Új hozzászólás Aktív témák
-
E770
senior tag
nagyon szomorú vagyok, hogy ma Magyarországon így kezelik az Uber-t, szinte ellenségnek tekintik lehetőség helyett
de közben minden más (Wundercar, Oskar, többi telekocsi...) mintha valami tök más lenne, pedig közben (utas oldalról) lényegében ugyanezt csinálják
vajon miért tűrik meg, mikor pl. egy hosszabb távú telekocsi úton sokkal jobban függ az életed a vezetőtől, mint egy városi fuvarnáladdig szvsz nem lenne szabad szabályosságot, szabályszerűséget felhozni az Uber kapcsán, amíg a jogalkalmazás évtizedek óta tűri a hiénákat!
köszi a cikket
minél nagyobb ismeret, s több felhasználója lesz az új lehetőségeknek, annál hamarabb lesz lehetetlen a szőnyeg alá söpörni -
devil-k
nagyúr
Az Oszkár az kicsit más tészta. Ott nem a nyereségszerzés a cél, hanem a költségek megosztása, amit az EU támogat, ezért nem sikerült itthon elkaszálni és nem is tudják a jövőben sem. Az megint más kérdés, hogy sokan üzletszerűen használják a dolgot.
Vagyis rendelkeznek egy legalább 8 fős autóval, megjárják Debrecen-Budapest útszakaszt egy nap kétszer, minden nap és elég jó lóvét szakítanak vele. Azt bebizonyítani pedig nem tudod, hogy ők ezzel úgy foglalkoznak, mint üzleti tevékenység. Egyszerűen csak rávágják, hogy dolguk van ott és kész. Egyébként az ilyen "üzleti" Oszkárosok jobb áron visznek oda-vissza, mint az "egyéniek".
Pl..
Debrecen - Budapest - kb. 2.650 Ft (egyéni Oszkár, a sofőr + 3 fő)
Debrecen - Budapest- kb. 2.300 Ft (üzleti Oszkár, a sofőr + 6-8 fő)Rengeteget utazok Oszkárral. Pont azért, mert olcsóbb, mint egy diákjegy és gyorsabb, komfortosabb is (általában).
[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
E770
senior tag
ez a telekocsi is OK, szerintem is rendben van
csak akkor nincs alapja annak, hogy a taxizáshoz micsoda pav meg minden kell, bezzeg az Ubernek meg semmi, tehát nem egyenlő a feltétel -- szerintem eleve hibás gondolkodás, az Uber nem sárga pesti taxi, se busz sáv se megállás nincs külön joggal
aki közlekedés biztonságot emleget taxi vs. Uber az mintha elfelejtené, hogy Oskar meg szabályos akkor?
azaz a fuvar célja nem befolyásolja a fuvar egyéb körülményét szvsz, szóval most is sikerült egy remek lobbijogszabályt hozni ismét a bölcs de nemkapzsi jog"alkotó"knak[ Szerkesztve ]
-
DonElvis
tag
Teljesen egyetértek az előző hozzászólásokkal, ez egy jó és működő rendszer, valamint költséghatékony.
Haladni kell a korral.
A taxisoknak sem az überezőkön kellene köszörülni a nyelvüket, hanem átgondolni azt, hogy miért lehet az Uber olcsóbb. Persze ezen már taxis cég elgondolkozott, és ott is okoseszközök osztják a címeket, habár erősen le vannak maradva. Taxis ismerősöm nyilatkozott arról, hogy mibe is kerűl neki az, hogy egyáltalán dolgozni tudjon. Az autó fentartásán és üzemeltetésén kívűl komoly összegeket kell leperkálnia a (ha jól emléxem kb. 60K HUF/hó) a taxistársaságnak, ha egyáltalán címet akar kapni. Ha jól tudom a drosztért ahol áll, azért is fizetnie kell havi szinten (szintén 60K HUF/hó) a BKK-nak. Szóval kn 120K HUF minusszal indúl egy hónapja úgy, hogy egy métert nem ment még az autóval. Ezek nagyon durva terhek, amelyektől az Uber mentesűl.
Volt mostanág vamailyen határozat, hogy az Uber törvényes-e vagy nem. Ha jól vagyok tájékozódva, akkor sikerűlt valamilyen megoldást találni arra, hogy az Uber törvényesen működhessen tovább. Innentől nem értem, hogy taxisok miért nem übereznek inkább.
Ami nem számít, az nem érdekel
-
E770
senior tag
aki a klasszikus taxit választja, az persze más feltételekkel működik, mást fizet, de más körülmények között is közlekedik, parkol
lehet, illetve lehessen választani, mind a fuvarozóknak, mind pedig az utasoknak (a stoppolás sincs tiltva, az is egy másik verzió)vajon a kisvárosi magánzók vagy a pesti hiénák milyen társaságnak fizetnek fix díjakat?
az Uber mellett van még pár másik hasonló, s remélem lesz is még egyre több, legyen verseny itt is!
-
DonElvis
tag
Nah a válaszod volt pont az, amit már én sem mertem leírni
Az utasnak kivűl esik az érdeklődési körén, hogy milyen színű a kocsi ami Ab-ból B-be viszi. Jelenleg az autó színén és az áron kívűl nem nagyon tudok különbséget tenni a két szolgáltatás között. Gondolom a legtöbb esetben az ár dominánsabb mint a szín. Innentől kezdve eléggé egyértelmű a döntés.
Ami nem számít, az nem érdekel
-
DonElvis
tag
"vajon a kisvárosi magánzók vagy a pesti hiénák milyen társaságnak fizetnek fix díjakat? "
Itt azokra gondolsz, akok se nem Uber(vagy hasonló) se nem sárgataxi oldalon nem harcolnak? Mert ez ám jó kérdés. Bevallom soha nem utaztam így Európában. Ázsiában ez bevett dolog pl városok között, és komoly alternatívája a tömegközlekedésnek. De itthon.... tényleg nem láttam még ilyet.
Ami nem számít, az nem érdekel
-
E770
senior tag
itt csak arra gondoltam, hogy amit írtál ("komoly összegeket kell leperkálnia a (ha jól emléxem kb. 60K HUF/hó) a taxistársaságnak, ha egyáltalán címet akar kapni.")
ez nem vonatkozik a kisebb településekre, mert ott nincs társaság, akinek fizetnie kell címekért, de nincs is diszpécser akit felhívhatnál te mint utas
a pesti hiénákról pedig ugye nem is beszélve (pl. [link])
[ Szerkesztve ]
-
Rodi 4.80
senior tag
A taxi az Uber-hez képest olyan, mintha még mindig fülkébe járnánk telefonálni, vagy internet kávézóba netezni.
Haladni kell a korral, ez van. -
Rodi 4.80
senior tag
"a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is."
Ez azért van mert létezik egy taxis maffia, aminek a keze elég mélyen be van dugva a kormány seggébe, és nem szereti a konkurenciát.
-
#02683648
törölt tag
Hát nem tudom, ha egy, egyetlen egy szakmát kellene mondanom (a politikus mellett bár az nem szakma...) akikkel zéró, nulla, semmi szolidaritást nem tudok érezni, akkor az a taxis. Úgyhogy nem, baromira nem ejtek könnyet a világ egyik taxisa felett sem aki bármilyen netes alkalmazás miatt be kell h a jövőben csukja a boltot.
Az állam szempontjából egy másik, és legitim igény, h az uberrel keletkezett jövedelem le legyen adózva.
Ettől független a taxisok kapálózása, ami az ő szempontjukból érthető de attól még nem fogok vele azonosulni.Vannak olyan szakmák ahol egy hasonló megoldás bejövetele esetén a már a piacon lévő "oldschool" szereplők mellett állnék ki, de az taxis nem ilyen, számomra legalábbis biztosan nem az.
-
tresh
addikt
válasz Rodi 4.80 #65 üzenetére
+1
Amúgy jó pofa ez a taxis "munka" de az én szemembe nem más mint egy hivatásos sofőr és valljuk meg ehhez nem kell 8 általánosnál több tudás. Igen ez most durva lenézésnek tűnhet de a taxisok 50%-a gps nélkül már eltéved..(régen fejből tudta az összes utat és mindig a gyorsabb rövidebb úton ment). A fele szintén a yes/no angol tudáson tovább nem jutott. Szóval lehet szépíteni itt a dolgokat de a taxis társadalom 20-25 éve ugyan azon a szinte áll sőt csak rosszabbodik.(prémium szolgáltatásokra persze ez nem igaz) Ettől függetlenül semmi bajom nincs a taxisokkal azon kívül hogy rájuk nem vonatkozik a KRESZ és a rend éber őreivel igen csak jóba vannak..
Viszont nem illik elfelejteni hogy a taxis szolgáltatásoknak vannak előnye idő terén pl mehet buszsávba,kijelölt parkolóhelyeken tud megállni(városba ez előny) .Nekem szerencsére sok pozitív tapasztalatom van taxizások terén. De azért úgy gondolom az Uber jó példa nekik hogy mennyire el vannak maradva és hogy lépni kell ha versenybe akarnak maradni hosszútávon.
Köszi az írást érdekes volt
-
WhiteWalker
nagyúr
Egy kérdés felmerült bennem ,mert erre senki nem tér ki...Mi történik ha Uberezés/Oszkározás közbe balesetem lesz? Elvesztem az egyik lábam mondjuk...ki lesz a felelős ,ki fizeti a költségem, vagy kapok e életjáradékot ?
Nem tudom , de csak sejtem ,ha ez taxizás közbe történik akkor gondolom biztosítás jön létre köztem és a taxi közt , mint a BKV járművein...
Ilyenkor hogy van ez?
[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
míg az übert brmelyik hülye csinálhatja
hát igen, szerencsére mindig intelligens, kultúrált, előzékeny taxisokkal találkozik az ember, akár utas, akár az úton közlekedik.
Abban a részében egyetértek, hogy irdatlanul lehúzzák a taxisokat, és sok embernek fáj, hogy a jó kis pénzkereseti lehetőséget (értsd a taxisok lehúzását) el akarja tőlük venni az über.
-
#56573440
törölt tag
válasz WhiteWalker #73 üzenetére
"mint a BKV járművein..."
a bkv már rég nem ad klasszikus értelemben biztosítást. ha valami gebasz van akkor vagy ad vagy nem, ha nem, vagy vitatod a mértékét, akkor viheted perre.
a taxiknál van biztosíték, mind a taxis oldalán, mind a cégnél, ezen túl meg saját kategóriája van a hivatásos taxis autóknak kgfb terén is.
ha a taxis hibáján kívül történik arra nem nagyon találtam (mondjuk nem is néztem túl sokáig) egyértelmű leírást, mert ott a kárt okozó jármű biztosítója az elsődleges aki fizethetne, de az ugye normál esetben egy mezei biztosítás csak... hogy olyankor fizet e a taxis cég vagy a biztosítója az egy roppant jó kérdés
-
devil-k
nagyúr
-
PistiSan
addikt
Köszi a cikket, felénk még jó sokáig nem lesz ilyen, de érdekes olvasmány volt.
-
RexMaximus
aktív tag
Nem. A rendszer nem engedi. A taxisok maguk csinálták ki az iparágukat. Gyakorlatilag mindenhol rémes a megitélésük.
Az Uber rendszerében értékelni tudják egymást a soför és utasa. Így a rendszerből kiesnek a nem kívánt személyek. Ezzel nem tudják felvenni a versenyt a taxisok. Ez az iparág így megváltozott. Ha megnyeri a jogi csatákat az Uber, ha nem.
-
devil-k
nagyúr
válasz WhiteWalker #82 üzenetére
Meglátszik, hogy nem ismered se az Ubert, se az Oszkárt, de azért elítéled mind a kettőt.
1.5 éve Pesten egy taxiban utaztunk és karamboloztunk, a taxis volt a hibás. Hívtak egy másikat, 5 percre rá ott koccanás volt, a taxis volt a hibás. Na, ennyit róluk.
- mozi bolondéria -
-
#56573440
törölt tag
válasz WhiteWalker #82 üzenetére
őőő azért nem tudom, a környezetemben többször előfordult hogy nem fizetett a másik biztosítója. az egyik cimborára ráhúzták a kormányt, ő motorral volt a másik autós, elismerte a csávó a hibáját volt rendőr ahogy megy személyi sérülésnél. a biztosító meg azért nem fizetett mert szerinte holttérben volt a motorral, és nem húzódott és fékezett eléggé hogy megelőzze a balesetet. nem tetszik találkoznak a bíróságon. hogy rárántotta a kormányt a másik kb, fékezni nem volt ideje a motorral az nem számított, és egész biztos a motorosok hobbiból elüttetik magukat mert az olyan jó móka...
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
Nem utaztam még Uberrel (egyszer, ha rászorulok majd kipróbálom), inkább BKV-zok (nagyon ritkán járok éjszakai járattal), ha már van bérletem. A sima taxit meg messziről kerülöm.
-
macko20
őstag
Egy illegális dolgot kipróbálni még mindig bűncselekmény?
Aki megadja a bankártyájának a titkos adatait egy külföldi cégnek ,teljes hozzáféréssel ,az megérdemli ,h ha átverték mehessen a sóhivatalba reklamálni ![ Szerkesztve ]
Villanyszerelés is ! Üdv.:m20
-
Jhonny06
veterán
Maradi-e vagy? Soha nem rendeltél még semmit a netről? Mert ha igen, akkor már te is megadtad a kártyád adatait. Meg még több millió ember, aki nap mint nap biztonságosan vásárol a neten. Nem a kőkorszakban élünk. Amúgy nem illegális az Uber, szóval miről beszélünk?
Meg ki beszélt itt átverésről? Elolvastad a bejegyzést/tudod egyáltalán hogy milyen témához szólsz hozzá? Mert az az érzésem, hogy nem igazán.
[ Szerkesztve ]
-
WhiteWalker
nagyúr
Nem ismerem egyiket sem, valóban. De nem is szeretném.
Ritkán járok még taxival is , de ha nagyon rá vagyok szorulva akkor már inkább taxit választom. -
devil-k
nagyúr
válasz WhiteWalker #89 üzenetére
Akkor hogy alkothatsz véleményt valamiről amit nem ismersz?
- mozi bolondéria -
-
Xaels
félisten
Ne haragudjatok, de most nem olvasom végig a szájkaratét.
Egy hosszabb tervezést nem tudna valaki betenni mondjuk Dél Pest és Óbuda között? Mert ez a táv ami van azt Bubival is hamar letudja az ember.
Annyit azért hozzátennék, ha már belváros. Napközben amikor áll a fél város akkor kijön a Taxi azon előnye, hogy használhatja szabályosan a Busz sávot. Így akinek azért fontos, hogy haladjon nem biztos, hogy alternatíva tud lenni az Uber.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
E770
senior tag
nem meglepő nekem: [link]
de a Bp.-i taxisok szolgáltatásainak ilyen értékei szerintem ennek a harmadát sem érik el
-
atike
nagyúr
Kinek is jó?
- akik sokat utaznak taxival
Itt máris megbukott nálam....
-
Birom ezeket a szólamokat, hogy a taxisok nagy arányban bunkók, tuskók, megpróbálnak lehúzni, bezzzzeg az Über. Az ilyen kijelentések elkövetői aztán nagyon képben lehetnek a dolgokkal...
Übernél lényegesen könnyebben lehet valaki személyszállító kisiparos, mint rendes taxis, úgyhogy aki a taxis szakmában csődöt mondott még lehet belőle Überes, fordítva meg elég nehezen.
Nem azt akarom mondani, hogy a taxizás elit szakma elit emberekkel, de az én tapasztalatom elég sok céges repülőtér->BP, BP-> repülőtér út alapján (Zóna Taxi / Taxi 4), az hogy egyetlen egy BP-i taxiutamon sem volt probléma. Soha.
Németországban pedig egyetlen-egyszer volt: egy faszkalap elvállalta a fuvart, de nem jött ki, majdnem lekéstem a repülőgépet.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs