Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Tőkeemelés alatt részvénykibocsájtást értenek? Mert akkor persze, az a többi részvény értékét csökkenti.
-
haxiboy
veterán
válasz GhanBuri Ghan #1 üzenetére
De itt pont megugrottak az árak
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
flexxx2
őstag
" 500 millióra növeljék", jó lesz az 500 ezernek is
-
nagyúr
Az első negyedév végén a Tesla 1,44 milliárd dollárnyi készpénztartalékkal rendelkezett, ami 220 millióval több, mint a negyed elején.
Ami tök jól hangzik, egészen addig, amíg nem tudjuk, hogy 2014 decemberében még 1,9 milliárddal rendelkezett.
Tudniillik a Tesla nem nagyon termelt nyereséget, amióta működik, az utóbbi időben meg inkább csak veszteséget termel. De a jó marketing és egy jó üzleti vezetővel elérték még is, hogy a részvények értéke csak nő.
A Tesla értéke ~40%-a Ford-énak. Annak a Ford-nak, amely tavaly ~6,3 millió autót adott el.
A Tesla viszonyításképpen alig több, mint harmincezret.Szép kis lufi...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Sequoyah
tag
válasz GhanBuri Ghan #1 üzenetére
Nem, mert a most belepumpalt penz nem veszik el, nem Musk sajat zsebebe megy, hanem a toke novelesevel a ceg erteke pontosan ugyanennyivel novekedni fog. Mas szemszogbol mint befektetes a jovobeni profitot is ennyivel noveli (remelhetoleg).
Szoval idealis esetben nem valtozik a reszvenyar. Valos esetben pedig attol fuggoen no vagy csokken, hogy ez az uj befektetes profitabilisabb lesz (a jovoben) mint az eddigiek, vagy nem. -
addikt
A SpaceX-es hozzászólásaid után szomorú látni, hogy így viszonyulsz a Tesla-hoz.
Valószínűleg nem okozna gondot nekik nyereséget termelni az S-sel és az X-szel, ha nem öntenének egy tonna pénzt R&D-be, a supercharger hálózat folyamatos bővítésébe, stb. De nem ez a cél. A cél a kezdetek óta a megfizethető elektromos autó volt és most értek el ehhez a lépcsőhöz a Model 3-mal.
Nyilván nem a $100000-os autókból fognak milliókat eladni. A Ford se ezekből adott el 6 milliót. Minden új technológia bevezetése úgy működött eddig, hogy a luxusból csúszott le a megfizethető kategóriába. Lásd PC, telefon... és most az elektromos autó. Lehet vitatkozni, hogy ez nem új technológia, de ha a GM nem öli meg anno, akkor a Tesla-ra se lett volna szükség.
Az a harmincezer eladott autó inkább ötvenezer, bár arányaiban nem sokat változtat.
A ~400k leadott előrendelés viszont azt mutatja, hogy van igény normális elektromos autóra.Ez a lufi változtatja meg szép lassan az autóipart. Ha nem is egymaga, akkor a lavina, amit elindít.
[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
Nem is értem, hogy van az, hogy Elon Muskot többször is Steve Jobshoz hasonlították. Jobs nyereségessé tette a céget, amit vezetett, Musk meg, ahogy elnézem, soha nem lesz képes erre.
x gon' give it to ya
-
nagyúr
-
Sequoyah
tag
Nem lufi, hanem kockazat. Ha a kozeljovoben berobban az elektromosauto-piac, es a tesla tervei bejonnek, akkor dolni fog a penz, mert a tobbi autogyarto meg kozelebe sem jar a Tesla altal nyujtottaknak.
A reszvenyarnak pedig semmi koze a keszpenzallomanyhoz es a tokehez. Papiron a reszvenyar megegyezik az osszes jovobeni profitkifizetes jelenertekevel. Az, hogy a multban veszteseges volt, az semmit nem jelent kozvetlenul.
Szoval meg veletlenul sem lufi. Csupan optimizmus. A lufi mindig kidurran, de az optimizmus viszont valora is valhat.
-
nagyúr
A SpaceX-el kapcsolatosan sem a technológiai innovációt kritizálom, mert ott is magáért beszélnek az eredmények. Ott is az üzleti modell és viselkedés az, ami leginkább egy kamikaze színvonalát képviseli, ami eddig legalább kétszer sodorta a csőd szélére a vállalatot rövid élete alatt.
Illetve a SpaceX hírek alatt szoktam mindig morogni, hogy miközben a piaci kezdeményezésért szokták isteníteni a céget, azt a nem éppen apróságot elfelejtik megemlíteni, hogy a SpaceX bevételeinek oroszlánrésze az állami megrendelésekből jön még most is, és hogy a nélkül aligha lett volna Falcon-1, Falcon-9 és Dragon / Dragon V2.
Ettől még nem lesz a szememben kisebb a SpaceX, csak azért szobrot nem kell egyből emelni, ugyanis legalább olyan gátlástalan húzásokat ejt meg, mint az ULA, csak éppen a saját érdekeit szem előtt tartva.
A Tesla-nál ugyanez megy pepitában.
A Ford-os hasonlat a cég piaci értékét jelenti, és azért félelmetes, mert azért nem egy kategória a két cég. Az egyik mögött ott van kismillió gyártósor, számtalan fejlesztői központ és minden egyéb. A Tesla mögött egy pár nagyságrenddel kevesebb fizikai érték van, és egy hatalmas befektetői várakozás. Ha ezt teljesíti majd, akkor nem lesz lufi. De per pillanat ez egy lufi, még akkor is, ha nem tetszik.
A Tesla előre menekül, ezért telepít annyi supercharger állomást, és próbálja felfuttatni a Lítium-aksi gyártást (a'la Gigafactory), hogy csökkenjenek a gyártási költségeit. Most is ezért kell a részvénykibocsátás, hogy a hegy, amit a Model 3 megrendelések jelentenek, meg tudja mászni.
Személy szerint egyébként nem lenne semmi bajom az elektromos autókkal, ha a táplálásukra átgondolt koncepció lenne. De csak addig olcsó az elektromos autó, amíg az elektromos áram árában nem jelennek meg azok az adók, amíg megvannak a fosszilis üzemanyagokban (jövedéki adó, útadó, stb.), és amíg az elektromos hálózat és az erőművek fejlesztését nem vesszük bele a problémába. Per pillanat a világ legnagyobb részén az elektromos áramot fosszilis energiából állítják elő, illetve atomerőművekből. Ugyanez a problémakör megvan a hidrogén üzemanyagcellás autókban, hiszen a hidrogént legolcsóbban szénhidrogénekből lehet előállítani...
A Tesla előtt is volt jó pár autógyártó, aki próbálkozott az elektromos autókkal (én is vezettem elektromos Citroen Saxo-t), én itt Apple effektet látok, jó marketing és megfelelően jó termék esetén kvázi divatot teremtettek.
Ahogy a SpaceX-nél, itt is azon morgok, hogy Musk-nak van egy szép és tényleg támogatásra érdemlő elgondolása, de egy buldózer finomságával éri el a célját...
@myckie2: Például a BMW profitja 7 milliárd dollár. Most olvasd el még egyszer alant a hozzászólásomat, hogy mennyi volt a Tesla profitja mostanság (negatív...).
Aggódnak amiatt, hogy a Tesla által gerjesztett divatra túl későn ülnek fel, de például a BMW az i3-al és az i8-al, illetve a tovább tervezett i-családdal pont nem nagyon aggódik...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Sequoyah
tag
Lufi az, amikor egy reszvenyt csak azert vesznek, mert eppen emelkedik az erteke. Es azert emelkedig az erteke, mert veszik. Ez egy ordogi kor, ami folyamatosan noveli az erteket fuggetlenul a valos hatterbeni folyamatokrol.
Ezzel szemben a Tesla reszvenyek, bar valoban eleg optimistan arazottak, kovetik a piaci es ceges torteneseket. Szepen lereagaljak a jelenteseket, vesztesegeket es befekteteseket is.Semmi koze a lufihoz, mert a lufi egyaltalan nem tulzott optimizmust jelent. Ez nem tetszik-nemtetszik kerdes, szimplan a "lufi" kifejezest hasznalod tevesen.
-
nagyúr
> Ha ezt teljesíti majd, akkor nem lesz lufi
Varj, te kevered a lufi es a startup fogalmat. A lufi azt jelenti, hogy megalapozatlanul ertekelnek egy vallalatot annyira, amennyire. Attol meg nem lesz lufi valami, hogy a konyv szerinti erteke es a tozsdei erteke kozott nagy a res.
while (!sleep) sheep++;
-
fordfairlane
veterán
Szerintem is lufi. Az üzleti modell arra épül, hogy egyrészt az elektromos autók majd milyen látványosan fognak teret hódítani, másrészt meg arra, hogy a hagyományos autógyártók hátrányba kerülnek ezen a piacon. Egyikben sem vagyok biztos, hogy ennyire rózsaszín lenne a jövő.
Az akkumulátoros energiatárolás továbbra is probléma még a telefonméretű eszközöknél is, nemhogy az autóknál. Lehet azt mondani, hogy 10 év múlva minden megoldódik, csak atól tartok, hogy a fizika ugyanúgy gátja lesz a dolognak 10 év múlva is, mint most. Az elektromos hajtás továbbra is a fixpályás közlekedésben lesz domináns.
Másrészt meg elektromos autót gyárt már több autógyártó is, és ott a finanszírozás sokkal simábbnak tűnik. A benzines autók eladásai finanszírozzák az elektromos autók költségeit. A Tesla mivel tud többet egy i3-hoz vagy a Nissan Leafhez képest? Semmi átütő nincs a Teslában, hacsak az nem, hogy benzines autót nem gyárt.
x gon' give it to ya
-
nagyúr
válasz fordfairlane #17 üzenetére
> Egyikben sem vagyok biztos
Ha tuti lenne, hogy bejon, akkor nem ennyit erne a Tesla, hanem 100x ennyit. Ha tuti lenne, hogy nem jon be, akkor meg nullat. A lufi nem az, amikor nem garantalt a nyereseg, hanem amikor a kockazat mertekehez kepest magas az ar.
Ha te ugy iteled meg, hogy a Tesla eselyei sokkal rosszabbak, mint amit a tozsdei ara indokolna, akkor, ahogy a muvelt angol mondja, put your money where your mouth is, tehat shortold be.
> A Tesla mivel tud többet egy i3-hoz vagy a Nissan Leafhez képest?
Haromszoros hatotav?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
-
fordfairlane
veterán
A Tesla előtt is volt jó pár autógyártó, aki próbálkozott az elektromos autókkal (én is vezettem elektromos Citroen Saxo-t), én itt Apple effektet látok, jó marketing és megfelelően jó termék esetén kvázi divatot teremtettek.
Én pont Apple effektet nem látok. Nem látok új koncepciót. Látok egy drága elektromos autót, ami attól jobb a többitől, mert drága (futja b*szott nagy akksira). Nem látom, hogy ebből hogyan lesz olcsó, de jó autó, jobb, mint a konkurencia. A rövid hatótávú, városi autók szegmensében lehet még potenciál, de ott a Tesla nem versenyzik, ellentétben a Nissannal, és ha ilyen tempóban halad a gyártás felfuttatásával, nem is fog.
Ellenben látok egy rosszul beszélő figurát, aki minduntalan meg akarja váltani a világot.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
azbest
félisten
válasz fordfairlane #21 üzenetére
"Ellenben látok egy rosszul beszélő figurát, aki minduntalan meg akarja váltani a világot."
aki az eddigi eredmények alapján véghez is viszi, amit elképzelt.
(#14) Cifu
"Az egyik mögött ott van kismillió gyártósor, számtalan fejlesztői központ és minden egyéb."
Ezek azért nem csak vagyont, hanem sok kiadást is jelentenek. A sok alkalmazott és a telepek fenntartása szép summa lehet. Nem véletlen, hogy amikor nem megy olyan jól az eladás, akkor is gyártanak nyakra-főre és hatalmas telepeken rohadnak el a soha el nem adott autók. De a könyvekben szépen mutat az értékük addig is.(#23) fordfairlane
felét sem? hát szeretnék én ilyen sikertelen lenni[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz fordfairlane #23 üzenetére
Autogyar, urkutatas, napelemek. Egyik ceg sincs tul kozel a csodhoz. Barmelyikuk onmagaban, megha csodbe megy is, olyan karrier, amirol az emberek 99.99999%-a csak almodozhat.
while (!sleep) sheep++;
-
#82729984
törölt tag
"A lufi nem az, amikor nem garantalt a nyereseg, hanem amikor a kockazat mertekehez kepest magas az ar."
Figyelembe véve hogy veszteséges a cég és amennyire én tudom minden eladott autón is vesztesége van (kb. 4000 dollár) igy a cég értékének növekedése igen csak lufi kategória most.
A nagyobb megrendelésszám csak még gigantikusabb veszteséget vetit előre ha eltérés lesz a nagyon optimista forgatókönyvtől."Ha te ugy iteled meg, hogy a Tesla eselyei sokkal rosszabbak, mint amit a tozsdei ara indokolna"
Mondjuk shortolni csak a bedöléskor van értelme, minden máskor ráfizetés. Azt meg nem tudhatod hogy mikor következik be (ha és amennyiben egyáltalán).
De ez megint csak ugyanaz az eset, hogy nem kell főzni tudni ahhoz hogy megmondjam ha sz@r van a palacsintába."Haromszoros hatotav?"
Ez mondjuk jól hangzik, de tegyük hozzá a jelenleg kapható tesla 20 millió forintba fáj... A leaf csak 9 milla.
Ezen persze változtathat a tesla model 3, de azt ugye leghamarabb 2017-re igérik (de tömegtermelésre inkább 2018-tól) és majd csak akkor derül hogy tényleg tartani tudjak-e mindazt amit igérnek. -
nagyúr
válasz #82729984 #28 üzenetére
> amennyire én tudom minden eladott autón is vesztesége van
Rosszul tudod, a Totalcaros cikk egy marhasag (amit egy masik idiota cikkbol forditottak, agyatlanul). Ez a szam ugy jott ki, hogy a veszteseget elosztottak az eladott autok szamaval.
> A nagyobb megrendelésszám csak még gigantikusabb veszteséget vetit előre
Ez az elobbi miatt nem igy van.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Egyik ceg sincs tul kozel a csodhoz.
Oké, 2008/2009 nem ma volt, de emlékszünk még arra?
2008 év végi esetről van szó, amikor a Tesla és a SpaceX is pénzhiányos állapotba került, mit csinált Musk? Bevette a barátokat a Tesla-ba befektetőnek, mert voltak olyan barátai, akik 2 millió dollárt szánhattak ilyesmire. Effektíve hazudott a saját befektetőinek, hogy a SpaceX-től áttesz 40 millió dollárt a Tesla-ba, és ők is szálljanak be további 20 millióval a Tesla megmentése érdekében. Közben pedig lobbyzot NASA-nál a COTS programnál, hogy a SpaceX elég érett az ISS ellátó küldetések teljesítésére (az első három Falcon 1 indítása kudarc volt, a negyedik 2008 szeptemberében végre sikeres volt), és 2008 decemberében meg is nyerte az ISS kereskedelmi ellátására vonatkozó megbízást, amit azt jelentette, hogy a NASA (un. milestone-ok teljesítésekor) 1,6 milliárd dolláros megbízást kapott.
Úgy mentette meg a Tesla-t, hogy közben a SpaceX ha nem nyeri meg a NASA COTS-ot, akkor rövid úton csődbe megy. Musk úgy nyilatkozott, hogy 2008 karácsonyán annyira elvette ez a manőver, hogy az akkori barátnőjének (az első feleségétől ekkor vált el) alig tudott ajándékot venni, mert már minden be volt zárva. A következő évben az amerikai kormányzat 465 millió dollárnyi nagyon olcsó kölcsönt adott a Tesla-nak a Tesla Model S sorozatgyártásának beindítására. Musk a saját Dassault Falcon 900-as luxusgépén repült Washingtonba, hogy a kölcsönt kilobbizza. Duh...
A másik eset, ami mondjuk pletyka, mert a SpaceX ugyebár nem nyílt részvénytársaság, a SES-8 műhold indítása volt, amelynek a csúszása miatt kötbért kellett fizetniük a SES konzorciumnak (ez volt a második Falcon 9 v1.1 indítás, és az első kereskedelmi GTO pályára való műholdállításuk), amibe majdnem belerokkant anyagilag a cég.
Musk, miközben a Tesla folyamatosan veszteséges, 2013-ban 78,2 millió dolláros juttatást kapott. Erre volt nagy felháborodás, mert ez már nem fért annyira bele a világmegmentőként aposztrofált, és amúgy a saját pénzét kockáztató hős-szerepbe. Emiatt Musk kijelentette, hogy 2014-ben ingyen dolgozik, és 2015-ben az éves fizetése 37 ezer dollár. A Tesla-nál, mert ugyebár az nem nyilvános, hogy a SpaceX-től mennyit visz haza.
Félreértések elkerülése végett nem sajnálom tőle. Csak azt mondom, hogy Musk egy zseniális pénzügyi hazárdőr, és a hatalmas marketing hadjáratnak köszönhette, hogy 2008-ban is róla szólt a világ, és neki sikerült pénzt szereznie, a konkurens Rocketplane Kistler-nek (akik amúgy szintén nem nyeretlen kétévesek voltak) meg nem...
De ha igazán ki akarjuk emelni Musk erényeit, akkor az első pont az, hogy nagyon ügyes PR-al mindig a képben tartja magát...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
azbest
félisten
válasz #06658560 #27 üzenetére
Mondjuk az sem hátrány, hogy trollkodás helyett szabadon felhasználhatóvá tették az akkukkal kacsolatos szabadalmaikat. Korábban a GM például NiMH akkuk kapcsán vett céget, majd eladta a Texaco olajcégnek, aki az így szerzett szabadalmakkal kapcsolatban perelgetni kezdte a Toyota akku beszélítóját, a Panasonicot.
Amcsi piacon lévő cégek közt meg jellemző, hogy csak azért folalkoznak elektromos és hibrid autókkal, hogy ne tiltsák ki őket Kaliforniából, mivel az ottani szabályozás megköveteli, hogy legyen környezetbarát autójuk. De azért kilóg a lóláb például a hidrogénes autóval, amit nyomattak ott.(#30) Cifu
hazárdőr, ami feltörekvő cégek esetében nem meglepő. Nem járhat a régi kitaposott kényelmes úton, amit már kitöltenek az emlegetett cégóriások. A spaceX kapcsán az USA és a cége érdeke egy irányba esett, szükségük volt szállítóeszközre és végül meg is kapták. Szóval nem csak a pr jó, hanem van eredménye is a tevékenységnek. Amennyire tudom példátlan gyorsan jutott el nulláról a jelenlegi szintre minden cége.[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
De ha igazán ki akarjuk emelni Musk erényeit, akkor az első pont az, hogy nagyon ügyes PR-al mindig a képben tartja magát...
Nekem is ez a véleményem az egész Musk-jelenségről. A Paypal az egyetlen üzletileg értékelhető sikere, a többi egy nagy lufi, egy nagy PR hadjárat az egész figura, meg az általa felépített techno-Disneyland. Eddig nem nagyon érdekelt a fazon, de mióta orrba szájba nyomatják a médiában, hogy mekkora szupersztár zseni, és ecsetelik az ő világmegváltó képességeit, kezdem ritka mód rühelleni.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
nagyúr
válasz fordfairlane #33 üzenetére
Ruhellheted, de uzletileg a Tesla, a Solarcity es a SpaceX is elegge ertekelheto. Neked nem tunik uzletnek egy ceg, aminek $30B a piaci kapitalizacioja?
while (!sleep) sheep++;
-
#25583896
törölt tag
válasz fordfairlane #33 üzenetére
"A többi egy nagy lufi"
Persze, hiszen az semmiség, hogy a SpaceX visszahozza az óceánra a hordozórakéta 1. fokozatát, elvégre rutinművelet és már sokaknak sikerült (ja, nem). Továbbá ha bejön a Model 3, akkor lesz egy elektromos autó 35000 dollárért több száz km hatótávval, melyhez töltőhálózatot is építenek ki világszerte, az akkukat pedig egy teljes egészében megújuló energiát használó gyárban állítják elő. De ez ugye mind semmi, egy lufi az egész. -
#25583896
törölt tag
válasz fordfairlane #37 üzenetére
Bár több embernek lenne olyan hobbija, ami előrébb viszi a világot De látom te már eldöntötted, hogy ez nekünk rossz és igazából az lenne a jó, ha semmi nem fejlődne sehová, amivel nem tudok mit kezdeni.
-
nagyúr
válasz fordfairlane #35 üzenetére
Varj, en ervelek, de meg szemelyeskedsz. Nem tul magasroptu igy a diskurzus.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz #06658560 #40 üzenetére
Jajistenem, tehat szerinted az Uber sem ertekelheto, vagy az Amazon sem volt ertekelheto mondjuk 2013-ig.
Tenyleg, minimalisan olvassatok mar legalabb utana, hogy erdemes menedzselni egy novekedesre beallitott ceget. Kicsit gondolj utana, hogy vajon az Amazon miert volt veszteseges 20 ev utan is, amikor dollartizmilliardos bevetelei voltak. Nem, nem Jeff Bezos volt a hulye.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz fordfairlane #42 üzenetére
Ebben a topicban eddig a kovetkezoket tetted hozza a temahoz (sorrendben):
- Elon Musk sose lesz kepes nyeresegesse tenni a ceget, mint Jobs
- A Tesla lufi
- Musk a felet sem kepes veghezvinni majd, amit elkepzelt. A felet sem.
- Ruhelled Muskot, mert csak egy PR-hadjarat az egeszAz egvilagon semmilyen erdekes, ertelmes vagy tenyszeru hozzaszolasod nem volt.
while (!sleep) sheep++;
-
#25583896
törölt tag
válasz fordfairlane #44 üzenetére
Újabb komoly érv a témában
-
nagyúr
@Azbest: Mondjuk az sem hátrány, hogy trollkodás helyett szabadon felhasználhatóvá tették az akkukkal kacsolatos szabadalmaikat.
Bocsánat, de ezt nem önzetlen érdekből tették. A Tesla úgy tudja az aksijainak az árát csökkenteni, ha beindul a Gigafactory, és annak nem csak a Tesla-nak, de külső partnereknek is kell akkumulátort gyártania, hogy minél nagyobb legyen a kihasználtsága. A partnerek pedig a Tesla megoldásait kell ehhez választaniuk, nem pedig a Toyota magnézium alapú megoldását, vagy például a fejlesztés alatt álló nanoszálas akkumulátor technológiáját.
Szóval amit tettek, a mögött nagyon is kiszámított üzleti döntés volt...
Nem járhat a régi kitaposott kényelmes úton, amit már kitöltenek az emlegetett cégóriások.
Pont arra szeretnék rámutatni, hogy voltak más feltörekvő cégek, néha igencsak innovatív megoldásokkal (pl. Rotary Rocket), de nem volt az élükön egy olyan buldózer mentalitású és igen jó üzleti illetve politikai érzékkel megáldott vezetőjük, mint Musk. Mint említettem, szerintem ez az, amit valóban méltányolni lehet és kell benne.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Stanlee
őstag
A Solarcity arfolyama az elmult egy evben 16-63 dollar kozott ingadozott, most aktualisan 21 dollaron tanyazik. Ha nem Musk neve lenne a ceg mellett, feltetelezem extra gagyinak nevezned vagy nem is tudnal valoszinuleg rola. A ceg tevekenysegi kore nem specialis, aki igazan ismeri a napenergias cegeket, az szerintem kapasbol tud legalabb 5 ugyanilyen portfolioju tozsden jegyzett ceget megnevezni, igaz azok mogott nem Musk all, ezert a hype korulottuk nem letezik.
Nem Musk erdemeit akarom ezzel degradalni, tenyleg orvendetes, hogy fejleszt, meg tortet es megy elore, mindent megmozgat bizonyos technologiak fejlesztese erdekeben. Ez orvendetes, de nem kell piedesztara emelni sem.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Fűnyíró topik
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- Fotók, videók mobillal
- Szemüveges topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- További aktív témák...
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen