Új hozzászólás Aktív témák
-
Teréz Atya
senior tag
Engem mar huzott le taxis. Volt, amelyik Schumachernek kepzete magat es egy Octival egy Audi A8-at akart legyorsulni a lampanal. Egy okorkoro atment a keresztezodesen amikor piros volt a lampa, es ugy rahuzta a szabalyosan atkelo bacsira a kocsit, hogy majdnem elsodortuk. Egy meg akkora idegbeteg tajparaszt volt, hogy meg is kerdeztem, nem zavarom-e. Es mindezt ugy, hogy alig jarok taxival.
Mit mondjak, udvozollek Uber!A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
válasz Teréz Atya #101 üzenetére
És mire alapozod azt, hogy az Über "taxisok" között, akinek azért jóval kevesebb előírásnak kell megfelelnie, az kultúráltabb lesz, nem lesz ugyanúgy egy közveszélyes őrült kisebbség?
-
Teréz Atya
senior tag
-
Blasius0704
tag
A wunder kimarad mindig az ilyen beszámolókból..
-
zippofcy
senior tag
Azt kell látni hogy a taxira mint szolgáltatásra az állam vet ki akkora sarcokat mint benzinre. Ezt a sápját félti az Ubertől és ezért nem engedélyezni Magyarországon.
Mert ha engedné, a taxisok nagy többsége átmenne az Uberhez. Az utasok jól járnának, az Uber sofőrök is jól járnának. Az állam meg beszopná.Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
devil-k
nagyúr
válasz Blasius0704 #104 üzenetére
Mert fele olyan közismert, mint az Uber. Ahogy az Oszkár mellett elfelejtik említeni a Bla-Bla Car-t is.
- mozi bolondéria -
-
Cannabis7
senior tag
-
MAXIMIZE
tag
válasz Cannabis7 #107 üzenetére
De, jelenleg nem tisztázott a működése, tehát nem legális, külföldön sem véletlenül tiltják ki őket. Nem tudom mi a munkád, de valószínűleg a munka adód adózik rendesen utánad, na ha most valaki jönne és azt mondaná, hogy mi ugyan ezt a munkát megcsináljuk, de a munkadódnak nem kell adóznia utána, akkor valószínűleg másnap már nem kéne bemenned, és szerintem fel lennél háborodva teljesen jogosan, mert ismétlem nem egyformák a feltételek, ezen van a hangsúly, nem azon hogy melyik a jobb meg melyik a modernebb, egyforma feltételek mellett a piac fog dönteni, de így....
-
félisten
válasz MAXIMIZE #108 üzenetére
Neked milyen érdeked fűződik a taxizáshoz?
Mert fogyasztóként a versenynek kéne örülnöd, nem annak, hogy a 30+ éve bebetonozott elavult módszert erőltetik lobbin keresztül.
Amúgy az megvan, hogy a taxisok 100% elbukott a NAV razzián?
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
E770
senior tag
válasz MAXIMIZE #108 üzenetére
sosem egyformák a feltételek, pedig mindegyik személyszállítást végez:
Uber-Wundercar-Airportshuttle-oszkár-balbalcar-Fixshuttle-viptransfer-Limo-king-sárga bp-i taxiaz adózás elvileg teljesen más kérdés, ennyi erővel a pb-i sárga taxikat is be kellene tiltani, mert egyetlen egy hiéna sem fizet adót a beszedett pénzből és erre mérget vehetsz
a gyakorlatban pedig ha tűrik a nem adózó pesti sárga hiénákat, akkor egy szavuk sem lehet a többiről[ Szerkesztve ]
-
kpal
veterán
Az egyik legjobb talalmany ez.
Taxisok meg mit vergődnek ,repülőtéren is mindenkit leakarnak húzni . -
E770
senior tag
egyetértünk, az adózás (jogszabályszerűség) nem azon múlik, milyen konstrukcióban vezet a sofőr
de valóban az Uber (mivel készpénzmentes) a lehető legtisztább elszámolásügyileg - ezért kétlem, hogy bármelyik hiéna többet fizetett volna adóban, mint a legkevesebbet fizető Uberes -
gergejly
aktív tag
Köszi, így legalább tudom milyen az uber, sőt, lehet inkább azzal utazom majd.
Lehet választani autó méretet, pl 5 utasnak, kisbusz, hasonlók? -
devil-k
nagyúr
válasz gergejly #114 üzenetére
Magyarországon jelenleg még nem. További infók itt: Uber Magyarország
- mozi bolondéria -
-
MAXIMIZE
tag
És ez megvan???
NAV: az összes Uber-sofőr fennakadt a rostán
" Annak ellenére, hogy gyakorlatilag "üzletvitelszerűen" taxiztak, egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem adott számlát.
A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt. A revizorok azt is megállapították, hogy sem taxi engedéllyel, sem alkalmassági vizsgával nem rendelkeztek az Uberrel szerződött sofőrök."
Hát erről ennyit....
[ Szerkesztve ]
-
-
E770
senior tag
válasz MAXIMIZE #116 üzenetére
hátha segít az ismétlés:
szerinted melyik gépjárműben találsz pl. taxamétert
Wundercar-Airportshuttle-oszkár-balbalcar-Fixshuttle-viptransfer-Limo-king- ...és keress nekem kérlek egy pesti hiénát, aminek a taxamétere üzemszerűen működik!
Milyen nem akarod észre venni, hogy ez most egy Uber boszorkánykergetés éppen?
A többi nem taxi személyszállítási forma is bosszant vagy csak eddig nem tudtál róluk?[ Szerkesztve ]
-
MAXIMIZE
tag
Nem tudtam róluk, nem ismerem azokat, de ismétletem magam, nekem nem az uberrel vagy a többi ilyen céggel van a bajom, hanem azzal, hogy igazságtalanul sarcolnak olyanokat akik maguknak teremtenek munkát és ezzel egyenlőtlen feltételekkel jutnak előnyhöz a többiek. Az meg aki olyan hülye, hogy egy fix kilométer díjú taxiban át tudják verni, az magára vessen, ott a telefon a kezedben, látod hogy hány kilométert mentél, és azt szépen beszorzod azzal az összeggel ami a taxin 600 helyen fel van tüntetve.
-
E770
senior tag
válasz MAXIMIZE #119 üzenetére
látom te sem utaztál még hiéna taxiban - tudod mennyiszer láttam pl. külföldieket az első sarkon kiszállni a hiéna taxiból, az pedig az utcán veréssel fenyegette meg az utasokat, hogy 5 ezret azért mindenképpen adjanak
esélyed sem lenne, még neked se - fél percen belül ott lenne még 3 másik hiéna - és ez így megy már évtizedek óta, fix 'drosztokon' állnak meg tudod nézni őket (bár csak messziről)az összes többi személyszállító is nagyon régóta létezik - Uber még sehol sem volt, ja meg Wundercar sem
nem volt itt soha semmilyen egyenlőség a törvény előtt, azaz sem a jogalkotás sem pedig a jogalkalmazás nem teremtett egyenlő feltételeket - ezért abszurd pont az Uber kapcsán egyenlőségért kiáltani
-
MAXIMIZE
tag
Akkor nem kell hiénához beülni, hívsz egy cégest és kész.
De pont ezaz, hogy a törvény kikényszerítené az egyenlőséget (ezért hozták a taxisrendeletet) csak egyes cégek, ilyen olyan kiskapukat próbálnak meg kihasználni, csűrik csavarják a jogihézagokat. Kiváncsi leszek mi lesz a vége. -
MAXIMIZE
tag
Ja hogy ez nem adócsalás? "egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem adott számlát.
A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt
Te végig olvastad a cikket? "érdemi adófizetés és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét"
Meg mi az hogy semmi közük??? személyszállítást végeznek, tehát ezek a dolgok kötelezőek.
[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
válasz MAXIMIZE #123 üzenetére
nem adom fel, ismét kérlek nézz körül
ezrével végez itt számtalan formában személyszállítás az Uber-en kívül - még külföldre is, szinte bárhová, bármikor
senkinek nincs taxiórája, mert talán csak nem akar a buszsávban közlekedni
Nem a jogszabály kényszerít ki bármit is, a jogalkotás csak papírt gyárt
a jogALKALMAZÁS, pl. a rendőrök sz.rnak magasról a hiénákra, eltűri az összes hatóság az üzletükethidd el, amióta sárga a pesti taxi, az autón már szinte alig látod, hogy hiéna, sokkal nehezebb az autó alapján kiszűrni
ja, hogy az a megoldás, hogy telefonálsz?
kérlek próbáld majd meg december második felében pl. a kora esti órákban bármilyen diszpécsert telefonon elérni - látom még nem volt ilyen élményed: elárulom, nem lesz könnyű, sőt a BKV gyorsabb lesz -
-
E770
senior tag
arra nem kapok sose választ, hogy most miért éppen az Uber ?
mitől lettek most ennyire aktívak az Ubertől?
pedig szerintem csak egy újabb színfolt a már régóta tarka palettán
(bár a taxisoknak értem, hogy ez fáj a legjobban...) de mondjuk a reptéri kisbusz sem tetszhetett nekik eddig sem[ Szerkesztve ]
-
66zio
aktív tag
Azért az oszkárt és hasonló telekocsis oldalakat ne keverjük már ide kérem. Annak a lényege, hogy x városból el fogok menni csütörtökön y városba, meghirdetem, hátha jön velem valaki. Ha jön akkor feleződik a BENZINKÖLTSÉG ha nem akkor is elmegyek. Uber, taxi és társai viszont hívásra mennek. Szóval nem az van, hogy az Uberes, taxis, előre elhatározza, hogy x- ből y-ba megy és ha jön valaki felveszi költségfelezően hanem üzletszerűen megy.
szerk: Ha a telekocsizást üzletszerűen csinálja valaki, például sokkal többet kér mint ami a benzinköltség része lenne, akkor azt is megtalálja a nav, ne aggódjatok.
[ Szerkesztve ]
-
66zio
aktív tag
Ezt, hogy érted? Szerintem ahhoz drágábbnak kell lenni a többiektől, hogy pénzt tudj vele keresni. Konkrét számra nem emlékszem de meg van szabva egy maximum kilóméterdíj amit csak üzleti profillal tudsz megemelni, de akkor már látja a NAV is, hogy itt bizony üzleti utasszállítás történik és adózni kell.
-
66zio
aktív tag
Jaa, így már értem. De itt meg nincs kérdés, benne van a nevében az üzleti ergó adóznia kell. Más kérdés, hogy ezt is el lehet sunyiskodni, de egy NAV-os ellenőrzésen megüti a bokáját. Volt már erre példa.
Én csak azért mondtam, hogy ne keverjük ide az oszkárt és hasonló telekocsikat, mert az alapelképzelés az nem az üzleti felhasználás ami ugye nem adóköteles és nem is nyerészkedő, viszont az Uber, taxi tisztán üzletről szól, mindenképpen adózni kell(ene).
-
E770
senior tag
szerintem nincs éles határ sem a gyakorlatban sem pedig az elméletben
Oszkar félék vs. Uber félét közöttminden azon múlik, hogy közelíti meg a sofőr
az Oszkárok is tudnak direkt olyan útvonalon menni, amerre utasokat tudnak gyűjteni
de a költségmegosztás már eleve haszonszerzéssel járaz Uberesek is tudnak úgy fuvarozni, hogy amúgy is erre arra kellene járniuk, s közben ha jön egy utas akkor elviszik
a reptéri transzfer akkor melyik kategória?
-
devil-k
nagyúr
Alapesetben az Oszkár nem a haszonszerzésről szól. Mi is megyünk hétvégén Pestre és viszünk el embereket, szám szerint kettőt. Az üzleti Oszkároknál nyilvánvalóan ez a cél.
Nem értem, hogy a mi esetünkben mi a haszonszerzés? El kellene különítened a két fogalmat egymástól. Haszonszerzés és költségmegosztás. Marhára nem ugyanaz a kettő.
"az Uberesek is tudnak úgy fuvarozni, hogy amúgy is erre arra kellene járniuk, s közben ha jön egy utas akkor elviszik
Nem erről szól az Uber... Nem teletaxi...
- mozi bolondéria -
-
E770
senior tag
a legtöbb konstrukcióban benne van a lehetősége szinte bárminek,
azaz szerintem nincs éles határ, sőt egymással átfedésben vannakpéldák
ha regisztrált Uber-es sofőr vagyok és éppen olyan napom van, hogy el kell mennem Bp-en a III. a X. és XI. kerületbe, akkor bejelentkezek és ha jön fuvar, akkor szerencsém van
(Uber költségmegosztás)Oszkár
az oldalukon olvasható:
"Üzletszerűnek minősül, ha az autós nem csak költséget oszt meg a telekocsizás révén, hanem profitra tesz szert, és nem alkalomszerűen végzi a tevékenységet."na mármost az a fogalom, hogy profit és alkalomszerűen bizony bizony nagyon felfogás kérdése
(mert ha az üzemanyag árát bőven kifizetik az utasok, attól még lehet veszteséged, ha az autó többi költségét is beleszámolod)
az alkalomszerű relativitását már nem is elemezném[ Szerkesztve ]
-
devil-k
nagyúr
Az előbb írtam, hogy ne az üzleti Oszkárokat nézd, hanem mondjuk csak a mi példánkat. Mi nem fogjuk egy nap megtenni négyszer a Debrecen-Budapest útviszonylatot.
"ha regisztrált Uber-es sofőr vagyok és éppen olyan napom van, hogy el kell mennem Bp-en a III. a X. és XI. kerületbe, akkor bejelentkezek és ha jön fuvar, akkor szerencsém van
(Uber költségmegosztás)"A sofőr nem látja, hogy hova kell majd vinni az utast, csak akkor kapja meg a címet, amikor az beült az autóba. Vagyis hiába mennél te A-ból B-be, hogyha az utas K, D, E, X helyekre fog menni, ami marhára nem fog neked megegyezni. Annak az esélye, hogy Ő is oda menjen, egyenlő a majdnem nullával.
Ezek szerint még nem Ubereztél.
- mozi bolondéria -
-
E770
senior tag
apropó, miért ne nézzem az üzleti Oszkárokat, ők is személyszállítást végeznek, mint az Uber - mi a különbség?
másrészt pedig ha nem időre kell menned valahova, akkor belefér pár olyan fuvar ami nem pont oda megy - s akár mekkora kerülőt is kell tenned egy utas miatt, bőven behozza a útiköltséget, azaz költségmegosztás lesz
-
66zio
aktív tag
Pedig van különbség rendesen. Megnézem ahogy te mondjuk nyíregyházáról felUberezel Pestre, vagy Budapest 7. kerületből átoszkározol a 8. kerületbe, vagy 1,5km-t menj oszkárral. Ráadásul oszkáron nem háztól házig visznek (vihetnek úgy is, de az csak a vezetőn múlik és nem kell többet fizetned érte, ha ilyen jó fej). Mit szólnál ahhoz, hogyha beszállsz egy UBereshez és nem visz el a célodhoz? Akkor is megy az öt csillag stb? Hiszen ugyan az mint az oszkár, akkor nem köteles odavinni. Amúgy ég és föld a különbség.
-
66zio
aktív tag
Már megint az üzleti dolgok kevered ide ami igen hasonló a többihez, de a telekocsi nem erről szól. Az oszkár azért hozta be, hogy valamiből az oldal is fent maradjon. De az üzleti sofőröknek adóznia kell(ene).
„A profitorientált sofőröknek nem érdeke úgy elindulni, hogy az út nem termeli meg az útiköltséget. (A klasszikus telekocsi esetében ezt nincs így, mert ott az az alapfelállás, hogy a sofőr így is úgy is utazik).”Lehet bennem van a hiba (de tényleg), de én akkor sem tudom a TELEKOCSIZÁST összekeveri se az uberrel se a taxival. Már nem tudom ki kezdte el összemosni azzal a szöveggel, hogy miért csak az Ubert szívatják, őket miért nem? Azért mert más dolog a kettő. Nem a profitról szól, ha igen azután adózni kell. De tudom van az, hogy ha nekem rossz akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Most regisztráltam a profilom az Uberre, de felmerült bennem egy kérdés. A 4. kerületből mennék soroksárra, ami nem a legközelebbi pont. Hogy-hogy a sofőr nem tudja a címet? Ez nem lutri számára? Egyébként köszönöm a cikket, ez alapján fogom kipróbálni az egész processt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Gyúrósok ide!
- Mobil flották
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- World of Tanks - MMO
- Vallás
- PlayStation 3
- Kutya topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Lenovo ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8365U 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv., gar
- IPhone 13 256GB Green gyári független megkímélt akku 91%
- IPHONE SE 2.GEN 2020 64GB FÜGGETLNE NAGYON JÓ AKKU, GARANCIA, ÜZLETBŐL
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest