- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashback
addikt
Yaris 2005-2010 környékéről. Meglepően sok hely van elől, a fejtér nagy. Jól fogyaszt/megbízható cserébe nem nagyon megy. De élhető autó, kb 20 éve megjártuk vele többször olaszországot. Városban tökéletes.
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
PDA_FAN
tag
Az én Avensisem 22 éves, nem egészen 300 ezer van benne, és megy. Ebben még a 4A-FE motor van, nem a VVTi, ami a karbantartás szempontjából azt jelenti, hogy olcsóóbb, egyszerűbb szerelni, javítani. Az alkatrészek is kb. Opel árban vannak, és akad bőven utángyártott is. Mivel ebből nagyon sokat gyártottak, és adtak el Európában, van bontott cucc is hozzá bőven. Nem rozsdás, nem kell napi szinten piszkálni, hogy menjen.
Egyébként az Avensis tágasabb, mint a Carina E, csak a kasztni formája miatt zömökebbnek tűnik. -
tomazin
veterán
Nekunk 16eves 1.4 g astra van, garazsban allt mindig, kb 6eve van nalunk. Azota kb 200at se koltottem ra (olaj/szuro/kotelezo/benzin ebben nincs benne). Nem eszi az olajat, nem rozsdal, mondjuk vigyazva is volt ra. Apameke volt, o hasonlo adottsagokkal rendelkezik,mint te, de 10evig jol elvolt benne. Alkatresz van boven, nincs arany arban. De ami a lenyeg barmit is veszel, a dieselt es az automata valtot felejtsd el, mert ramegy a gatyad.
Mod: feljott itt a gazos kocsi. Azt hallom,h nem jo a gaz, mert megeszi a gumit, igy amit foghatnal a gazon azt elviszi a szerviz.
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
Jó hogy van diskurzus, vannak fejlemények, nagy dilemma...majd írok
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
veterán
automata valtot felejtsd el, mert ramegy a gatyad.
ezt így látatlanban kijelenteni azért elég csúnya általánosítás. félmillás autóban úgyse nyolcfokozatú dsg váltót fog kapni, amit drága javítani, ha széttépte a nyomaték. egy átlagos hagyományos automata nem szokott rosszabb lenni, mint egy átlagos kézi (persze abból is van nyűgös, mint ahogy kéziből is).
más kérdés, hogy első autónak kéziváltóst vennék, hogy meglegyen vele a rutin, aztán ha megvan, lehet automatázni. városi közlekedésre nekem nem fog hiányozni a váltó meg a kuplung...
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Flashback
addikt
Sokáig én sem hittem az automatában. Klasszikus sztereoípiák miatt. Most meg már nem kéne manuális...
Nem gondolom hogy a mostani automatákkal több gond lenne. Pláne mondjuk egy CVT váltó esetében ami kb örök élet.
Persze ebben az árkategóriában biztosabb egy kézi váltósat venni. Azt ott a helyszínen le tudod tesztelni.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
zuhi_
senior tag
válasz Geller72 #113 üzenetére
ezért mondom, hogy ritka.
@szabonagyur igen, abban nem lesz r.szűrő valószínűleg.
vw konszern autóknál van a régi jól bevált 1.9-es gázolajos (90 és 110le változatban). a világból is kimennek kb. ha jól tudom olasz autókban is nagyon jó az 1.9-es kormolós.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Annyira azért szerintem nem az. 3 autónkból kettő automata. A másikban mindjárt 300k lesz, ahhoz sem lett nyúlva. Külföldre - de tulajdonképpen otthon sem - tudok nagyon mást elképzelni az én esetemben egy automatánál. Stauban (~dugó) városban, M0-ás ( ) annyit kell kuplungolni, hogy leszakad a lábad. De kis költségvetésű autónál annyira nem igazán lesz jelen automata váltós verzió. Elég ritka az alsó kategóriákban, régebbi autók esetén. Így ezzel nem hiszem, hogy nagyon kellene foglalkozni. Kár, hogy a régebbi autók már lassan eltűnnek "alólunk". Az egyes puntóban akkora hely volt, hogy kényelemsen elfértél, akármekkora vagy. Ok, tudom, biztonság, elnyelőzónák, de akkor is. Van egy autód, ami kívülről egy hegyomlás, belül meg ha ültök a kocsiban négyen, veri a térded a műszerfalat. Lassan egy méterre lesz a szélvédő a kormánytól, belülről megtisztítani a szélvédőt szerintem 10 emberből kettőnek ha menne. Egyre rosszabbul lehet kilátni, több a holttér, kisebbek az ablakok, vastagabbak az oszlopok..stb.
-
Flashback
addikt
Accord 2.2CDTI (140LE) dízelembe 300e km volt mikor eladtam. De még mindig úgy ment mint a rakéta. Semmi baja sem volt. Elsö generációs CDTI-ben nincs EGR, Részecskeszürö sem. Nem sok minden mehet tönkre benne. Volt a Honda fórumon egy srác aki már az 500e KM-t rakta bele és kb úgy nézett ki mint az új...
A mostani Toyotámnál meg azt mondják 200e körül majd a vízpumpát cserélni kell.
Szóval vannak az elmúlt húsz évböl megbízható/tartós darabok.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Dilikutya
félisten
válasz Flashback #101 üzenetére
2. generációs Yaris már inkább 1 millió, ahogy fiatalodik, egyre drágul, egy 2009-es pl. már másfél.
Nem rossz amúgy, és látványosan nagyobb az 1. generációsnál, van benne hely. Csomagtér viszont pici.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
mephi666
nagyúr
válasz Geller72 #116 üzenetére
Ismerős asszonyának asszem c corsa-t kerített, ami automata... azért, mert a csajnak abszolút nincs érzéke a váltáshoz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
veterán
Nekünk van egy 17 éves Ford Focus2 autónk. Kezdettől fogva a miénk volt, most az asszony használja.
A Ford-Peugeot közös fejlesztésű 1.6 TDCI dízelmotor van benne (Peugeot autókban HDI a motor jele). A 110 lóerős verzió, nincs benne részecskeszűrő.
Most van benne 140 ekm, de szerencsére komoly baja nem volt. A kettőstömegű lendkerék még teljesen jó, a nagynyomású rendszer is tökéletes, a turbó tengelye még teljesen stabil, EGR szelep tökéletes. Olajat egyáltalán nem fogyaszt.
Valószínűleg a porlasztócsúcsokat rövidesen tisztítani, esetleg cserélni kell, mert hidegindítás után kicsit dadog, de 2 másodperc múlva már egyenletesen jár.
Cserélni a 17 év alatt a szokásos kopó alkatrészeken felül a generátort kellett, 4 lengéscsillapítót, 2 hátsóajtó teleszkópot, csomagtérajtó kapcsolót, a távirányítós indítókulcsot, kétszer az akkut. Most még átment a vizsgán, de szóvá tették a hátsó kipufogódob állapotát, azt cserélni kell rövidesen.
Rozsdásodni moderáltan rozsdásodik, az első két sárhányólemez alján ütött át a rozsda, azt kilakatolták és ha már ezt a két elemet úgyis fényezni kellett, akkor az utcai harcok nyomát is eltüntették az elő lökhárítóról, illetve a motorháztetőről. Alul egyáltalán nem rozsdásodik.
Vezetni még ma is kimondottan kellemes, van hely benne bőven, a dízel járáskultúrája ma már kicsit régimódi (bár turbólyuk nincs, de a turbónyomás felépülésekor elég hirtelen kezd tolni a motor) és eléggé kerregős.
Szóval egy karbantartott állapotban lévő Ford Focus2 autó is jó választás lehet, bár ezek a példányok nem jönnek ki a megadott keretből, de érdemes kicsit spórolni.
(Van a Ford Focus2-nek egy 1.4 literes benzinmotorral szerelt változata, azok elég olcsók, de azokat kerüld, a motor nagyon harmatos, ezért kinyomják a szemét, hogy menjen valamennyire, ez sajna meglátszik a motor állapotán.)
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Geller72
veterán
válasz mephi666 #119 üzenetére
..nem azért preferálom az automatát, mert ne lenne érzékem a manuálhoz..részemről. . Akinek még nem volt, elég furcsa, hogy nem igazán érti meg, miért szereti az, aki olyat használ. A kamionok java már szintén automata váltós. Elég megkérdezni egy sofőrt, melyik a jobb. .
-
mephi666
nagyúr
válasz Geller72 #121 üzenetére
Eddig kb fél percig használtam automatát, amikor arrébb kellett állni az egyik céges kocsival, de megértem... főleg ha péntek délután 4kor kell átmenni a városon, ez jobb lenne automatával... kuplung1-2-fék-ismétlés... fél óra felér egy "lábnappal" céges kocsikból is egyik főnök 10 éve váltott automatára, majd 5 éve meggyőzte a másikat is... azóta ő is azzal jár: kb 30év vezetési rutin után gyorsan megszerette
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
freeknight
őstag
Lassan amúgy sem lesz választási lehetőség, egyre szorulnak ki a manuális váltók, alig van 1-2 típus, amit még lehet azzal rendelni, ahol még elérhető, általában ott is csak a legfapadosabb kivitelekben. Ez a tendencia pedig hamarosan leszivárog a használtpiacra is.
Nálam 2 autó meg egy kisteher van, ebből egy már automata, ha jövőre lesz keret cserélni a furgont már abból is csak automata jöhet majd szóba.
Mindig előkerül indokként, hogy az automata "elveszi a vezetés élményét". Könyörgöm, milyen élmény van abban, hogy egy nap 40-60 km-t kell a dugóban váltogatni?
Aki nem akar automatát, az csak azért mondja, mert még sosem próbálta. Részemről nem fogom megsiratni a manuális váltót, pedig nem jelent problémát a használata. -
bambano
titán
válasz Geller72 #121 üzenetére
a kamionok meg a sportkocsik azért automatásak, mert akkora nyomatékot nem lehet egy falábú sofőrre rábízni.
nincs olyan, hogy melyik a jobb. mire? ha vezetni akarsz vagy huligánkodni, a kézi a jobb. ha közlekedni, az automata. egyik nap ez, másik nap az. ha nincs lehetőséged hobbiautót is tartani, akkor kompromisszumot fogsz kötni valamelyik irányban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz freeknight #124 üzenetére
az elvész a vezetés élménye azt jelenti, hogy az automatának és a turbónak együtt már túl sok a késedelme, ezért gyors reagálásra alkalmatlan. ráadásul igen gyakori, hogy fakezűek programozzák, és még annyit se tud, mint más gyártmányokban ugyanaz a váltó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
pdw_ph
tag
600-er nem sok valasztas van. Beirod a keresobe hogy 500-ig, a legszimpatikusabb peldanyt elviszed atvizsgaltatni (~30), a maradek 70-et (es olykor tobbet) rakoltod a javitasokra es utana remenykedsz hogy jo lesz egy darabig.
-
freeknight
őstag
-
bambano
titán
válasz freeknight #128 üzenetére
a totalcarosok szokták szidni az automatákat az új tesztautókban...
az tény, hogy a kéziváltó lényegesen jobban idomítható a hirtelen mozdulatokra.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Geller72
veterán
Nem értek mindenben egyet az általad leírtakkal. Régen is voltak tizenezer köbcentis teherautók és a több száz lóerős sportkocsik manuális váltóval. Tehát nem azért automaták, amit írtál - szerintem. Manapság is vannak több száz lóerős autók manuális váltóval, és ezek még csak nem is sportkocsik. Léteznek ugyanabból a típusból mindkét váltóval szerelt autók, sőt, kis köbcentis kisautók is automata váltóval.
"nincs olyan, hogy melyik a jobb. mire? ha vezetni akarsz vagy huligánkodni, a kézi a jobb. ha közlekedni, az automata. egyik nap ez, másik nap az"-Az emberek 90+%-a közlekedni akar a kocsijával. Hétköznapi használatra, főleg városi forgalomban szerintem az automatának nincs párja. Ez kb. olyan, mint az emberek 90%-nak egy 3 sebességes, agyváltós bringa is bőven elég lenne a napi használatra.
Ha meg huligánkodni akarok, akkor csak kikapcsolom a kipörgésgátlót, a többit az 5-600Nm megoldja. . Nem mellesleg manapság már olyan automata váltók vannak, amik semmivel nem váltanak lassabban, mint te, sőt.. És nem is fogyasztanak többet ezáltal az ezzel szerelt kocsik. -
Lenry
félisten
biztos én vagyok falábú, fakezű, fatökű, de még sosem kerültem olyan forgalmi helyzetbe, ahol a váltónak a késésén bármi múlt volna.
és meglehetősen nagy összegbe mernék fogadni, hogy ez igaz a magyar jogosítvány-tulajdonosok 99.99%-ra is.igen, biztos van, ahol számít.
de az nem a közút.
akinek ott is számít, az ne menjen közútra, mert közveszélyesen közlekedik.cserébe gangolgasson, akinek nincs jobb ötlete...
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
mephi666
nagyúr
válasz Geller72 #130 üzenetére
Kb 20 éve vittek 500as amg mercivel... azon nem éreztem mikor vált, csak azt hogy 100 fölött vagyunk egy pillanat alatt, még mindig présel az ülésbe, de kezd lassan kimenni a görcs a nyakamból céges superb-nél meg a dsg beállítás függvényében lépett, vagy magas fokozatban kb alapjáraton araszolt a városban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Lenry
félisten
válasz mephi666 #133 üzenetére
amikor öcsém DSG-s B8 Passatját próbáltam, nekem akkor nyúlt meg az arcom a váltási sebességet megtapasztalva.
kb nulla másodperc... az egyik pillanatban egyféleképp búg az autó, aztán meg másféleképp és közben megy, mint egy mozdony.az én hagyományos, hidromechanikus váltóval szerelt kocsim ehhez képest egy őskövület, de ez is bőven elég.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #130 üzenetére
Érdekes, hogy írod, hogy az automatának nincs párja, miközben az utána lévő mondatban írod a bringát. Elég komoly autóbuzériában szenvedek, de fel nem fogom ésszel, mennyire kell elborultnak lenni ahhoz, hogy egy egészséges ember autóba üljön egy városban.
De mások vagyunk, mások az igényeink.
A múlt hétre egy új Leon FR-t kaptunk társnak. Pont ugyanolyan hulladék volt, mint az összes hasonló, amit az elmúlt években próbáltam. Utazni lehet benne és hagyni, hogy csináljon, amit akar. Ha vezetni próbálod, akkor kellemetlen lesz és kiszámíthatatlan. A célközönségnek, aki folyton a középső sávban halad, mert 2 percre nem tud leszakadni az instáról biztos jó ez (is).
Ezen az említett nyomaték sem segít, az A7 ugyanilyen mihasznának tűnt számomra. -
freeapro
senior tag
Magyar autós újságírókban van valami érthetetlen nosztalgia a manuális váltó után. Pedig teljesen felesleges. Egy kollégám is erősködött, de simán legyorsultam. Pont a váltásoknál torpan meg a manuális autós váltó, míg autómatával a gyorsulás folyamatos.
Bár tény, hogy eggyel több hibaforrás, ami az olyan bontószökevények esetén, mint amit a kérdező keres, éppen hátrány.
-
-
Foglalt név
addikt
válasz freeknight #137 üzenetére
Érdekes, hogy a legtöbb találkozón, de akár még az utcán is akinek hobbija az autózás, önfeledten tud örülni a másiknak. Nem cicaharc van, hanem ámulat és kíváncsiság. Talán azért mert mindenki valami érdekeset választ, lehet az egy F Astra is, de mondjuk kupás kivitelben, de legalább 1.6si-vel.
Ellenben az ilyen fórumokon mindig van pár zsugori marketingáldozat, aki azért mélyen érzi, hogy átverte magát az ő diesel imprezája nem is az Az impreza, amire vágyott, de ezt próbálja másokon levezetni.
Ahelyett, hogy elfogadná, hogy a fogyasztás miatt vette, amit, jön a bizonyításvágy és rögtön 200-al repeszt 1.4-es Astrája. -
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #138 üzenetére
fórumokon az alap, hogy amit én választottam, az a létező legjobb választás volt bármilyen körülményre, mindenki más meg hülye.
a fenti mondat az interneten indított bármely témakörre ráhúzható
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #138 üzenetére
Szerintem az emberek több mint 50%-a nem racionális döntés alapján vesz kocsit. Ez nem csak itthon van így, pl. angolba, ha nem sport verzió az adott kocsi, még az öregasszonyok sem nagyon veszik meg. . Egy 40+-os (főleg) férfi a következőképpen dönt, ha kocsit akar venni:
-Racionális döntést hoz és olyan kocsit vesz, ami az igényeinek pont megfelel/elég.
-Vesz egy olyan verdát, amiről mindig is álmodott, még ha baromira nem racionális az adott döntés.
Mindkettőt megértem. (Mármint döntési szinten, nem csak korban értem meg). Én abban a helyzetben vagyok, (vén szar koromra, nem születéskor kapott "adomány volt", hanem önerőből értem el) hogy lehet két kocsim is, mindkét esetre. . Ez nem azt jelenti, hogy még a budira is kocsival megyek, sőt ha otthon vagyok huzamosabb ideig két project közt, elég sűrűn van, hogy havonta ~1500 km-t bicajozom. Azt viszont nem spórolásból, környezetkímélés miatt (annak voszont örülök, hogy hozománya) hanem mert baromira szeretek bicajozni. -
freeknight
őstag
válasz Foglalt név #138 üzenetére
Én nem akarok hitvitát elindítani, tőlem azt vezet mindenki amit akar. Csak ez az automata váltó sz*r igencsak légbőlkapott. Én aztán sportosan vezetek és nagyon nehéz lábam van, és még engem is kiszolgál.
Másik dolog, hogy én még olyan embert, aki tényleg jól tudja kezelni a manuális váltót, még nem nagyon láttam. Kb a sofőrök 99%-nak van valamilyen problémája a váltással vagy a kuplunghasználattal, és érdekesség, de minél gyengébb képességű valaki, általában annál hangosabban hirdeti, hogy mennyire gyerekcipőben járnak az automataváltók, és sose fogják tudni utolérni az embert. Neki aztán nem kell. Aztán beül és elindul, de még a kuplungot se tudja rendesen ráengedni, és gyökkettővel gyorsul ki természetesen 3000-es fordulatszám felett. Meg hiányozna neki a vezetési élmény... és egy 1.4-es vagy 1.6-os szívóbenya van a segge alatt, amiben aztán tényleg akkora élmény van, mintha a Nürburgringen lenne. Nekem is van 1.4-es szívóbenyám, és én előzni is szoktam vele kint a főúton, de valahogy nem abban keresem a vezetési élményt, hiába van még kéziváltó is benne.
Sőt, továbbmegyek, bár ez már sokaknak szentségtörés lesz, de szerintem a vezetési élményt nem a közúton fogod megtalálni, és hiba ott keresni...Na de ez már csak azért is parttlan vita, mert a manuálváltó olyan kihalófélben lévő fajta, mint a klasszikus 4 vagy 5 ajtós autóforma. Pár év múlva nem lesz miről beszélgetni, mert nem lesz más.
-
Foglalt név
addikt
válasz freeknight #142 üzenetére
Nem érzem hitvitának ezt. Egyrészt mindenkinek van egy célja az autóval. Van, aki kényelmes, van aki azt akarja hinni, hogy tud vezetni, van aki szeretne is valamennyire megtanulni, van aki rühelli, van aki gyorsulni szeret, van aki kanyarodni (farral előre).
Emellett van egy korlátos kerete is rá és egy szintén korlátos hozzáértése meg egy adag szerencse. Akinek elég fontos, az ebből a háromból ráfordít annyit, hogy megtalálja mi passzol az igényéhez és boldog vele.
Akit nem érdekel, az meg vesz valamit, amivel szerencsétől függően kisebbet-nagyobbat szív, de úgyis megmagyarázza magának, hogy ennél nem is lehetett volna jobb.
Nekem pl. meglepő, hogy mennyire elégséges az a szarul vezetés, amit a többség leművel, hiszen alig vannak balesetek ahhoz képest, hogy mennyire nem figyel oda az átlag. A motorikus részét a vezetésnek egész jól megoldja a kisagy, az automata is inkább azért kell, mert a váltás is csak elvon a sminkelés, telefonnyomkodás, szoptatás miegymástól.
A Nürburgringen ilyet azért ritkábban látni, ott inkább az a jellemző, hogy valaki annyira csőlát, hogy nem veszi észre a zászlót.
Egyébként az talán, hogy a GT3-ba visszatették a kéziváltót, talán nem azért volt, mert páran azzal jobban tudnak púposkodni a Tesco parkolóban. Ha simán csak gyors akarsz lenni, akkor veszel egy Tesla 3 Performance-t és elhiszed, hogy te vagy a legügyesebb. Aki beül egy <70LE C1-be azt ez teljesen hidegen hagyja, mert abban sem lehet letörölni az arcáról a vigyort.
Más cél, más eszköz, más mértékben nézel ki bohócnak a hozzáértők szemében. -
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #143 üzenetére
Egyébként az talán, hogy a GT3-ba visszatették a kéziváltót, talán nem azért volt, mert páran azzal jobban tudnak púposkodni a Tesco parkolóban.
és itt vissza is tértünk oda, hogy igen, van az 0,01%, aki jobban vezet vele.
meg van az a maradék, amelyiknek igazából faszmindegy, csak a szomszédjózsi azt mondta, hogy szar az automata, akkor az úgy is van, meg majd én értek hozzá, meg a VeZeTéSi ÉlMéNy...
óóó, ezt személyesen hallgattam végig, amikor egy ismerősömnek mutattam a kocsimat, hogy automata, kvajó...
- de nekem kell az érzés, hogy én irányítok meg a vezetési élmény...
- ez egy másfél tonnás dízel kombi... mégis milyen vezetési élményt akarnál ettől?[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
szabonagyur
félisten
-
félisten
Ezerszer jobb az automata váltó.
Pláne ezek az újabbak, azért a régi(20+ éves) széria még tényleg tudott lomha lenni, de az ember simán megszokja, hogy kicsit korábban nyom egy kövéret és megy is.Nem tudom eldönteni, hogy a manuális váltó buzulás az önbizalomhiány vagy elhiszi a vadidegennek, hogy az tényleg jó.
Ui.: a tényleg jó autóban semmilyen váltó sincs.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
tomazin
veterán
Nem hitvita elinditasa volt a celom, hanem segiteni ujabb tapasztalattal a racionalis a dontes meghozatalaban. Ugyh sry,h ez lett belole.
-
pdw_ph
tag
Elnezest a felig off-topikert, de ha mar szobakerultek a "regi" autok:
11 eves, ujonnan vett Hyundai i30-am van es a napokban fordult at 59e km-re. Gyakorlatilag uj
Tudtok mondani valamit amire esetleg erdemes odafigyelni a korabol adodoan (nem feltetlen a Hyundai-ra, hanem altalanossagban)?
Garazsban van, tehat eso / nap ritkan eri.[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
Automata: párom apjának egy szalon állapotú Skoda Octavia 3 dsg van. Szuper gép, nagyon simán gyorsul, nem rángat, baromi jó benne utazni. Kézi váltóval nem hinném, hogy jobb lehetne.
Manuális: azon tanultam, kezdő szinten megy, de speciel nem nagyon voltam oda a városban 2-3-4-3-4-3-2 autózásnak. Ha tehettem és az oktató nem szólt bele, 3 és rengeteg motorfékkel mentem. A skoda féle fabia1 1.4 tdi nagyon jó kis motor, kiszolgálta ezt a vezetésem.
Ha tehetném elektromost vennék. 0-ról full nyomaték, motorfékkel szinte teljesen egypedálos, korszerű.De se pénzem, sem lehetőségem. Illetve szeretnék jól megtanulni "örökké keleteurópai" autókat is vezetni, mert lehet, hogy sosem lesz pénzem 15 évnél fiatalabbra, és kötve hiszem, hogy 2040-ben már csak automata lesz...itt. Illetve jó, ha az ember minden autót tud vezetni: a körülményest és a könnyedet is, ez az elvem, bár az elv ugye olyan, mint a fing: az ember addig tartja, ameddig bírja.
Automatákat ezért nem is néztem, de kíváncsiságból rájuk kerestem, és akadt már egész olcsón is. Kérdés, ilyen kornál van-e értelme megkockáztatni, hogy leszarták-e a váltót.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
mephi666
nagyúr
válasz chopin42 #149 üzenetére
...városban 2-3-4 az még a jobb eset az az igazi, ha üres-1-üres-1.... néha 2... 20-30 perceken át
...vezetési élmény? főúton lassabb kocsival is 20-30 másodperc után 5-6 váltás és utazósebességgel haladsz... onnantól már nem az adja az élményt, hogy milyen váltó van a kocsiban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Politika
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Projektor topic
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.