Új hozzászólás Aktív témák
-
mcfly72
tag
Nekem 93-as a formanom, 2 éve hajtom, mindíg produkál valami váratlant, tavaj hengerfejtömit kellett cserélni, utána önindító baj, most nemrég a karbi volt porondon, előtte egy kis gyujtásbalhé....hááát
a csoda csak a skoda
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14301 üzenetére
Nekünk 15 éve van egy 93-s GLX-s Favoritunk, a gyújtásjeladó gondot leszámítva, soha semmi váratlant nem produkált. Épp ezért mivel garázsban tartott, keveset futott példányt sikerült választanom, remélem nem futok bele semmi váratlanba, ami miatt lerohadnék.
(#14303) mcfly72, köszönöm, szerencsére sok hozzáértő ember van itt.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14303 üzenetére
Azért vannak itt többen is, nem csak ő. Nekem még régebben a Favorit-Feliciás kérdéseim nagy részét Robi-Mágus páros válaszolta meg.
Most meg nagyon kíváncsi vagyok mitől tud lerohadni a Favorit. Vagyis mivel tudom elkerülni ezt. Ha jól emlékszem te Mágus nagyon sok km-t tettél a kocsiba, mi az ami tönkremegy váratlanul?
-
peti_s
addikt
válasz peti_s #14304 üzenetére
Nos, első körben ezek lesznek cserélve. Olaj, hűtővíz, termosztát, gyújtógyertyák, gyújtókábel, elosztófedél, rotor, benzinszűrő, légszűrő, pollenszűrő. Jön a ködlámpa, illetve km óra javító készlet. Ezek közül sajnos a rotort, és az elosztófedelet még nem cseréltem, arra ha kaphatnék egy kis útmutatást azt megköszönném.
Ha egy ilyet veszek, azzal kiiktatható a katalizátor?
Illetve, több féle km óra felújító készletet látok, nálam egyik óra sem megy, a sebességet mutatja. Melyiket válasszam?
Még 1 utolsó, milyen típusú pollenszűrőt tudok hozzá rendelni?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14306 üzenetére
Továbbra is téli autó lesz, de olcsóbb és kényelmesebb megcsinálni atombiztosra, mint lerohadni vele az autópályán. Legalábbis, ez motivál, a km óra azért fontos, mert érdekel a fogyasztása. A katalizátor kiiktatása meg több erővel, és hajszálnyival kisebb fogyasztással kecsegtet, úgyhogy miért ne ha ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz peti_s #14305 üzenetére
Vizsgán meg bukta,mert áthidaltad egy ikercsővel...
Amúgy meg az nem teljesen igaz,hogy ha nincs katalizátor,akkor erősebb a motor és jobban húz.
Ezt én is eljátszottam a formanomon és azt tapasztaltam,hogy kevésbé gyorsul,mivel a motorüzemnek szüksége van erre a folytásra.Viszont az öblítése sokat javúl.Valamit valamiért.Pedig anno én nem vettem ki végleg,csak kifúrtam hosszirányban a szűröjét 2 cm. átmérőben,mert az ami rajta volt én elöttem,azt szétvágtam és kb. kisújjnyi lyuk volt,ahol távozni tudott a füst.Meg volt fulladva a motorom...
Az újnak meg a hatásfoka=0 -
mcfly72
tag
Tudja- e valaki van-e külömbség a favorit és a forman lökhárítója közt ,ködlámpa szempontjából kérdezném.Ránézésre ugyanaz, de sosem lehet tudni...köszönöm előre is!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
vil59
tag
Hello.
Azt vettem észre,hogy enyhén szivárog az olaj a seb.váltó tolatólámpa kapcsolójánál.Mindkét saruja lötyög.Kérdezném,ki lehet-e cserélni ezt a kapcsolót úgy,hogy nem engedem le az olajat?
Már megvettem az újat,tömítőgyűrű nem volt hozzá,gondolom a régi vissza tehető rá.Ha mégsem,alumínium,vagy réz karika a jobb választás.
Köszönöm. -
mcfly72
tag
Hali! Én ezt úgy csináltam , h lefaragtam hegyesre egy parafadugót, amikor kicsavartam a rossz kapcsolót ezt addig belecsavartam amíg nem tettem vissza az újat, addig megpucoltam az alátétet /tömítést/ stb.,kis olajveszteség lesz, na azt meg pótolod.....
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Olajleeresztő csavar mérete mekkora? Mekkora alátét kell hozzá?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
mcfly72
tag
-
anthonymin
csendes tag
93-as Favorit miért csinálhat olyat, hogy a garázsban leállítás után enged valamennyi hűtővizet?
Az automata szívatóhoz menő egyik vízcsövet tudtam kézzel lazán forgatni, de már meghúztam a bilincsét.
Sajnos azóta is csinálja. Menet közben meg nem ereszti. -
Bandi29
újonc
sziasztok!olyan kérdésem lenne hogy:hidegen indul (skoda Forman karburátoros 93as)jön megy minden ok ,ha leállítom akár 10 akár 100 km után nem lehet beindítani egykönnyen .kb fél órát kell várni ami elég kényelmetlen tud lenni és ekkor simán indul. egy ismerősöm azt mondta hogy benzin állító csavarral kellene játszani hogy melegen dúsabban kapja vagy éppen fordítva? ha valakinek van hasonló tapasztalata kérem írjon előre is köszi
-
vil59
tag
válasz anthonymin #14318 üzenetére
Hello.
Nagyon régen nekem is ugyan ez a jelenség volt.
Nálam a hűtőre menő vastag cső eresztett,enyhébben más helyeken is.De menet közben végig szárazak voltak.Leállítás után nem sokkal,elkezdtek könnyezni.Ez a jelenség télen erősebben jelentkezett.Pedig egyik bilincsem sem volt laza.
Szerintem a gumicső hajszálrepedezett a bilincs alatt és a hőtágulás változása miatt kezd szivárogni a motor leállítása után.Ha meg forró a motor,a gumicső összehúzódik,erősebben rászorul,a csonkra és nincs átszivárgás.
Ha majd leereszted a hűtővizet,húzd le a gumicsövet és ha a fémcső nem sima felületü,akkor egy közepes,majd 1200-as finom polírpapírral fel kell csiszolni fényesre.
Én ezek után körbe kentem mester szilikonnal ( a lyukba ne kerüljön ) és egyből feltoltam rá a csövet,a bilincset meg nem túl nagy erővel meghúztam,azért nem erősebben,hogy ne préselje ki alóla a tömítő anyagot teljesen.
Én az összes csőcsatlakozást így illesztettem és évek óta nincs vízcsepegésem,se szivárgásom.Mondják,hogy a térhálósodó szilikon árt a fémnek.Évek múlva lehúztam egy ilyen gumicsövet,de alatta a fémcsonk sértetlen volt.
A szilikon 10 perc alatt átköt,utána egy közömbös anyaggá válik.
Üdv. -
vil59
tag
válasz Bandi29 #14319 üzenetére
Nekem is 93-as formanom van.Hideg motorral egy gázpedál pumpa,kulcsfordítás és már fel is pörög.
Amit írtál,a jelenség nálam is fentáll,de nem jelentkezik olyan mértékben,mint nálad.
Ha leállok forró motorral és kb. fél órán belül indítózok,már nem kapja el első forgásra,hanem köszörül vagy5-6 karikát,pedig egy- harmadra nyomva tartom a gázpedált közben.
Szerintem az lehet a baj,hogy a benzin,miközben áll a motor ,a forró karburátorból a szellőzőrácsán keresztül hirtelen elpárolog valamennyi benzin,lecsökken a szintje és időbe telik,mire az ac.utóléri(ac.pumpa keveset szállít).Mivel felgőzösödik túlságosan a benzin a karbiban,ezáltal a légszűrőház telítődik,
kevés tiszta levegőt tud szívni a henger és nem lesz meg az ideális keverék arány.
Lehet,cserélni kellene a benzingőz leválasztó poharat?Valahol elöbb írtam,milyen galibát tud okozni,ha átszakad a dúsítószelep membránja.
Légszűrőházban látni a 3 fúvókát,nincs-e részlegesen eldugúlva.
Üdv. -
peti_s
addikt
Üdv! Volt szerelőnél az autó, egész jó, át lett teljesen nézve, mondjuk az olaj ami benne volt inkább volt valami más, de most már 5-40-s szintetikus Elf van benne, műszakit jelenlegi állapotában megkapná. Továbbra is fehéren füstöl, a hűtővízben nincs olajnak nyoma, a fogyása majd ki fog derül mégis mennyi. Téli autónak továbbra is úgy gondolom hogy 70000 Ft-t megért. Ha lesz új infó természetesen írok, de én még mindig nem láttam személyesen a kocsit, így nehéz.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14324 üzenetére
Ülök vissza a kényelmesebb, szebb, erősebb Feliciámba.
Mcfly, úgy voltam vele hogy sokat bukni nem tudok rajta, audiovizuálisan ott voltam az adásvételnél.
Vil59, ilyet teszek a Feliciámba is 220000 km után, és nem fogy belőle semmi. Hasonló motor, fele annyi km, rövid utak, szerintem megszívni nem tudom, max majd eszi, akkor utánatöltöm.
Fenix, most nézték át, én viszont írtam egy 2,5 oldalas listát a barátomnak mit hogyan kell átnézni, minek hogy kell működnie, közben végig beszéltünk, és úgy néz ki eddig kopp-kopp bejött. Többe került volna a szabim hogy elmenjek érte mint az autó.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #14336 üzenetére
Ja, csak mind a 4 repedt szerintem.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14338 üzenetére
Én most vettem 4 db Goodyear Vector 4 Seasons, második generációsat, szerintem télre nagyon jó lesz. (165/70 R13)
Köszönöm amúgy a jókívánságokat mindenkinek, remélhetőleg 2 telet kibír.Mágus, gratula az új favorithoz. Ne felejtsük el mit jelent ez a szó.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #14339 üzenetére
Szóval, akkor legyen a gyári méret, vagy akár nagyobb? Mi a felső határ?
Nagyon peres gumit nem akarok, azt meghagyom a sztrítráccsing suzukikra.
A 165/.. csak 1 centivel nagyobb. -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #14342 üzenetére
Értem. No, de az is csak egy centivel szélesebb.
Nem kötni akarom az ebet a karóhoz, csak hangosan gondolkodom, hogy egy ekkora felületnél 1 centi az szinte semmi. Ha a guminyomás kb. 0,3 barral kisebb, kb. annyival jobban terül a gumi.De akkor azt javasoljátok, hogy maradjak a 175-nél.
Akkor az átszámítva 165/70 => 175/65 ? -
peti_s
addikt
Üdv! Télre garázsba kerülne mint már tudjátok a Felicia, érdeklődnék hogy egy hosszabb állás során mit érdemes előtte a kocsival csinálni. Saját gondolatom, a gumikat túlfújni kicsit, új hűtővizet fog kapni, az akkut kikötöm, ezeken túl érdemes még valamit? Köszönöm előre is, üdv! A Favorit amúgy túl van az eredetvizsgán, holnaptól hivatalosan is a nevemen van.
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Mi okozhatja ezt a hangot, ezt a zörejt. A kipufogó rezonál, de azon túl is van valami zörej a motortérben, mi okozhatja ezt? Köszönöm előre is, üdv. peti_s [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen