Új hozzászólás Aktív témák

  • joci2000

    aktív tag

    Sziasztok

    Azt szeretném megkérdezni, hogy találkozott már valaki klón vcds kábellel, ami mk2-es octaiva-val (1Z) működőképes?

    Illetve miért a VCDS kábel az ami itt leginkább elterjedt? A klón VAS 5054a miért nem? Oké, jóval drágább (60usd alatt), de gyári program van hozzá, magyar nyelvvel, illetve mindegyik VAG kocsit tudja kezelni és flash-elni is tud. Bármilyen Win-en elfut, BT-n keresztül is megy, van használati utasítás és segítő magyarázó funkciói is vannak.

    Én DIY párti vagyok és igen szeretném tudni, hogy mi zaljik a kocsiban, hogy ne az jöjjön le, hogy nah a szervízben már megint csak le akarnak húzni. Egy ilyen diagnosztikai interfész sokat segíthet ezen, ha tudom, vagy legalább utána tudok keresni neten mi lehet a baj. Esetleg magam is meg tudom csinálni, és nem kell egyből szervízbe szaladni, ha kisebb a baj. A tudás hatalom mondhatni, de jól el van rejtve a nagyközönség elől.

    Sokat nézegettem utána melyik lenne a kedvezőbb számomra, de igazából olvasva itt a forum beszélgetéseket, a VCDS jött le, hogy az a nyerő itt többeknek. De van megfelelő support hozzá? Azért nem hozzáértően igencsak el lehet állítani a kocsit egy ilyen kábellel. Klón kábelt feltételezve a gyártói(Ross-Tech) support lényegében szóba se jöhet, max amit a honlapján közzé tett és a google ki tud adni magából. Youtube esetleg. Van esetleg valami infó arról, hogy mit és hogy lehet VCDS-el akár beállítani? pl egy leírás, hogy akkor a VAG kocsik így működnek, és ez a VCDS- progi ezeket tudja, konkrétan egy funkció leírás, útmutató? Nézegettem a VCDS progi config állományait, ami az egyes hw-ek kódolása és adaptation funkcióit írja le, Az tökre világos. De a kódolt állományok kapcsán már nem lehet előrébb jutni. Engem speciel az adaptation beállítások érdekelnének, de erről nem találtam konkrét listát, hogy x vezérlő, y verziója ilyen és olyan funkciókat tud, ezt és azt lehet beállítani rajta.

    Amilyen érdekességet találtam, hogy: autóban be van kapcsolva menetközben a központi zár. Kiszálsz a központi zár nyitása nélkül (ajtó kart 2x meghúzva, kulcsot kiveszed(automatice kulcskivevő nyitás nincs aktiválva), mész hátra a csomagtartót nyitni a távirányító középső gombjával, majd lecsukod, erre a központi zár automatice visszazár mindent a kocsin, a vezető oldali ajtót is. Ezt ha járó motorral teszed és nem ül bent senki (pl csomagtérbe kell valamit betenni, te meg csak kinyitod a járó motornál a kulccsal a hátulját, majd kiszálsz segíteni bepakolni) konkrétan járó motorral kizárod magad a kocsiból, amint végeztetek a bepakolással. Szerencsére még nem történt ilyen velem, de nagyon meglepődtem az első ilyenen, amikor visszazárt (kulcs szerencsére nálam volt ekkor és nem járt a motor).

    VAS részről pedig a programban van az útmutató is lényegében. "Guided diagnostic" formájában. OK, kérdés mennyire van ez funkciót tekintve teljes mértékben prezentálva a felhasználónak?

    És akkor egy kis reklám, amiket neten találtam és érdekes lehet más számára is:

    Carista: Androidos app, ami ELM327-es BT adapterrel (ha nem valami 2.0-ás hamisítvány) képes némi LONG és SHORT coding-ot és némi adaptation beállítást változtatni a gépjárműn menüvezérelten. Ezt próbáltam is, működött. Viszont lehetnek benne bug-ok, mert találtam olyan funkciót benne, ami nem pont úgy írta ahogy a kocsi épp működik. Szóval vigyázni kell vele.

    Találtam még az obdeleven applikációt, ami szintén androidos kódolást és adatpation beállítást tud módosítani, de saját adapter szükséges hozzá és előfizetés, így aztán ezt nem próbáltam, de érdekesnek tűnik. Bár VCDS-t birtokolva... Talán mobilisabb lehetne.. VCDS még nincs mobil ketyerére, ami tud is beállításokat módosítani?

    A VAS megoldás megy mobil ketyerén, hála a windózós tableteknek.

Új hozzászólás Aktív témák