- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ne hasonlíts erőművi baleseteket egy rakétafokozathoz. Előbbiek esetében a legnagyobb probléma a légkörbe kerülő szennyezett por és gőz, pont azért, mert ezek rendkívül messzire juthatnak el. Egy rakéta esetében a túlhevülő reaktort pl. ki lehet dobni, vagyis nincs robbanás, ezzel minimalizálható a szennyezés. Bár elég valószínűtlen, hogy a láncreakció szalad meg, sokkal valószínűbb az hajtóanyagrendszer meghibásodása, ebben az esetben pedig a reaktor nem feltétlenül semmisül meg (mivel nincs oxidáló komponens a robbanás sem olyan katasztrofális, sőt, ha semleges vagy kevésbé reaktív gázt használnak hajtóanyagnak akkor semmiféle robbanás nem lehetséges), ergo nincs szennyezés.
A probléma a hisztéria, pl. amikor RTG-vel szerelt (polgári) szondát indítanak, akkor is teljes a pánik."Az űrsiklós cikket azért javasoltam, mert abban vannak számok arról, mikor térül meg egy újrafelhasználható rendszer ára."
És azokat a tanulmányokat ki fizette? A gazdaságosság alapvetően az újrafelhasználás költségeitől függ, az STS nem arról volt híres, hogy ezek alacsonyak lettek volna. Ez nem az újrafelhasználhatóság koncepciójának, vagy az alacsony kihasználtságnak a következménye, hanem egyszerűen annak, hogy az STS egy gazdaságtalan rendszer volt.
"Ha nem is sikerül az újrahasznosítást megoldani, a rendszer árban akkor is versenyképes."
Nem látom ez miért ekkora ha. Egyetlen problémájuk van, stabilizálni kell a fokozatot visszatérés közben, ez alapvetően aerodinamikai probléma, abszolút nem megoldhatatlan. A hajtómű visszatérés közbeni újragyújtását már számtalanszor demonstrálták, sikeresen. A legutóbbi sikertelen kísérlet esetében arra panaszkodtak, hogy landolás közben elfogyott a hidraulikaolaj... khm, annak egy zárt rendszernek kellene lennie, szóval ezt személy szerint nem eszem meg, de hogy mi volt a valós ok, azt azért szeretném tudni...
"Most például ez a problémája a Virgin Galacticnak a WhiteKnightTwo/SpaceShipTwo rendszerükkel, egyszerűen ők is elszaladtak a költségekkel..."
A Virginnek az a legnagyobb problémája, hogy majmokat ültettek a pilótaülésbe. Egy ilyen idétlen baleset után pedig joggal merül fel a kérdés a befektetőkben, hogy mi a bánat folyik annál a cégnél.
"nem az SpaceX volt az első komolyabb civil cég, hanem az Orbital"
Az Orbital egy vicc, az ukránok építették a rakétáikat kukázott 40 éves orosz hajtóművekre. Meg is lett az eredménye.
"A Falcon Heavy pedig még el se készült, a SpaceX mégis jelen időben beszél arról, hogy a világ legerősebb rakétája..."
A Falcon Heavy gyakorlatilag három Falcon 9 első fokozat összedrótozása, ilyesmibe eddig még senkinek sem tört bele a bicskája, érthető hogy magabiztosak az ügyben. Az N1-nek egyetlen fokozata sem működött soha, és a jelek szerint maguk a hajtóművek is tervezési hibásak voltak. Nem véletlen, hogy az oroszok nyom nélkül akarták eltüntetni az egész projectet.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Xbox Series X|S
- Diablo IV
- Mini-ITX
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
- GTA V
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen