-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
válasz troland26 #111250 üzenetére
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
SAE Grade 5W-30
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.1TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40
Method
Units
5W-40 grade
Kinematic viscosity at 40°C
ASTM D445
mm2/s
89,7
Kinematic viscosity at 100°C
ASTM 445
mm2/s
14,7Motul 10w40 7100
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.859
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.5 mm²/s[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
fi:zi'k
nagyúr
Úgy tűnik megadta magát az akku (vagy az önindító?). Tünet: gyújtásnál teker-teker, de semmi. 4-5. próbálkozásra már az utastér világítás is elhalványult, meg nem is bírta "hosszabban". Ez szerintetek is akku? Abból mi az ajánlott és mennyire bonyolult a cseréje.
99' Polo Classic 1.4 (44 kW, APQ)[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz focvis #111265 üzenetére
Nemtom mikor lehetett akcióban akkor, de inkább cserélem, amúgy is ráfér.
(#111266) Ace owner
De ettől tovább amúgy se nagyon bírják az akkuk, nem? Ha hamarosan egyébként is cserés, akkor nem egyszerűbb most?[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz fi:zi'k #111269 üzenetére
Vettem töltőt (alig találtam meg), most épp tölti az akkut, de úgy tűnik mégsem ez a gond.
12 V-ról indult és a töltő kb 5 perc alatt végzett, már azt írja, hogy feltöltött. Nem tudom ez mennyire normális, nekem túl gyorsnak tűnik.
Ebben az esetben viszont nem értem az elfogyó erőt indítózásnál. Pont olyan volt, mint mikor egy akkus/elemes kézikütyüben elfogy a szufla. Ezért is gondoltam az akkura egyből.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
215mm-er széles gumihoz milyen széles felnit szoktak venni? Valahol 6.5"-7" valahol meg 6.5"-7.5" írnak. 7.5"-al nem lesz túl széles a felni? Gondolom akkor szokott lenni a parkolási felnizés amikor túl széles a felni és gumiköpeny nem védi meg. Szóval 215 széles gumihoz mehet 7.5" széles felni?
7.5" = 190,5mm Nem marad sok de a gumi szélesebb mint a futófelület.
7" = 177.8mm -
Khaosz55
addikt
Köszi, holnap megyek gumishoz megnézni mik vannak. Végül a 215/55 17 téli mellett döntöttem a következő miatt. A gumi oldalmagassága 17 " kerék esetén 118mm. 16" esetén 130,8mm
A gyári felnire rakom a téli gumit, ami persze 17 colos, így a nyári gumihoz vehetek olyan felni ami nekem tetszik. Momo-t nézegetek már csak egy gondom van vele, hogy olasz[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Különben nekem olyan felnit kell vennem amiben benn van a keréknyomás ellenőrző rendszer ? Ez a gumiköpenyben vagy a felniben van benn ? Passat B8 hogy méri? Olvastam, hogy egyes rendszerek az ABS-en keresztül mérik.
-
lenko
aktív tag
Felcseréltem a 6100 Synergie+
10W-40-el.. ez már autóba való olaj, de ez sem rosszabb, sőt!PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.862
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 100.0 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -30°C / -22°FTehát a megadott értékek szerint ez még egyértelműen jobb is mint az 5w30-as mobil...
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #111257 üzenetére
5w30, de tudod miért? Mert ezeknek kisebb a hamu tartalma.
Másrészt linkeltem videot, youtube tele van tesztekkel, Pl. -50fokon is van vagy 6féle olaj egymás mellett, és tisztán látszik, az adalékolástól függ az olaj tulajdonsága, nem xWy. 3ből 2 5w30 ugyanúgy folyik mint 3ból 2 5w40, ezt mivel magyarázod? Olaj és olaj között óriási különbségek vannak. Mert az alapolaj minden esetben kb azonos minőségű, minden az adalékokon áll v bukik.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz szőröscica #111287 üzenetére
A nagyobb szám nagyobb viszkozitást jelent, ezek a számok egyébként csak mutató számok, képletbe behelyettesítve kapod az értéket.
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz lenko #111288 üzenetére
Akit érdekel a téma részletesebben...
[A motorolaj összetétele, fajtái,előállítása,föbb adalékok]
[Az ásványi és szintetikus motorolajok közti főbb különbségek]
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz szőröscica #111290 üzenetére
Jelen esetben az 1.2 HTP ről volt szó, annak biztos nem ezért fogy belőle sok, mert túl folyós neki az olaj üzemhőn, ezért írtam a 5w40et bele, abból is van 100féle mert mindegyik máshogy adalékolt.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz fi:zi'k #111284 üzenetére
14 óra töltés után 14,2 V-on állt, amikor levettem kipróbálni.
A jó hír, hogy a riasztó és a központi zár ismét működik, a rossz viszont, hogy még mindig nem indul. Ezek alapján továbbra is arra tippelnék, hogy gyenge már az akku.
De csináltam egy felvételt, hogy milyen indításnál. 2 próba van, a videó kicsit halk.
Vélemények?(#111295) Qru
Mármint mi a jó? A töltő még töltötte volna, holott az elején kb. 10 perc után már azt jelezte, hogy feltöltött. Mondjuk ez gyanús is volt, ezért is hagytam rajta, aztán 13,6-ról eddig jutott 14 óra alatt.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
TaaT
veterán
válasz lenko #111285 üzenetére
A 40fokos értéknél a kisebb a jobb, a 100fokos értéknél meg a 10-hez közelebbi.
Amúgy 2csere között 1-1.5L még nem vészes, az enyémbe sem kell 4L ha maxig töltöm, marad egy kevés a flakonban. A nívó min és max állása között van 1L az 1.6-os motornál. Simán el tudom képzelni hogy a 4L még így is kitart egy csereperiódust.
fi:zi'k: Így ránézésre teljesen jó tempóban teker az önindító. Akkor lenne gond az aksival hogyha holnap ilyenkor már nem tekerne így.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
VR6-Fan
veterán
válasz fi:zi'k #111294 üzenetére
én is inkább szikrát/kaját/kompressziót néznék
pl nem lehet hogy a riasztó megbolondult és tíltott valamit?bitpork:jah értem, és ami jól hangzik az jobb is?! leültem egyes
1.2 Hova Tolod Paraszthoz meg annyit fűznék hogy kicsit elbaszcsizták a kiput és a kipu szelep és a kat közt nagyon magas EGT is előfordulhat, amitől szelep beéggés lehetséges, de mire be/el égne szelep addik simán elkopik a vezető, és a nagy hő miatt ki keményedett szimmeringeket a kalimpáló szelepszár simán szét bassza és egy viszonylagos, melegen hígabb (alacsonyabb viszkozitású) olaj simán letud szaladni a száron, sőt pl leállítás után mikor az olaj melegszik tovább (még jobban híg folyóssá válik), simán letud csepegni a szelepen....
Én ennek az folyamatnak feltételezem azt amikor az öreg szerelő koma kitalálja hogy áhh zabálja az olajat a kocsi (tegyük fel nem a gyűrűknél...) tegyél bele 5w40 helyett 15w40 és lás csodát valamit tényleg csökken az olaj fogyasztás (lévén pl 70 fokon a két olaj közt már igen nagy különbség van híg folyosság terén, ergo kevesebb ideig tud leszaladni a száron az olaj)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
lenko
aktív tag
válasz VR6-Fan #111292 üzenetére
Korszerű dízelmotornál nem jó, mivel kisebb réseken kell áromlni az olajnak, másrészt, a hőtermelése kisebb, ezért nem kell hozzá olyan nagy hőbírású olaj. Egyszerű benzinesbe pedig nagyobb rések vannak, tehát hidegen viszkózusabb olaj is elég, ami ebből adódóan nagyobb hőmérsékleten még eléggé viszkózus. Mondjuk pályán felmegy akár 110-120 fokra is az olajhőfok. Az 5w30 annyira vékony ott, egy sima szívó benzin esetén, hogy ekkor már nem hiszem, hogy teljesen megfelelő kenés van.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs