Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz #06658560 #27 üzenetére

    Mondjuk az sem hátrány, hogy trollkodás helyett szabadon felhasználhatóvá tették az akkukkal kacsolatos szabadalmaikat. Korábban a GM például NiMH akkuk kapcsán vett céget, majd eladta a Texaco olajcégnek, aki az így szerzett szabadalmakkal kapcsolatban perelgetni kezdte a Toyota akku beszélítóját, a Panasonicot.
    Amcsi piacon lévő cégek közt meg jellemző, hogy csak azért folalkoznak elektromos és hibrid autókkal, hogy ne tiltsák ki őket Kaliforniából, mivel az ottani szabályozás megköveteli, hogy legyen környezetbarát autójuk. De azért kilóg a lóláb például a hidrogénes autóval, amit nyomattak ott.

    (#30) Cifu
    hazárdőr, ami feltörekvő cégek esetében nem meglepő. Nem járhat a régi kitaposott kényelmes úton, amit már kitöltenek az emlegetett cégóriások. A spaceX kapcsán az USA és a cége érdeke egy irányba esett, szükségük volt szállítóeszközre és végül meg is kapták. Szóval nem csak a pr jó, hanem van eredménye is a tevékenységnek. Amennyire tudom példátlan gyorsan jutott el nulláról a jelenlegi szintre minden cége.

    [ Szerkesztve ]

  • emvy

    nagyúr

    válasz #06658560 #40 üzenetére

    Jajistenem, tehat szerinted az Uber sem ertekelheto, vagy az Amazon sem volt ertekelheto mondjuk 2013-ig.

    Tenyleg, minimalisan olvassatok mar legalabb utana, hogy erdemes menedzselni egy novekedesre beallitott ceget. Kicsit gondolj utana, hogy vajon az Amazon miert volt veszteseges 20 ev utan is, amikor dollartizmilliardos bevetelei voltak. Nem, nem Jeff Bezos volt a hulye.

    while (!sleep) sheep++;

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz #06658560 #52 üzenetére

    Ez ilyen közgáz ökölszabály.

    Egy új termék (autó, rakéta...) kifejlesztése rengeteg pénz, gyártásának beindítás szintén, termelés felfuttatása detto. Ha viszont már gyártás felfutott és mennyiségben van az adott termék előállítva akkor leesnek a költségek (nem kell kifejleszteni gyárat építeni) "beüt" az economy of scale. Az economy of scale a minőségben is nagy előrelépést jelent, de ezt most hagyjuk ki.

    wiki sokkal értelmesebben elmagyarázza

    -spacexnél most kezd beütni az economy of scale, nem mellesleg már most is ők a legolcsobbak, már Oroszokat is szorítják ki, ULAnak esélye sincs, "Ariane/Long March" is csak komoly állami támogatással tud versenyezni velük.

    -teslanal 2018-2020közt fog. Ezért lehetséges, hogy 35.000$ lesz egy 3as ami 5.9 alatt van 100on és megfelelő CO2mentes energia termeléssel kombinálva (szél, nap (ld solarcity), atom, víz...) eléggé zöd is lesz.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #06658560 #74 üzenetére

    Dízelek már a 35%-ot elérik, és elméletileg nem lehetetlen az 50+%.

    Ideális körülmények között, nagyon nagy méretű hajómotoroknál, ha jól tudom már 50% körül vannak, de azért ez nem opció az életben közúti járműveknél.

    Az ideális rendszer jelenleg egyébként egy sima range extenderes megoldás lenne, a belsőégésű motor csak akkut töltene, direkt hajtásban nem venne részt. Ekkor elég lenne egy munkapont neki. E mellé kétakku, egyik merítés, másik töltés állapotban, valamint a fékezési energia tárolására szuperkondenzátor. ekkor a hajtáslánc minden eleme a számára ideális körülmények között dolgozhat.

    Ez ideális mondjuk városi környezetbe, de hosszútávú közlekedésre (pl. autópálya) pont, hogy kisebb a hatásfoka, mint egy hagyományos autónak, hiszen az aksik, szuperkondenzátorok és miegyebek holt és haszontalan súlyként cipeled magaddal.

    Ez a hibrid elképzelések rákfenéje, és ezért opció például már régóta az elektromos autó kis távolságú közlekedésre (PSA elektromos autói az 1990-es években, amit például postások használtak). Viszont általános rugalmasság terén nem megoldás.

    Ezen kívül megjegyezném, hogy most egy picit leragadtunk a személyautóknál. Pedig az üzemanyag-felhasználás egy nagyon nagy része nem személyautókhoz köthetőek, lásd még munkagépek, teherautók, stb.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz #06658560 #75 üzenetére

    "Ez egy pozitív tulajdonsága szerintem. Ugyanis így nem legyinthet senki rá, hogy de itt nem is érzem a hatását."

    De lehet, hogy az a pár száz millió nagyvárosi ember, ha választhatna, akkor inkább elhinné bemondásra a káros hatásokat, ha cserébe lemondhatna a különböző bajairól - ha érted, hogy mit akarok mondani.

    "A négyszeres energiasűrűség egy dolog, a másik, hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni, mennyi ciklust bír, hogy viseli a gyakori kis lemerítést, rátöltést, mennyire időjárás-érzékeny? Ezeket mind fejleszteni kell!"

    Természetesen a négyszeres kapacitást úgy értve, hogy a többi paraméter legalább ugyanolyan marad, vagy legalábbis nem lehetetleníti el a használatot - különben megy a "megelőzte a korát" dobozba

    "Az ideális rendszer jelenleg egyébként egy sima range extenderes megoldás lenne, a belsőégésű motor csak akkut töltene, direkt hajtásban nem venne részt. "

    Ilyesmiken én is gondolkodtam, és egy egyhengeres állómotor, ami egyetlen tartományban hatékony, a jelenlegi motorok sok kedvezőtlen tulajdonságától mentes lenne (hatékony, kevéssé szennyez, emiatt nem kell rá a rengeteg emissziójavító- és egyéb sallang, tehát olcsón is lehetne gyártani). Viszont a Chevy Voltnál is elvetették az indirekt hajtást a töltési veszteségek miatt - illetve ott van az is, hogy ha egy akkupakkot mondjuk négy óra alatt lehet teletölteni, akkor az állómotor teljesítménye nem lehet nagyobb az összkapacitás negyedénél - extendernél elég 15-20kWh, tehát a motor 4-5 kWh-t tudna - túl kevés, még a menetközbeni használatot sem tudná visszatölteni. Szuperkondezátor egyelőre nincs olyan, ami akár egy ólomsavas akksi kapacitásával bírna hasonló méretben, azaz arra se lehet támaszkodni. Attól tartok, hogy hamarabb lesz piacképes a villanyautó, mint a range extenderes.

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz #06658560 #79 üzenetére

    A Föld szempontjából az is kimondottan jótékony hatású lenne, ha az emberiség 90-99%-a eltűnne, és akik maradnak is igyekeznek takarékosan bánni az ökológiai lábnyomukkal - csak hát ugye ezt nem lehet humánusan kivitelezni.
    Dehogynem hiszi el, már rengeteg példa van. A Contergant és a DDT-t is betiltották, nem azt mondják, hogy 1, úgysem hiszik el, hogy káros, 2, aki vesz belőle, az megérdemli a mellékhatásokat.

    A jelenlegi akksiknál a töltőáram nagyjából arányos a kapacitással, ezért kerül kb. ugyanannyi időbe egy autó teletöltése a saját legjobb töltőjével mint egy telefoné.
    Nyilván a négyszeres kapacitásnál a többszörös töltési idő visszaesés, míg arról volt szó, hogy a többi paraméter legalább ugyanolyan marad.

    Ha a két akku közel azonos kapacitású, és menet közben csak az egyiket töltöd, akkor azzal lényegében felezed a menet közbeni töltőáramot.
    A gondolatmenetem azon alapult, hogy a max. töltőáramot az akkupakk korlátozza. Ha kicsi a pakk, és a range extender tényleg csak töltésre használható, akkor az akkupakk meghatározza a belsőégésű motor teljesítményét is.

Új hozzászólás Aktív témák