Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4563 üzenetére
Úgy van, ahogy írod, a kapcsolt számláról egyenlítik ki a megbízás ellenértékét.
Ha van DirektBróker szolgáltatásod (de biztos van, mert enélkül a tőzsde elég drága az OTP-nél), és napon belül kereskedsz magyar részvénnyel (day-trade), akkor csak az eladásért vonnak jutalékot, vételért nem (nem próbáltam, de ezt írják a kondíciós listában). Ez egyébként furcsa, mert pont a vételért kellene díjat felszámolni, mert az a biztos dolog, aztán ha aznap van az eladás is, akkor az ingyen volt, ha nem, akkor meg kérnek érte pénzt. De ők tudják, hogy miért jobb így...
Külföldi részvényre nincs ilyen kedvezmény, ott mindenképpen kérik vételkor és eladáskor is a jutalékukat.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4566 üzenetére
DirektBróker nélkül nagyon húzós árak vannak, és van, amit enélkül nem is csinálhatsz (például külföldi tőzsde elérés). Ez amúgy havi díjas szolgáltatás, és piszok drága (2345 forint/hó), viszont amit biztos elhallgattak volna, ha ez a szolgáltatás szóba jön, hogy nem kell teljes hónapot használni. Azaz ha nem spekulálsz, és napjában többször adod-veszed a papírokat, hanem csak havonta, néhány havonta használnád, akkor a köztes időszakra le lehet mondani, és a havidíjat is időarányosan terhelik a használt napokra.
Megrendelni lehet online is, lemondani viszont csak telefonon vagy személyesen.
-
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4669 üzenetére
Értékpapírszámlához (lehet TBSZ is) kell kapcsolni egy eurós devizaszámlát, és erre a számlára kell varázsolni a befektetendő összeget euróban. Aztán kell még hozzá DirektBróker szolgáltatás (fizetős, online kérhető), és már lehet is megbízást adni. Olyan részvényt vehetsz, ami a Xetrán elérhető (amiket felsoroltál, azok mind elérhetőek).
Megbízást minimum 1000 euró értékben fogadnak el, a díj vételkor és eladáskor is 0,5%.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4671 üzenetére
Szerintem korábban is én írtam, de amúgy igen, elég a megbízás beküldésekor a direktbrókernek aktívnak lenni, a teljesülést nem kell megvárni, le lehet mondani.
A költségek ezekből állnak össze:
Értékpapírszámla számlavezetési díj, ami állományfüggő, de minimum 535 forint/negyedév.
Devizaszámla számlavezetési díj. Vannak számlacsomagok, amikhez ingyenes, de ha neked nem ilyen van, akkor havi 60 forint körül van legolcsóbban.
Devizaváltás. Ha forintod van, akkor azt euróra kell váltani, meg valószínűleg egyszer majd vissza forintra is. Ha ezt az OTP-re bízod, akkor még ha ingyenes is a konverzió, az alkalmazott árfolyammal azért lehúznak (1000 eurónál olyan 3000 forinttal a középárfolyamhoz képest). Ha meg nem náluk váltasz, akkor a beérkező utalás fogadásának díja 1 euró akciósan. Az euró visszaváltása forintra meg még költségesebb lehet, mert ott szerintem az utalásnak van plusz díja.
A direktbróker havidíja 2345 forint, de ugye ennek nem kell mindig aktívnak lennie (a lemondás telefonon keresztül kb 10 perc, ha nem kell sokat várni, vagy el kell menni fiókba).
És ezeken felül van még a vétel és eladás után felszámított 0,5-0,5 százalékos díj.
Én ennyiről tudok. -
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4676 üzenetére
Gyanús is volt, hogy tavaly nagyon ráfeküdtek a Supra reklámozására a régi jó évekre hivatkozva, a teljesítmény meg inkább stagnált, év végére meg komoly esést hozott össze pár nap alatt.
Egy másik abszolút hozamú alapjuk közel ellentétes irányban mozgott, év végén el is adtam, nagyjából 5 ezer forint nyereséget realizálva. Nagyon megérte, ha a befektetés után 2 héttel kiveszem, akkor pont ennyit nyerek, mint másfél évig nézve, hogy nem tudják eltalálni az irányt (sima állampapír is bőven többet hozott volna).
-
-
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4693 üzenetére
Ha piaci áras megbízást adsz, akkor ha jól tudom +10%-os keretnek kell lenni az utolsó ismert árfolyamhoz képest. Limit áras megbízásnak illene működni, vagy legalább valaminek történni. Tranzakciók ellenőrzésénél sem látszik, hogy egyáltalán fogadták-e a megbízást?
Nekem valamikor volt olyan bajom, hogy a reklámblokkoló kiütött valami funkciót a direktben, és az hasonló jelenséget produkált. Ha használsz ilyet, akkor érdemes kikapcsolni az oldalon egy próbára.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4694 üzenetére
3 nap múlva jelenik meg az értékpapírszámlán. De ha a megbízást befogadták, akkor az azonnal látszik, a devizaszámláról rögtön eltűnik a rá szánt fedezet, és a tranzakciók ellenőrzésében lehet látni a státuszát (Teljesíthető, aztán Teljesült, ha összeért az ajánlatod valaki máséval, és akkor már látszik a pontos kötési ár is).
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4697 üzenetére
Ha az ellenőrzésben nincs ott, akkor a limit áras megbízást nem fogadta valamiért, esetleg próbáld meg újra.
Amikor az áttekintő oldalon vagy, ott a Portfolió táblázat alatt van a Pénzszámla egyenlegek táblázat. Ott a Kapcsolt folyószámlák sor Aktuális egyenleg oszlopban látod az eurós számlád egyenlegét? Mert ha ott nincs ott, akkor valamit nem jól csináltak a számlák összekapcsolásakor (bár akkor elvileg el sem kezdhetnél ilyen tranzakciót).
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4697 üzenetére
Egyébként ezt a 276-os árat nem tudom, honnan szedték. Ahol én nézem, ott 280-ról indult ma a kereskedés (valószínűleg nem tudtad volna elkapni, mert lejjebb nem is ment). Tudod ugye, hogy a direkt brókerben a Xetra árfolyamok nem valós idejűek? Így az alapján nem biztos, hogy be tudod lőni az aktuális árat a limit beállításához. Más adatforrást kell keresni, ha ez a pontosság fontos (amit linkeltem, az is késleltetett).
A 276 még lehet, hogy valami tegnapi ár volt, de ha náluk ez látszik, akkor elvileg ennek kellene lenni a számolási alapnak is a +10%-hoz piaci áras fedezethez.
-
válasz Victoryus #4700 üzenetére
Prémium bankár szerint ez így ok... Írtam levelet is a honlapon, ennyit írtak, hogy hívjam az ügyfélszolgálatot. Se egy elnézés, se semmi senkitől. Parasztok. Mikor lesz újra ilyen, hogy tuti fixen elöre lehet tudni, hogy fel megy egy részvény? Most meg már mindegy, van egy felesleges deviza számlám, buktam az átváltási díjat stb...
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4754 üzenetére
Én biztos vagyok benne, hogy nem oké. Ha az értékpapírszámlánál nem látod a kapcsolt devizaszámlát, akkor azt elrontották. Ha van rá lehetőséged, menj el egy másik bankfiókba, hátha ott jobban tudják, mert elég sokáig húzzák az időt (ezt napon belül meg kellene tudni oldani). A telefonálással annyival vagy beljebb, hogy ott valószínűleg jobban megnézik az ügyet, és rögtön megmondják, ha csak személyes ügyintézéssel lehet intézni. Az e-mail szokott lenni a legpontosabb, de az meg lassú, és gyakran teljesen indokolatlanul nem az e-mailre válaszolnak, hanem rendes postán küldenek válaszlevelet.
Azzal valószínűleg nem tudsz mit kezdeni, hogy nem tudtál a kívánt árfolyamon vásárolni, de a DirektBróker havidíját legalább időarányosan megpróbálnám visszakérni, meg minden esetleges további költséget, amit a rendberakás közben még kifizettetnek (pl nem jó devizaszámlát nyitottak, és onnan át kell utalni majd a jó számlára a pénzt).
(Azon meg ne bosszankodj, hogy kimaradsz egy emelkedésből, lesz másik, meg úgysincs semmi garancia, hogy el lehet találni 100 százalékos pontossággal a jó vételi pontokat).
[ Szerkesztve ]
-
Fandango
veterán
válasz Victoryus #4784 üzenetére
Én meg pont az ellenkezőjét mondom, én elégedett vagyok az OTP-vel. Eddig mindent simán intéztem a helyi fiókban, soha semmi gond nem volt.
Ezt meg nem értem, hogy mire írod?!
"Ennyire gagyi átláthatatlan weboldalt, mint ami nekik van... Sokszor semmi infó arról, hogy éppen mi is zajlik, sehol." -
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4836 üzenetére
Korábban már küldtem képernyőképet az OTPdirektből, hogy hol kellene neki látszani. Azóta már neked is el kellett készülnie a januári értékpapír számlakivonatnak (legalább az elektronikus változathoz hozzá is férsz), és azon is látszania kellene, mint eurós kapcsolt számla.
Ha ott sem látod, akkor e-mail az informacio@otbank.hu-ra, amiben megadod az értékpapír számlád számát, meg az eurós számlaszámot (meg panaszkodsz, hogy egy hónapja nem tudod ezt személyesen elintézni, és közben meg felszámolták a direkt bróker díját).
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4846 üzenetére
A megbízásnál csak az értékpapírszámlák között lehet válogatni, onnantól már automatikus, hogy az ahhoz kapcsolt forint vagy devizaszámláról veszi a fedezetet (Xetra esetében a devizáról).
Csak hogy biztos ugyanarról beszéljünk: a normál értékpapírszámlához (nem TBSZ) van kapcsolva az euró számlád. Amikor Xetra megbízást adsz, akkor pedig ezt az értékpapírszámlát választod, ugye? Mert ha a TBSZ van kiválasztva (amihez nincs devizaszámla kapcsolva), akkor az normális, hogy nem fogadja a megbízást, viszont az nem normális, hogy nem magyarázza el az okot.
Ha TBSZ-re akarsz megbízást adni, akkor ahhoz külön nyitni kell egy TBSZ deviza pénzszámlát, és a TBSZ-nek meg idei évinek kell lenni, mert ha korábbi évi TBSZ-ed van, arra már nem lehet befizetni, és én úgy tudom, hogy a már benn lévő forintot sem lehet átváltani euróra.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4850 üzenetére
Akkor passz. Ha a számlakivonaton látszik az összekapcsolás, akkor az lehet, hogy mégis rendben van, és ezért nem értik az ügyintézők sem, hogy mi nem jó. Bár az nekem még mindig gyanús, ha a portfolió áttekintő lapon nem látod a devizaszámla egyenlegét.
Esetleg ha van kedved, próbálkozhatsz még a SmartBróker mobil appal. Amíg aktív a DirektBróker szolgáltatás, addig elvileg mobil appból is lehet ilyen megbízást adni. Ezt viszont nem használtam még Xetrával, úgyhogy nem tudom, hogy mi hol van benne.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4850 üzenetére
Egy jutott még eszembe, hogy talán a bank direkt nem engedi a tranzakciót, mert nem talál alkalmasnak a kockázat elviseléséhez. Az Információk -> Ügyfélminősítés menüben mit látsz?
A Xetra részvényeket / ETF-eket az OTP a "Magas (7)" kockázati besorolásba teszi, ezért lehet, hogy ha nálad ennél nincsenek ott a pipák, az blokkolja a megbízást. Lehet ki kellene tölteni a teszteket újra úgy, amíg nem jön ki olyan eredmény, hogy megfelelsz a kockázatnak és alkalmas is vagy a termékcsoporthoz.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4853 üzenetére
Az elvileg rendben van akkor, én is agresszív besorolásban vagyok.
Jó ötlet, hátha kiszúrnak valamit. Amúgy ez olyan furcsa megbízástípus, hogy csak magad tudod intézni, hirdetmény szerint személyes vagy telefonos ügyintézéssel nem működik. De ha viszel laptopot, akkor talán tudnak segíteni, hogy mikor mire kell kattintani. Ehhez egyébként lehet érdemes vinni mobilnetet is, mert én már jártam olyan fiókban, ahol az OTPdirekt nem működött a bank wifi-jével (ez mondjuk lehet szándékos is, mert nyilvános wifi-ről van szó, amin nem feltétlenül biztonságos bankolni még akkor sem, ha a bank maga üzemelteti).
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #4861 üzenetére
Ismerős a helyzet, az ilyen átláthatatlanság miatt vezetem magamnak is a tranzakciókat, így rögtön kibukik az egyenlegeken, ha ők vagy én tévesztek. Havi számlakivonatokat ellenőrzök, ha a végösszeg egyezik a saját "könyvelésemmel", akkor mindegy, hogy azt hogyan hozták ki.
Az meg külön bosszantó, hogy amikor megadsz egy megbízást, akkor nem azt mutatja a felület, hogy mekkora fedezeted van hozzá, hanem azt, hogy mennyi pénz áll értékpapírban, amit nem lehet a tranzakcióhoz felhasználni...
A kapcsolt folyószámlán (HUF vagy EUR) amúgy látszik, hogy amikor a megbízást beadtad, akkor volt egy tőzsdei vétel terhelés, meg majd lesz egy jóváírás is, ha teljesülés nélkül záródik a megbízás, vagy különbözet visszafizetés, ha jobb áron teljesül, mint amit megadtál.
Egyszer volt olyan, hogy Xetra megbízást valami hiba miatt kétszer rögzítette a rendszer. Kiírta, hogy hiba történt, nem sikerült a megbízás. Az ellenőrző lekérdezés meg azt mutatta, hogy egy megbízás rögtön teljesült, egy másik meg ott ragadt státusz nélkül. Próbáltam kideríteni, hogy mi ez és lenne vele, ha tennék a kapcsolt számlára fedezetet (mert nem akartam, hogy újra teljesüljön). Erre ezt küldték:
"A tranzakciók lekérdezése menüpontban kérjük, hogy kattintson a részletek gombra. A részletek-re kattintva információink alapján meg kell, hogy jelenjen a visszavonás lehetősége.
Amennyiben a megbízás visszavonását nem sikerül elvégeznie, akkor kérjük, hogy a tranzakció ellenőrzése céljából a telefonos bróker munkatársainkkal szíveskedjen felvenni a kapcsolatot."
Mivel a visszavonás fizetős dolog, meg pont nem is volt aktív Direkt Bróker szolgáltatásom (és talán emiatt nem volt visszavonási lehetőség), inkább kivártam míg lejárt az érvényesség. Ez egyébként Xetra esetén max 1 hónap, hosszabbat nem enged megadni.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #5006 üzenetére
Nem lehet, hogy a tizedes elválasztóval van a baj? (Pont helyett vessző, vagy fordítva). Vagy esetleg nem jó az átutalás pénzneme. Amikor HUF-ból váltok EUR-ra, akkor a felület a cél számlaszám alapján automatikusan kitalálja, hogy az összeget biztos EUR-ban akarom megadni, de ez így nem jó, át kell állítani HUF-ra, és akkor tudom megadni forintban, hogy mennyit váltanék. Lehet, hogy ugyanez van a vissza irányban is, a számlaszám alapján HUF-ot választ ki pénznemnek, amit át kell állítani EUR-ra, és akkor tudod cent pontossággal euróban megadni az átváltandó összeget.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #5008 üzenetére
Hát, ilyen mondjuk előfordulhat, nekem is elsőre rossz típusú devizaszámlát nyitott az ügyintéző anno, de szerencsére még ott helyben észrevettem, és csináltattam vele másikat.
Ha az OTPdirektben a "Beállítások" -> "OTPdirekt számlakör karbantartás" menüt megnézed, akkor mit látsz a devizaszámlád Konstrukciókódjánál? Ha nem valami speciális számlacsomagod van, akkor ott "LABD"-nek kellene lenni, ami a sima "Lakossági belföldi devizaszámla".
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #5012 üzenetére
Ez a lehetőség nekem is eszembe jutott, de mivel tényleg van ilyen, hogy a devizaszámlára lehet megadni költségviselő számlát, gondoltam, hogy akkor miért ne működne úgy, ahogy írtad (de azért valami szabályzatban azt leírhatnák, hogy ez a költségviselés mit jelent).
Az egyébként furcsa, hogy így nem teljesítették az utalást. Eddig inkább az volt a gyakorlat (forint számlánál legalábbis), hogy megcsinálták, ráterhelték a költséget, és hagyták negatív egyenlegben a számlát, amire éves 30% kamatot felszámoltak.
Direkt Brókert múlt pénteken délután 4 után igényeltem, nem volt vele gond. Amúgy ha nem sikerül az igénylés, akkor annak van két jele:
1. A Bankszámla nyitó oldalon az "Értékpapír" menüpont marad, nem vált át a neve "Direkt Bróker"-re.
2. Az értékpapíros oldalon a jobb felső sarokban "kilépés" link van, nem pedig "kilépés a Direkt Brókerből". Ugyanitt már nincs inaktivitási időlimit, ha 5 percnél tovább vagy bejelentkezve, miközben semmit sem csinálsz, mert mondjuk valami grafikont figyelsz, akkor sem dob ki a rendszer.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #5064 üzenetére
Ha jól emlékszem, amikor a díjat írja, akkor még nincs véglegesítve a megbízás. Amikor a végére érsz, akkor már nincs semmi valódi adat a tranzakcióról a képernyőn, csak az, hogy elfogadták, és hogy mi a tranzakciós azonosító. Ilyenkor a kapcsolt számláról rögtön levonja a pénzt, és legfeljebb utólag visszautalja, ha a megadott érvényességi ideőn belül nem volt teljesíthető a megbízás (de a 470-es limit árfolyammal menni kellett volna neki).
Ha úgy érzed, hogy tőzsde nyitvatartási idejében teljesíthető megbízást adtál, ami végül nem teljesült, akkor meg kell kérdezni őket, hogy mi volt ennek az oka. Ha nem akarsz heteket várni az írásbeli válaszra, akkor telefonon lehet direkt olyan ügyintézőhöz navigálni, aki tőzsdei megbízásokkal foglalkozik (ügyintéző kapcsolása -> értékpapír -> tőzsdei megbízások, nem vagyok biztos benne, de talán 4 -> 3 -> 2 a menürendszerben az elérés).
-
gban
Közösségépítő
válasz Victoryus #5796 üzenetére
Többe kerül ha kiveszed a pénzt.
Kegyetlen díjakat számolnak fel, és fejtsd meg hogy melyik vonatkozik rád.
Pl. a kedvezőbb díj csak bizonyos idő előtt kötött régebbi számlákra vonatkozik.
Namármost ha te megrendeltél egy újabb szolgáltatást, akkor az már frissen szerződött számlának minősül.
Ki van találva rendesen hogy minél többet legomboljanak mindenkirőlPostázást nem vállalok.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Victoryus #6002 üzenetére
Lehet módosítan/törölni a megbízást, de ezért a hirdetmény szerinti plusz díjat levonják.
Nekem volt olyan vételi megbízásom, ami 20 nap után teljesült csak (és így elég jó árfolyamot fogtam ki). Ilyen szerencsejátékot nem játszok már, csak napi érvényességű megbízást adok. Ha nem teljesül, akkor törlődik magától, és így nem vonnak le érte díjat (a nem teljesült megbízás adása és lejárat miatti törlése is ingyen volt).
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen