- Aliexpress tapasztalatok
- Router gondok
- Programozás topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows 11
- YouTube
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Tavaly ugye 20 (sikeres) kilövése volt a SpX-nek orbitális pályára. Van még olyan magáncég, amelyik akár csak megközelítette ezt?
Az a 20 valójában 18, és nem nem volt ilyen számú, noha az ArianeSpace mérhető hozzá (az Ariane 5 2 műholdat visz GTO pályára, míg a Falcon 9 csak egyet).
Csak Bezos lépkedi a mikrolépteit iszonyú szorgalmasan, de olyan nagyon szorgalmasan hogy ahogy elnézem nem csökken, hanem nő a távolság a két cég között....
Leírtam, hogy szvsz pont a Blue Origin megjelenése ösztökélhette Muskot arra, hogy a BFR felé nagyobb lépéseket tegyen. A New Glenn az F9 és az FH között van nagyságrendileg, és újrafelhasználható módban repül csak - vagyis olcsóbban vihet fel nagyobb terheket, mint a Falcon Heavy....
Talán pont te írtad (de lehet más?) hogy Musk egyszer már utalt arra hogy egy alap szintű infrastruktúrát ők összedobnak, aztán tényleg vége, de a minimumot megcsinálja.
Ez volt a terv, azóta nincs előrelépés e téren....
Ez a fickó már 20 éves kora óta sikert sikerre halmoz, ráadásul többféle iparágban, az IT-től az autóiparig.
Hátőizé... A SpaceX-et az mentette meg 2007/8-ban, hogy megnyerte a NASA COTS CRS tendert.
A Tesla a mai napig egy nyereséges évet nem hozott, csak a hype eladja a befektetőknek.Azt sose vitattam el, hogy Musk rohadt ügyes üzletember. Valahogy mindig szerez pénzt, hogy folytassa, de ettől még ez egy kamikaze menet.....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
gilfoyle
őstag
Azt ugye tudtátok, hogy meg vagytok vezetve? Lapos a föld bammeg... Az élő videó meg csak CGI...
Még a hold is lapos, és mindenkinek egyedi napja van.
Hihetetlen, hogy ilyen hülyék léteznek.[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
jojjenek vissza? minek? csak arra kell figyelni hogy egyszerre az osszeset felkuldjuk
lattam regebben egy kepet, mikor a laposfoldhivok ulnek egy urhajoban jo magas palyan, es szolnak le a kozpontnak hogy
- tenyleg gombolyu, nahat! OK, meggyoztetek. Houston, mehetunk vissza. Houston! HOUSTON!... -
cinemazealot
addikt
Hasonló képregény, de talán ON, mert Musk is szerepel benne.
A cikkért pedig köszönet!
[ Szerkesztve ]
-
tupuk
aktív tag
"Szerintem sokkal többen rágódnak azon, hogy ilyen hülyék léteznek, mint ahány ilyen hülye létezik. "
Ezzel nagyon egyetértek, rossz nézni hogy pár holdkóros bolond mekkora hihetetlenül aránytalan, óriási figyelmet tud kiváltani a butaságával. Nem mellesleg egy részüknek talán pont ez volt a valódi célja.
(Amúgy ezeknek eleve nap alapfokú képzés kéne szerintem hanem pszichiáter.)
-
akom
senior tag
Epic videó.
[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
Ha már Heavy és egy sportkocsiban utazik az űrhajós, senkinek sem ugrott be a Heavy Metal nyitójelenete?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Malibutomi
nagyúr
Ezt ide:
-
opr
veterán
válasz Malibutomi #70 üzenetére
#72 dugø: Ok, megvan, asszem ma kulonosen retard napom lesz. Koszonom!
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dugo_
veterán
-
nagyúr
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bambano
titán
"Az autóban elhelyezték Isaac Asimov Alapítvány regényciklusát tartalmazó lézerlemezt, és egy plakettet, amire hatezer Spacex-alkalmazott nevét gravírozták.": mostantól elég macerás lesz a spacex-nél a leépítés...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
moleculez
veterán
'csába, énneg a Holdon vettem telket, ezek meg a Marsra járnak...
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
bbdzyx
senior tag
Kitűnő és nagyon informatív írás, akárcsak csak a korábbi bejegyzéseid és hsz-eid a témát illetően!
“Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One
-
electrodoki
aktív tag
Oszt akkó' mostan mit szólnak a flat tardok?
[ Szerkesztve ]
"A lét határozza meg a tudatot! Ha megiszom a lét, elszáll a tudat!" /Hofi Géza/
-
apatyas
Korrektor
válasz electrodoki #84 üzenetére
Nem az értelemmel vitatkozol, szóval hagyd a picsába. Értelmes embert meg lehet győzni azzal, hogy a déli féltekén északon van a Nap. Náluk a mantra ott kezdődik, hogy neked hazudnak a Földről.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
dabadab
titán
-
BatchMan
senior tag
Dolák-Saly Róbert
február 10., 12:11 ·Anti-foháX: SpaceX
Könyörgöm, forduljunk vissza,
amíg a nadrágom tiszta!
Mit csináljak itt, az égen,
meggondótam magam régen.Azt ígérték, boldog leszek,
Teslával egy kört, ha teszek.
Nem mondták, hogy mekkora kör,
nincsen nálam nagyobb ökör.Nem akartam űrbe menni,
tessék má’ valamit tenni!
Kocsmában, ha most lehetnék,
fröccs helyett levegőt vennék.Fújják le az utat hamar,
találjon meg má’ egy radar!
Érjen véget az út máma,
érdeklődés hiányába’. -
BatchMan
senior tag
válasz electrodoki #89 üzenetére
Nekem tetszik. Gondoltam felteszem 88. hozzászólásként, aki eddig eljutott, talán másnak is tetszik.
Vers. DSR szemmel láthatóan nem rajong az egészért, de megérintette őt is.
Nevetni nem kell, az szubjektív opció. -
-
tupuk
aktív tag
Hátha érdekel valakit:
Gondolatkísérlet Robert Zubrintól hogy hová lehetne menni a FH-vel, egy Holdbázis mellett ír egy kétfős Mars-expedícióról is, másfél év ott-tartózkodással, 3 FH-t felhasználva. Nekem tetszik az ötlet, gyorsabban haladnánk, de gondolom nincs sok realitása.
-
nagyúr
Nem akarom szegény Zubrint bántani, mert amúgy innovatív és okos megoldásokkal rukkol elő a terveiben, de...
-"demonstrating a capacity to lift 60 tons to low Earth orbit" Csakhogy semmi ilyet nem demonstrált az FH. Sőt, mivel ugye régebbi Core modulokból épült fel, így valójában jóval alacsonyabb a teherbírása, mint a propagált 63,8 tonna - arra a Block 5. változatú Core modulokkal lesz képes. A Block 5. pedig még sose repült (pár hónap múlva fog).
-"And, to cap it all, the launch vehicle is three quarters reusable." Nem igaz. Három opció van,
@LEO:
3 Core modul visszahozása: ~25 tonna
2 Core modul visszahozása: ~55 tonna (ha igaz Musk állítása)
Egyszer használatos: 63,8 tonna-Nem tesz említést róla, hogy az FH tesztindítás után kinyilatkoztatásra került, hogy a korábban belengetett kereskedelmi Hold-megkerülő Dragon v2 repülésből nem lesz semmi - a Falcon Heavy-t nem akarják emberes repülésre engedélyeztetni. Így a Marsra se fog senkit vinni....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Egyfelől üdvös, másfelől kínos.
Van egy rakéta, amely egy-két éven belül valóban használható lenne emberes Mars-repülésekre Dragon v2-vel, vagy akár Orionnal is, miközben ugye a nem is arany, de gyémánt-áron készülő SLS indítását most csúsztatták tovább 2020-ra.
Csak éppen a SpaceX maga nem fogja / nem tudja ezt finanszírozni, a NASA keze pedig oda van béklyózva az SLS / Orion pároshoz, tehát ő sem fogja kifizetni ezt.
Szóval roppant kínos, hogy azt a pénzt, amit az elkövetkezendő években az SLS-re költik, abból akár egy Mars-missziót is össze lehetne szvsz. hozni...
Hogy miért üdvös?
Mert a BFR/S egy hosszú lépéssel az FH előtt jár(na). Teljesen újrafelhasználható rendszer....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Cadal
őstag
Talán nem zavar senkit, ha belinkelek ide egy videót a "hogyan készülnek a rakétakilövésről a videó felvételek" témakörben.
-
apatyas
Korrektor
Tök jó a BFR, de nem értem, hogy mitől lenne gazdaságosabb. Azzal az esettel összevetve, hogy visszahozzák a FH darabjait. Bazinagy egydarab raketta, aminek a teljes terhét fel kell emelni odáig, ahol leválik róla a teteje. Míg a FH-nél a boosterek mennek amíg mennek és utána még gyorsít tovább a középső alsó fokozat.
Elismerem, nem értek hozzá, de nem érzem hogy miért lenne jobb.
Hacsak úgy nem, hogy teljesen más kategória, és a teherbírása jóval nagyobb teljes újrafelhasználással, mint a FH, így a felvitt tömeg/üzemanyag+indítási költsége jobbra jön ki (azért /üzemanyag, mert a vasat újrahasználnák)
Szóval, a kisebb multiblokk megközelítést nem érzem hogy legyőzné a nagy monolitikus design, de ez legyen az én bajom.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
nagyúr
A Falcon 9 és a Falcon Heavy esetében a második fokozat (ami a Core fokozatok után jön) egyaránt elveszik. Nincs is mód arra, hogy visszahozzák. Márpedig az a Falcon 9 ~60 millió dolláros árának nagyjából a harmada egymagában. Ezt a részt pedig pótolni kell minden indítás után.
Jelenleg az áramvonalazó kúp visszaszerzésével próbálkoznak még, az cirka 5 millió dollár, ha elveszik.
A BFR/S esetében minden visszatér, tehát "csak" az üzemanyag és a járulékos költségek vannak, de nem kell (elméletben) semmit sem újra legyárta a következő indításhoz.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
tupuk
aktív tag
Én mélyen elismerem a tárgyi tudásod, kifejezetten hálás vagyok a magyar nyelven hiánypótló és rendkívül alapos cikkeidért, de közben nem tudsz kontextusában értelmezni egy cikket. Az a cikk a Weekly Standard közéleti magazinban jelent meg, nem hozzád hasonló szakértőknek íródott hanem laikusoknak akik két Trumpos botrány között elolvasnak erről max. pár bekezdést. Őket naná hogy nem lehet bombázni részletekkel, az ilyen cikkek ilyen újságokban ilyen célközönségnek mindig leegyszerűsítőek az adott kontextushoz idomulva.
Ki ne találjuk már hogy "szegény" Zubrin nincs tisztában a FH műszaki paramétereivel, mert leesek a földre a röhögéstől. "Szegény" Zubrin egy agyonképzett szenior mérnök, innovátor, több száz könyv írója, egész élete a Mars és az űr körül forgott és forog ma is, az amerikai Mars Társaság alapítója és elnöke, és bármennyire is elismerem a tárgyi tudásod, abban is biztos vagyok hogy az övé még nagyobb.
Amit ír a cikkben az azon az elvi szinten ami egy ilyen magazinban elvárható: igaz. Semmi jelentősége annak hogy a most kilőtt FH-nak milyenek a paraméterei, a lényeg hogy maga a konstrukció bizonyított, és feltételezhető hogy Block 5-tel is működni fog (meg akár még fejleszthető is), ő pedig nyilván ebből indult ki. Igen, el lehetne merülni a részletekben ahogy egy ilyen fórumban tesszük, de akkor a WS nem hozná le a cikkét.
Azt sem értem miért számít hogy nem akarják az FH-t emberes repülésre engedélyeztetni. Ő arról írt mire lenne képes ez a most bizonyított technológia (illetve hogy szerinte mire lenne érdemes használni), és ebben igaza van. Zubrin vérprofi, egy cikket meg a közlő szándéka, logikája és minimális jóindulattal érdemes olvasni szerintem. -
tupuk
aktív tag
"Van egy rakéta, amely egy-két éven belül valóban használható lenne emberes Mars-repülésekre Dragon v2-vel"
Nocsak, de hát ezt írta Zubrin is, akkor mégis egyetértesz vele?Azt meg kisebb tragédiának tarom hogy a világ pénzét elbasszák az SLS-re politikai okokból, miközben Musk rakétáin egészen rövid időn belül indulni lehetne a Marsa. De hát ez van
Ráadásul az amerikai költségvetéshez képes piti összeg lenne az egész.... de persze ez nem számít mert minden fillérért élethalál-harcot vívnak a politikusok.
-
apatyas
Korrektor
Szóval, akkor a BFR visszatérő része úgy funkcionál, mint a F vagy FH a 2. fokozattal bezárólag.
Pont ezért nem érzem jónak, mert a második fokozat gyorsításakor már jóval kevesebb tömeget kell gyorsítani mert az első fokozat(ok - FH) rég leváltak. A BFR-nél meg az egész kib.tt tömeget fel kell gyorsítani végsebességre, hogy a cumót pályára / útnak indítsa.
Visszanéztem a FH felvételt, a side boosterek leváltak 6848km/h -nál 60 km magasan, a core booster levált 9500km/h -nál 90.5 km magasan. De a második fokozat vége 26603 km/h és 179 km magasan volt (legalábbis első körben a kocsival), egy műholdfellövést megnézve pedig (Govsat1 2018 jan 31) 2. fokozat 26250km/h 164km (kb, mert nem mutatták a telemetriát a kikapcsolásig) egy alacsony tartózkodó pálya amíg eléri az egyenlítőt, ahonnan további egy perces gyorsítással értek el 35980km/h 264km állapotot, amiből repült fel a Geo pozícióhoz.
Vagyis, amit ki akarok hozni, hogy a komplett BFR-t kellene 3-5-ször akkora sebességre gyorsítani, mint a FH első fokozatokat, ennek költségvonzata 1/2mv^2 alapon 4*4 vagy 5*5 = 16 .. 25 szörös durván (és akkor a helyzeti energiával még nem számoltam, és a saját megnövekedett üzemanyagának feljuttatásáról). De úgy látszik, a gazdasági oldala felülírja a fizikai racionalitását, és a 2. fokozat 20 milla dodója olcsóbb, mint a BFR teljes üzemanyagköltsége. Jópár liter kerozint lehet venni 20 milláért, ok, felfogtam.
Asszem, feldolgoztam és megértettem amit mondtál.[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
nagyúr
...de közben nem tudsz kontextusában értelmezni egy cikket.
Először is ha visszanézed az írásaimat, én messzemenően elismerem Zubrin munkásságát, és ezt ki is fejtettem sok, amúgy Elon Musk neve mellé felvésett "vívmánnyal" (lásd még metángyártás a Marson). De ettől még nem fogok vakon elmenni amellett, ha (hogy diplomatikusan fogalmazzak) költői túlzásokba esik azért, hogy a saját nézetei vagy véleményei vonzóbbak legyenek a hétköznapi ember számára. Egy kicsivel kevesebb túlzás, egy kicsivel több tárgyilagosság nem tette volna értéktelenné a cikket, ellenben tényszerűbb és korrektebb lett volna az olvasóval.
Nem véletlenül említettem a teherbírás és az újrafelhasználhatóság kontexusát, ugyanis nem szakértő újságíróktól / médiamunkásoktól meg simán jön vissza az egész úgy, hogy a Falcon Heavy 64 tonnát tud pályára állítani, miközben csak 90 millió dollárba kerül és mindhárom Core modult visszahozza.
Ha most elolvasod laikus szemüveggel Zubrin írását, szerintem ezeket a problémákat te magad is meglátod...
Az a cikk a Weekly Standard közéleti magazinban jelent meg, nem hozzád hasonló szakértőknek íródott hanem laikusoknak akik két Trumpos botrány között elolvasnak erről max. pár bekezdést.
Ettől még tárgyi tévedéseket tartalmaz. Mibe került volna azt írni, hogy demonstrálták a Falcon Heavy koncepcióját, a helyett, hogy azt írja, hogy demonstrálták a 60 tonnás teherbírást?
Ki ne találjuk már hogy "szegény" Zubrin nincs tisztában a FH műszaki paramétereivel, mert leesek a földre a röhögéstől.
Hol állítottam ilyet?
"Szegény" Zubrin egy agyonképzett szenior mérnök, innovátor, több száz könyv írója, egész élete a Mars és az űr körül forgott és forog ma is, az amerikai Mars Társaság alapítója és elnöke, és bármennyire is elismerem a tárgyi tudásod, abban is biztos vagyok hogy az övé még nagyobb.
Akkor még egyszer olvasd el, hogy mit írtam, és mire.
Majd dőlj hátra, és olvasd el még egyszer ezt a mondatodat, és helyezd te magad is kontexusba az egészet.Ő arról írt mire lenne képes ez a most bizonyított technológia (illetve hogy szerinte mire lenne érdemes használni), és ebben igaza van.
Miután 19 éve olvastam először Zubrin Mars-terveiről, azt hiszem elég jól le tudom követni azért azt, hogy mi az, amiben Zubrin realista, és mi az, amiben nem.
Zubrin az 1980-as évek végétől olyan terveket tesz le, ami mindig 10 év múlva elérhetővé teszi a Marsot. Elon Musk Mars terveit is mindig kritizálja, hol élesebben, hogy diplomatikusabban. Ha engem amiatt szapulsz, mert én sehol sem vagyok Zubrin eredményeihez képest, akkor ezzel az erővel azt is mondhatjuk, hogy Zubrint lehetne szapulni amiatt, mert Musk rövidebb idő alatt többett tett a Marsraszállásért, mint Zubrin (lásd az IAC 2016 és IAC 2017-el foglalkozó cikkem). De ez kb. ugyanúgy fals lenne.
Zubrin cikkével kapcsolatban a tárgyi csúsztatások piszkálják a csőrőm, mert én más értékrendet képviselek ilyen téren. Nekem nem fér bele ez a fajta csúsztatás. Már elnézést.
Nocsak, de hát ezt írta Zubrin is, akkor mégis egyetértesz vele?
Abban igen, hogy az FH-ra ezerszer jobban megérné költeni, mint az SLS-re.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
titán
Ne ezt a pályát nézd, ez most nagyon hibbant indulás volt. Ilyen pályát sosem mennek. Tulajdonképpen tesztelték az elképzelhető legnagyobb aerodinamikai csúcsterhelést a szerkezeten. Ha nem bírja, akkor most derüljön ki, ne fizetővendéggel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tupuk
aktív tag
Nehéz erre mit mondani... úgy látszik más algoritmusok futnak a fejünkben, más értünk a tények alatt, mi több, úgy látszik több magyar nyelv van, mert láthatóan nem ugyanazt értjük magyar szavak és kifejezése alatt
Amiket írtam az utolsó szóig fenntartom. Abszolút jogosnak, tényszerűnek, hitelesnek és jónak tarom Zubrin cikkét, és nem győzök hová lenni a csodálkozástól a válaszodtól. De nem akarom egy láthatóan reménytelen vitába fullasztani a fórumot, szóval hagyjuk.
-
Rive
veterán
Mibe került volna azt írni, hogy demonstrálták a Falcon Heavy koncepcióját, a helyett, hogy azt írja, hogy demonstrálták a 60 tonnás teherbírást?
Nehéz tényszerűnek lenni. Anno, mikor az első booster szétcsapta magát a landolózónában, azt merészeltem írni (nem itt, valahol), hogy ez így is nagyon jó demonstráció, innentől egészben visszahozni már csak mérnökórák kérdése.
A haterektől azért kaptam, mert szerintük ez a teljes kudarc bizonyítéka, a fanoktól meg azért, mert azután nekik az összes Falcon9-valahány már mind teljesen újrafelhasználhatónak volt emlegetve...
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
apatyas
Korrektor
Aha. szóval annak is kontrollált visszatérési pályája lesz, legalább annyira, hogy alá lehet állni egy lassú hajóval.
Most jutott eszembe egy megoldás, amiben az orrkúp még az első fokozathoz tartozna és arról nyílna fel, kijön a második fokozat, visszacsukódik és visszatér az 1. De hülyeség, mert a jelenlegi felépítés marhára nem ilyen struktúrájú, az orrkúp a második fokozat tetején van. És valószínűleg a műholdakat is tovább kell védeni mint ahol az első leválik.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest