Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
"Általában 25-30%-os termikus hatásfoka van, egy hőerőműnek ~30-35%. "
Dízelek már a 35%-ot elérik, és elméletileg nem lehetetlen az 50+%. Valamint a jelenlegi motorfejlesztési irány legfontosabbika az adiabatikus motor, amelynél a ciklus során nincs hóátadás a hengerfalnak.
-
#06658560
törölt tag
válasz GhanBuri Ghan #72 üzenetére
"- az autó a legsűrűbben lakott helyeken szennyez a legjobban. Még ha tisztítatlan szénerőműből is jön az áram, akkor jóval kevesebb embernek okoz egészségügyi problémát."
Ez egy pozitív tulajdonsága szerintem. Ugyanis így nem legyinthet senki rá, hogy de itt nem is érzem a hatását.
"Szóval én mindezek miatt inkább az elektromos autókra szavazok - de persze ott van a fránya akkutechnológia, kb. négyszeresére kell növelni tárolási kapacitást azonos ár mellett, hogy versenyképes alternatíva lehessen a belsőégésűekkel szemben, és bár vannak ígéretes technológiák, de csak a bulvárcikkekben mondják azt, hogy öt évnél hamarabb várható bármilyen áttörés."
A négyszeres energiasűrűség egy dolog, a másik, hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni, mennyi ciklust bír, hogy viseli a gyakori kis lemerítést, rátöltést, mennyire időjárás-érzékeny? Ezeket mind fejleszteni kell!
Az ideális rendszer jelenleg egyébként egy sima range extenderes megoldás lenne, a belsőégésű motor csak akkut töltene, direkt hajtásban nem venne részt. Ekkor elég lenne egy munkapont neki. E mellé kétakku, egyik merítés, másik töltés állapotban, valamint a fékezési energia tárolására szuperkondenzátor. ekkor a hajtáslánc minden eleme a számára ideális körülmények között dolgozhat.
-
#06658560
törölt tag
"Ideális körülmények között, nagyon nagy méretű hajómotoroknál, ha jól tudom már 50% körül vannak, de azért ez nem opció az életben közúti járműveknél."
Nem hajómotoroknál kizárólag, járműmotorok esetén is lehetséges. mondjuk egy elemi feltétel a 3kbar befecskendezési nyomás fölé jutni.
"Ez ideális mondjuk városi környezetbe, de hosszútávú közlekedésre (pl. autópálya) pont, hogy kisebb a hatásfoka, mint egy hagyományos autónak, hiszen az aksik, szuperkondenzátorok és miegyebek holt és haszontalan súlyként cipeled magaddal."
hosszú távú közlekedésre is alkalmas. Ugyanis a motor optimális üzemállapotban jár, csak arra kell optimalizálni. Mivel nem fix mechanikus áttételek vannak, így nem kell a motornak túlméretezettnek lennie, a villanymotorok boost funkcióval megoldják a többlet teljesítményigényt gyorsításkor. A holt tömeg hatása pedig inkább csak nulláról indulásnál jelentkezik, mert a gördülési ellenállás konstans, a légellenállás amelyik a sebesség második hatványával arányosan nő (teljesítményigény, erő a harmadik).
"Ez a hibrid elképzelések rákfenéje, és ezért opció például már régóta az elektromos autó kis távolságú közlekedésre (PSA elektromos autói az 1990-es években, amit például postások használtak). Viszont általános rugalmasság terén nem megoldás."
Az általam vázolt koncepció városba nem éri meg, oda a benzinmotor mellé inkább szuperkondenzátor kell. És pont jó rugalmas kivitel.
Ezen kívül megjegyezném, hogy most egy picit leragadtunk a személyautóknál. Pedig az üzemanyag-felhasználás egy nagyon nagy része nem személyautókhoz köthetőek, lásd még munkagépek, teherautók, stb."
Munkagépek esetén általában pont hidraulikus hajtás van, vagyis pont olyan hibrid, mint amit leírtam, a visszatáplálás igénye nélkül. Vasúton a dízel-elektromos meghajtásnak hatalmas múltja van, mellékvonali üzemben jelene is. Hajók esetén szintén, lásd tengeralattjárók.
-
#06658560
törölt tag
válasz GhanBuri Ghan #78 üzenetére
"De lehet, hogy az a pár száz millió nagyvárosi ember, ha választhatna, akkor inkább elhinné bemondásra a káros hatásokat, ha cserébe lemondhatna a különböző bajairól - ha érted, hogy mit akarok mondani."
A Föld szempontjából viszont jótékony hatású lenne. Egyébként értem, csak pont leszarom. És ne,, nem hiszi el.
"Természetesen a négyszeres kapacitást úgy értve, hogy a többi paraméter legalább ugyanolyan marad, vagy legalábbis nem lehetetleníti el a használatot - különben megy a "megelőzte a korát" dobozba"
Nem, az nem elég. A mostani töltési idők is hosszúak, a többi paraméterben is fejlődni kell.
"Szuperkondezátor egyelőre nincs olyan, ami akár egy ólomsavas akksi kapacitásával bírna hasonló méretben, azaz arra se lehet támaszkodni. Attól tartok, hogy hamarabb lesz piacképes a villanyautó, mint a range extenderes."
Egyrészt a szuperkondenzátornak csak annyi energiát kell tárolnia, ami egy fékezéskor visszatáplálható, nem többet, másrészt BMW i sorozat. Range extender.
"Viszont a Chevy Voltnál is elvetették az indirekt hajtást a töltési veszteségek miatt - illetve ott van az is, hogy ha egy akkupakkot mondjuk négy óra alatt lehet teletölteni, akkor az állómotor teljesítménye nem lehet nagyobb az összkapacitás negyedénél - extendernél elég 15-20kWh, tehát a motor 4-5 kWh-t tudna - túl kevés, még a menetközbeni használatot sem tudná visszatölteni."
Egyrészt a Volt is zömében csak vissza tölt, csak intenzív terhelés esetén hajt direktben is a benzinmotor. Másrészt idézek magamtól, pont abból a kommentböl, amelyikre reagáltál
"E mellé kétakku, egyik merítés, másik töltés állapotban, valamint a fékezési energia tárolására szuperkondenzátor."S nem négy-öt kWh kell, hanem mondjuk húsz. Annyit kell tudni betölteni az akkuba, s megvan oldva az energiaigény a közlekedési viszonyok 95%-ában. A gondolatmeneted, hogy mennyi idő alatt lehessen feltölteni az akkut, s abból származtatni a motor teljesítménymaximumát, szerintem igen gyenge lábakon áll fizikailag.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Broken Roads teszt
- Futás, futópályák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen