képest? Mos 5,8g van benne, állítólag a multivar valószínűleg kisebb súlyú görgőket kér majd.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz frigoo #58445 üzenetére
O ugyan ezzel kuzdott multkor [link], , kivancsi leszek a tapasztalatokra vele. En is veszek robogot nem sokara, legalabbis ez a terv, ha egy ilyen varioval kisebb fordulaton jar a motor, lehet en is megkockaztatok egyet. Emlekszem a piaggiom is porgott 10 ezret, ami nem feltetlenul szukseges.
-
frigoo
aktív tag
válasz ludsimon #58446 üzenetére
A szélessége 14.5 mm volt a gyári 16,5 helyett, manual szerint 15 mmnél cserés.
Lauda: Olvastam én is, nekem gatya az egész hajtásom, a varión mély bemaródások, a kuplungom fényes és kopott, a harangom kopott, a rugók régiek és kinyúltai, és így is óra szerint 80-85öt megy hézagolástól függően 5.8-6g súpyokkal. Hidegen jó az egész, de ahogy bemelegszik akkor csúszik, menet közben visszaengedett gáznál nem úgy gyorsít....stb. Megérett a cserére.
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs